Punton tankkaus on vaikeaa

pätkii pätkii

Minulla on nyt kolmas Punto menossa. Kaikki on pelanneet muuten täydellisesti, mutta tankkaaminen on helvetillisen hidasta. Kaikkien muiden asemien paitsi ST1:n pistoolit pätkii poikki koko ajan. Eli kun painat bensapistoolin kahvaa kevyesti, niin ainetta menee tankkiin. Mutta jos painat reippaasti, puhumattakaan että painaa kahvan pohjaan, pistooli pätkäisee bensantulon poikki. Tässä viimeisessä Puntossani (vm. 2000) tankkaus on kaikkein hankalinta.

Onko Punton tankin suu liian ahdas, väärän muotoinen, vai mistä tämä johtuu? Ensiksi epäilin että tankin poistoilmaventtiili olisi tukossa, mutta se tarkastettiin ja kaikki on kunnossa. Jotenkin vaan Punton tankki ei sovi näihin suomalaisiin bensapistooleihin. Väliäkö sillä kuinka kauan kesälomalla menee bensan liruttelemiseen tankkiin, mutta kiireisinä työpäivinä talvipakkasella ei viitsisi lirutella kovin kauaa.

14

4294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä myös

      Puntoni on vm. 2005 ja tuskaa on tankkaaminen. Onneksi tuossa lähi-Nesteellä onnistuu liipasin pohjassa yhdellä pumpulla. En tiedä onko siinä se katkaisu säädetty vähemmän herkälle kuin muissa pumpuissa. Mutta saivat minusta kanta-asiaakkaan tuolla pumpullaan.

      • Jokkerius

        Pistäkää se tankkausputki perille asti, johan saa vetää hana pohjassa tankin täyteen...


      • pidemmälle työntäminen
        Jokkerius kirjoitti:

        Pistäkää se tankkausputki perille asti, johan saa vetää hana pohjassa tankin täyteen...

        kun se ei kerta kaikkiaan mene pidemmälle. Asennon kikkailulla saa jotenkuten tankattua ei-suopeilla asemilla mutta vähänkin jos liikahtaa pistooli niin stoppi tulee. Ja voimasta ei ole kiinni, sen voin taata.


    • mallissa sama homma..

      Itselläni MW-Stilo mutta samanlaista pätkimistä tuntuu tankkaaminen olevan jos pistooli ei ole täsmälleen oikeassa asennossa. Myös kömpelö bensakorkki saa välillä raivon partaalle, mikä onkin
      ihme lapsus muuten mainiossa menopelissä.

      • kun ennen

        Puntossa tappelin tuon ongelman kanssa niin nyt on Stilossa se #¤%#% korkki. Muutenhan autot mainioita.


    • onglmat

      laittakaa se pistooli oikeaan asentoon niin loppuu ne ongelmat

      • Näin se vaan on

        Olen kokeillut itse (ja merkkiliikkeen asentajan kanssa) sovitella bensapistoolia tankin suuhun kaikissa mahdollisissa asennoissa. Yhdessä puolivinossa asennossa, jossa pistoolin kärki on juuri ja juuri tankin suulla, saa bensaa painettua sisälle pistoolin kahvan ollessa puolessavälissä. Muuten se pätkii ihan joka asennossa ja koko ajan, homma ei ole asennosta kiinni.


    • zztap

      Itsellä oli sama ongelma, kunnes löysin tavan joka toimii 9/10 bensa-asemalla.

      Eli itse pistän pistoolin ensin kokonaan sisään, mutta sitten nostan sitä hieman ylöspäin. Eli pistooli ei ole aivan "pohjassa" vaan ehkä sentin(?) ylempänä.

      Tätä ennen tuli väänneltyä, käänneltyä ja tuskastuttua tuon tankkaamisen kanssa...

    • auttaa

      Kaveri sanoi kerran että hänen tuttavan Puntossa tämän oli ratkaissut Fiat-huolto. Siellä täyttöputkessa on kait jokin läppä tai jopa useampia. Merkkihuollossa ilmeisesti osaavat poistaa ne. Itselläni on myös 2000-luvun Punto joka on myös joillakin herkimmillä pistooleilla hitaampi tankata. Usein kyllä tankkaus sujuu normaalisti, joten en ole tehnyt asialle mitään.

    • jali

      mulla sama ongelma uudessa autossani, kylläkin toisessa merkissä.
      merkillistä, että nykypäivänä ei osata suunnitella tankin suuta niin, että tankkaus onnistuisi ongelmitta.
      tökkiminen on tosi ärsyttävää, kun tankatessa menee aikaa ja paljon!
      muissa autoissani ei vastaavaa ongelmaa ole ollut eli osaan kyllä yleensä tankata auton kohtuullisen hyvin ja parinkymmenen vuoden kokemuskin on jo hommasta ;-).

    • Tankki täyteen

      Punto vie niin vähän bensaa, että tankki on melkein koko ajan täynnä. Silloinhan sinne ei oikein mahdu mitään lisää.

      • tosiaan että

        vie vähän. Mulla 2001 mallissa ainakin oli karmea tankata, opettelin kaikkialta Uudeltamaalta ne edull huoltamot missä ruiskutti hiljemmin ja tankkaus edes joten kuten toimi.


    • tekniikkalaji_fiat

      mk1 puntossa pitää tuo pistooli olla hieman vinossa kääntää esim vastapäivään klo 4 tai myötäpäivään klo 8 ja sitte skulaa...

    • Tapsaalavudelta

      Puntot pätkii tankkausta jos pidät pistoolia normaalisti. Työnnäppä pistooli ens kerran sen verran sisään notta läppä aukee. Sitte käännät pistoolin siten notta bensaletku tuloo kello kymmenestä eli takaapäin yläviistosta. Sitten kahva pohjaan. Saat päästää täydellä paineella. Ihme jos saat pätkäseen edes kerran 👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4783
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1536
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      23
      1102
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1091
    Aihe