Etsin yksityistä lääkäriä -
immunologia - tai gynekologia (joka tietää vasta-aineista, immunologiasta)
Helsinki, espoo, vantaa...
Minulla on krooninen autoimmuunitulehdus kilpirauhasessa, TPOAb yli 1000 oli hyvin korkea. Olen yrittänyt saada lasta 3 vuotta :-(
Kiitos!
immunologia-lääkäri
7
1904
Vastaukset
- milu9
hei,
en ole suomalainen ja kirjoitan nyt englanniksi
Jos joku teistä tiettäisi missä voisin tutkia vasta-aineita, keskustella asiasta... etsin hyvää lääkäriä!
ongelma: RIF: repetitive implantation failure
Rafs : reproductive autoimmune failure syndrome
vasta-aineet:
APA - antiphospholipid antibodies
RSA - anticardiolipin antibodies
ANA - antinuclear antibodies
TGA - thyreglovulin antibodies
TPO - thyreoperoxidase antibodies (kilpirauhasen vasta -aineet ??)
ASA
uNK - uterine natural killer
kiitos- kokeilen auttaa =)
Hei. En ole varma, halusitko siis suomennosta noille termeille? Löydän omalta työpaikaltani ainakin osalle selityksen, mutta en välttämättä kaikille. Mutta tosta itse ongelmasta, kun etsit lääkäriä, niin eiköhän endokrinologi ole enemmän tarvitsemasi lääkäri? Itse ainakin sairastan kilpirauhasen liikatoimintaa, vasta-aineita löytyy, ja keskenmenoja riittävästi. Mielstäni asia kuuluu endokrinologille joka tarvittaessa konsultoida muita lääkäreitä. Kerro ihmeessä vähän tarkemmin, mistä on kyse, niin yritän auttaa?
- milu9
kokeilen auttaa =) kirjoitti:
Hei. En ole varma, halusitko siis suomennosta noille termeille? Löydän omalta työpaikaltani ainakin osalle selityksen, mutta en välttämättä kaikille. Mutta tosta itse ongelmasta, kun etsit lääkäriä, niin eiköhän endokrinologi ole enemmän tarvitsemasi lääkäri? Itse ainakin sairastan kilpirauhasen liikatoimintaa, vasta-aineita löytyy, ja keskenmenoja riittävästi. Mielstäni asia kuuluu endokrinologille joka tarvittaessa konsultoida muita lääkäreitä. Kerro ihmeessä vähän tarkemmin, mistä on kyse, niin yritän auttaa?
Anteeksi virheistä
kiitos että jaksaisit vastata (ja lukea)
Onko teillä tutkittu vasta-aineita?
Englanniksi: (en tiedä suomeksi)
ASA
Olen yritänyt saada lasta 3 vuotta. Varsinaisesti en koskaan ollut raskaana ja tällä hetkella olen ollut jonossa in-vitro hoitohin. Lapsettomuuden isoja syitä ei löydy.
Kotimaan sivuilta / lapsettomuuden sivuilta ymmärsin, että minun pitäsi tutkia vasta-aineita, varsinkin jos suunnittelen IVF-hoitoa.
Ongelmana voisi olla eng. RIF - repetitive implantation failure. (joka voisi olla myös keskenmonon syy, siksi kirjoitan teille)
Kun kysyin lääkäriltä (Naistenkliniikka Helsinki) sain vastauksen, että "Ei tarvitse tutkia"
Minulla on todettu TPO -vasta aine yli 1000, eli hyvin korkea. Endokrynologi myös sanoi, että ei tarvitse tutkia muita vasta-aineita.
En ymmärrä tilannetta, että kotimaassani pidetään sitä tarkeana ja Suomessa ilman vaikutusta lapsettomuuteen, IVF-hoidon onnistumiseen, keskenmenoon ???
Siksi etsin lääkäriä, joka edes kuuntelee minua.
Mitä mieltä olette?
KIITOS
artikkelit vasta-aineista ( englanniksi)
http://www.rialab.com/ivf_immunotherapy.php
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?itool=abstractplus&db=pubmed& amp;cmd=Retrieve&dopt=abstractplus&list_uids=9689353
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Search&db=pubmed&term =implantation failure tpo&tool=fuzzy&ot=impantation failure TPO
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?itool=abstractplus&db=pubmed& amp;cmd=Retrieve&dopt=abstractplus&list_uids=16820105
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&do pt=AbstractPlus&list_uids=16843067&query_hl=15&itool=pubmed_docsum - minä taas =)
milu9 kirjoitti:
Anteeksi virheistä
kiitos että jaksaisit vastata (ja lukea)
Onko teillä tutkittu vasta-aineita?
Englanniksi: (en tiedä suomeksi)
ASA
Olen yritänyt saada lasta 3 vuotta. Varsinaisesti en koskaan ollut raskaana ja tällä hetkella olen ollut jonossa in-vitro hoitohin. Lapsettomuuden isoja syitä ei löydy.
Kotimaan sivuilta / lapsettomuuden sivuilta ymmärsin, että minun pitäsi tutkia vasta-aineita, varsinkin jos suunnittelen IVF-hoitoa.
Ongelmana voisi olla eng. RIF - repetitive implantation failure. (joka voisi olla myös keskenmonon syy, siksi kirjoitan teille)
Kun kysyin lääkäriltä (Naistenkliniikka Helsinki) sain vastauksen, että "Ei tarvitse tutkia"
Minulla on todettu TPO -vasta aine yli 1000, eli hyvin korkea. Endokrynologi myös sanoi, että ei tarvitse tutkia muita vasta-aineita.
En ymmärrä tilannetta, että kotimaassani pidetään sitä tarkeana ja Suomessa ilman vaikutusta lapsettomuuteen, IVF-hoidon onnistumiseen, keskenmenoon ???
Siksi etsin lääkäriä, joka edes kuuntelee minua.
Mitä mieltä olette?
KIITOS
artikkelit vasta-aineista ( englanniksi)
http://www.rialab.com/ivf_immunotherapy.php
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?itool=abstractplus&db=pubmed& amp;cmd=Retrieve&dopt=abstractplus&list_uids=9689353
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Search&db=pubmed&term =implantation failure tpo&tool=fuzzy&ot=impantation failure TPO
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?itool=abstractplus&db=pubmed& amp;cmd=Retrieve&dopt=abstractplus&list_uids=16820105
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&do pt=AbstractPlus&list_uids=16843067&query_hl=15&itool=pubmed_docsumTässäpä nyt ensimmäiseksi hieman suomennosta noihin termeihin, niiltä osin mitä löysin:
Eli:
TGA = tyreoglobuliini (tästä en oo ihan satavarma)
TPO = tyreoideaperoksidaasi
lisäksi S-TymsAb = tyreoideamikrosimi vasta-aina
ELI NÄMÄ KOLME OVAT KILPIRAUHASEN VASTA-AINEET ja niistä sanotaan seuraavaa:
"Kohonneet titterit viittaavat krooniseen treoidiittiin primaarisen hypotyreoosin, struuman tai kilpirauhaskyhmyn syynä. Usein myös Basedowin tautia sairastavalta löydetään vasta-aineita. Oireettomassa väestössä vasta-aineita löydetään 5-20%:lla. Useimmiten tämä on merkki hiljaisesta kroonisesta tyreoidiitista, joka voi myöhemmin johtaa hypotyreoosiin. "
Noista muista (APA, RSA, ANA) en osaa sanoa. Mutta kysymys nyt kuuluu, onko sulla siis todettu mitään kilpirauhassairautta? Jos sinulla kerta toi TPO on korkealla? Onko lääkitystä? Minulla nimittäin on lääkitys, ja olen saanut kaksi tervettä lasta, kolmatta odotan. Ensimmäinen saatiin aikaan lapsettomuuskliniikalla. Siellä oltiin tietoisia kilpirauhassairaudestani mutta lääkityksen tehoa vain seurattiin tarkasti.
Mulle voit kirjottaa englanniksi jos haluat, tai laita sähköpostiosote niin kirjotan sullepäin...uskosin, että sinä saat asiaan apua! - milu9
minä taas =) kirjoitti:
Tässäpä nyt ensimmäiseksi hieman suomennosta noihin termeihin, niiltä osin mitä löysin:
Eli:
TGA = tyreoglobuliini (tästä en oo ihan satavarma)
TPO = tyreoideaperoksidaasi
lisäksi S-TymsAb = tyreoideamikrosimi vasta-aina
ELI NÄMÄ KOLME OVAT KILPIRAUHASEN VASTA-AINEET ja niistä sanotaan seuraavaa:
"Kohonneet titterit viittaavat krooniseen treoidiittiin primaarisen hypotyreoosin, struuman tai kilpirauhaskyhmyn syynä. Usein myös Basedowin tautia sairastavalta löydetään vasta-aineita. Oireettomassa väestössä vasta-aineita löydetään 5-20%:lla. Useimmiten tämä on merkki hiljaisesta kroonisesta tyreoidiitista, joka voi myöhemmin johtaa hypotyreoosiin. "
Noista muista (APA, RSA, ANA) en osaa sanoa. Mutta kysymys nyt kuuluu, onko sulla siis todettu mitään kilpirauhassairautta? Jos sinulla kerta toi TPO on korkealla? Onko lääkitystä? Minulla nimittäin on lääkitys, ja olen saanut kaksi tervettä lasta, kolmatta odotan. Ensimmäinen saatiin aikaan lapsettomuuskliniikalla. Siellä oltiin tietoisia kilpirauhassairaudestani mutta lääkityksen tehoa vain seurattiin tarkasti.
Mulle voit kirjottaa englanniksi jos haluat, tai laita sähköpostiosote niin kirjotan sullepäin...uskosin, että sinä saat asiaan apua!kiitos vastauksesta,
minulla on autoimmunologinen kilpirauhanen tulehdus, kuitenkin tsh oli 1,4; 1,12; 1,5 (vuodet 2005-2006)
kilpirauhasen tauti oli todettu 7 vuotta sitten (en muista paljon tästä) olin hoidossa melkein 2 vuotta
Tänään oli kliniikalla ja tunnen pahalta, onnettomalta (en osa edes kirjoittaa tästä)
mutta kiitos,
ja onnea! - me again
milu9 kirjoitti:
kiitos vastauksesta,
minulla on autoimmunologinen kilpirauhanen tulehdus, kuitenkin tsh oli 1,4; 1,12; 1,5 (vuodet 2005-2006)
kilpirauhasen tauti oli todettu 7 vuotta sitten (en muista paljon tästä) olin hoidossa melkein 2 vuotta
Tänään oli kliniikalla ja tunnen pahalta, onnettomalta (en osa edes kirjoittaa tästä)
mutta kiitos,
ja onnea!If you want, you can write to me in english, if it's easier for you. As far as I know, thyroid problems are autoimmune diseases, as you said, just as diabetes, for example. I myself suffer from hyperthyroidism caused by Graves' disease (basedowin tauti) for which I have medication. Before I was diagnosed we were having trouble conceiving and as I said, we had our first child thanks to the infertility clinic! You need to find out exactly what the problem is with your thyroid. Thyroiditis is treatable, as is hypo- and hyperthyroidism. DOn't fret! This is one thing that helped me, when we were trying to concieve our first child: "Hyperthyroidism may be associated with irregular or absent menses, and infertility is common. Thyroid disease should be considered in patients undergoing investigation for menstrual problems or infertility. Fortunately, once treated adequately, neither hypo- nor hyperthyroidism have a major impact on fertility."
So, unless you are suffering from an EXTREMELY rare disease, then I am COMPLETELY sure that you will get the care that you need directly from the infertility centre you will be visiting!
Your TPO levels indicate that there definately is something wrong with your thyroid.
You said that tsh has been checked, how about t4v or t3v? - epätietoinen,
Mitä tarkoittaa, jos on positiiviset antinukleaariset vasta-aineet (positive antinuclear antibodies). Onko se itse hankittua vai perittyä. Oireina on infektioherkkyyttä ja fibromyalgiatyyppistä oireilua. Voiko näitä vasta-aineita auttaa muuttumaan negatiivisiksi esim. malarialääkkeellä?) vai miten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1092700Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621724SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän151710Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631585Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --91552Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue261256Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.261125Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411052RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?811015