Jousimies(M)?Vaaka(N),Epätoivoistako?

Tiikeri-75

Kohta puoli vuotta tulee täyteen jouskarin kanssa. Yht'äkkiä on iskenyt pakokauhu...Ei tästä taida tulla mitään.

Alku oli lupaava, ihan päätähuumaavaa.
Mies on minua 4 vuotta nuorempi. Minä -75, hän -78. (tiikeri/hevonen)

Nyt kun asumme jo saman katon alla (melkein 1 kk), niin jotenkin tuntuu että vikatikki.
Miksikö? Koska:
- olen romanttinen, hän ei (ei lahjoja, harvoin tunnustaa rakkauttaan ellen aloita, ei puhu tunteistaan, ei kosketa jollen aloita)
- hän ei ole hyvä keskustelemaan, minä vaakana janoan henkeviä keskusteluhetkiä
- vaikuttaa pihiltä, tuntuu että kylmästi minä saan kustantaa lähes kaiken itselle, hän ei helposti tarjoa minulle mitään
- on itsepäinen, tuntuu että ei ole mistään asiasta samaa mieltä
- seksi alkaa olemaan yksitoikkoista, vaikka alussa todella kiihkeää
- totinen minun seurassa, muiden seurass heittää läppää.
- tuntuu liian nuorelta minulle

Onko tämä nyt kriisi ja mikä avuksi että tilanne korjaantuu? Olen monta kertaa maininnut olevani romantikko, ei ole mennyt jakeluun. Aivan kuin seinille puhuisin...APUA! :(

17

1828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ihmettele

      En ihmettele kokemaasi. Jousimies-mies tahtoo hallita, ja voi olla, että hän kokee sinut henkisesti uhkana; olet ehkä henkisesti kehittyneempi kuin hän. Ja kun jousimies-mies kokee, että suhde ei toimi, hän tekee nopean päätöksen, ja yritykset korjata tilannetta keskutelemalla ovat turhia, kuten olet tainnut jo huomata.

      Minulla on vastaava tuttavapariskunta. Mies on hyvin dominoiva, ollut alusta asti. Nainen palvoo miestä, on miehestä hyvin riippuvainen, ja tämä asetelma kyllä sopii jousimies-miehelle.

      • vastaus,

        luuletko todella olevasi viisas itse?
        Tuo kertoo jo mitä päästäsi puuttuu!

        Elävä jousimies!


      • en ihmettele
        vastaus, kirjoitti:

        luuletko todella olevasi viisas itse?
        Tuo kertoo jo mitä päästäsi puuttuu!

        Elävä jousimies!

        Viestisi paljastaa, että olet jousimies-mies. Ei kommentointia, ei mitään muuta kuin suora tyrmäys.

        Äläkä tee (jousimiesmäisesti) liian nopeita johtopäätöksiä, jousimies-mies on kuin onkin ihka elävänä tuossa sohvalla...


      • -sivusta-
        en ihmettele kirjoitti:

        Viestisi paljastaa, että olet jousimies-mies. Ei kommentointia, ei mitään muuta kuin suora tyrmäys.

        Äläkä tee (jousimiesmäisesti) liian nopeita johtopäätöksiä, jousimies-mies on kuin onkin ihka elävänä tuossa sohvalla...

        "...ehkä henkisesti kehittyneempi kuin hän" ?


      • - jousimiehellä
        -sivusta- kirjoitti:

        "...ehkä henkisesti kehittyneempi kuin hän" ?

        ei tunnetusti ole itseironiaa :) (tää on muuten totta!)


      • -sivusta-
        - jousimiehellä kirjoitti:

        ei tunnetusti ole itseironiaa :) (tää on muuten totta!)

        että sinulta löytyy sitä runsaasti! :)


      • Neitsyt kertoo
        vastaus, kirjoitti:

        luuletko todella olevasi viisas itse?
        Tuo kertoo jo mitä päästäsi puuttuu!

        Elävä jousimies!

        Jotain perää tuossa kyllä on - olen itse neitsyt-nainen, ja minulla on kokemus miespuolisesta jousimiehestä sekä seurustelun että kaveruuden muodossa.

        Neitsyt ja jousimies ovat molemmat kovin itseriittoisia ihmisiä (- neitsyt-naisissa ja jousimies-miehissä on eniten vapaaehtoisesti naimattomia koko horsokooppikunnasta). Jos yhteisiä intressejä ei ole, molemmat alkavat ennen pitkää elää 'omaa elämää'. Jousimies-mies ei todellakaan kauheasti siedä sitä, että muutkin kuin hän itse haluaa mennä miten vain. Jousimies-mies on kokemukseni mukaan hyvin mustasukkainen. Ja tämä ei kyllä sovi ainakaan neitsyelle yhtään.

        Kaverina jousimies-mies on mitä sopivin neitsyt-naiselle: kumpikin tykkää ihmissuhde-keskusteluista, kun kummallakin on hyvä ihmistuntemus (- anteksi itsekehu). Muutenkin syntyy helposti sellainen luottamuksellinen ilmapiiri jousimiehen kanssa; luulen, että yhteistä neitsyen kanssa on juuri suorasukaisuus - mielistely ei kuulu kummankaan merkin piirteisiin.


      • ppp_
        Neitsyt kertoo kirjoitti:

        Jotain perää tuossa kyllä on - olen itse neitsyt-nainen, ja minulla on kokemus miespuolisesta jousimiehestä sekä seurustelun että kaveruuden muodossa.

        Neitsyt ja jousimies ovat molemmat kovin itseriittoisia ihmisiä (- neitsyt-naisissa ja jousimies-miehissä on eniten vapaaehtoisesti naimattomia koko horsokooppikunnasta). Jos yhteisiä intressejä ei ole, molemmat alkavat ennen pitkää elää 'omaa elämää'. Jousimies-mies ei todellakaan kauheasti siedä sitä, että muutkin kuin hän itse haluaa mennä miten vain. Jousimies-mies on kokemukseni mukaan hyvin mustasukkainen. Ja tämä ei kyllä sovi ainakaan neitsyelle yhtään.

        Kaverina jousimies-mies on mitä sopivin neitsyt-naiselle: kumpikin tykkää ihmissuhde-keskusteluista, kun kummallakin on hyvä ihmistuntemus (- anteksi itsekehu). Muutenkin syntyy helposti sellainen luottamuksellinen ilmapiiri jousimiehen kanssa; luulen, että yhteistä neitsyen kanssa on juuri suorasukaisuus - mielistely ei kuulu kummankaan merkin piirteisiin.

        olen jousi (m) ja mustasukkaisuutta ei löydy.
        Taitaa tuolla jouskarilla olla nousu/kuu merkki
        mikä tuo sen mustasukkaisuuden.


      • sitä piisaa
        - jousimiehellä kirjoitti:

        ei tunnetusti ole itseironiaa :) (tää on muuten totta!)

        ja hyvät naurut perään :)


    • Jupiter

      - vaikuttaa pihiltä, tuntuu että kylmästi minä saan kustantaa lähes kaiken itselle, hän ei helposti tarjoa minulle mitään

      • Tiikeri-75

        Siksi tämä piheys aihe, koska mietin millainen on sitten perheenpäänä? Nainenko kustantaa viulut, tekee työt, hän korjaa sadon?

        Aika turvattomalta tuntuu jos näin menee... Eli en lämpenisi kyllä lapsillekaan jos ei tilanne parane.

        Rahan suhteen mulla onkin se käsitys jouskareista, antavat mieluusti toisen tarjota ja nauttivat hemmottelusta, mutta sen pitäisi olla kyllä toisinkinpäin.

        Yksi seikka on että hän asuu ensimmäistä kertaa naisen kanssa saman katon alla,joten oppimista on monella saralla. Tottakai itsellekin aina uusi ihmissuhde on uusi ja oppimista minullakin on.


      • löydät itsesi
        Tiikeri-75 kirjoitti:

        Siksi tämä piheys aihe, koska mietin millainen on sitten perheenpäänä? Nainenko kustantaa viulut, tekee työt, hän korjaa sadon?

        Aika turvattomalta tuntuu jos näin menee... Eli en lämpenisi kyllä lapsillekaan jos ei tilanne parane.

        Rahan suhteen mulla onkin se käsitys jouskareista, antavat mieluusti toisen tarjota ja nauttivat hemmottelusta, mutta sen pitäisi olla kyllä toisinkinpäin.

        Yksi seikka on että hän asuu ensimmäistä kertaa naisen kanssa saman katon alla,joten oppimista on monella saralla. Tottakai itsellekin aina uusi ihmissuhde on uusi ja oppimista minullakin on.

        Mauritiuksen saaren rannalta makoilemasta meren aaltojen humina korvissasi, kun miehesi haluaa yllättää sinut ja antaa lahjaksi matkan jonka mies itse maksanut! Tämä mies kun antaa lahjan niin siinä ei sitten pihistellä!


    • kuu vaa´assa (nainen)

      Epäilen, ettei horoskooppimerkillä pysty kaikkea selittämään, mutta ehkä jotain. Jousimiehet ovat innokkaita keskustelemaan aiheesta kuin aiheesta, myös ihmissuhteista. Joskus varsinkin niistä. Mulla on jouskarituttuja eri ikäisissä naisissa ja miehissä, yksikään heistä ei ole hiljainen. Osa on miesystävääsi nuorempia miehiä, joten nuoruus ei liene syynä puhumattomuuteen.

      Jousimies ei ole kovin romanttinen merkki, joten lahjat voivat olla harvinaista herkkua muulloin kuin juhlapäivinä. Jousimiehet ovat hyvin tasa-arvoisia, joten ehkä siinä syy rahapolitiikkaan. Toivottavasti kaikki kulut menevät teillä kuitenkin 50-50. Itsepäinen hän varmasti on, jousimiehet kulkevat omia polkujaan. Jouskarit ovat seurallisia, mutta viihtyvät myös yksin. Hiljaisia hetkiä on, varsikin kotona.

      Keskustelun puute lienee suurin ongelmanne, kaikkiin muihin voit itse vaikuttaa.


      Ps. Jouskarit inhoaa yli kaiken ripustautujia. Kumppanin aktiivinen "oma elämä" on plussaa. ;)

      • ihanan miehen..

        Jos jousimies -miehesi on hiljainen. tyly tms. niin varmista että on "oikea" jouskari!?
        Saatta tietty olla harvinainen tapaus eli äidin poika??

        Mutta totuus meistä on ettemme ole ainakaan pihejä, hiljaisia tai kykenemättömiä keskusteluun..

        Mutta, mutta ÄLÄ "ripustaudu". elä omaa aktiivista elämää kavereineen kaikkineen, äkkiä huomaat että kiinnostus on palanut!!
        Eli jouskari pitää "jatkuvasta" metsästämisestä ;o)


    • kysymykseesi

      https://www.astro.fi/index.php?p=2&up=4&sign=sag

      Verrattain hyvä sivusto, ainakin itse jousimiehenä unnista tuon luonne -analyysin!!

      Itsellä kesti liito vaakanaisen kanssa n. 6v..
      Ei mitään isoa ongelmaa mutta, mutta, onko vaaka koskaan aivan tasapainossa ??
      Edelleen hän on eräs parhaista nais tuttavistani ..
      Tsemmpiä. . mutta kohtuudella, ellei toimi niin uusiks vaan . .

      • Tiikeri-75

        Kiitos vaan jo näistäkin vinkeistä! Varsinkin itse jouskarimiehille, tehän niitä experttejä olettekin ;).

        Moni asia on mulle jo tuttu mitä olette luonteesta kertoneet, astrologiaa ja itämaista horoskooppia olen lukenut ja luonnekuvaukset ovat liiankin hyvin mielessä. Eli ei ole aina hyvä tietää liikaa...

        Niin, tästä vaa'an luonteen tasapainosta. Puntaroin tosi paljon kaikkea ja kaikkia, eikä kuu neitsyt helpota oloani yhtään!! Tiedän itsekin että välistä pitäisi vaan ottaa relax. Vaakaluonteena vain haluaisin säilyttää rauhan ja rakkauden ja todella toivon että tämä suhde toimisi, kumpa vaan jouskarini kuuntelisi mitä toiveita hänelle kerron ja myös toteuttaisikin niitä.

        Hän on muuten tupla jouskari, joten siinäkin on jo haastetta kerrassaan! Jos vaikka nousumerkki olisi ollut härkä, niin eipä meillä varmaan mitään hankaluuksia olisikaan. Onneksi hänen kuumerkki on sentään kala, edes jotain pehmennystä (ehkä romantiikkaakin/hellyyttä) asiaan.
        Ja molemmat ollaan terveellä tavalla mustasukkaisia. Kumpikaan ei ole sen suhteen aiheuttanut riitoja yms. kohtauksia.

        Itse olen myös vapauden haluinen ihminen aika ajoin. Halu tähän vain iskee eri aikoihin. Juuri vasta olin 5 päivää reissussa sen vuoksi, kun alkoi tympäseen arki ja suhde. Kun palasin niin tottakai jouskarinikin jo odotti kiihkeänä vastassa ;). Eli en roiku ainakaan liikaa kuten neuvottiin.

        Luulempa, että suhteessamme suurin probleema on tuo keskustelutaidon puute. Mulla ainakin on jotenkin vaikeaa puhua hänelle aivan kaikesta. Paljon helpompaa se on ollut aikoinaan tupla härkä miehen kanssa, mistä aina silloin tällöin haaveilen jos ei ole hyvää juttuseuraa. Kumpa saisin itselleni rohkeuden olla hänen seurassaan riittävän avoin. Tuntuu vain, ettei hänkään ole mikään keskusteluhenkinen ainakaan tunneasioissa. Monissa muissa asioissa kyllä onkin. Vaa'alle on tärkeää puhua aika ajoin tunteista ja siitä missä suhteessa mennään, eikä ne rakkauden valatkaan tunnu pahalta aika ajoin kuulla.

        Tuo on muuten masentavaa lukea noita jouskarin kuvauksia. Tuntuu, että miten tuollaisen luonteen saa omana pysymään??! Pää sekoaa... Liian vapauden haluinen ja jos koskaan ei mikään ole hänelle valmista,tai jos on niin eikun jotain uutta projektia tulemaan, huh. Kyllä joskus pitää osata nauttia suhteen sen hetkisestäkin sadosta. Minun jouskari ei onneksi vaikuta niin vapauden haluiselta kuin kuvauksista päätellen voisi luulla. Ei kyllä ole äidin poikakaan kuten joku arveli. Onneksi on suku riittävän kaukana, sitä en jaksaisi katsoakaan. Itsekin olen kyllä vanhemmista jo aikaa sitten vierottunut...

        No, yritän tuota keskusteluyhteyttä parantaa ja hyvin oli kommentti lopussa, enhän minäkään päätä seinään hakkaa, jos ei toimi niin ei toimi.


      • sielun syvyys
        Tiikeri-75 kirjoitti:

        Kiitos vaan jo näistäkin vinkeistä! Varsinkin itse jouskarimiehille, tehän niitä experttejä olettekin ;).

        Moni asia on mulle jo tuttu mitä olette luonteesta kertoneet, astrologiaa ja itämaista horoskooppia olen lukenut ja luonnekuvaukset ovat liiankin hyvin mielessä. Eli ei ole aina hyvä tietää liikaa...

        Niin, tästä vaa'an luonteen tasapainosta. Puntaroin tosi paljon kaikkea ja kaikkia, eikä kuu neitsyt helpota oloani yhtään!! Tiedän itsekin että välistä pitäisi vaan ottaa relax. Vaakaluonteena vain haluaisin säilyttää rauhan ja rakkauden ja todella toivon että tämä suhde toimisi, kumpa vaan jouskarini kuuntelisi mitä toiveita hänelle kerron ja myös toteuttaisikin niitä.

        Hän on muuten tupla jouskari, joten siinäkin on jo haastetta kerrassaan! Jos vaikka nousumerkki olisi ollut härkä, niin eipä meillä varmaan mitään hankaluuksia olisikaan. Onneksi hänen kuumerkki on sentään kala, edes jotain pehmennystä (ehkä romantiikkaakin/hellyyttä) asiaan.
        Ja molemmat ollaan terveellä tavalla mustasukkaisia. Kumpikaan ei ole sen suhteen aiheuttanut riitoja yms. kohtauksia.

        Itse olen myös vapauden haluinen ihminen aika ajoin. Halu tähän vain iskee eri aikoihin. Juuri vasta olin 5 päivää reissussa sen vuoksi, kun alkoi tympäseen arki ja suhde. Kun palasin niin tottakai jouskarinikin jo odotti kiihkeänä vastassa ;). Eli en roiku ainakaan liikaa kuten neuvottiin.

        Luulempa, että suhteessamme suurin probleema on tuo keskustelutaidon puute. Mulla ainakin on jotenkin vaikeaa puhua hänelle aivan kaikesta. Paljon helpompaa se on ollut aikoinaan tupla härkä miehen kanssa, mistä aina silloin tällöin haaveilen jos ei ole hyvää juttuseuraa. Kumpa saisin itselleni rohkeuden olla hänen seurassaan riittävän avoin. Tuntuu vain, ettei hänkään ole mikään keskusteluhenkinen ainakaan tunneasioissa. Monissa muissa asioissa kyllä onkin. Vaa'alle on tärkeää puhua aika ajoin tunteista ja siitä missä suhteessa mennään, eikä ne rakkauden valatkaan tunnu pahalta aika ajoin kuulla.

        Tuo on muuten masentavaa lukea noita jouskarin kuvauksia. Tuntuu, että miten tuollaisen luonteen saa omana pysymään??! Pää sekoaa... Liian vapauden haluinen ja jos koskaan ei mikään ole hänelle valmista,tai jos on niin eikun jotain uutta projektia tulemaan, huh. Kyllä joskus pitää osata nauttia suhteen sen hetkisestäkin sadosta. Minun jouskari ei onneksi vaikuta niin vapauden haluiselta kuin kuvauksista päätellen voisi luulla. Ei kyllä ole äidin poikakaan kuten joku arveli. Onneksi on suku riittävän kaukana, sitä en jaksaisi katsoakaan. Itsekin olen kyllä vanhemmista jo aikaa sitten vierottunut...

        No, yritän tuota keskusteluyhteyttä parantaa ja hyvin oli kommentti lopussa, enhän minäkään päätä seinään hakkaa, jos ei toimi niin ei toimi.

        on hitain kommunikointitapa kahden ihmisen välillä. Jouskari on tunneihminen, herkkä ja äärimmäisen herkkävaistoinen ja välillä eksyy unelmiinsa ja jättäytyy haaveilemaan...Näistä ominaisuuksista harvoin mainitaan tämän merkin kahdalla vaikka kuuluvat luonteeseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6560
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2634
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2210
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1886
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe