Listatkaapa omia toiveitanne. Itse ehdottaisin Herman Sjöblomin säveltämää ja Pallen sanoittamaa Silmien välliin -kappaletta. Tapsa voisi toimia kappaleen kaikkien aikojen toisena levyttäjänä. Vain Korsukuoro on levyttänyt sen vuonna 1942.
Lauluja joita Tapsan kannattaisi levyttää
24
1426
Vastaukset
- Maruzela
- Konstan joululaulu
- Tytön huivi
- Lapin jenkka
- Souvaripojat
- Neljäntuulen tiellä
- Niin paljon kuuluu rakkauteen
- Sydänsuruja
- Punaiset lehdet
- Toreadorin marssi - Amppari
Olin alkukesästä Tapsan konsertissa Sellosalissa. Se oli tosi upea elämys ja hän lauloi siellä mm. näitä lauluja, joita toivoisin hänen myös levyttävän ( ainakaan minä en tiedä ,että hän olisi nämä laulut joskus jo levyttänyt ). Tapsa lauloi ne niin mahtavasti :
* Oman kullan silmät
* Soittajapoika
* Jos sais kerran reissullansa
* Silkkikauppias
* Kaunis valhe Paljon on sellaisia hienoja tangoja, joita Tapsa ei ole vielä levyttänyt " Taivas salamoi, Kuoleman paikka ( tällä tangolla on synkkä nimi, mutta siinä on tosi hieno sävel. Shindlerin- lista- elokuvassahan se soi) yms...
Jotain Elvistä Tapsa voisi levyttää. Sellaista sekä tunnelmallista , että räväkämpää Elvistä.
Italialaisita lauluista tykkään kovasti. Sieltä löytyisi varmasti Tapsan laulettavaksi hienoja sävelmiä. Esim. se Markku Aronkin laulama Kummisetä- elokuvan valssi ( Niin onnellinen oon, näin aina jatkukoon...) sopisi mahtavasti Tapsan laulettavaksi.
Helmut Lotista en muuten tykkää, mutta hän löytää levyilleen usein hienoja biisejä, niistä monet biisit olisivat aivan omiaan myös Tapsan tulkittaviksi.
Ja tottakai on paljon vanhoja kotimaisia iskelmiä, laulelmia yms. joita olisi hienoa kuulla Tapsan laulamana. Esim. Syysunelmia ( ei se Katri Helenan laulu vaan sellainen alunperin ranskalainen valssi. Tapsa on sen kerran konsertissaan laulanut. ) Laulu Dnjeprille...yms.
Joululauluista olisi just hienoa kuulla Konstan joululaulu ja sydämeeni joulun teen Tapsan versioina.- Irwin-tyyliin
Tapsan ääni on muutenkin aika nasaalivoittoinen. Ei tarvitsisi paljoa matkia.
- Amppari
Ihme juttu, että joku/jotkut kuulee Tapsan äänen nasaalivoittoisena ???? Mun mielestä Tapsan komea ääni ei ole yhtään mikään nasaali.
- Tappari
Amppari kirjoitti:
Ihme juttu, että joku/jotkut kuulee Tapsan äänen nasaalivoittoisena ???? Mun mielestä Tapsan komea ääni ei ole yhtään mikään nasaali.
En tiedä mitä tarkoittaa "nasaali" ääni, mutta luulen ettei se kuulunut kaimallemi Tapio Rautavaaralle..
- BMW_
Hei, hän syntynyt on vauhti kallossaan...
- Tappari
Onko kaikki OK!
- No sehän
sopiikin Tapsalle mainiosti ;)
- sama kuin ed.
Bensaa suonissa. Meni viesti väärään paikkaan.
- Amppari
sama kuin ed. kirjoitti:
Bensaa suonissa. Meni viesti väärään paikkaan.
HEH ;) No, oishan tuo aika sopiva, mutta tuskimpa Tapsa sitä levyttäisi.
"Moottoritie on kuuma " - nimisen laulun Tapsa on laulanut, muttei ole sitä levyttänyt. - Tappari
Ymmärrän kaiken Terveisin Tappari
- Tappari
Tappari kirjoitti:
Ymmärrän kaiken Terveisin Tappari
Sori vaan! Mulla meni polttoaineet väärään kurkkuun! Jatkakaa kaikessa rauhassa..
- Taiteen ystävä
pitäisi suunsa kiinni eikä inahtaisi ollenkaan! Niin kauheita "taidekokemuksia" Kansantaiteilija on vuosien varrella meille aiheuttanut!
- G. Otsa
Tapsa ei ole tainnut levyttää Saarenmaan valssia. Olen tosin reilut 30 vuotta sitten kuullut hänen laulavan kyseistä laulua. Tosin kyseessä oli Ots-imitaatio.
Eihän sitä tiedä, vaikka Tapsa joskus tekisi Georg Ots-albumin, niin kuin hän pari vuotta sitten teki Tapsa ja Rautavaara -levyn. Ots toki oli laulajana ylivoimainen Tapsaan nähden, kuten tämänaamuisessa Suuria solisteja -ohjelmassa saatettiin kuulla, mutta Otsin Suomessa levyttämistä tutuista kappaleista olisi toki mukava kuulla Tapsankin versiot. Ainakin Muuttuvat laulut hän on levyttänyt jo aikaisemmin.- PÖH!
Kyllä vaan ! Saarenmaan valssi ja muitakin Georg Otsin tutuksi tekemiä lauluja olisi hieno kuulla Tapsan laulamana ja levyttämänä !
Mm. nämä :
-Saarenmaan valssi
-Unohtumaton ilta
-Syysunelmia
-Moskovan valot
-Äidin sydän
-Kuolleet lehdet
-Uudelleen jos luokses tulla voisin
-Karjalan kunnailla
-Yksi ruusu on kasvanut laaksossa
-Ilta Volgalla
- OK.
Toivoisin Tapsalta sellaista DVD-taltiointia jostain konsertistaan. Esim. joulukonsertista tai nyt kun hänellä on ensivuonna 40-vuotis juhlakonsertteja, niin sellaisesta jostain konsertista voisi tehdä DVD:n
- Tuula
Kyllähän niitä konsertteja telkkarista tulee niin että voi itse nauhoittaa tai tallentaa. Mullakin on monta konserttia nauhalla.
- Kaunis laulu
Säv. Otto Palmgren
San. Reino Helismaa
Meri peilin lailla taas välkkyy heijastusta.
Luodoltani katselen nyt kirkkautta sen.
Piiri hiljaisuuden taas kohta silloin särkyy,
ylitseni tiirat kun lentää kirkuen. - ...mutta....
...kun ei ole itsekritiikkiä, niin laulakoon vaikka isojen poikien lauluja kun kerran välispiikitkin ovat niin kaksimielisiä!
- paras ehdotus
Vessavenla:
http://download.netanttila.com/scweb/scwebshop.dll?playclip?organisationid=ECAB2407-9707-1345-85A3-81A5D870E35F&contentid=8EE20431-3ACA-8246-BCA4-C96E50FAC6CA&languagecode=FI
Toinen Innasen klassikko, joka olisi kiva kuulla T. Kansan suusta voisi olla vaikkapa Kikkelinnäyttäjän laulu.
Muuten, Innasen levytykset tuovat jostakin syystä mieleen Matti Nykäsen. On typerää, että Matin ja kaikenmaailman punkkareiden epäpuhdasta laulua yritetään peittää taustalaululla. Parempi olisi Innasen tyyliin korostaa laulun epäpuhtautta.
http://download.netanttila.com/scweb/scwebshop.dll?playclip?organisationid=ECAB2407-9707-1345-85A3-81A5D870E35F&contentid=3C97DAD9-5ECB-4849-A133-127234D4D32E&languagecode=FI- tulkitsevan näitä kappaleita:
-yes sir alkaa polttaa -eini
-sormet pois (pikkupoika sormet pois) -anita h
-aikuinen nainen -paula
-mikkihiiri merihädässä -george m
-hevosenhoito-opas -m-numminen
-vanha mies, ryppyinen pili -suomen ts.
Eli nää haluaisin kuulla, olen merkinnyt alkuperäisen esittäjän laulun perään. - musica
tulkitsevan näitä kappaleita: kirjoitti:
-yes sir alkaa polttaa -eini
-sormet pois (pikkupoika sormet pois) -anita h
-aikuinen nainen -paula
-mikkihiiri merihädässä -george m
-hevosenhoito-opas -m-numminen
-vanha mies, ryppyinen pili -suomen ts.
Eli nää haluaisin kuulla, olen merkinnyt alkuperäisen esittäjän laulun perään.Ette ole tosissanne ! Sinulle ja tuolle toiselle joka toivoin "vessavenlaa" ja jotain "kikkelinäyttäjän"- laulua täytyy kyllä pettymykseksenne sanoa ,että Tapsa TUSKIN suostuu moisia lauluja tulkitsemaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 962159
- 1291398
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231360Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau291308- 681223
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3371038- 89965
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?56914- 122797
- 82786