Hei sanokaa joku mitä minun mesessä tarkoittaa kun siinä palaa keltainen valo, jossa lukee BAS ASR? Minulla 220D e-mallia vm. 99. Onko se vaarallista ja mitä sille pitäisi tehdä?
Mitä tarkoittaa BAS ASR?
13
15335
Vastaukset
- nahkalaakeri
Villi veikkaus on, että liittyy luistonestoon. Koskapa kulkuneuvosi on noinkin tuore, sen mukana lienee tullut käyttöohjekirja, jossa kyllä mainitaan kaikki hälytysvalot/-äänet ja toiminta niiden ilmentyessä.
Olkaa hyvät:) - Timo L.
Vieläkö E 220 D:tä tehtiin 1999? Ettei kyseessä olisi E 220 CDI? No, mutta kuitenkin. BAS tarkoittaa jarruassistenttia, ASR luistonestoa. Olethan katsonut jo ohjekirjasta, mitä siellä sanotaan?
- Suvi
Juu oikeassa olit.. eihän me naisrievut kaikkia kirjaimia muisteta. :))Hyvä kun muistaa minkä värinen auto on ja enemmän sitä kiinnittää huomiota että auto on siisti. Mutta kun yksinäinen nainen olen, niin sitä säikähtää kaikenlaista heti. Käsikirjakin löytyi hansikaslokerosta.
Mutta suurkiitos teille kaikille vatauksista.
- KHa
saattaa olla vähissä. Mulla syttyi kaikki ko. valot järjestyksessä, kun laturi sippasi kesken ajon. Kilometrejä oli mittarissa n. 300 000.
Parhaiten sen voi tarkistaa tuulilasinpyyhkimellä. Sen vauhti hiljeni tasaisesti akun kapasiteetin vähetessä.
Virran loppuessa kun uudemmat meset kytkee automaattisesti ns. tarpeettomat virrankuluttajat pois päältä, jotta ajo jotenkin vielä onnistuisi.
Ohjekirjan "Ota yhteys valtuutettuun huoltoon" on usein aiheellinen. - henu
Hei!
Omassa autossa syttyi tuo nimenomainen valo silloin tällöin palamaan, ennenkuin tuli vaihdettua tuo batteri uuteen. Kertovat kylällä myös vaihtoehtoisesti laturin huutelevan viimeisiään tällaisessa tapauksessa, mutta akku lienee se yleisin aiheuttaja, eli voltit putoaapi liian matalalle ja lamppu syttyy... - fakta tietoa
Mitä tarkoittaa BAS ASR?
Luistonesto ja Jarruassistentti valot.
Nuo merkkivalot syttyy kun akun jännite laskee alle 10v mikä johtuu yleensä pakkasista, koska startti kuluttaa niin paljon virtaa niin automaattisesti kytkee luistonestojärjestelmän pois päältä ja jarruassistentti toimii silti aivan normaalisti.
Eli aja pidempi matka jotta ehtii ladata akkuasi tai vaihda akkusi uuteen jos se on jo kovin vanha.
Etenkin kun pakkasilla ajelee vain lyhyitä matkoja niin ei ehdi ladata tarpeeksi akkua ja siksi nuo valot Yleensä syttyy. - Pasi
Moi,
Me tuolla vehossa monasti vaihdettiin tuon vian ilmetessä yksi osa uuteen ja sillä se kuntoon tuli..
ai niin se osa oli jarruvalokytkin. - Mesemies52
Kyseinen valo syttyy silloin ei auto ota myös kierroksia missä vika
- jotenkin_aistittavissa
Ei taida kirjallinen ilmaisu osua mukavuusalueellesi?
- Wisitworkshopper
Saksalaisia turvallisuus virityksiä, onko siinä suuri ohjauspyörä?
- Anonyymi
Mulla 200 bebsa ko. valot syttyy eikä kaasu tiedä mitään, mutta kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin sammuu bas ja asr valit.
- Anonyymi
Wisit work shop!!💸
- Anonyymi
Minulla tuo keltainen varoitusvalo syttyy aika ajoin. Vialle ei tarvitse tehdä mitään.
Omassa autossa se johtuu jarruvalokytkimen hetkellisestä ylijännitteestä. Varoitusvalo yleensä sammuu omia aikojaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881297Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341038- 68964
- 39897
- 71863
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54822Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39774