Laihoille piruilu

Mr. Flowerstick

Alan olla lopen kyllästynyt siihen asenteeseen, että suora avoin vittuilu (yli)laihoille on jotenkin moraalisesti hyväksytympää kuin lihaville vittuilu heidän läskeistään. Viimeksi joskus yläasteaikoina näin ja kuulin kun lihavia kiusattiin (siinä missä laihoja nörttejäkin), mutta toisin näyttää olevan asiat aikuismaailmassa! En vaan koskaan ole kuullut että läskeille olis mitään sanottu, itse sen sijaan laihana saan olla joka helvetin välissä kuulemassa hoikkuudestani.

Ollaanko tosiaan niin saatanan tolloja, että kuvitellaan laihalla olevan jotenkin murtumaton itsetunto (toisin kuin lihavilla joiden läskeistä vaietaan) ja siksi sitä saa kiusata niin paljo ku haluaa? Ei tule mieleen, että laihalla saattaa olla jo valmiiksi mieli maassa siitä laihuudestaan ja vittuilulla vaan pahennetaan asiaa? Laiha masentuu, ruoka ei maistu ja noidankehä on valmis. Näin se asia ainakin itselläni menee.

19

1227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kateutta!

      Meidän maassamme kateutta löytyy. Ylipainosta kärsivät huomauttelevat hoikalle ja laihalle, siinäkin on kateutta mukana.

      On mullekin huomauteltu, mutta mitä siitä? Lisään vähän vettä myllyyn, vedän vatsaa sisään ja sanon, että tämä on sukuvika....

    • mrs. pumpkin

      Mies ei saakaan olla laiha. Pitää olla lihaksia ja kroppa vimpan päälle trimmattu. Nainen saa olla laiha, mutta ei koskaan lihava. Tätä tämä on, elää tässä vitun yhteiskunnassa! Luulisi ihmisillä olevan muutakin mietittävää kuin toisten kropat. Tiedätpä miltä tuntuu naisena kun läskejä haukutaan, koita kestää!

      • Mr. Flowerstick

        sitten avainkysymykseen: Kuka niitä sin läskejä on haukkunut? Mitä minä olen havainnut, ainoat jotka niitä läskejään voivottelevat ja moittivat joka välissä ovat ne läskit itse. Ja siinä sivussa ikäänkuin oivan syyn ohella vittuillaan laihoille kun saatiin taas tuotua omat läskit puheeksi.


      • mrs. pumpkin
        Mr. Flowerstick kirjoitti:

        sitten avainkysymykseen: Kuka niitä sin läskejä on haukkunut? Mitä minä olen havainnut, ainoat jotka niitä läskejään voivottelevat ja moittivat joka välissä ovat ne läskit itse. Ja siinä sivussa ikäänkuin oivan syyn ohella vittuillaan laihoille kun saatiin taas tuotua omat läskit puheeksi.

        Tarkoitukseni oli sinulle kertoa, että niinhän se menee. Tässä yhteiskunnassa puututaan ihan liian hanakasti toisen ihmisen ulkomuotoon ja omaan myös. Se on se asia, josta pitäisi meidän kaikkien pyrkiä pois. Tämä maailma on ihan hullunmyllyä ja materialistiset arvot jyräävät yli kaiken hyvän ja henkisen kauneuden. En halunnut sinua loukata, elän itsekin samassa paskassa. Tärkeintä olisi oppia hyväksymään ja rakastamaan itseä sellaisena kuin on. Väliäkö sillä, mitä muut sanovat. Se vain on niin kauhean vaikeaa, irtautua toisten ihmisten vaatimuksista.


    • ymmärrän, mitä tarkoitat

      Olen pannut saman asian merkille, kuinka laihoille sanotaan, että oletpas sinä laiha, ota lisää ruokaa, pullaa tms. Itse on pullukka, mutta minulla on pari todella hoikkaa/laihaa tuttua ja olen huomannut, kuinka kipeätä heille tekee, kun joku sanoo, että oletpas sä laiha.

      Ilmeisesti monien meidän lihavien mielestä laihaksi kutsuminen on kehumista, mutta laihat kokevat sen yhtä pahasti kuin, jos minulle sanottaisiin päin naamaa, että oletpa paksu. Yhden ainoan kerran olen sanonut parhaalle ystävälleni, joka on todella hoikka ja oli vielä laihtunut, kun elämäntilanne oli rankanpuoleinen, eikä hänelle ruoka maistunut, että kauheeta kuin sä olet laiha. Huomasin heti, että nyt tuli tehtyä kunnon moka ja halasin ja pyysin anteeksi. Sanoin, että olin huolestunut, kun muutenkin hoikka ystäväni oli laihtunut aika monta kiloa. En tarkoittanut sanoa pahasti, mutta se opetti minulle ainakin, että laihuus voi olla yhtä herkkä asia kuin lihavuus. Sen jälkeen en ole sanonut kenenkään vartalosta sitä tai tätä.

    • ###

      sinut kuvittelevan, ettei lihaville kommentoitaisi lihavuudestaan? Ethän sinä itse ole lihava, ja näin ollen henkilökohtaisesti kokemassa sitä, mitä lihavuudesta sanotaan. Minä en ole laiha, en ole koskaan ollutkaan, joten henkilökohtaista kokemusta minulla ei laihojen haukkumisesta ole. Mutta voin kuvitella, että sitä tapahtuu liikaakin, ihan vaan siltä pohjalta, että itsekin saan kuulla painostani.

      Minä ihmettelen sitä, että ollaanko nykyään todella niin tolloja, että kuvitellaan kenenkään kestävän jatkuvaa oman ulkomuotonsa parjaamista. Miten ulkonäöstä on ylipäätään tullutkaan sellainen aihe, josta on luvallista huomauttaa miten vaan, en käsitä... Miten ihmiset ovat niin välinpitämättömiä ja ilkeitä toisiaan kohtaan nykyään? Ennen minusta oltiin paljon hienotunteisempia.

      Mainitsit siitä, kuinka vittuilu saa sinut masentumaan vaan entisestään, jolloin ruoka ei maistu ja kierre on valmis. Sitä kokemustasi vasten ymmärrät varmaan erinomaisen hyvin lihavaa ihmistä: Jatkuva vittuilu saa lihavankin masentumaan, ja syömään lisää ja kierre on valmis.

      Ehkä me molemmat voimme ottaa opiksemmekin kokemuksistamme: kaiketi emme itse ainakaan sorru ilkeästi arvostelemaan kanssaihmisiemme ulkoista olemusta. Arvostetaan enemmän ihmistä kuin pelkkää painoindeksiä.

      Toivon sinulle oikein hyvää ja positiivista syksyn jatkoa. Ne jotka sinua haukkuvat, osoittavat vain oman tyhmyytensä.

      • Mr. Flowerstick

        "sinut kuvittelevan, ettei lihaville kommentoitaisi lihavuudestaan? Ethän sinä itse ole lihava, ja näin ollen henkilökohtaisesti kokemassa sitä, mitä lihavuudesta sanotaan."

        Olen vain kuullut turhankin monta kertaa kun laihoille (itselleni) aletaan aukomaan päätä ihan julkisessa ruokapöydässäkin, jostain syystä lihaville ei koskaan ole sanottu vaikkapa että "oletpas sinä pullea, eihän sun tarvis syödä ollenkaan". Paljon helpompaa näyttää olevan sanoa laihalle että "miks noin vähän ruokaa otit, söisit enemmän ku olet noin riutunut".

        Karman laki ei oikeen tunnu pätevän tässä asiassa, vaikka itse pitäisi kuinka turpansa kiinni eikä ala vittuilemaan kenenkään läskeistä, aina jokavälissä saa olla kuulemassa siitä miten luuranko olen yms.


      • tymästi möläyttelevät
        Mr. Flowerstick kirjoitti:

        "sinut kuvittelevan, ettei lihaville kommentoitaisi lihavuudestaan? Ethän sinä itse ole lihava, ja näin ollen henkilökohtaisesti kokemassa sitä, mitä lihavuudesta sanotaan."

        Olen vain kuullut turhankin monta kertaa kun laihoille (itselleni) aletaan aukomaan päätä ihan julkisessa ruokapöydässäkin, jostain syystä lihaville ei koskaan ole sanottu vaikkapa että "oletpas sinä pullea, eihän sun tarvis syödä ollenkaan". Paljon helpompaa näyttää olevan sanoa laihalle että "miks noin vähän ruokaa otit, söisit enemmän ku olet noin riutunut".

        Karman laki ei oikeen tunnu pätevän tässä asiassa, vaikka itse pitäisi kuinka turpansa kiinni eikä ala vittuilemaan kenenkään läskeistä, aina jokavälissä saa olla kuulemassa siitä miten luuranko olen yms.

        Sano niille luuragottelijoille että tutkisivat omat komeronsa että mitä luurankoja sieltä löytyy...

        Hienotunteisuus ja käytöstavat puuttuvat todella monilta ja voit vain sääliä sellaisia törppöjä jotka suustaa sylkee ihan kaiken paskaa mitä ulos vaan tulee milloinkin. Kaikkein törkeintä on ruokaillessa ja ruokapöydässä alkaa arvostelemaan kenenkään syömismäärää. Loukkaantuessaan ihminen syö enemmän tai sitten vähemmän mitä "laki" sallii.

        Joillan tyhmillä on aina kuitenkin niin suuri ego että sillä voi huomautella vaikka kengän kärjen asennosta jos sikseen tulee.


      • Anonyymi
        tymästi möläyttelevät kirjoitti:

        Sano niille luuragottelijoille että tutkisivat omat komeronsa että mitä luurankoja sieltä löytyy...

        Hienotunteisuus ja käytöstavat puuttuvat todella monilta ja voit vain sääliä sellaisia törppöjä jotka suustaa sylkee ihan kaiken paskaa mitä ulos vaan tulee milloinkin. Kaikkein törkeintä on ruokaillessa ja ruokapöydässä alkaa arvostelemaan kenenkään syömismäärää. Loukkaantuessaan ihminen syö enemmän tai sitten vähemmän mitä "laki" sallii.

        Joillan tyhmillä on aina kuitenkin niin suuri ego että sillä voi huomautella vaikka kengän kärjen asennosta jos sikseen tulee.

        Läskeille pitää vittuilla koska ovat syöneet ja juoneet itsensä tilaan, jossa hoito ja - sairaalatoimenpiteitä tarvitaan ( sydän ja liikumisongelmat, diabetes) Tällainen laiska elämäntapa tulee yhteiskunnalle kalliiksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läskeille pitää vittuilla koska ovat syöneet ja juoneet itsensä tilaan, jossa hoito ja - sairaalatoimenpiteitä tarvitaan ( sydän ja liikumisongelmat, diabetes) Tällainen laiska elämäntapa tulee yhteiskunnalle kalliiksi

        Sinulla kun on tuollainen asenne, niin oletkohan itsesi kanssa ihan hyvässä tasapainossa ?
        Varo vain, ettei osu omaan nilkkaan tuo ylimielisyys.
        Jos psyykesi pettää huonon henkisen tasapainosi takia, niin tulet itsekin hoitoinesi kalliiksi yhteiskunnalle.
        Mieti sitä.


    • yleensä

      heille pitääkin piruilla,koska he ovat itse tilansa aiheuttaneet. Haukutaanhan alkoholistejakin. Lihavista on mielestäni enemmän haittaa esteettisessä ja yhteiskunnallisessa mielessä kuin alkoholisteista.

      • ovat viallisia

        Täällä piruillaan kaikille, lihaville, laihoille, yksinhuoltajille, sinkuille, juopoille jne. Listaa riittää...

        Ja jokainenhan on tietenkin itse aiheuttanut tilansa mikä lie se sitten onkin. Kaikkia elämän alueita tuskin kukaan pystyy hallitsemaan jotenka heikkouksia löytyy jokaisesta eri saralla vaan.

        Olis vielä ihanaa jos kykenisimme myös suvaitseen erilaisuutta ja hyväksyyn sellaisia vikoja heikkouksia muissa mitä itsesämme ei ole. Tukisimme ja auttaisimme jatkuvan solvaamisen & nälvimisen sijaan lähimmäisiämme! Onko ihan mahdoton ajatus?


    • haittaa!!!

      Tuota, kaikille piruillaan. Suomessa kenties syntyperäinen suomalainen, vaaleahko, keskipituinen, normaalipainoinen, normaalivartaloinen, naimisissaoleva, kahden lapsen heterovanhempi, kesämökin, koiran ja farkun omistava ja vähintään kolmannen polven hesalainen saattaa elää ainakin valtaosan elämästään arvostelun ulkopuolella.

      Mutta kuka taas haluaa elää niin tasaisen tylsää keskivertoelämää???

      • Urheilija_

        Miksi tuollainen elämä olisi huonompi kuin jokin muu?


      • mielipide?!
        Urheilija_ kirjoitti:

        Miksi tuollainen elämä olisi huonompi kuin jokin muu?

        ei liene kysymys paremmuudesta tai huonommuudesta, se kun on aina viimekädessä subjektiivinen kokemus. Kyse on lähinnä siitä, että keskivertoelämä voi olla ns. häkkielämää, tuttua, turvallista ja liiankin tavallista.

        Olen tiede"mies" ja minulle elämä on paitsi tiedettä, niin myös luovuutta, sitoutumattomuutta ja kriittisyyttä asioihin sellaisina kuin ne aina ovat olleet. Minulle liiallinen jämähtäminen keskivertohäkkiin estää kaikenlaisen kehittymisen.

        Kaikenlainen (ja -muotoinenkin mitä ilmeisimmin)elämä tällaisen keskivertoisen tavallisuuden ulkopuolella aiheuttaa automaattisesti silmätikuksi joutumisen.

        Minulle se taas ei ole paha asia, mikäli toinen vaihtoehto on apaattinen häkkielämä. Subjektiivista siis, ei huonompaa tai parempaa.


    • Anonyymi

      Alan olla lopen kyllästynyt ylipäänsä siihen, kun ihmisillä on kova tarve vittuilla ja arvostella joka ikistä asiaa, joka ei omaa itseä miellytä.

    • Anonyymi

      Kyllä niitä mollataan molempia.

    • Anonyymi

      Piruilijat ja mollaajat voisivat käväistä tutustumassa omaan itseen.
      Sieltä se perimmäinen syy toisten haukkumiseen löytyy kaikissa tapauksissa.

      Jos ja kun joku käyttäytyy muita kohtaan ikävästi, niin olisi hyvä ottaa huomioon, että sen käytöksen vastaanottaja voi olla hyvinkin herkkä.
      Monilla näyttää olevan niin herkässä, että oma elämä voi mennä raiteiltaan jonkun toisen sanomisista.

      Sehän tietysti usein onkin päämääränä tällä haukkujalla ja piruilijalla, mutta tuskin hän itsekään on kovin tyytyväinen itseensä ja käytökseensä.
      Olisi parempi selvittää, mikä omalla kohdalla on pielessä, ettei muiden tarvitsisi siitä kärsiä.

      • Anonyymi

        Ihminen kärsii siitä, jos ei tule melkein immuuniksi ja välinpitämättömäksi kaikelle vittuilulle, mitä elämässä tulee vastaan. On yksi elämisen tärkeistä taidoista.

        Eikä ole ainuttakaan ihmistä, joka ei sanomisella, elehtimisellä, kirjoittamalla tai tavoillaan, vittuille enempi tai vähempi toisille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3065
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      106
      2421
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2217
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2005
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1827
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1257
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe