Käypä lukemassa vähän taaksepäin ACC-otsikon
alta juttu "VÄÄRIN".
Kommentoi ongelmaa!!
Niin ja muut asiantuntijat myös!
Tietoniekka!
9
469
Vastaukset
- Tietoniekka
Ilmaseosanturi: -0 28.9kohm-36.4kohm
25 9.0kohm-11.0kohm
Sisäilma-anturi -0 32.5kohm-37.7kohm
25 9.5 kohm-10.5kohm
Eli aika lähellä toisiaan.
Ei ole toiminut oikein?Eli miten väärin?
Tarkastappa ensin onko sisäilma-anturilta imupuhaltimelle menevä letku ehyt.
Esim:ohut paperi anturan eteen pitää olla "imua"
Vikakoodiako ei anna?Anna vähän tarkempi kuvaus viasta,niin katson voinko auttaa.
Ja muutkin viisaat näyttäkää kykynne;)- petrisa
Eli toimii seuraavasti:
Kun lähdetään ulkona muutaman tunnin
seisoneella autolla liikkeellä lämmitys ei
mene HEAT-asentoon eikä puhallin nopeus kiihdy,
vaikka auton ajaa varmasti lämpimäksi.
Puhaltaa siis ylös ja nopeus 2.
Kun auton on ajanut lämpimäksi ja sammuttaa ja
käy vaikka kaupassa ja tulee takaisin niin
toimii oikein.
Toisinaan taas kun lähdetään lämpimästä tallista
toimii niin että ajettaessa ulos menee puhallus
ylös ja nopeus 2, eikä tästä enää toivu.
Joskus taas tallista lähdettäessä pysyy HEAT-
asennossa ja puhallus nopeus muttuu automaattisesti
tarpeen mukaan.
Sisäilma/ulkolämpötila anturit toimivat oikein
olen testannut ne lämmittämällä ja jäähdyttämällä.
Mistä muuten olet saanut seosilma-anturin
resistanssiarvot?
Kohta alkaa V-käyrä nousta huippulukemiin! - Tietoniekka
petrisa kirjoitti:
Eli toimii seuraavasti:
Kun lähdetään ulkona muutaman tunnin
seisoneella autolla liikkeellä lämmitys ei
mene HEAT-asentoon eikä puhallin nopeus kiihdy,
vaikka auton ajaa varmasti lämpimäksi.
Puhaltaa siis ylös ja nopeus 2.
Kun auton on ajanut lämpimäksi ja sammuttaa ja
käy vaikka kaupassa ja tulee takaisin niin
toimii oikein.
Toisinaan taas kun lähdetään lämpimästä tallista
toimii niin että ajettaessa ulos menee puhallus
ylös ja nopeus 2, eikä tästä enää toivu.
Joskus taas tallista lähdettäessä pysyy HEAT-
asennossa ja puhallus nopeus muttuu automaattisesti
tarpeen mukaan.
Sisäilma/ulkolämpötila anturit toimivat oikein
olen testannut ne lämmittämällä ja jäähdyttämällä.
Mistä muuten olet saanut seosilma-anturin
resistanssiarvot?
Kohta alkaa V-käyrä nousta huippulukemiin!mitä luultavammin.Oletko koettanut esim.varmasti kunnossa olevalla seosilmaanturilla?
Oletko koettanut esim.hiustenkuivaajalla käynnissä ollessa lämmittää hetken sisäilma-anturia?
Näyttääkö ulkolämpötilan oikein?
Heat asentoonhan siirrytään,kun automatiikan mielestä sisäilman lämpötila/kennon lämpötila sitä edellyttää.
Vaikuttaa,kun hetken seisottuaan rupeaa toimimaan oikein,että joku anturi "sekoilee"
Milaisen kennon laitoit? Onhan kaikki tiiviisti ettei mikään pääse sotkemaan seosilman lämpötilaa?
Toimiiko koskaan kylmästä lähdettäessä oikein?
Nuo kaikki arvot on peräisin tehtaan myymälästä ostetusta kirjasta,luotan niihin. - petrisa
Tietoniekka kirjoitti:
mitä luultavammin.Oletko koettanut esim.varmasti kunnossa olevalla seosilmaanturilla?
Oletko koettanut esim.hiustenkuivaajalla käynnissä ollessa lämmittää hetken sisäilma-anturia?
Näyttääkö ulkolämpötilan oikein?
Heat asentoonhan siirrytään,kun automatiikan mielestä sisäilman lämpötila/kennon lämpötila sitä edellyttää.
Vaikuttaa,kun hetken seisottuaan rupeaa toimimaan oikein,että joku anturi "sekoilee"
Milaisen kennon laitoit? Onhan kaikki tiiviisti ettei mikään pääse sotkemaan seosilman lämpötilaa?
Toimiiko koskaan kylmästä lähdettäessä oikein?
Nuo kaikki arvot on peräisin tehtaan myymälästä ostetusta kirjasta,luotan niihin.vaihtoi kennon.
Siis mikä anturi mielestäsi rikki?
Ei toimi koskaan kylmästä lähdettäessä oikein.
Ainoastaan alkutalvesta pitkän ajon jälkeen, kun
ulkolämpötila oli nollassa, toimi lopulta oikein.
En ole vaihtanut vielä yhtään anturia, mutta
aion kokeilla seosilma-anturia toiseen (uuteen).
Kenno kyllä antaa lämmintä, koska täälläpäin on
ollut kovia pakkasia. Olen ajanut -35 pakkasessa
ja lämmintä tuli kabiiniin, kylläkin piti
siirtää käsin HEAT-asentoon ja puhallus aluksi
täysille ja hetken päästä kakkoselle. - Tietoniekka
petrisa kirjoitti:
vaihtoi kennon.
Siis mikä anturi mielestäsi rikki?
Ei toimi koskaan kylmästä lähdettäessä oikein.
Ainoastaan alkutalvesta pitkän ajon jälkeen, kun
ulkolämpötila oli nollassa, toimi lopulta oikein.
En ole vaihtanut vielä yhtään anturia, mutta
aion kokeilla seosilma-anturia toiseen (uuteen).
Kenno kyllä antaa lämmintä, koska täälläpäin on
ollut kovia pakkasia. Olen ajanut -35 pakkasessa
ja lämmintä tuli kabiiniin, kylläkin piti
siirtää käsin HEAT-asentoon ja puhallus aluksi
täysille ja hetken päästä kakkoselle.mutta,kun kaikki vaikuttaa kaikkeen on mahdollista myös tuo sisäilma-anturi tai sen letkun viallisuus.
Kaikissa tapauksissa ei anna vikakoodia,vaikka nuo kaikki kuuluvat järjestelmän viantarkkailu piiriin.
Arvoja mittailemalla,jonka olet varmaan tehnytkin löytää varman vian,mutta välillä toimivan osan vianpaikannus on hankalaa.
Mahdollista on myös kennon vaihdon yhteydessä rikottu osa,huono johtokosketus yms. - petrisa
Tietoniekka kirjoitti:
mutta,kun kaikki vaikuttaa kaikkeen on mahdollista myös tuo sisäilma-anturi tai sen letkun viallisuus.
Kaikissa tapauksissa ei anna vikakoodia,vaikka nuo kaikki kuuluvat järjestelmän viantarkkailu piiriin.
Arvoja mittailemalla,jonka olet varmaan tehnytkin löytää varman vian,mutta välillä toimivan osan vianpaikannus on hankalaa.
Mahdollista on myös kennon vaihdon yhteydessä rikottu osa,huono johtokosketus yms.Onkohan puhallinmoottorin toiminnalla
mitään funktiota tähän.
Koska ACC ohjaa puhallinmoottoria
(elektroninen säädin)
ja saa vielä takaisinkytkennän moottorin miinus-
puolelta.
Tuli sen takia mieleen että kun ko. paketti
on jouduttu purkamaan edestä pois lämppärin
vaihdon yhteydessä kuten myös ulkoilma-anturi.
Se kyllä tuntuu olevan liitoksissaan. - Tietoniekka
petrisa kirjoitti:
Onkohan puhallinmoottorin toiminnalla
mitään funktiota tähän.
Koska ACC ohjaa puhallinmoottoria
(elektroninen säädin)
ja saa vielä takaisinkytkennän moottorin miinus-
puolelta.
Tuli sen takia mieleen että kun ko. paketti
on jouduttu purkamaan edestä pois lämppärin
vaihdon yhteydessä kuten myös ulkoilma-anturi.
Se kyllä tuntuu olevan liitoksissaan.ehkäpä se säädinhän on siellä akvaariossa eli nimeltään kierroslukusäädin,mutten usko tuohon vikaan,noin äkkiseltään. (ei ehkä toimisi käsisäädölläkään) Voihan sen kyllä tarkistaa,että liitin on kunnolla kiinni yms.(voi myös purkaa)
Kaikki varmaan selviää,kun vaihdat seosilma-anturin. - petrisa
Tietoniekka kirjoitti:
ehkäpä se säädinhän on siellä akvaariossa eli nimeltään kierroslukusäädin,mutten usko tuohon vikaan,noin äkkiseltään. (ei ehkä toimisi käsisäädölläkään) Voihan sen kyllä tarkistaa,että liitin on kunnolla kiinni yms.(voi myös purkaa)
Kaikki varmaan selviää,kun vaihdat seosilma-anturin.huomenna näkee miten käy nyt.
Testasin irrallaan sisä seosilma-anturit.
Toimivat juuri niinkuin pitää.
"imurikin toimi hyvin ja äänettömästi"
Sisäilma-anturissa oli vain kovasti pölyä.
Putsasin ja katsotaan huomenna miten pelaa.
Palataan. - petrisa
Tietoniekka kirjoitti:
ehkäpä se säädinhän on siellä akvaariossa eli nimeltään kierroslukusäädin,mutten usko tuohon vikaan,noin äkkiseltään. (ei ehkä toimisi käsisäädölläkään) Voihan sen kyllä tarkistaa,että liitin on kunnolla kiinni yms.(voi myös purkaa)
Kaikki varmaan selviää,kun vaihdat seosilma-anturin.Anturit OK.
Pölyt putsattu sisäilma-anturista ja imuri
toimii.
Laitoin paikalleen ja katsotaan huomenna miten
toimii, palataan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664195
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121226Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006