Itse kokeilin laittaa siiderin käymisastiaan vattuja ja mansikoita, mutta ne menivät käymisen aikana ihan haaleiksi lillukoiksi ja hajoilivat kun nostin marjapussia pois. Tämän takia siiderissä killui paljon marjahiutaleita eikä ne laskeutunut pohjaan vaan kelluivat pinnastta tai välivedessä. Onko joku keino ettei marjat hajoaisi tai miten marjamoskan saisi suodatettua pois? Itse pidin noin viikon marjoja astiassa ja sitten otin ne pois. Ilmeisesti tein jotain väärin? Onko jollain kokemuksia marjojen käytöstä kotisiiderissä tai viinissä.
Marjoja viiniin tai siideriin?
Trepamss
3
657
Vastaukset
- Kotiviiniä tehnyt
Käymisen pysäyttämisen jälkeen laitetaan bentoniitti (mutaa), kirkaste ja selvike. Ne painavat sakan pohjaan. Sitten vain lapotaan varovaisesti, ettei pohjat sekoitu.
- osuutensa
joten älä ihmettele jos ne ovat käyneet suositellun ajan? Tietenkin määrätyn käymisajan menee. Riippuu sokerin määrästä josko hiiva tekee loput? Kinkkinen juttu! Luovu jo ja tee mieto siideri ja kerro että se on vahva omatekoinen siiderisi ja kaikki humaltuu pelkän sanomasi perusteella! hahaa, ;)!
- sukkahousuja
Laita marjat sukkahousuihin ja vasta sitten käymisastiaan. Tulee hyvää, sakatonta juomaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172463
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70927Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää137882- 45851
- 59817
- 42796
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44775Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130704