mun ope kerto tunnilla, että autojen pitää antaa jalankulkijoille vapaa pääsy ja suojatielle, jos se oottaa sinne pääsyä suojatien alussa!
Kysyin, entä jos se vaan seisoo?
Ope sano, että silti ja nopeutta pois jo hyvissä ajoin, että se mummo uskaltaa sinne tielle!
Ihmettelin, ku autokoulukirjassa oli eri tavalla!
Pelastus epäselvyyelle tuli Hesarin kautta! Lehti on eessäni ja siinä Pasilasta poliisi/ Ruuska ja liikenneministeriön Hallitusneuvos Tarvainen kertoi saman ja selittää, että pitää odottaa, että ne pääsee kadulle! Ei tartte antaa merkkejä tms.
Se oli tutkimus kadulta.
Lopputulos on: Väistä ja annan kävelijöitten mennä ja hidastan, että ne uskalta ottaa askeleen ja tulla kadulle.
Kysyin sedältäni ja se oli samaa mieltä!
autokoulut opettavat väärin! Ei kaikki!
9
788
Vastaukset
- autolla menen
ensin...käytäntö!
- opetettiin
autokoulussa, ettei jakankulkijoita saa "houkutella" suojatielle, vaan jos on astumassa annetaan ylittää. Jos taas seisoskelee suojatien edessä ilman aikomusta, varmistuksen jälkeen mennään.
- kuitenkin miettinyt?
kannattaa kuitenkin funtsia että miksi ne seisoo siinä suojatien edessä ? .. mitähän niillä on mielessä ??? .. olisko kadun ylitys ??
- Minäkin mietin tätä
Tätä minäkin mietin päivittäin. Miksi ihmeessä seisoskellaan jalkakäytävällä juuri suojatien kohdalla, estäen mahdollisesti niiden näkyvyyttä, jotka haluavat mennä tien yli? Jos ei kerran ole halua tai tarvetta ylittää katua, voisi mennä seisoskelemaan muualle.
- juu ja
ihmiset seisoskelevat mitä kummallisimmissa paikoissa ja syistä. Kuka odottaa keveria, bussia tai muuten vaan ei tiedä mihin on menossa. Aikaisemmin joskus pysähdyin tälläisen vartoilijan takia suojatien eteen kohteliaisuudesta ja hämmästys oli suuri kun näytin, että ole hyvä ylitä suojatie: ei, enhän minä mihinkään ole menossa kunhan seisoskelin ja kattelin. Myöhemmin olen sitten noudattanut autokoulunopettajan neuvoa, niitä ei houkutella!!!
- Rellu5L
juu ja kirjoitti:
ihmiset seisoskelevat mitä kummallisimmissa paikoissa ja syistä. Kuka odottaa keveria, bussia tai muuten vaan ei tiedä mihin on menossa. Aikaisemmin joskus pysähdyin tälläisen vartoilijan takia suojatien eteen kohteliaisuudesta ja hämmästys oli suuri kun näytin, että ole hyvä ylitä suojatie: ei, enhän minä mihinkään ole menossa kunhan seisoskelin ja kattelin. Myöhemmin olen sitten noudattanut autokoulunopettajan neuvoa, niitä ei houkutella!!!
Viime sunnuntaina ajelin jonon viimeisenä kaikessa rauhassa, yhtä äkkiä oli mummo keppeineen huitomassa suojatiellä edessäni, ohi oli mennyt jo ainakin 7 autoa ja takanani ei ollut todellakaan ketään. Koska olin ruotsinkiellisellä alueella, päättelin, että mummo oli alkuviikosta katsonut SFS:n suojatieohjelman.
- Väärinkö?
Juurihan itsekin sanoit, että autokoulussa opetettiin juuri niin kuin asian tuleekin olla. Mitä siellä kirjassa sitten sanotaan, mikä muka ei pidä paikkaansa??
- sama
että joskus on hyvä päästää jalankulkijakin yli kadun tms. en muista enää tarkkaan!
Väittävät myös kirjoissaan, että LUKKOjarrutus olisi tehokkain jarruttamistapa. Joten, hyvästi absit!
Lukekaa fyssaa! sama kirjoitti:
että joskus on hyvä päästää jalankulkijakin yli kadun tms. en muista enää tarkkaan!
Väittävät myös kirjoissaan, että LUKKOjarrutus olisi tehokkain jarruttamistapa. Joten, hyvästi absit!
Lukekaa fyssaa!"Väittävät myös kirjoissaan, että LUKKOjarrutus olisi tehokkain jarruttamistapa. Joten, hyvästi absit! "
Näinhän tuo onkin, mutta ilman apseja on mahdoton hallita autoa jarrutuksen aikana, mistä syystä pitää pumpata jarrua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768462Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per593261- 382604
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182185- 272171
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362149- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151723- 661686
- 181619