Mitä tarkoittaa BAS ASR?

Suvi

Hei sanokaa joku mitä minun mesessä tarkoittaa kun siinä palaa keltainen valo, jossa lukee BAS ASR? Minulla 220D e-mallia vm. 99. Onko se vaarallista ja mitä sille pitäisi tehdä?

13

16337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nahkalaakeri

Villi veikkaus on, että liittyy luistonestoon. Koskapa kulkuneuvosi on noinkin tuore, sen mukana lienee tullut käyttöohjekirja, jossa kyllä mainitaan kaikki hälytysvalot/-äänet ja toiminta niiden ilmentyessä.

Olkaa hyvät:)

• Timo L.

Vieläkö E 220 D:tä tehtiin 1999? Ettei kyseessä olisi E 220 CDI? No, mutta kuitenkin. BAS tarkoittaa jarruassistenttia, ASR luistonestoa. Olethan katsonut jo ohjekirjasta, mitä siellä sanotaan?

• Suvi

Juu oikeassa olit.. eihän me naisrievut kaikkia kirjaimia muisteta. :))Hyvä kun muistaa minkä värinen auto on ja enemmän sitä kiinnittää huomiota että auto on siisti. Mutta kun yksinäinen nainen olen, niin sitä säikähtää kaikenlaista heti. Käsikirjakin löytyi hansikaslokerosta.

Mutta suurkiitos teille kaikille vatauksista.

• KHa

saattaa olla vähissä. Mulla syttyi kaikki ko. valot järjestyksessä, kun laturi sippasi kesken ajon. Kilometrejä oli mittarissa n. 300 000.

Parhaiten sen voi tarkistaa tuulilasinpyyhkimellä. Sen vauhti hiljeni tasaisesti akun kapasiteetin vähetessä.
      Virran loppuessa kun uudemmat meset kytkee automaattisesti ns. tarpeettomat virrankuluttajat pois päältä, jotta ajo jotenkin vielä onnistuisi.

Ohjekirjan "Ota yhteys valtuutettuun huoltoon" on usein aiheellinen.

• henu

Hei!

Omassa autossa syttyi tuo nimenomainen valo silloin tällöin palamaan, ennenkuin tuli vaihdettua tuo batteri uuteen. Kertovat kylällä myös vaihtoehtoisesti laturin huutelevan viimeisiään tällaisessa tapauksessa, mutta akku lienee se yleisin aiheuttaja, eli voltit putoaapi liian matalalle ja lamppu syttyy...

• fakta tietoa

Mitä tarkoittaa BAS ASR?
      Luistonesto ja Jarruassistentti valot.
      Nuo merkkivalot syttyy kun akun jännite laskee alle 10v mikä johtuu yleensä pakkasista, koska startti kuluttaa niin paljon virtaa niin automaattisesti kytkee luistonestojärjestelmän pois päältä ja jarruassistentti toimii silti aivan normaalisti.

Eli aja pidempi matka jotta ehtii ladata akkuasi tai vaihda akkusi uuteen jos se on jo kovin vanha.

Etenkin kun pakkasilla ajelee vain lyhyitä matkoja niin ei ehdi ladata tarpeeksi akkua ja siksi nuo valot Yleensä syttyy.

• Pasi

Moi,

Me tuolla vehossa monasti vaihdettiin tuon vian ilmetessä yksi osa uuteen ja sillä se kuntoon tuli..

ai niin se osa oli jarruvalokytkin.

• Mesemies52

Kyseinen valo syttyy silloin ei auto ota myös kierroksia missä vika

• jotenkin_aistittavissa

Ei taida kirjallinen ilmaisu osua mukavuusalueellesi?

• Wisitworkshopper

Saksalaisia turvallisuus virityksiä, onko siinä suuri ohjauspyörä?

• Anonyymi

Mulla 200 bebsa ko. valot syttyy eikä kaasu tiedä mitään, mutta kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin sammuu bas ja asr valit.

• Anonyymi

Wisit work shop!!💸

• Anonyymi

Minulla tuo keltainen varoitusvalo syttyy aika ajoin. Vialle ei tarvitse tehdä mitään.

Omassa autossa se johtuu jarruvalokytkimen hetkellisestä ylijännitteestä. Varoitusvalo yleensä sammuu omia aikojaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      150
      4029
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      15
      3909
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      12
      3052
    4. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      66
      3038
    5. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      149
      2602
    6. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      71
      2510
    7. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      28
      2223
    8. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      30
      1619
    9. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      114
      1554
    10. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      20
      1405
    Aihe