iso/pieni koira = iso/pieni allergia ?

allergeeni

vaikuttaako koiran koko allergian voimakkuuteen (tai sen ilmaantumiseen yleensä kuten esim. villakoirien kohdalla, joita on pikku, keski, megakokoisia)?

isosta koirastahan irtoaa enemmän karvaa ja hilsettä.

5

778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Villakoirien omistaja

Tuskin se allergia koosta on kiinni, enpä moista ennen ole kuullut. Allergia tulee vaikka hiirestä, jos on tullakseen. Ja onhan todettu että esim. gerbiilit allergisoi enemmän kuin koirat.

Itse olen erityisen allerginen tiibetinspanieleille kun taas tanskandoggi ei paljoa mitään aiheuta... hilseily, karvan pituus jne. vaikuttaa myös ja pesemiset.

• tuota

enpä usko että missään on todettu että gerbiilit tuottaisivat allergiaa enemmän kuin koirat, päin vastoin on todettu että gerbiilit eivät tuota allergiaa! itse olen myös hankkimassa villakoiraa ja olen allerginen, ja ajattelin ottaa kääpiövillakoiran, vaikka tuskin se koko vaikuttaa mutta tällein loogisesti ajateltuna mitä laajempi alue ihoa sitä enmmän hilsettä, mutta en sitten tiedä! :D :D

• ehei

Allergiaan vaikuttaa moni asia mutta koiran koko ei ole yksi niistä. Koirayksilöt hilseilevät eri tavoin, pieni koira voi hilseillä isoa koiraa enemmän. Koirarodut hilseilevät eri tavoin, pieni koirarotu voi hilseillä enemmän kuin iso koirarotu. Tai toisin päin. Sitä EI VOI TIETÄÄ etukäteen.

Allergisen ei kannata ottaa koiraa, ellei ole valmistautunut siihen että koirasta saattaa joutua luopumaan, joka on vielä omistajan surua suurempi suru koiralle, joka kiintyy nimenomaan ihmisiin, laumaansa.

• -ent koiristi-

Vaan koiran turkilla ja kuinka se hilseilee. Itselläni oli sekarotuinen kissankokoinen koira jolle en ollut allerginen, mutta kaikille muille koirille melkein olen. Shäeferit ja metsästyskoirat pahimpia turkiltaan. Käteen nousee paukkuja jo pikkuhipaisusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 521
      7910
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      233
      2735
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2601
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      164
      1989
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      120
      1854
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1636
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1386
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      78
      1219
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1198
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1175
    Aihe