Outoa on, vaikka maassamme on monen sortin maailmanmestaria moottoriurheilun saralta, niin harjoittelupaikkoja ei ole juuri missään.
Koska saamme F1 luokkaan soveltuvan moottoriradan?
Soraränni rallin harjoitteluun käsittäkseni on olemassa, muttei yksi paikka vielä kesää tee.
Missäpä muualla sitä meikäpoika ajotaitoaan ylläpitää, kuin maanteillä?
Tänäänkin päästelin reipasta kahtasataa Keimolan vanhan moottoriradan kohdalla, ihan vain sympatioiden takia vanhaa vauhtikeidasta kohtaan.
Mutkateillä on "hauskaa" kokeilla renkaan pidon rajoja muun liikenteen seassa.
Jääradoillakaan ei pääse luonnonsuojelijoiden takia. Kuulemma vedet pilaantuvat pakokaasupäästöistä!?
Samaan aikaan nuo pellet seisottavat ihmisiä vaatimissan liikennevaloissa joutokäynnillä, odottamassa ei ketään.
Siitä kun pääsee viimein liikkeelle, on torvi auki vitutuksen vähentämiseksi.
Ajelemalla rauhallisesti (HUOM!!!!) PYSÄHTYMÄTTÄ rajoituksen mukaan, polttoainetta ja saasteita säästettäisiin kymmenkertainen määrä turhiin valopysähdyksiin nähden.
Näiden idioottien(vihr. sosdem. komm. kepu) ajamien päätösten vuoksi poltetaan sauhuna ilmaan käsittämätön määrä uusiutumattomia luonnonvaroja.
Sitten vielä kehdataan väittää autoilun saatuttavan, vaikka suurin saastuttaja on idioottimaiset päätökset, sekä tyhmä suunnittelu!
No menipä vähän aiheesta laajemmille väylille.
Niin missä ne VITUN harjoittelupaikat oikein luudaa???
Missä moottoriradat????
19
3099
Vastaukset
- Lada
Missä Antsu, siinä kilparata. Että ei muuta kuin
HANAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaa.........!!!! - pösilö__
tee itte ratasi äläkä marise
ei sulle kukaan tule rataa tekemään, eikä kädestä pitämään kun on paha olla
pitääkö sulle perunatkin kuoria valmiiksi? - Fangio
http://www.alastaro.fi/moottorirata/
Ja Ladaa peesaten HANAAAAAAAAAAAAAA...........- Auto--Antero
Alimitoitettu hiekkalaatikko ei riitä kansainvälisen F1-kilpailun näyttämöksi.
Voihan siellä harrastelijat pitää hauskaa. Onhan se tyhjää parempi.
Oikea moottorirata sijaitsee siedettävän matkan päässä (ei 160km), asumiskelpoisen kaupunkikeskittymän(Suomessa pääkaupunkiseutu) läheltä.
Kuka hullu haluaa lähteä paskan hajuun kruiseilemaan heinäpeltojen keskelle?
Vanha Keimolan moottorirata olisi täyttänyt osan ehdoista, vain lievää lisärakentamista ja saisimme ihailla F1-kilpailujen ääni ja värimaailmasta.
Mutta, haistavitun luonnonsuojelijat ja asukasyhdistykset saivat savustettua sen pois.
Mitä hyvää voisikaan ajatella maasta jossa asuu moisia kusipäitä.
Ensin oli moottorirtata, sitten viereen rakensi Risto Reippailija omakotimörskänsä lainarahalla(köyhä).
Seuraavaksi mulkku alkaa älistä kerran kuussa kuuluvan harjoitteluajon äänistä ja kunnanisät antavat rahasammolle kenkää.
Nyt Risto Reippailija juoksentelee rataa peittävässä pajukossa kyrpä tanassa. Urheilumies kun on. Välillä otetaan touppinkia, ettei kunto lopu kesken. On se niin väärin!!!!
Ainoa oikea urheilu on moottoriurheilua. Ilman pärinää hikoilu on sairasta!!!! - Slobo Horo
Auto--Antero kirjoitti:
Alimitoitettu hiekkalaatikko ei riitä kansainvälisen F1-kilpailun näyttämöksi.
Voihan siellä harrastelijat pitää hauskaa. Onhan se tyhjää parempi.
Oikea moottorirata sijaitsee siedettävän matkan päässä (ei 160km), asumiskelpoisen kaupunkikeskittymän(Suomessa pääkaupunkiseutu) läheltä.
Kuka hullu haluaa lähteä paskan hajuun kruiseilemaan heinäpeltojen keskelle?
Vanha Keimolan moottorirata olisi täyttänyt osan ehdoista, vain lievää lisärakentamista ja saisimme ihailla F1-kilpailujen ääni ja värimaailmasta.
Mutta, haistavitun luonnonsuojelijat ja asukasyhdistykset saivat savustettua sen pois.
Mitä hyvää voisikaan ajatella maasta jossa asuu moisia kusipäitä.
Ensin oli moottorirtata, sitten viereen rakensi Risto Reippailija omakotimörskänsä lainarahalla(köyhä).
Seuraavaksi mulkku alkaa älistä kerran kuussa kuuluvan harjoitteluajon äänistä ja kunnanisät antavat rahasammolle kenkää.
Nyt Risto Reippailija juoksentelee rataa peittävässä pajukossa kyrpä tanassa. Urheilumies kun on. Välillä otetaan touppinkia, ettei kunto lopu kesken. On se niin väärin!!!!
Ainoa oikea urheilu on moottoriurheilua. Ilman pärinää hikoilu on sairasta!!!!"Kuka hullu haluaa lähteä paskan hajuun kruiseilemaan heinäpeltojen keskelle"?
Mites tollanen 160 km on sulle liian pikä matka?Sulla kun on se loistoautokin ja yli kahden markan nopeuksia ajelet pelkästä myötätunnosta.Sullehan tuollainen matka aiheuttaa vain vajaan tunnin viiveen muuhun autoöykkäröintiin.Ja tuollaisella matkalla pystyt aiheuttamaan jo erittäin monelle kanssa-autoilijalle vitutukseen johtavaa kateutta em.loistoautollasi ja ylivertaisella ajotaidolla.Luulisi tollasen matkan jaksavan ajaa kuka tahansa,jos on mahdollista pästä "esiintymään" likkenteeseen muille surkimuksille ja nysväreille. - Fangio
Auto--Antero kirjoitti:
Alimitoitettu hiekkalaatikko ei riitä kansainvälisen F1-kilpailun näyttämöksi.
Voihan siellä harrastelijat pitää hauskaa. Onhan se tyhjää parempi.
Oikea moottorirata sijaitsee siedettävän matkan päässä (ei 160km), asumiskelpoisen kaupunkikeskittymän(Suomessa pääkaupunkiseutu) läheltä.
Kuka hullu haluaa lähteä paskan hajuun kruiseilemaan heinäpeltojen keskelle?
Vanha Keimolan moottorirata olisi täyttänyt osan ehdoista, vain lievää lisärakentamista ja saisimme ihailla F1-kilpailujen ääni ja värimaailmasta.
Mutta, haistavitun luonnonsuojelijat ja asukasyhdistykset saivat savustettua sen pois.
Mitä hyvää voisikaan ajatella maasta jossa asuu moisia kusipäitä.
Ensin oli moottorirtata, sitten viereen rakensi Risto Reippailija omakotimörskänsä lainarahalla(köyhä).
Seuraavaksi mulkku alkaa älistä kerran kuussa kuuluvan harjoitteluajon äänistä ja kunnanisät antavat rahasammolle kenkää.
Nyt Risto Reippailija juoksentelee rataa peittävässä pajukossa kyrpä tanassa. Urheilumies kun on. Välillä otetaan touppinkia, ettei kunto lopu kesken. On se niin väärin!!!!
Ainoa oikea urheilu on moottoriurheilua. Ilman pärinää hikoilu on sairasta!!!!Kumpaa oikein haluat F1 kisoja vai harjoittelupaikkaa?
Sinulla tuskin on F1 autoa, joten hieman pienempikin rata kelvannee harjoitteluun.
Eihän 160km ajamiseen sinulta mene tuntiakaan, se käy ikäänkuin alkuverryttelynä. Moni käyttää harrastamiseen paljon enemmän aikaa.
Mutta oikeastihan et radalle haluakaan, vaan jatkaa reuhaamista yleisillä teillä. - Auto--Antero
Fangio kirjoitti:
Kumpaa oikein haluat F1 kisoja vai harjoittelupaikkaa?
Sinulla tuskin on F1 autoa, joten hieman pienempikin rata kelvannee harjoitteluun.
Eihän 160km ajamiseen sinulta mene tuntiakaan, se käy ikäänkuin alkuverryttelynä. Moni käyttää harrastamiseen paljon enemmän aikaa.
Mutta oikeastihan et radalle haluakaan, vaan jatkaa reuhaamista yleisillä teillä.Eihän se 160km pitkä matka ole, jos verrataan lähimpään F1 tasoiseen moottorirataan.
Eikös joskus ajettu F1 kisoja Anderstorpissa?
Sehän on kaukana ulkomailla asti, jonne joutuu tekemään matkaa jopa yön yli.
Harrastamiseenhan yleensä uhrataan aikaa ja vaivaa säästelemättä.
Olen minäkin käynyt Unkarissa asti katsomassa vauhtilajin voittotaistoa. Silloin voittajan nimi oli Mika Häkkinen ja saksalaiset Schumin kannattajat saivat kuunnella korvat punaisena ivalaulua ja katsella härmäläistä voiton juhlintaa.
Voi sitä väpättävien alaleukojen määrää....
Niinpä, kyllä yleisillä teillä harjoittelu on paljon jännempää, kuin samaan suuntaan radan kiertäminen.
Varsinkin pimeään mutkaan leikkaaminen kutkuttaa jos joutuu yhtäkkiä muuttamaan ajolinjaa vastaantulevan nysvärin takia.
Pirut ajavat vielä niin hitaasti, ettei aikaa kurssin korjaamisen meinaa riittää. Mokomatkin vatipäät....
"Jääradoillakaan ei pääse luonnonsuojelijoiden takia. Kuulemma vedet pilaantuvat pakokaasupäästöistä!?"
Joo, on se outoa, jos ei autoilla saa harjotella jäällä ja talvisin on rantojen, jokien ja järvien lumipeitteiset jäät täynnä moottorikelkkojen jälkiä. Nekö eivät sitten pilaa vesiä?- Auto--Antero
Kaksitahtimoottorin hukaava voitelu syytää paskaa ilmaan/veteen kymmenen auton verran, ellei enemmänkin.
Paskan määrä vesistöissä lisääntyy kesälläkin, kaksitahtisten veneenmoottorien ansiosta.
Ehkäpä vesialueiden omistajat pelkäävät talvisen ajouran jäävän vielä kesäksi maisemaa pilaamaan.
Vittu! Kukaan ei ole niin tyhmä, kuin luonnonsuojelija! - Buahahaaaaaa
Auto--Antero kirjoitti:
Kaksitahtimoottorin hukaava voitelu syytää paskaa ilmaan/veteen kymmenen auton verran, ellei enemmänkin.
Paskan määrä vesistöissä lisääntyy kesälläkin, kaksitahtisten veneenmoottorien ansiosta.
Ehkäpä vesialueiden omistajat pelkäävät talvisen ajouran jäävän vielä kesäksi maisemaa pilaamaan.
Vittu! Kukaan ei ole niin tyhmä, kuin luonnonsuojelija!Auto--Antero
- Auto--Antero
Edistykselliset Eurooppalaismaat, kuten Viro tai Puola, jotka ovat vuosikymmeniä SUOmaalaisen sivistystason yläpuolella. Ehtivät todennäköisesti ensin rakentamaan kansainväliset mittasuhteet omaavan moottoriurheilukeskuksen, vaikka kansa olisikin PA!
Intoa ja halua rittää enenmmän kuin pilalle verotetussa SUOmaassa...- P10_91
Antsa on unohtanut Ahveniston moottoriradan Hämeenlinnan keskustassa! Ei ole ehkä F1 tason rata mutta on korkeuseroja ja sillan alituskin! Haastava rata kaikille! Espoosta kun lähtee niin on vartin päästä perillä! Samalla voi käydä hyppäämässä hyppyrimäestäkin! Antsa tietysti ilman suksia!
- sinivilkku
P10_91 kirjoitti:
Antsa on unohtanut Ahveniston moottoriradan Hämeenlinnan keskustassa! Ei ole ehkä F1 tason rata mutta on korkeuseroja ja sillan alituskin! Haastava rata kaikille! Espoosta kun lähtee niin on vartin päästä perillä! Samalla voi käydä hyppäämässä hyppyrimäestäkin! Antsa tietysti ilman suksia!
ole jakoa kun F1 autoista puhutaan. Onhan siellä Keke aikanaan ajanut kierrosennätyksen F1:llä. Naureskeli ajettuaan, että missään kohtaa rataa ei voinut kunnolla polkasta kaasua :)
Sinällään Appara on kiva rata, kuljettajilta tulee kehuja yhtenään :)
Mutta sitten se kurjempi puoli asiasta. Kyllä on niin rajoitettua ajamaan pääsy siellä, ettei ole tosikaan ja aina vaan hullummaksi menee, mikäli paikalliset lepakonhaistelijat pääsevät päämääräänsä. sinivilkku kirjoitti:
ole jakoa kun F1 autoista puhutaan. Onhan siellä Keke aikanaan ajanut kierrosennätyksen F1:llä. Naureskeli ajettuaan, että missään kohtaa rataa ei voinut kunnolla polkasta kaasua :)
Sinällään Appara on kiva rata, kuljettajilta tulee kehuja yhtenään :)
Mutta sitten se kurjempi puoli asiasta. Kyllä on niin rajoitettua ajamaan pääsy siellä, ettei ole tosikaan ja aina vaan hullummaksi menee, mikäli paikalliset lepakonhaistelijat pääsevät päämääräänsä.Ei sinne kuitenkaan Inarista saakka viitsi ainakaan joka viikonloppu lähteä harjoittelemaan. Eli olis niitä ratoja syytä olla muuallakin kuin vain siellä syrjäseudulla.
- sinivilkku
Kairakettu kirjoitti:
Ei sinne kuitenkaan Inarista saakka viitsi ainakaan joka viikonloppu lähteä harjoittelemaan. Eli olis niitä ratoja syytä olla muuallakin kuin vain siellä syrjäseudulla.
Ratoja nimenomaan pitäisi olla joka puolella ja niillä pitäisi myös päästä ajamaan.
On siinä tietty sekin juttu, että ei siellä montaa kierrosta tarvitse ajaa, kun tavallisten renkaiden kuvioista on enää muistot jäljellä ;)
Me käydään aina välillä "porottamassa" vaihtoon menevät renkaat radalla loppuun :) - Auto--Antero
P10_91 kirjoitti:
Antsa on unohtanut Ahveniston moottoriradan Hämeenlinnan keskustassa! Ei ole ehkä F1 tason rata mutta on korkeuseroja ja sillan alituskin! Haastava rata kaikille! Espoosta kun lähtee niin on vartin päästä perillä! Samalla voi käydä hyppäämässä hyppyrimäestäkin! Antsa tietysti ilman suksia!
Ahvenisto sopisi hyvin mikroautoille, senverran kapea ja syherö se on.
Sopiva -60luvun lopun vakioautokilpoihin.
Olisihan siinä potentiaalia korvaamaan Monacon osakilpailu... - koirakettu
Kairakettu kirjoitti:
Ei sinne kuitenkaan Inarista saakka viitsi ainakaan joka viikonloppu lähteä harjoittelemaan. Eli olis niitä ratoja syytä olla muuallakin kuin vain siellä syrjäseudulla.
Jep jep. Kaikille avoin F1-rata perustettava heti Inariin. Tervetuloa kaikki! F1-autot odottavat valmiiksi tankattuina. Vapaa pääsy ja ilmaiset ajot. Lystin tarjoaa Inarin kunta ja Suomen valtio. Tarvittaessa noudetaan myös kotoa.
P.S. Tuloveroja alennetaan 20 % vuoden alusta. - yritä edes
Auto--Antero kirjoitti:
Ahvenisto sopisi hyvin mikroautoille, senverran kapea ja syherö se on.
Sopiva -60luvun lopun vakioautokilpoihin.
Olisihan siinä potentiaalia korvaamaan Monacon osakilpailu...kun nyt niin kovin olet ajotaitojasi kehuskellut. Kapealla ja syheröisellä radallako et osaa/uskalla ajaa kovaa ?? Pitäiskö radan olla 50 m leveä eikä koko ajan typerästi kääntyillä johonkin suuntaan niin että uskaltaisit kovaa ajaa, kuten jossakin väylällä ??
Tehokkaalla autolla, jollaisen nyt kuvittelin sinullakin olevan, saa Ahvenistollakin tarpeeksi vauhtia. Sitäpaitsi, hyvä Antero, ajoTAIDOT punnitaankin sillä kuka "syheröisellä" radalla nopeinta etenemistä harjoittaa ja kenen pää kestää katsoa lähestyvää mutkaa... Kuka tahansa kun osaa suoralla ajaa kovaa ja ehkä väistellä hitaammin ajavia ! Taidat sittenkin lukeutua niihin, omaa kuviteltua paremmuuttaan noilla säälittävillä jutuilla esiin tuoviin Ruuspereihin ?? Tuosta ajolinjan muutoksesta ja muiden yllättävien tilanteiden hallitsemisesta kun monasti hyvän kuskin tunnistaa, vai pelottaako se että tulee tilanne jota et hallitsekaan ??
Jotenkin voin kuvitella sinut autossasi; selkänoja makaavassa ns. urheilullisessa asennossa, typerä virne naamalla, kuvitellen että olet kova kuski kun 80 alueella uskallat ajaa yli 100... Sitten kun vauhtia on n. 200 suoralla leveällä väylällä olet jo paljon muita parempi autoilija joka tosiaan OSAA ajaa kovaa... - Tietäjä_
yritä edes kirjoitti:
kun nyt niin kovin olet ajotaitojasi kehuskellut. Kapealla ja syheröisellä radallako et osaa/uskalla ajaa kovaa ?? Pitäiskö radan olla 50 m leveä eikä koko ajan typerästi kääntyillä johonkin suuntaan niin että uskaltaisit kovaa ajaa, kuten jossakin väylällä ??
Tehokkaalla autolla, jollaisen nyt kuvittelin sinullakin olevan, saa Ahvenistollakin tarpeeksi vauhtia. Sitäpaitsi, hyvä Antero, ajoTAIDOT punnitaankin sillä kuka "syheröisellä" radalla nopeinta etenemistä harjoittaa ja kenen pää kestää katsoa lähestyvää mutkaa... Kuka tahansa kun osaa suoralla ajaa kovaa ja ehkä väistellä hitaammin ajavia ! Taidat sittenkin lukeutua niihin, omaa kuviteltua paremmuuttaan noilla säälittävillä jutuilla esiin tuoviin Ruuspereihin ?? Tuosta ajolinjan muutoksesta ja muiden yllättävien tilanteiden hallitsemisesta kun monasti hyvän kuskin tunnistaa, vai pelottaako se että tulee tilanne jota et hallitsekaan ??
Jotenkin voin kuvitella sinut autossasi; selkänoja makaavassa ns. urheilullisessa asennossa, typerä virne naamalla, kuvitellen että olet kova kuski kun 80 alueella uskallat ajaa yli 100... Sitten kun vauhtia on n. 200 suoralla leveällä väylällä olet jo paljon muita parempi autoilija joka tosiaan OSAA ajaa kovaa...Ja sitten ollaan vielä kovempia jätkiä kun imetään pillillä pussikeittoa sairaallassa täyskipsissä. Ollaan uskallettu ajaa niin kovaa että ollaan halvaannuttu. Mitä sitten vaikkei enää pysty mitään tekemään kun on niin perhanan kova jätkä!
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752