Olemme katselleet A6 dieseliä automaattilaatikolla mutta nyt meille sanottiin että niissä ei kestä laatikko kuin 100000km. Jopa audin merkkiliikkeen myyjät ovat varoitelleet siitä ja sanoneet että se ei kestä. Onko näin?
A6 vaihdelaatikko?
12
8707
Vastaukset
- epäilevä tuomas
On hieman vaikea uskoa että automyyjä sanoisi mitään tuollaista tuotteesta joiden myymisestä maksetaan hänelle palkkaa.
- tuo mainitsemasi
kilometrilukema. Useimmat multitronicit alkavat reistaamaan jo alta 15.000 km ajon jälkeen. Erityisesti dieseleissä tuo multitronic on aivan susi. Nykyään on melko mahdoton vaihtaa ko. A6 versiota kunnon hintaan. Vaihtotarjous on laskettu "kympin" alakanttiin tulevien harmien vuoksi. Käytetyn myyjähän on vastuussa käytetystäkin. Varo kyseisiä autoja!!!
- Realismi
tuo mainitsemasi kirjoitti:
kilometrilukema. Useimmat multitronicit alkavat reistaamaan jo alta 15.000 km ajon jälkeen. Erityisesti dieseleissä tuo multitronic on aivan susi. Nykyään on melko mahdoton vaihtaa ko. A6 versiota kunnon hintaan. Vaihtotarjous on laskettu "kympin" alakanttiin tulevien harmien vuoksi. Käytetyn myyjähän on vastuussa käytetystäkin. Varo kyseisiä autoja!!!
Totuushan on se, että ne multitronicit ovat alkaneet reistailemaan jo 1000 km ajon jälkeen, joillakin jo neitsytajossa autokaupasta kotiin! Tiedänpä tapauksia, joissa multitronikki on todettu tehtaalla vialliseksi mutta laitettu siltikin A6:een paikoilleen. Erityisesti diisseleissä näin on.
Kannattaa muuten kävellä vähän kauempana jos näet A6 multitronicin käynnissä, nimittäin kun se vaihdelaatikko hajoaa, kaikki 744 lamellinpalasta lentävät räjähdyksen voimasta ympäristöön kuin kranaatista ikään. Tämän takia A6 multironikit on kielletty monissa sivistys yhdyssana maissa, mutta Suomeen näitä dumpataan alihintaan.
Itselläni on A6 multitronicista sellainen spesiaaliversio, joka kestää pitkään. Mutta tällaisen saadakseen pitää olla joko suhteita Audin sikarihisseihin (portaat eivät riitä tai vievät vain alaspäin), taikka riittävästi paalua elikkäs fyffendaalia.
- infoaa
Multitronic kestää vuosimallista 2004 eteenpäin paremmin kuin ekat multitronicit, joissa 5 lamellia. Uudemmassa 7 lamellia ja kesto huomattavasti parempi. Tämä 5-lamellinen voi hajota jo ennen 100 000 kilometriä. Varsinkin dieselautojen kovan vääntömomentin takia multitroniclaatikko ei tahdo kestää, mutta myös bensavehkeissä paljon ongelmaa. Tiptronicin heikoin paikka on momentinmuuntimen liukulaakeri. Vuosimallista 2000 eteenpäin liukulaakeri on korvattu neulalaakerilla, joka kestää paremmin.
- Anonyymi
Jaahas.
Mulla A8 2000 3,3 automaatti v8 diesel.
Nyt naksahti d ja automaatti vikanikaan.
Taakse menee 4 ja muilla.
Kaasua vaatii 2000 4 sitten nykäisee ja lähtee - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas.
Mulla A8 2000 3,3 automaatti v8 diesel.
Nyt naksahti d ja automaatti vikanikaan.
Taakse menee 4 ja muilla.
Kaasua vaatii 2000 4 sitten nykäisee ja lähteeKuulostaa tutulle ongelmalle. Kaverillani oli juurikin samanlainen auto, samalla moottorilla.
Talvipakkasella liikkeelle lähtiessä, kuului laatikosta pamaus ja sen jälkeen se meni vikatilaan.
Kun tuota vikaa alkoi selvittämään, alkoi käydä selväksi, mistä oli kyse. Kun vaihdelaatikko on mitoitettu kestämään 450Nm vääntömomentti, antaa kyseinen moottori maksimissaan 480Nm vääntömomentin.
Kestäähän tuo aikansa, ja jos ajelee kevyellä kaasujalalla, kestää varmaan loputtomiin, mutta kun sitä vääntöä on niin sitähän myös käytetään.
Muistelisin näin, että tyypillisesti sieltä hajoaa ykkösvaihteen rumpu. Ilmeisesti kylmä keli aiheuttaa tuon rikkoutumisen vielä normaalia herkemmin.
Ebayssa oli ainakin pari vuotta sitten korjaussarjaa tuohon tarjolla noin 600 euron hinnalla. Sen lisäksi pitää se laatikko ja moottori irrottaa autosta (iso työ), purkaa laatikko, vaihtaa tarvittavat osat ja asentaa takaisin autoon. Jos kotiasentaja tuon laatikon osien vaihdon tekee, on virheen mahdollisuus suuri.
Jos korjaamon kanssa pääsee hyvään diiliin, niin laatikon irroitus ja takaisinlaitto maksaa ehkä noin 1000 euroa ja käytetty vaihtolaatikko (joka on arvoitus), voi löytyä 1500 hinnalla. Todennäköisesti kumpikin arvio on ehdoton minimi ja vaatii hyvää tuuria jos noilla hinnoilla saa homman hoitumaan.
Jos laatikon haluaa korjauttaa, niin siihen on ehkä recro Latviassa "järkevin" paikka. Kustannuksia tulee siitäkin kun laatikkoa lähetellään edestakaisin, eikä tuollakaan korjauttaminen ilmaista ole, vaikka kustannustaso lienee "siedettävä" verrattuna moneen suomalaiseen pajaan.
Jos arvaukseni vian laadusta meni kohdilleen niin sellainen 3000 - 4500 euron korjaus on edessä.
- 450 Nm
Jos uudessa 3.0 litran diesel moottorin teho / vääntö joudutaan rajaamaan 450 Nm vaihteiston takia.
Missä muussa Saksalaisessa premium merkissä / mallissa joudutaan rajaamaan maksimivääntö keinotekoisen alas ?
Moottorista saataisiin ilman kikkoja enemmänkin vääntöä. Vertaat vain BMW ja M-B. - Ei kestä vääntöä
Automaattien kehitys ei ole pysynyt mukana dieseleiden hurjan väännön lisääntymisen matkassa.
Diesel-automaattiyhdistelmien kestossa on ollut ongelmia muillakin valmistajilla. Mitä uudempi vuosmalli, sitä kestävämpi automaattikin toden näköisesti on, sillä niistäkin kehitetään kestävempiä versioita koko ajan. - lähes
huuhaata kyllä loota kestää 120 000 km
- mustana
Olisko makee, kevät aurinkossa?
- Anonyymi
Kesto on huono sana.
Jokainen automaatti vikaantuu joskus koska siellä on kuluvia osia. Jotka pitää uusia ja likainen öljy aiheuttaa vikoja.
Automaatti on suunniteltu kestämään sen moottorin tuottama teho ja vääntö.
Eli automaattien toiminta huononee kokoajan käytön jatkuessa ja jossakin vaiheessa tulee vika joka esim estää vaihteiden kytkeytymisen. - Anonyymi
googlaa DSG viat
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk853270Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921869Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871703- 1411552
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651458- 1621423
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur941345Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671341Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001284- 861247