A6 vaihdelaatikko?

Ostaakko vai ei...

Olemme katselleet A6 dieseliä automaattilaatikolla mutta nyt meille sanottiin että niissä ei kestä laatikko kuin 100000km. Jopa audin merkkiliikkeen myyjät ovat varoitelleet siitä ja sanoneet että se ei kestä. Onko näin?

12

7740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäilevä tuomas

      On hieman vaikea uskoa että automyyjä sanoisi mitään tuollaista tuotteesta joiden myymisestä maksetaan hänelle palkkaa.

      • tuo mainitsemasi

        kilometrilukema. Useimmat multitronicit alkavat reistaamaan jo alta 15.000 km ajon jälkeen. Erityisesti dieseleissä tuo multitronic on aivan susi. Nykyään on melko mahdoton vaihtaa ko. A6 versiota kunnon hintaan. Vaihtotarjous on laskettu "kympin" alakanttiin tulevien harmien vuoksi. Käytetyn myyjähän on vastuussa käytetystäkin. Varo kyseisiä autoja!!!


      • Realismi
        tuo mainitsemasi kirjoitti:

        kilometrilukema. Useimmat multitronicit alkavat reistaamaan jo alta 15.000 km ajon jälkeen. Erityisesti dieseleissä tuo multitronic on aivan susi. Nykyään on melko mahdoton vaihtaa ko. A6 versiota kunnon hintaan. Vaihtotarjous on laskettu "kympin" alakanttiin tulevien harmien vuoksi. Käytetyn myyjähän on vastuussa käytetystäkin. Varo kyseisiä autoja!!!

        Totuushan on se, että ne multitronicit ovat alkaneet reistailemaan jo 1000 km ajon jälkeen, joillakin jo neitsytajossa autokaupasta kotiin! Tiedänpä tapauksia, joissa multitronikki on todettu tehtaalla vialliseksi mutta laitettu siltikin A6:een paikoilleen. Erityisesti diisseleissä näin on.

        Kannattaa muuten kävellä vähän kauempana jos näet A6 multitronicin käynnissä, nimittäin kun se vaihdelaatikko hajoaa, kaikki 744 lamellinpalasta lentävät räjähdyksen voimasta ympäristöön kuin kranaatista ikään. Tämän takia A6 multironikit on kielletty monissa sivistys yhdyssana maissa, mutta Suomeen näitä dumpataan alihintaan.

        Itselläni on A6 multitronicista sellainen spesiaaliversio, joka kestää pitkään. Mutta tällaisen saadakseen pitää olla joko suhteita Audin sikarihisseihin (portaat eivät riitä tai vievät vain alaspäin), taikka riittävästi paalua elikkäs fyffendaalia.


    • infoaa

      Multitronic kestää vuosimallista 2004 eteenpäin paremmin kuin ekat multitronicit, joissa 5 lamellia. Uudemmassa 7 lamellia ja kesto huomattavasti parempi. Tämä 5-lamellinen voi hajota jo ennen 100 000 kilometriä. Varsinkin dieselautojen kovan vääntömomentin takia multitroniclaatikko ei tahdo kestää, mutta myös bensavehkeissä paljon ongelmaa. Tiptronicin heikoin paikka on momentinmuuntimen liukulaakeri. Vuosimallista 2000 eteenpäin liukulaakeri on korvattu neulalaakerilla, joka kestää paremmin.

      • Anonyymi

        Jaahas.
        Mulla A8 2000 3,3 automaatti v8 diesel.
        Nyt naksahti d ja automaatti vikanikaan.
        Taakse menee 4 ja muilla.
        Kaasua vaatii 2000 4 sitten nykäisee ja lähtee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas.
        Mulla A8 2000 3,3 automaatti v8 diesel.
        Nyt naksahti d ja automaatti vikanikaan.
        Taakse menee 4 ja muilla.
        Kaasua vaatii 2000 4 sitten nykäisee ja lähtee

        Kuulostaa tutulle ongelmalle. Kaverillani oli juurikin samanlainen auto, samalla moottorilla.

        Talvipakkasella liikkeelle lähtiessä, kuului laatikosta pamaus ja sen jälkeen se meni vikatilaan.

        Kun tuota vikaa alkoi selvittämään, alkoi käydä selväksi, mistä oli kyse. Kun vaihdelaatikko on mitoitettu kestämään 450Nm vääntömomentti, antaa kyseinen moottori maksimissaan 480Nm vääntömomentin.

        Kestäähän tuo aikansa, ja jos ajelee kevyellä kaasujalalla, kestää varmaan loputtomiin, mutta kun sitä vääntöä on niin sitähän myös käytetään.

        Muistelisin näin, että tyypillisesti sieltä hajoaa ykkösvaihteen rumpu. Ilmeisesti kylmä keli aiheuttaa tuon rikkoutumisen vielä normaalia herkemmin.

        Ebayssa oli ainakin pari vuotta sitten korjaussarjaa tuohon tarjolla noin 600 euron hinnalla. Sen lisäksi pitää se laatikko ja moottori irrottaa autosta (iso työ), purkaa laatikko, vaihtaa tarvittavat osat ja asentaa takaisin autoon. Jos kotiasentaja tuon laatikon osien vaihdon tekee, on virheen mahdollisuus suuri.

        Jos korjaamon kanssa pääsee hyvään diiliin, niin laatikon irroitus ja takaisinlaitto maksaa ehkä noin 1000 euroa ja käytetty vaihtolaatikko (joka on arvoitus), voi löytyä 1500 hinnalla. Todennäköisesti kumpikin arvio on ehdoton minimi ja vaatii hyvää tuuria jos noilla hinnoilla saa homman hoitumaan.

        Jos laatikon haluaa korjauttaa, niin siihen on ehkä recro Latviassa "järkevin" paikka. Kustannuksia tulee siitäkin kun laatikkoa lähetellään edestakaisin, eikä tuollakaan korjauttaminen ilmaista ole, vaikka kustannustaso lienee "siedettävä" verrattuna moneen suomalaiseen pajaan.

        Jos arvaukseni vian laadusta meni kohdilleen niin sellainen 3000 - 4500 euron korjaus on edessä.


    • 450 Nm

      Jos uudessa 3.0 litran diesel moottorin teho / vääntö joudutaan rajaamaan 450 Nm vaihteiston takia.

      Missä muussa Saksalaisessa premium merkissä / mallissa joudutaan rajaamaan maksimivääntö keinotekoisen alas ?

      Moottorista saataisiin ilman kikkoja enemmänkin vääntöä. Vertaat vain BMW ja M-B.

    • Ei kestä vääntöä

      Automaattien kehitys ei ole pysynyt mukana dieseleiden hurjan väännön lisääntymisen matkassa.
      Diesel-automaattiyhdistelmien kestossa on ollut ongelmia muillakin valmistajilla. Mitä uudempi vuosmalli, sitä kestävämpi automaattikin toden näköisesti on, sillä niistäkin kehitetään kestävempiä versioita koko ajan.

    • lähes

      huuhaata kyllä loota kestää 120 000 km

      • mustana

        Olisko makee, kevät aurinkossa?


    • Anonyymi

      Kesto on huono sana.

      Jokainen automaatti vikaantuu joskus koska siellä on kuluvia osia. Jotka pitää uusia ja likainen öljy aiheuttaa vikoja.

      Automaatti on suunniteltu kestämään sen moottorin tuottama teho ja vääntö.


      Eli automaattien toiminta huononee kokoajan käytön jatkuessa ja jossakin vaiheessa tulee vika joka esim estää vaihteiden kytkeytymisen.

    • Anonyymi

      googlaa DSG viat

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe