Tietoniekka!

petrisa

Käypä lukemassa vähän taaksepäin ACC-otsikon
alta juttu "VÄÄRIN".

Kommentoi ongelmaa!!

Niin ja muut asiantuntijat myös!

9

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietoniekka

      Ilmaseosanturi: -0 28.9kohm-36.4kohm
      25 9.0kohm-11.0kohm

      Sisäilma-anturi -0 32.5kohm-37.7kohm
      25 9.5 kohm-10.5kohm

      Eli aika lähellä toisiaan.

      Ei ole toiminut oikein?Eli miten väärin?

      Tarkastappa ensin onko sisäilma-anturilta imupuhaltimelle menevä letku ehyt.
      Esim:ohut paperi anturan eteen pitää olla "imua"

      Vikakoodiako ei anna?Anna vähän tarkempi kuvaus viasta,niin katson voinko auttaa.

      Ja muutkin viisaat näyttäkää kykynne;)

      • petrisa

        Eli toimii seuraavasti:

        Kun lähdetään ulkona muutaman tunnin
        seisoneella autolla liikkeellä lämmitys ei
        mene HEAT-asentoon eikä puhallin nopeus kiihdy,
        vaikka auton ajaa varmasti lämpimäksi.

        Puhaltaa siis ylös ja nopeus 2.

        Kun auton on ajanut lämpimäksi ja sammuttaa ja
        käy vaikka kaupassa ja tulee takaisin niin
        toimii oikein.

        Toisinaan taas kun lähdetään lämpimästä tallista
        toimii niin että ajettaessa ulos menee puhallus
        ylös ja nopeus 2, eikä tästä enää toivu.
        Joskus taas tallista lähdettäessä pysyy HEAT-
        asennossa ja puhallus nopeus muttuu automaattisesti
        tarpeen mukaan.

        Sisäilma/ulkolämpötila anturit toimivat oikein
        olen testannut ne lämmittämällä ja jäähdyttämällä.

        Mistä muuten olet saanut seosilma-anturin
        resistanssiarvot?

        Kohta alkaa V-käyrä nousta huippulukemiin!


      • Tietoniekka
        petrisa kirjoitti:

        Eli toimii seuraavasti:

        Kun lähdetään ulkona muutaman tunnin
        seisoneella autolla liikkeellä lämmitys ei
        mene HEAT-asentoon eikä puhallin nopeus kiihdy,
        vaikka auton ajaa varmasti lämpimäksi.

        Puhaltaa siis ylös ja nopeus 2.

        Kun auton on ajanut lämpimäksi ja sammuttaa ja
        käy vaikka kaupassa ja tulee takaisin niin
        toimii oikein.

        Toisinaan taas kun lähdetään lämpimästä tallista
        toimii niin että ajettaessa ulos menee puhallus
        ylös ja nopeus 2, eikä tästä enää toivu.
        Joskus taas tallista lähdettäessä pysyy HEAT-
        asennossa ja puhallus nopeus muttuu automaattisesti
        tarpeen mukaan.

        Sisäilma/ulkolämpötila anturit toimivat oikein
        olen testannut ne lämmittämällä ja jäähdyttämällä.

        Mistä muuten olet saanut seosilma-anturin
        resistanssiarvot?

        Kohta alkaa V-käyrä nousta huippulukemiin!

        mitä luultavammin.Oletko koettanut esim.varmasti kunnossa olevalla seosilmaanturilla?
        Oletko koettanut esim.hiustenkuivaajalla käynnissä ollessa lämmittää hetken sisäilma-anturia?
        Näyttääkö ulkolämpötilan oikein?

        Heat asentoonhan siirrytään,kun automatiikan mielestä sisäilman lämpötila/kennon lämpötila sitä edellyttää.

        Vaikuttaa,kun hetken seisottuaan rupeaa toimimaan oikein,että joku anturi "sekoilee"

        Milaisen kennon laitoit? Onhan kaikki tiiviisti ettei mikään pääse sotkemaan seosilman lämpötilaa?

        Toimiiko koskaan kylmästä lähdettäessä oikein?

        Nuo kaikki arvot on peräisin tehtaan myymälästä ostetusta kirjasta,luotan niihin.


      • petrisa
        Tietoniekka kirjoitti:

        mitä luultavammin.Oletko koettanut esim.varmasti kunnossa olevalla seosilmaanturilla?
        Oletko koettanut esim.hiustenkuivaajalla käynnissä ollessa lämmittää hetken sisäilma-anturia?
        Näyttääkö ulkolämpötilan oikein?

        Heat asentoonhan siirrytään,kun automatiikan mielestä sisäilman lämpötila/kennon lämpötila sitä edellyttää.

        Vaikuttaa,kun hetken seisottuaan rupeaa toimimaan oikein,että joku anturi "sekoilee"

        Milaisen kennon laitoit? Onhan kaikki tiiviisti ettei mikään pääse sotkemaan seosilman lämpötilaa?

        Toimiiko koskaan kylmästä lähdettäessä oikein?

        Nuo kaikki arvot on peräisin tehtaan myymälästä ostetusta kirjasta,luotan niihin.

        vaihtoi kennon.
        Siis mikä anturi mielestäsi rikki?

        Ei toimi koskaan kylmästä lähdettäessä oikein.
        Ainoastaan alkutalvesta pitkän ajon jälkeen, kun
        ulkolämpötila oli nollassa, toimi lopulta oikein.

        En ole vaihtanut vielä yhtään anturia, mutta
        aion kokeilla seosilma-anturia toiseen (uuteen).

        Kenno kyllä antaa lämmintä, koska täälläpäin on
        ollut kovia pakkasia. Olen ajanut -35 pakkasessa
        ja lämmintä tuli kabiiniin, kylläkin piti
        siirtää käsin HEAT-asentoon ja puhallus aluksi
        täysille ja hetken päästä kakkoselle.


      • Tietoniekka
        petrisa kirjoitti:

        vaihtoi kennon.
        Siis mikä anturi mielestäsi rikki?

        Ei toimi koskaan kylmästä lähdettäessä oikein.
        Ainoastaan alkutalvesta pitkän ajon jälkeen, kun
        ulkolämpötila oli nollassa, toimi lopulta oikein.

        En ole vaihtanut vielä yhtään anturia, mutta
        aion kokeilla seosilma-anturia toiseen (uuteen).

        Kenno kyllä antaa lämmintä, koska täälläpäin on
        ollut kovia pakkasia. Olen ajanut -35 pakkasessa
        ja lämmintä tuli kabiiniin, kylläkin piti
        siirtää käsin HEAT-asentoon ja puhallus aluksi
        täysille ja hetken päästä kakkoselle.

        mutta,kun kaikki vaikuttaa kaikkeen on mahdollista myös tuo sisäilma-anturi tai sen letkun viallisuus.

        Kaikissa tapauksissa ei anna vikakoodia,vaikka nuo kaikki kuuluvat järjestelmän viantarkkailu piiriin.

        Arvoja mittailemalla,jonka olet varmaan tehnytkin löytää varman vian,mutta välillä toimivan osan vianpaikannus on hankalaa.

        Mahdollista on myös kennon vaihdon yhteydessä rikottu osa,huono johtokosketus yms.


      • petrisa
        Tietoniekka kirjoitti:

        mutta,kun kaikki vaikuttaa kaikkeen on mahdollista myös tuo sisäilma-anturi tai sen letkun viallisuus.

        Kaikissa tapauksissa ei anna vikakoodia,vaikka nuo kaikki kuuluvat järjestelmän viantarkkailu piiriin.

        Arvoja mittailemalla,jonka olet varmaan tehnytkin löytää varman vian,mutta välillä toimivan osan vianpaikannus on hankalaa.

        Mahdollista on myös kennon vaihdon yhteydessä rikottu osa,huono johtokosketus yms.

        Onkohan puhallinmoottorin toiminnalla
        mitään funktiota tähän.
        Koska ACC ohjaa puhallinmoottoria
        (elektroninen säädin)
        ja saa vielä takaisinkytkennän moottorin miinus-
        puolelta.
        Tuli sen takia mieleen että kun ko. paketti
        on jouduttu purkamaan edestä pois lämppärin
        vaihdon yhteydessä kuten myös ulkoilma-anturi.
        Se kyllä tuntuu olevan liitoksissaan.


      • Tietoniekka
        petrisa kirjoitti:

        Onkohan puhallinmoottorin toiminnalla
        mitään funktiota tähän.
        Koska ACC ohjaa puhallinmoottoria
        (elektroninen säädin)
        ja saa vielä takaisinkytkennän moottorin miinus-
        puolelta.
        Tuli sen takia mieleen että kun ko. paketti
        on jouduttu purkamaan edestä pois lämppärin
        vaihdon yhteydessä kuten myös ulkoilma-anturi.
        Se kyllä tuntuu olevan liitoksissaan.

        ehkäpä se säädinhän on siellä akvaariossa eli nimeltään kierroslukusäädin,mutten usko tuohon vikaan,noin äkkiseltään. (ei ehkä toimisi käsisäädölläkään) Voihan sen kyllä tarkistaa,että liitin on kunnolla kiinni yms.(voi myös purkaa)

        Kaikki varmaan selviää,kun vaihdat seosilma-anturin.


      • petrisa
        Tietoniekka kirjoitti:

        ehkäpä se säädinhän on siellä akvaariossa eli nimeltään kierroslukusäädin,mutten usko tuohon vikaan,noin äkkiseltään. (ei ehkä toimisi käsisäädölläkään) Voihan sen kyllä tarkistaa,että liitin on kunnolla kiinni yms.(voi myös purkaa)

        Kaikki varmaan selviää,kun vaihdat seosilma-anturin.

        huomenna näkee miten käy nyt.

        Testasin irrallaan sisä seosilma-anturit.
        Toimivat juuri niinkuin pitää.
        "imurikin toimi hyvin ja äänettömästi"

        Sisäilma-anturissa oli vain kovasti pölyä.
        Putsasin ja katsotaan huomenna miten pelaa.

        Palataan.


      • petrisa
        Tietoniekka kirjoitti:

        ehkäpä se säädinhän on siellä akvaariossa eli nimeltään kierroslukusäädin,mutten usko tuohon vikaan,noin äkkiseltään. (ei ehkä toimisi käsisäädölläkään) Voihan sen kyllä tarkistaa,että liitin on kunnolla kiinni yms.(voi myös purkaa)

        Kaikki varmaan selviää,kun vaihdat seosilma-anturin.

        Anturit OK.
        Pölyt putsattu sisäilma-anturista ja imuri
        toimii.

        Laitoin paikalleen ja katsotaan huomenna miten
        toimii, palataan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      66
      4195
    2. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1226
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

      Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

      Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe