Millä merkillä paras diesel?

Lacket

Eli ihan mielenkiinnosta haluaisin tiedustella lukijoiden mielipidettä millä merkillä on teidän mielestänne paras diesel-moottori?

37

12699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keke

      Kaikki versiot mahtavia, mutta -03 217hv ja 500nm on varmasti huippu!!! Mielellään vielä automaattilaatikon kera. Reilusti suorituskykyä ja erittäin kohtuullinen kulutus.

      • Jeps

        Ehkäpä tuo bemarin diisseli on hyvä, jos ajattelee pelkästään suorituskyvyn kannalta. Itse taas arvostan hyvänä diesel moottorina mahdollisimman kestävää moottoria ja tuo bemarin diesel ei todellakaan ole mikään pitkäikäinen miljoonan kilometrin moottori. ;) On meinaan melko korkea viritys aste tuossa koneessa. Jos ajatellaan kestävyyttä, niin 80 luvun ja 90 luvun alun mersuissa on melko hyvä diesel moottori. Toinen hyvä diesel kone on peugeotilla 1,9 diesel. Samaa moottoria käytettiin 80 luvulla myös BX sitikoissa. Tuolla peugeotin moottorillakin ajelee hyvinkin miljoona kilometriä.


      • Keke
        Jeps kirjoitti:

        Ehkäpä tuo bemarin diisseli on hyvä, jos ajattelee pelkästään suorituskyvyn kannalta. Itse taas arvostan hyvänä diesel moottorina mahdollisimman kestävää moottoria ja tuo bemarin diesel ei todellakaan ole mikään pitkäikäinen miljoonan kilometrin moottori. ;) On meinaan melko korkea viritys aste tuossa koneessa. Jos ajatellaan kestävyyttä, niin 80 luvun ja 90 luvun alun mersuissa on melko hyvä diesel moottori. Toinen hyvä diesel kone on peugeotilla 1,9 diesel. Samaa moottoria käytettiin 80 luvulla myös BX sitikoissa. Tuolla peugeotin moottorillakin ajelee hyvinkin miljoona kilometriä.

        Jokainen arvostaa moottoreissa eriasioita. Minulle äärimmäisellä kestävyydellä ei ole kovin suurta merkitystä, koska en osaa kuvitella ajavani millään autolla yli 300tkm. BMW:n dieselissä arvostan pientä kulutusta, nykyaikaisinta tekniikkaa,suurta tehoa ja mielyttävää vääntöä. Itse ajan kylläkin vielä bensa autolla juuri tuon pienen kilometri kertymän vuoksi. Oikeassa olet kuitenkin.

        PS: paitsi miksi luulet ettei bmw:n uudet dieselit kestäisi? bmw:n bensa kuutosissa on ollut iät ja ajat "korkea" viritysaste ja hyvin ne on kestäneet. En usko että 6-dieselit ovat sen kummempia. Bmw:n dieseleistä jonkin verran ongelmallisia on olleet 2,5l tds(l) mallit joita ei enää valmisteta.


      • Jani
        Keke kirjoitti:

        Jokainen arvostaa moottoreissa eriasioita. Minulle äärimmäisellä kestävyydellä ei ole kovin suurta merkitystä, koska en osaa kuvitella ajavani millään autolla yli 300tkm. BMW:n dieselissä arvostan pientä kulutusta, nykyaikaisinta tekniikkaa,suurta tehoa ja mielyttävää vääntöä. Itse ajan kylläkin vielä bensa autolla juuri tuon pienen kilometri kertymän vuoksi. Oikeassa olet kuitenkin.

        PS: paitsi miksi luulet ettei bmw:n uudet dieselit kestäisi? bmw:n bensa kuutosissa on ollut iät ja ajat "korkea" viritysaste ja hyvin ne on kestäneet. En usko että 6-dieselit ovat sen kummempia. Bmw:n dieseleistä jonkin verran ongelmallisia on olleet 2,5l tds(l) mallit joita ei enää valmisteta.

        tarkoitat 2,5l dieselin ongelmilla? Turbo? Kansi? Muuten en ole kuulut, kuin hyvää sanottavaa ko. dieselistä. Turbo kyllä menee helposti kun lyödään moottori heti sammuksiin kovan ajon jäljiltä. Ja kannen saa helposti halki kuormittamalla rajusti kylmää konetta & päästämällä kone ylikuumenemaan. Mielestäni molemmissa tapauksissa on kysymys kuitenkin käyttäjän virheistä. Toisin on vanhat valurautakantiset mersut, joiden koneet saa keittää monta kertaa ilman vauriota (sopii hönttäpöksyille).

        Asia sinänsä kiinnostaa, koska tallissa on 525 TDS -96 143hv koneella.

        Vai kohdistitko kritiikin enempi 2,4l dieseliin, jota ei tosiaan enää ole ollut valmistuksessa?


      • Keke (bmw)
        Jani kirjoitti:

        tarkoitat 2,5l dieselin ongelmilla? Turbo? Kansi? Muuten en ole kuulut, kuin hyvää sanottavaa ko. dieselistä. Turbo kyllä menee helposti kun lyödään moottori heti sammuksiin kovan ajon jäljiltä. Ja kannen saa helposti halki kuormittamalla rajusti kylmää konetta & päästämällä kone ylikuumenemaan. Mielestäni molemmissa tapauksissa on kysymys kuitenkin käyttäjän virheistä. Toisin on vanhat valurautakantiset mersut, joiden koneet saa keittää monta kertaa ilman vauriota (sopii hönttäpöksyille).

        Asia sinänsä kiinnostaa, koska tallissa on 525 TDS -96 143hv koneella.

        Vai kohdistitko kritiikin enempi 2,4l dieseliin, jota ei tosiaan enää ole ollut valmistuksessa?

        No joo, täytyy heti myöntää että ei ole tarkempaa tietoa noista 2,5 tds "ongelmista". BMW palstalla on joskus ollut jotain kirjoittelua, että olisi ollut jotain ongelmia koneen kanssa. En edes jaksa muistaa mitä. Kirjoittelu koski kuitenkin jotain n.300tkm ajettuja pannuja ja turboja. Olen samaa mieltä, että monesti vika löytyy ratin ja penkin välistä.


      • Jeps
        Keke kirjoitti:

        Jokainen arvostaa moottoreissa eriasioita. Minulle äärimmäisellä kestävyydellä ei ole kovin suurta merkitystä, koska en osaa kuvitella ajavani millään autolla yli 300tkm. BMW:n dieselissä arvostan pientä kulutusta, nykyaikaisinta tekniikkaa,suurta tehoa ja mielyttävää vääntöä. Itse ajan kylläkin vielä bensa autolla juuri tuon pienen kilometri kertymän vuoksi. Oikeassa olet kuitenkin.

        PS: paitsi miksi luulet ettei bmw:n uudet dieselit kestäisi? bmw:n bensa kuutosissa on ollut iät ja ajat "korkea" viritysaste ja hyvin ne on kestäneet. En usko että 6-dieselit ovat sen kummempia. Bmw:n dieseleistä jonkin verran ongelmallisia on olleet 2,5l tds(l) mallit joita ei enää valmisteta.

        Kyllä ne bemarin uudet koneet varmasti ihan normaali ajomäärän kestävät. Uskon kuitenkin, että tommonen 500tkm ajettu korkeasti viritetty diesel alkaa olla jo tiensä päässä. Sama koskee melkein mitä tahansa nyky dieseliä eikä ainoastaan bemaria. 90 luvulla dieseleiden viritysastetta on nostettu huomattavasti, kun vertaa 80 luvulle. Nyky dieseleitä voikin verrata bensa koneisiin lähes kaikissa piirteissään. Suorituskyky on bensiinin tasolla ja samalla myös kestävyys. Kaukana takana on ne ikuisesti kestävät diesel moottorit. Tietenkin erikseen laivan moottorit ja kuorma-autojen koneet. :)


      • Anonyymi

        Parhaita dieseleitä ovat Indendorin XD sarjan koneet smoin MB OM602 on melko kestävä.


    • oo

      Tähän saa varmaan jonkinlaisen vastauksen sillä,että palstan käyttäjät ilmoittavat dieseleillään ajamansa km-määrät,ja onko tarvinnut tehdä mitään korjauksia.
      Dieselhän ostetaan yleensä pitkäaikaiseen käyttöön,ja Suomen teillä kyllä vanhemmillakin mallella liikenteessä pärjää.

      • 306 srdt

        Minä olen ollut tyytyväinen Pösön 1,9 TD:n Vain hehkutulpat on koneeseen uusittu ja tietysti jakoremmi muut hilut 120 tkm välein. Nyt ajettu 370 tkm. Ei vie öljyä, käy kuin uutena ja vie 5,5 l sadalla. Hinta / laatusuhde on mielestäni hyvä. Tehoa 90 heppaa ja vääntöä hyvin.


    • xio

      tekee dieseleistä parhaan!!!

      • jupe

        sulla tainnut kupoli jäätyä pakkasissa....


      • saksalaista poweria!
        jupe kirjoitti:

        sulla tainnut kupoli jäätyä pakkasissa....

        Kokonaisuutta katsoen parhaat dieselit löytyy edelleen vw konsernilta.


      • jape
        saksalaista poweria! kirjoitti:

        Kokonaisuutta katsoen parhaat dieselit löytyy edelleen vw konsernilta.

        löydy


      • xio
        jupe kirjoitti:

        sulla tainnut kupoli jäätyä pakkasissa....

        sakemannit ei tiedä dieselistä sen hölkäsen pöläystä.kestävyys kunniaan ja sen hoitaa japsit


      • EtZeBe
        xio kirjoitti:

        sakemannit ei tiedä dieselistä sen hölkäsen pöläystä.kestävyys kunniaan ja sen hoitaa japsit

        esim. Isuzu 4JA1 on hyvä (direct injektion- jo yli 10 vuotta sitten) eikä jakopään sekoomuksia kuten esim.VW!


      • M.Räisänen
        saksalaista poweria! kirjoitti:

        Kokonaisuutta katsoen parhaat dieselit löytyy edelleen vw konsernilta.

        Ei pidä paikkaansa ! 1 ,9Td remmipyörät irtoavat ja samalla nokkaremmi pysähtyy ja töitä korjaajalle korjata kampiakselin pää jota ei lunasteta pikkurahalla ja eikä edes käyntiääni ole ollut oikein laadukas verrattuna kilpailijoihin edes vielä pitkälle 2000 luvulle !


      • M.Räisänen
        xio kirjoitti:

        sakemannit ei tiedä dieselistä sen hölkäsen pöläystä.kestävyys kunniaan ja sen hoitaa japsit

        Se kunnia ei ainakaan kuulu 2000 luvun Mitsubishille eikä Nissanin omille moottoreille !


    • audi

      Ainakin vanhemmista PSA on minun mielestä paras.1.9d ja TD:t ovat lujia, ei kansiremppoja ja tehoakin löytyy.

      Vanhat VW:t ovat kestävyydeltä kyllä huonoja. Uudet TDI:t taitaa olla vähän parempia siinä suhteessa.

      Vanhat mersut ovat tietysti kestooltaan ylivoimaisia, mutta pitää moottorissa tehoakin olla.

      Japsien ongelma on kansi.Ja tehottomuus ja suuri kulutus.

      • ta

        toyota land cruiser hj61 680th takana avaamatta.
        kulutus on ollut 10-12litraa ja autolla painoa
        2200kg, teho on 100kW.
        öljynvaihtovälillä 7000km ei öljyä tarvitse lisätä
        ja tämä ei ole mikään poikkeustapaus.
        minä ainakin olen tyytyväinen niin tehoon, kulutukseen kuin kanteenkin....
        aiemmin minulla oli audi 100td, sen moottori
        kunnostettiin kun mittarissa oli 380th, moottorin
        rikkoontumisen syy jäi epäselväksi, 2-syl mäntä
        rikkoontui. muut olivat erinomaisessa kunnossa.


      • audi
        ta kirjoitti:

        toyota land cruiser hj61 680th takana avaamatta.
        kulutus on ollut 10-12litraa ja autolla painoa
        2200kg, teho on 100kW.
        öljynvaihtovälillä 7000km ei öljyä tarvitse lisätä
        ja tämä ei ole mikään poikkeustapaus.
        minä ainakin olen tyytyväinen niin tehoon, kulutukseen kuin kanteenkin....
        aiemmin minulla oli audi 100td, sen moottori
        kunnostettiin kun mittarissa oli 380th, moottorin
        rikkoontumisen syy jäi epäselväksi, 2-syl mäntä
        rikkoontui. muut olivat erinomaisessa kunnossa.

        land cruiseri taitaa olla eri maata kuin nämä carinat ja 626:t, totta kyllä.

        Lohkolämmittimen käyttämättä jättämisellä saa kannen kuin kannen särkymään, merkistä riippumatta. Jatkaa melko lailla moottorin kestoikää.


    • Cat

      yksi ja ainut valmistaja, jonka dieselit kestää ja se on Caterpillar.

    • D

      Onko tietoa Fordin dieseleiden kestävyydestä? Itsella on Ford Escortissa Endura-DE 1.8TD vm.1997 90hv, 180Nm, Lucas-CAV -polttoainejärjestelmällä.

    • tra

      Verkulla on suomi rakennettu.

    • genc

      bmw:lla on paras diesel moottori

      • J.A.K

        perustele kantasi mistä tietää mikä on paras dieselkone, tehot, kestävyys, kulutus, huollettavuus, hinta, ym. On aika suhteellista arvioida tämmöstä asiaa.


    • Asentajan tuttu

      PSA:n (Peugeot, Citroen) 2,1 turbodieseliä ei hevin ajamalla saa loppuun. Kestävä, kulkee hyvin, kuluttaa vähän. Uusista HDI-koneista ei vielä tietenkään ole pitkää kokemusta.

      • Kokemusta

        PSA:n 1,9 diesel on paras henkilöauton diesel. Sitä on valmistettu eri versioina 20 vuotta. On kestävä, tehokas ja pienikulutuksinen. Vaimolla on Pösössä 1,9 TD, ajettu 366 tkm ja kone kehrää kuin uusi. Eí mitään murheita ollut. Työkaverin pojalla on samanlainen, ajettu 440 tkm ilman murheita. Eräällä tuttavallani on BX Citika, jolla on ajettu yli 700 tkm 1,9 dieselin( ahtamaton) voimin. Moottoriin on tehty kansiremontti kun pääsi keittämään syylärin tukkeutumisen vuoksi.
        PSA:n 1,9 ei kaipaa muuta huoltoa kun jakoremmin vaihdon 120 tkm välein. Kiristin ja ohjainrullat tarvii vaihtaa vain joka toisessa hihnanvaihdossa. Öljyt ja suodattimet kun vielä vaihtaa säännöllisesti ja käyttää kunnollisia öljyjä, niin moottoria ei saa ajamalla loppuun.


      • 200D
        Kokemusta kirjoitti:

        PSA:n 1,9 diesel on paras henkilöauton diesel. Sitä on valmistettu eri versioina 20 vuotta. On kestävä, tehokas ja pienikulutuksinen. Vaimolla on Pösössä 1,9 TD, ajettu 366 tkm ja kone kehrää kuin uusi. Eí mitään murheita ollut. Työkaverin pojalla on samanlainen, ajettu 440 tkm ilman murheita. Eräällä tuttavallani on BX Citika, jolla on ajettu yli 700 tkm 1,9 dieselin( ahtamaton) voimin. Moottoriin on tehty kansiremontti kun pääsi keittämään syylärin tukkeutumisen vuoksi.
        PSA:n 1,9 ei kaipaa muuta huoltoa kun jakoremmin vaihdon 120 tkm välein. Kiristin ja ohjainrullat tarvii vaihtaa vain joka toisessa hihnanvaihdossa. Öljyt ja suodattimet kun vielä vaihtaa säännöllisesti ja käyttää kunnollisia öljyjä, niin moottoria ei saa ajamalla loppuun.

        Itselläni on MB 200D vm.1988 Ajettu yli ½ miljoonaa km.
        Laitettu ilman lokilämmittäjää käyntiin 10 vuoden ajan. Yhtään hehkutulppaa ei ole vaihdettu.(ehkä on ollut tuuria) Jakoketjua ei ole vaihdettu.(ei kuulemma tarvitse vaihtaa,jos ei pidä ääntä)
        On aina toiminut kuin terveen ihmisen ajatus.
        Porvoon katsastusmies sanoi, että kyllä käy kone nätisti.
        Hiukkaspäästöjen perusteella arveli moottorin olevan huippukunnossa.
        Siihen, millä automerkillä on paras diesel,en osaa sanoa mitään.


    • Sleeper
    • audi

      kyllä audin kakslitranen viispyttynen kone on hyvin pidettynä melkosen hyvä ja pitkäikäinen kone, ei ehkä tehokkain mutta halpaa ja varmaa ajoa.
      koneella ajaa ilman ongelmia ja remontteja 500 tkm, tiedän monta 800tkm audiakin

    • TB

      No kaikkihan tän tietää.

    • Jalluwaan

      tietty, hölmöjä kyselet

    • Anonyymi

      1,4 diesel mikä on yaris, corolla ,auris , ei saa rikki ainakaan ajamalla .
      yariksella 360000 lasissa ja ei mitään ylimääräistä
      auriksella 255000 ja hyvin toimii
      Oon nähny myytävänä yli 450000 ajettuja
      halpa ja pienikulutuksinen ja harmiton
      mutta ei mikään piip jatke kylläkään
      ketjukone ja menee tosi vähällä huollolla
      öljyt vaihtaa 20tkm välein (long life)

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minkälaisia dieselkoneita on Volvo 2,5 TDi mitkä siis ovat vw/audien 5 pyttysiä ja mikä niiden heikoin lenkki on?

    • Anonyymi

      Ostin aikoinaan 1981 mallin Mercedes 300 SD TD ajettu noin 700 000 km, ajoin sen jälkeen 450 000 km ilman ongelmia. Sinä aikana teho oli noin 40 hV/L, ja tosi hyvä kestävyys.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      197
      6841
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2026
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1678
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1380
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      977
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe