Telttakota pelletillä lämpimäksi ??

Hiiliteräs

Oletteko kukaan kokeilleet lämmittää telttakotaa puupelleteillä,kävi mielessä onnistuisiko niiden poltto metalli ritilä arinan päällä,tyyliin avotuli vai palaisiko tuo liian nopeasti.Pitkulainen arina niin voisi lisätä aina toiseen päähän uutta kun on siirtänyt palavat toiseenpäähän.Katselin aika monia pellettisivuja ja eivät suositelleet palavan päälle lisäämistä mutta viereen kylläkin,siksi pitkulainen arina(kaukalo) kävi mielessäni.

22

7522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • telttakota

      Jep ..on kokeiltu ja kun osaa niin ongelmia ei ole. Käytän ns. Turbostove multipolttoaineuunia. Googlaa lisää tietoa. Siinä palaa pelletit nätisti myös. Tosin liian ison liekinkin vaara on jos käsi ei pysy kohtuudessa. Mikä telttakota käytössä. Helsport Porsanger itellä.

      • Hiiliteräs

        Tiittalan vaelluskotahan se minulla,hieman itse viriteltynä,alumiinistä tein keskisalon 3/osaisena
        joukkueteltan tyyliin tosin neliskanttista putkea,alkuperäinen "vaellussauva"viritys katkesi yhtenä syksynä n:02.20 yöllä ja räntäsateessa :)lisäksi laitoin ns:kastevaatteen ja ompelin kodassa jo olevien kuivausnarujen lenkkien läpivienteihin ulkopuolelle lenkit joista olen vetänyt ylimääräiset maa kiinnitys narut,kota on nyt aina ryhdikäs,kestää myrskyn ja päänkorkeudelta sisätila on jopa kasvanut (narut pingottavat kankaan ulospäin),tein myös maakiilat alumiinisesta kulmaprofiilista (menevät hienosti päällekkäin ja leveydestä johtuen pitävät hyvin,vaatii tosin kumivasaran upotakseen).Herras reissuilla auton lähellä olen lämmitellyt pienellä valopetroolilämmittimellä mutta 3vrkn jälkeen saksanseisojani(nukkuu teltassa) hajuaisti näkyy kärsivän valopetroolin kitkusta siksi kyselen esim:pellettilämmityksestä
        Kiitos vinkistä !!


      • lämmitin
        Hiiliteräs kirjoitti:

        Tiittalan vaelluskotahan se minulla,hieman itse viriteltynä,alumiinistä tein keskisalon 3/osaisena
        joukkueteltan tyyliin tosin neliskanttista putkea,alkuperäinen "vaellussauva"viritys katkesi yhtenä syksynä n:02.20 yöllä ja räntäsateessa :)lisäksi laitoin ns:kastevaatteen ja ompelin kodassa jo olevien kuivausnarujen lenkkien läpivienteihin ulkopuolelle lenkit joista olen vetänyt ylimääräiset maa kiinnitys narut,kota on nyt aina ryhdikäs,kestää myrskyn ja päänkorkeudelta sisätila on jopa kasvanut (narut pingottavat kankaan ulospäin),tein myös maakiilat alumiinisesta kulmaprofiilista (menevät hienosti päällekkäin ja leveydestä johtuen pitävät hyvin,vaatii tosin kumivasaran upotakseen).Herras reissuilla auton lähellä olen lämmitellyt pienellä valopetroolilämmittimellä mutta 3vrkn jälkeen saksanseisojani(nukkuu teltassa) hajuaisti näkyy kärsivän valopetroolin kitkusta siksi kyselen esim:pellettilämmityksestä
        Kiitos vinkistä !!

        Millainen petroolilämmitin sinulla on käytössä ?


      • Hiiliteräs
        lämmitin kirjoitti:

        Millainen petroolilämmitin sinulla on käytössä ?

        Lämmittimenä on POD 8k/sel
        2100W-1800kcal/h
        max 0,22l/tim
        Netistä löytyy kuvia(POD 8k/sel)
        Ostettu clas ohlsonista ja EI SOVELLU REPUSSA KANNETTAVAKSI on iso,mutta auton "lähellä" yöpymisiin on hyvä,ei tarvitse hätäillä kipinävuoroista,säiliö riittää reilusti yön yli nukkumisiin ja on varustettu kaatumissuojalla.
        Kun heilahtaa niin automaatti sammuttaa liekin!!
        Itse olen kohtalaisen tyytyväinen ja petroolivalinnalla hajuhaitat voi minimoida,varmista korvausilman saanti!kulutta palaessaan paljon happea,(kuten muutkin lämmittimet).


      • telttakota petrooli
        Hiiliteräs kirjoitti:

        Lämmittimenä on POD 8k/sel
        2100W-1800kcal/h
        max 0,22l/tim
        Netistä löytyy kuvia(POD 8k/sel)
        Ostettu clas ohlsonista ja EI SOVELLU REPUSSA KANNETTAVAKSI on iso,mutta auton "lähellä" yöpymisiin on hyvä,ei tarvitse hätäillä kipinävuoroista,säiliö riittää reilusti yön yli nukkumisiin ja on varustettu kaatumissuojalla.
        Kun heilahtaa niin automaatti sammuttaa liekin!!
        Itse olen kohtalaisen tyytyväinen ja petroolivalinnalla hajuhaitat voi minimoida,varmista korvausilman saanti!kulutta palaessaan paljon happea,(kuten muutkin lämmittimet).

        Tuota samaa petroolilämmitintä olen itsekin miettinyt turbostoven ohelle, joka vaatii kuitenkin mielestäni valvontaa ja liian suurella pellettipanoksella yläpuolella tulee melkoisen lämmin. Turbostovella pystyy kuitenkin todella mukavasti pitämään elävää tulta ja sillä keittelee mukavasti myös ulkosalla.

        Svenskien uusimmassa Jaktmarker & Fiskevatten lehdessä oli arvioitu muuten yks pellettipoltin hyvillä arvioilla. Palaa kuulemma monta tuntia, mutta kotakäytöstä en osaa sanoa...Hinta oli hiukan päälle 800 kruunua. Pitää ottaa selvää...

        Miten muuten se kastevaate on kodassasi tehty. Oma Porsanger on ilman sisätelttaa ja kastevaate ois nyt syksyllä poikaa, mutta pitäisi miettiä sen tekemistä ja kiinni saamista. Mistä kankaasta se on ?


      • Hiiliteräs
        telttakota petrooli kirjoitti:

        Tuota samaa petroolilämmitintä olen itsekin miettinyt turbostoven ohelle, joka vaatii kuitenkin mielestäni valvontaa ja liian suurella pellettipanoksella yläpuolella tulee melkoisen lämmin. Turbostovella pystyy kuitenkin todella mukavasti pitämään elävää tulta ja sillä keittelee mukavasti myös ulkosalla.

        Svenskien uusimmassa Jaktmarker & Fiskevatten lehdessä oli arvioitu muuten yks pellettipoltin hyvillä arvioilla. Palaa kuulemma monta tuntia, mutta kotakäytöstä en osaa sanoa...Hinta oli hiukan päälle 800 kruunua. Pitää ottaa selvää...

        Miten muuten se kastevaate on kodassasi tehty. Oma Porsanger on ilman sisätelttaa ja kastevaate ois nyt syksyllä poikaa, mutta pitäisi miettiä sen tekemistä ja kiinni saamista. Mistä kankaasta se on ?

        Tein kastevaatteen samasta kankaasta kuin kota on,tosin yksivärisestä (kotani on maastokuvioinen)ja kastevaatteen kangas on vihreä ja toiselta puolen "hopeinen" kiiltävä/tyyliin auton pressu,kiiltopuoli sisään päin.Kiinnitys ylhäältä ns.kuivausnarujen lenkkeihin ja alas ompelin (Tiittalan kodassa on kiinteä "lämpöhelma")lämpöhelman yläreunaan samasta kankaasta kangas liuskat/suikaleet joilla kiinnitän kastevaatteen.Takaosasta 2:den kaistan leveydeltä vaate ulottuu alas asti ja etuoven kohdalta myös,muualta se jää lämpöhelman yläreunaan ja ilma kiertää sitä kautta,takaosaan lämpöhelmaan ompelin myös 2kpl kaksisuuntaista vetoketjua poikittain(alas asti ulottuvan kankaan taakse) joita suuntaan tai toiseen avaamalla saan ilmankiertoa hivenen parannettua.
        Hyvät puolet:Kota on lämpimämpi,seinä on aina kuiva (kastepiste jää ulkoseinälle),kylmä ei hohka seinän läpi niin pahasti/viime viikolla oli pakkasta -15,5 kun olin metsällä ja olo oli OK.
        Miinuksena:Kota on huomattavasti pimeämpi/valo ei pääse niin kankaan läpi,kosteutta tiivistyy edelleen hiukan"lämpöhelmaan",pakkauskoko on hivenen isompi kuin myös paino mutta ei merkittävästi (kota mahtuu alkuperäiseen pussiinsa vaatteineen)
        ja olihan siinä aika urakka,tavan tahvon ommella kastevaate vaimon koneilla :)

        Kiitos lehti vinkistä pitää vilkaista.

        Voisiko Turbostoven päälle panna ritilän ja ritilälle 2-4 tulitiiltä ja polttaa pesällisen tai kolme ja antaa tiilien lämmittää muutaman tunnin ilman tulta kotaa ja sama uudestaan tarpeen mukaan??


      • telttakota
        Hiiliteräs kirjoitti:

        Tein kastevaatteen samasta kankaasta kuin kota on,tosin yksivärisestä (kotani on maastokuvioinen)ja kastevaatteen kangas on vihreä ja toiselta puolen "hopeinen" kiiltävä/tyyliin auton pressu,kiiltopuoli sisään päin.Kiinnitys ylhäältä ns.kuivausnarujen lenkkeihin ja alas ompelin (Tiittalan kodassa on kiinteä "lämpöhelma")lämpöhelman yläreunaan samasta kankaasta kangas liuskat/suikaleet joilla kiinnitän kastevaatteen.Takaosasta 2:den kaistan leveydeltä vaate ulottuu alas asti ja etuoven kohdalta myös,muualta se jää lämpöhelman yläreunaan ja ilma kiertää sitä kautta,takaosaan lämpöhelmaan ompelin myös 2kpl kaksisuuntaista vetoketjua poikittain(alas asti ulottuvan kankaan taakse) joita suuntaan tai toiseen avaamalla saan ilmankiertoa hivenen parannettua.
        Hyvät puolet:Kota on lämpimämpi,seinä on aina kuiva (kastepiste jää ulkoseinälle),kylmä ei hohka seinän läpi niin pahasti/viime viikolla oli pakkasta -15,5 kun olin metsällä ja olo oli OK.
        Miinuksena:Kota on huomattavasti pimeämpi/valo ei pääse niin kankaan läpi,kosteutta tiivistyy edelleen hiukan"lämpöhelmaan",pakkauskoko on hivenen isompi kuin myös paino mutta ei merkittävästi (kota mahtuu alkuperäiseen pussiinsa vaatteineen)
        ja olihan siinä aika urakka,tavan tahvon ommella kastevaate vaimon koneilla :)

        Kiitos lehti vinkistä pitää vilkaista.

        Voisiko Turbostoven päälle panna ritilän ja ritilälle 2-4 tulitiiltä ja polttaa pesällisen tai kolme ja antaa tiilien lämmittää muutaman tunnin ilman tulta kotaa ja sama uudestaan tarpeen mukaan??

        Tulitiili systeemi sopinee ja tiilien kanssa liekitkään ei nouse niin ylös jos lataa isomman annoksen pellettiä uuniin. Pitää kokeilla vaikka kotipihalla. Olen vain hiukan varonut kotaani kun en ole aivan varma sen paloturvallisuudesta suhteesta puuvillakankaiseen kyllästettyyn kotaan. Turbostoven kantaa/kuljettaa kuitenkin mielummin kuin painavan kotauunin, mikä tuohonkin kotaan on saatavilla.

        By the way käytätkö kodassasi maavaatetta. Jos niin mikä materiaali?

        Muillekin tiedoksi: http://www.turbostove.fi/


      • Hiiliteräs
        telttakota kirjoitti:

        Tulitiili systeemi sopinee ja tiilien kanssa liekitkään ei nouse niin ylös jos lataa isomman annoksen pellettiä uuniin. Pitää kokeilla vaikka kotipihalla. Olen vain hiukan varonut kotaani kun en ole aivan varma sen paloturvallisuudesta suhteesta puuvillakankaiseen kyllästettyyn kotaan. Turbostoven kantaa/kuljettaa kuitenkin mielummin kuin painavan kotauunin, mikä tuohonkin kotaan on saatavilla.

        By the way käytätkö kodassasi maavaatetta. Jos niin mikä materiaali?

        Muillekin tiedoksi: http://www.turbostove.fi/

        Maavaatteena käytän halpahallista ostettua muotoonleikattua vaaleaa kevytpressua kosteilla keleillä.
        -ongelmana "lätäköt"märistä vaatteista ym.
        -ei mahdu kota pussiin sisälle,kuljetettava erilisenä.

        Käsittääkseni kotakankaat eivät ihan vähällä leimahda tuleen ennemminkin se sulavat ja eivät jatka hyvin liekillä palamista. EN OLE TESTANNUT !!!
        Tuo Turbostove alkoi kiinnostaa saas nähdä.
        ps.petroolilämmittimellänikin voi keitellä,yläritilä aukeaa ja kattila tai kahvipannu mahtuu siihen päälle ja on yllättävän tehokas.


      • telttakota
        Hiiliteräs kirjoitti:

        Maavaatteena käytän halpahallista ostettua muotoonleikattua vaaleaa kevytpressua kosteilla keleillä.
        -ongelmana "lätäköt"märistä vaatteista ym.
        -ei mahdu kota pussiin sisälle,kuljetettava erilisenä.

        Käsittääkseni kotakankaat eivät ihan vähällä leimahda tuleen ennemminkin se sulavat ja eivät jatka hyvin liekillä palamista. EN OLE TESTANNUT !!!
        Tuo Turbostove alkoi kiinnostaa saas nähdä.
        ps.petroolilämmittimellänikin voi keitellä,yläritilä aukeaa ja kattila tai kahvipannu mahtuu siihen päälle ja on yllättävän tehokas.

        Otsikkoon vähän avainsanoja niin muutkin löytää kun hakevat hakukoneilla kotajuttuja, joista muuten on suomessa ollu aika vähän juttua!

        Jep tuo kestävämpi vaaalea kevyt pressu on varmaan riittävä ja sen saa leikkaamisen jälkeen pysymään paikoillaan kun omassa kodassani on valmiit "reppusoljet" ulkoteltassa . Pressuun vain toinen soljen pää kiinni sellaisella pressujen pikakiinnittimellä. Turha alkaa neulomaan kun pressun joutuu kuitenkin vaihtamaan jonkun ajan jälkeen. Valmis pohjavaate maksaa ainakin omaan kotaan muistaakseni 150 euroa ja sillä ostaa jo usemman 17 neliön pressun.

        Onko tuo sinun petroolilämmitin liiankin tehokas kotaasi? Mietitkö muita vaihtoehtoja. Kuten esim:
        http://www.sunwind.fi/tuotteet.php?mcat=2&cat=50&lang=fi.

        Lämmittimenmen voinee antaa kodassa palaa nukkuessakin kun ilmaa riittää ja sehän sammuu jos vaikka koira kippaa sen nurin?

        Mietin itse pienempää petroolilämmitintä (Zibroa), mutta tuo pod lienee se hyvin koeteltu ja testattu versio (jo Ruotsin armeijassakin). Pitää ostaa kun eteen sattuu ....En ole vielä viitsinyt tilata kun olen tosiaan pelännyt sitä käryä ja sitä ei kantane kovin kauas. Pod käynee tuo Zibron puhtaampi petrooli ja hajua lienee vähemmän. Lienenköhän oikeassa?


        Kuinka karuissa keleissä olet siinä nukkunut ja ennen kaikkea rauhoittuuko koirat nukkuun. Omat kanakoirani ovat vedolle herkkiä ja ne lähinnä haittaa unta jos alkavat liikuskella ja hakea parempaa paikkaa (esim. omasta makuupussistani).


      • Hiiliteräs
        telttakota kirjoitti:

        Otsikkoon vähän avainsanoja niin muutkin löytää kun hakevat hakukoneilla kotajuttuja, joista muuten on suomessa ollu aika vähän juttua!

        Jep tuo kestävämpi vaaalea kevyt pressu on varmaan riittävä ja sen saa leikkaamisen jälkeen pysymään paikoillaan kun omassa kodassani on valmiit "reppusoljet" ulkoteltassa . Pressuun vain toinen soljen pää kiinni sellaisella pressujen pikakiinnittimellä. Turha alkaa neulomaan kun pressun joutuu kuitenkin vaihtamaan jonkun ajan jälkeen. Valmis pohjavaate maksaa ainakin omaan kotaan muistaakseni 150 euroa ja sillä ostaa jo usemman 17 neliön pressun.

        Onko tuo sinun petroolilämmitin liiankin tehokas kotaasi? Mietitkö muita vaihtoehtoja. Kuten esim:
        http://www.sunwind.fi/tuotteet.php?mcat=2&cat=50&lang=fi.

        Lämmittimenmen voinee antaa kodassa palaa nukkuessakin kun ilmaa riittää ja sehän sammuu jos vaikka koira kippaa sen nurin?

        Mietin itse pienempää petroolilämmitintä (Zibroa), mutta tuo pod lienee se hyvin koeteltu ja testattu versio (jo Ruotsin armeijassakin). Pitää ostaa kun eteen sattuu ....En ole vielä viitsinyt tilata kun olen tosiaan pelännyt sitä käryä ja sitä ei kantane kovin kauas. Pod käynee tuo Zibron puhtaampi petrooli ja hajua lienee vähemmän. Lienenköhän oikeassa?


        Kuinka karuissa keleissä olet siinä nukkunut ja ennen kaikkea rauhoittuuko koirat nukkuun. Omat kanakoirani ovat vedolle herkkiä ja ne lähinnä haittaa unta jos alkavat liikuskella ja hakea parempaa paikkaa (esim. omasta makuupussistani).

        Pohjasta,kyllä,se on halpa vaihtaa ja kestää kohtuullisesti.
        Lämmitin ei ole liian tehokas sitä voi säätää hyvin ja ainahan saa räppänää ulos auki jos kuuma yllättää :)
        Lämäri voi palaa läpi yön ja automaattisammutin on toiminut jos itse tai koira on tönäissyt sitä (joskus jopa tuntunut liiankin herkältä,mutta parempi niin).

        Koirallani on oma eristetty alusta ja se nukkuu tarvittaessa oman vilttinsä alla jos lattian rajassa on erittäin kylmää,vedolle tämä minunkin kaveri on arka,mutta sitä ei otetakkaan hirmupakkasilla mukaan.Yleensäkkin n.-17 on koiralleni ehdoton raja jolloin alkaa korvat ym.kärsiä.ja se ei ole tarkoitus,nukkukoon kotona jos mittarissa yli -10.

        Zibron petroolia en ole kokeillut,testataan.
        Katselin kyllä muitakin malleja mutta tämä tuntui minulle sopivimmalta.

        Pakkasta on ollut n.-20 astetta,mutta pahimmmat kelit ovat olleet nollan molemmin puolin ja kun räntää ja vettä tulee koko viikon,kosteus on ongelma mutta yön aikana kyllä vaatteet ja kengät kuivuvat ja päivän aikan makuupussit,kun lämärin jättää pienelle.
        Nurkkiin tiivistyvä kosteus on myös ongelma mutta rätti vaan käteen.
        Lämmitin on kuitenkin jonkunverran korkea ja etäisimmät nurkat voivat olla joskus aika viileitä.
        Nukun välillä Mil-tec:in valmistamalla kenttävuoteella ja se nostaa nukkumakorkeutta n:40cm ja lämpötila on ylempänä paljon mukavampi
        suosittelen,tosin tavaraa kertyy...


      • Seve

        onko teillä minkälainen kuljetussäkki tuolle turbostovelle? Eikös se kuitenkin ole aikamoisen likainen käytön jälkeen jolloin ei viittis sellaisenaan auton takakonttiin heittää...ja entäs kuinka paljon haisee?


      • Kokemusta usemapi vuosi
        Seve kirjoitti:

        onko teillä minkälainen kuljetussäkki tuolle turbostovelle? Eikös se kuitenkin ole aikamoisen likainen käytön jälkeen jolloin ei viittis sellaisenaan auton takakonttiin heittää...ja entäs kuinka paljon haisee?

        Eipä se mitään haise ja ei se oieastaan oo likainenkaan kuin hiukan sisältä. Teräkseen kun ei paljoa tartu. Sinänsä sen muodot on hiukan terävät (jalat ja kahvat) joten ite kuljettelen sitä aina sopivassa pahvilaatikossa autonperässä...


      • Anonyymi
        Hiiliteräs kirjoitti:

        Maavaatteena käytän halpahallista ostettua muotoonleikattua vaaleaa kevytpressua kosteilla keleillä.
        -ongelmana "lätäköt"märistä vaatteista ym.
        -ei mahdu kota pussiin sisälle,kuljetettava erilisenä.

        Käsittääkseni kotakankaat eivät ihan vähällä leimahda tuleen ennemminkin se sulavat ja eivät jatka hyvin liekillä palamista. EN OLE TESTANNUT !!!
        Tuo Turbostove alkoi kiinnostaa saas nähdä.
        ps.petroolilämmittimellänikin voi keitellä,yläritilä aukeaa ja kattila tai kahvipannu mahtuu siihen päälle ja on yllättävän tehokas.

        https://www.youtube.com/watch?v=fZndJO2jUJk&list=LLqP4-FzM-a9Yvgs2h1r5F0A&index=26&t=0s

        Kohdassa 3:00
        Ite tein omatekosen turbostoven normaalia isommasta säilykepurkista.. En ole vielä testannut miten toimii. Onko kellään itsellä? Mietityttää vain miten tuo pohja kestää kuumuutta ennenkun palaa puhki?


      • Anonyymi
        Hiiliteräs kirjoitti:

        Tiittalan vaelluskotahan se minulla,hieman itse viriteltynä,alumiinistä tein keskisalon 3/osaisena
        joukkueteltan tyyliin tosin neliskanttista putkea,alkuperäinen "vaellussauva"viritys katkesi yhtenä syksynä n:02.20 yöllä ja räntäsateessa :)lisäksi laitoin ns:kastevaatteen ja ompelin kodassa jo olevien kuivausnarujen lenkkien läpivienteihin ulkopuolelle lenkit joista olen vetänyt ylimääräiset maa kiinnitys narut,kota on nyt aina ryhdikäs,kestää myrskyn ja päänkorkeudelta sisätila on jopa kasvanut (narut pingottavat kankaan ulospäin),tein myös maakiilat alumiinisesta kulmaprofiilista (menevät hienosti päällekkäin ja leveydestä johtuen pitävät hyvin,vaatii tosin kumivasaran upotakseen).Herras reissuilla auton lähellä olen lämmitellyt pienellä valopetroolilämmittimellä mutta 3vrkn jälkeen saksanseisojani(nukkuu teltassa) hajuaisti näkyy kärsivän valopetroolin kitkusta siksi kyselen esim:pellettilämmityksestä
        Kiitos vinkistä !!

        Aina kun poltat jotain mistä syntyy häkää, vähänkin tarvitset tuulettaa kunnolla. Ja lopputulos? Kylmä.


    • Ettei ole oikein toimiva järkevä juttu !
      Kokemusta ei ole.

    • Seve

      olen jo pitemmän aikaa miettinyt hankkia tällaisen telttakodan ja mietinnässä se on edelleen. Markkinoilla on kuitenkin ihan hyvin tarjontaa joten päätöksenteko on vaikeaa.

      Onko kellään kokemusta laatuteltan kotalaavusta?
      Kuvia näistä ei oikein tahdo löytyä mistään.:-(

      • mmiemie vaanvaan

        ...kankaalla ja kastevaatteella Erä-Tikistä, Irma Majanderilta,Inarista.
        Maksaa 250€, kun vastaava Laatuteltalla Konalassa olisi ollut melkein tuplahinta!!
        Halkaisija on 5m,joten sopinee hyvin itselleni kesämökiksi.
        Tarkoitus on tehdä nuotiopaikka tuohon sisälle,sillä ei ole enää varaa kaminoihin tms kamaan.
        Tosin Glas Ohlson myy jotakin lämmitintä 99€ hintaan,en ole vielä käynyt katsomassa millainen laite se on.
        Jollakin nesteellä se toimii....?


      • Seve
        mmiemie vaanvaan kirjoitti:

        ...kankaalla ja kastevaatteella Erä-Tikistä, Irma Majanderilta,Inarista.
        Maksaa 250€, kun vastaava Laatuteltalla Konalassa olisi ollut melkein tuplahinta!!
        Halkaisija on 5m,joten sopinee hyvin itselleni kesämökiksi.
        Tarkoitus on tehdä nuotiopaikka tuohon sisälle,sillä ei ole enää varaa kaminoihin tms kamaan.
        Tosin Glas Ohlson myy jotakin lämmitintä 99€ hintaan,en ole vielä käynyt katsomassa millainen laite se on.
        Jollakin nesteellä se toimii....?

        Erä-Tikillä wwww-sivuja tai mistäs mie näkisin kuvia tuosta mallista? Olen aikaisemmin luullut ja kuullut että Erä-Tikin hinnat olisivat 2x tai 2,5x muihin verrattuna mutta eipä näemmä ole.


      • Jorisat
        Seve kirjoitti:

        Erä-Tikillä wwww-sivuja tai mistäs mie näkisin kuvia tuosta mallista? Olen aikaisemmin luullut ja kuullut että Erä-Tikin hinnat olisivat 2x tai 2,5x muihin verrattuna mutta eipä näemmä ole.

        Hei!
        Olen miettinyt telttakodan tekoa ihan itse. Mitäköhän mahtaa mennä materiaali kustannuksiin ja olisiko kellään antaa rakennus/teko ohjeita? Olen yrittänyt googlettaa, mutta huonolla menestyksellä!
        Odotan innolla auttavaa kättänne :)


      • Hellsport
        Jorisat kirjoitti:

        Hei!
        Olen miettinyt telttakodan tekoa ihan itse. Mitäköhän mahtaa mennä materiaali kustannuksiin ja olisiko kellään antaa rakennus/teko ohjeita? Olen yrittänyt googlettaa, mutta huonolla menestyksellä!
        Odotan innolla auttavaa kättänne :)

        Löytyyhän noita....Aloita vaikka tästä..Itselllä pitäisi taas ratkaista kannattaako pohja- ja kastevaate tehdä itse vai ostaa valmiiseen Helsportin kotaan. Sisäteltta ja kastevaate lienee saman lopputuloksen tuottava asia Ajatuksia puolestaan !

        http://www.kolumbus.fi/jukka.kiijarvi/jukka/retkeily/telttakota/telttakota.html


      • Seve
        Hellsport kirjoitti:

        Löytyyhän noita....Aloita vaikka tästä..Itselllä pitäisi taas ratkaista kannattaako pohja- ja kastevaate tehdä itse vai ostaa valmiiseen Helsportin kotaan. Sisäteltta ja kastevaate lienee saman lopputuloksen tuottava asia Ajatuksia puolestaan !

        http://www.kolumbus.fi/jukka.kiijarvi/jukka/retkeily/telttakota/telttakota.html

        Minkäslainen tuo hellsportti on?
        Olen tässä alkanut lämmetä Tuntsan vaelluskotaan. Se on halvin ja ehkä on järkevintä olla tuhlaamatta ekaan kotaansa liikoja.:-)


    • kylmistelijä

      Hei miten olette ratkaisseet lämmityksen talvella. Itselläni on Helsport porsanger ja tulia olen pitänyt. Lämpö vain nousee ylös ... tietenkin, mutta maa pysyy kylmänä. Milla konstein saisin lämmön jakaantumaan enemmän alemmas.

      Onko muuta vaihtoehtoa kuin lisää pökköä pesään ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe