Tämän otsikon alle olisi kiva kerätä kokemuksia eri astrologeista. Tyyliin kuluttajaneuvontaa. Kenen luona sinä olet käynyt, millainen hän on tyyliltään, mitä analyysi sisälsi ja mitä pidit saamastasi analyysistä? Paljonko analyysi maksoi?
Itse käteeni sattui pari päivää sitten Markku Mannisen analyysin nauha. Aion kuunnella sen tässä joku päivä uudelleen, onhan istunnosta kulunut jo kuusi vuotta. Oman arvioni saatte siis lähipäivänä...
Kokemuksia eri astrologeista
13
4938
Vastaukset
- Kulkija
Hän on siis ainut, josta itselläni on kokemusta sikäli, että olen tilannut häneltä joskus aikanaan luonnetulkinnan ja viimeksi vuoden transiittitulkinnat. En siis ole fyysisesti koskaan kenenkään astrologin luona käynyt, enkä heitä henkilökohtaisesti tunne.
Sepollahan on omat sivut, www.astrologiakeskus.com. Sieltä varmaan selviävät tämän hetken hinnatkin. Päädyin häneen ehkä siksi, että olen jo vuosia ollut Nicehousen (www.nicehouse.fi) vakkarikävijä (tosin en pitkään aikaan sinne ole paljoakaan kirjoitellut), ja Seppo kirjoittaa sinne kuukausihoroskoopit. Eksyin sitten joskus jostain linkistä hänen firmansa sivuille, ja tilasin ihan perustulkinnan. Lähinnä halusin tietää, miten ammattiastrologi sen tekee ja minkälaiselta se näyttää.
Plussana sanottakoon, että tulkinta oli ihan selkeä, alussa oli selvitetty mitä kaikki merkinnät ja symbolit tarkoittavat ja Sepon teksti on ihan viihteellistä luettavaa. Miinukseksi lukisin lähinnä sen, että tulkinnasta huomasi, että se oli tehty "leikkaa-liimaa -menetelmällä" eli että se oli koottu valmiiksi kirjoitetuista teksteistä. Näin myöhemmin itsekin tulkintoja tehneenä ymmärrän kyllä varsin hyvin miksi näin on - tosin mukaan olisi voinut ujuttaa edes pikkuriikkisen persoonallisen viestin, tai karsia muutamia samoina toistuvia tekstejä. Myöskin koin omalla kohdallani, että nousumerkin tulkinnalla oli liian paljon painoa - ymmärrän myöskin nyt, miksi. Siksi, että teksti nousu-Kauriista oli kirjoitettu yleispäteväksi ajatellen "puhdasta" nousu-Kaurista (siis käsitettä), eikä siinä oltu tietystikään voitu ottaa huomioon esim. minun kartaltani löytyvää Kalat-aurinko yhtymä Jupiter -kuviota, mikä ei todellakaan suosi ainakaan nousu-Kauriille ominaista "työn raskaan raatamista"! :-D
Tuon oivalluksen jälkeen suosisin ehkä itse kyllä ihan henk. koht. astrologin tapaamista, koska siinä voi huomattavasti laajemmin ottaa huomioon kartan erityistekijät. Varsinkin, jos kyseinen astrologi on ennättänyt vähän perehtyä siihen jo etukäteen. Onkin siis kiinnostavaa kuulla, mitä kerrot omasta kokemuksestasi Mannisen "vastaanotolla". :-)- Rakas
Itse olen tavannut Seppo Tanhuan ihan kasvotustekin. Hän oli markkinoimassa kirjaa eräässä kauppakeskuksenssa. Olin juuri silloin löytänyt astrologian maailman ja pyysin häntä luomaan kartalleni pikakatsauksen tulevista transiiteista. Muistan, että hän oli hyvin sympaattisen tuntuinen ihminen, pehmeä ja lämmin.
- jeudi6
Valtavalla innolla ja pienoisella jännityksellä odotan, kun menen ensi viikolla elämäni ensimmäistä kertaa henk. kohtaisesti astrologin luo. Mahtavaa!:) Oon tilannut kirjallisen tulkinnan joskus vuonna 1997 Unio Mysticasta (onko sitä enää?), mutta muuta en ole. Nyt sitten ajattelin toteuttaa astrologille menon, koska sitä oon kauan haaveillut. En vaan malta odottaa ens viikkoon!!;)
- Riinu
Samanlaisia kokemuksia kuin Kulkijalla on minulla Seppo Tanhuasta. Tilasin joskus kolmisen vuotta sitten parisuhdeanalyysin suurella innolla ja petyin mielettömästi kun postipaketista paljastui kylläkin kauniisti sidottu kirja, joka kuitenkin sisällöltään paljastui juuri tuoksi "leikkaa-liimaa" menetelmällä tehdyksi jutuksi. Joissakin kohdissa oli vieläpä jäänyt englanninkielinen teksti johonkin kohtaan, mikä paljasti tekstin olevan suora käännös jostain englanninkielisestä ohjelmasta. En tokikaan kiellä, etteikö Seppo olisi Suomen maan kärkikaartiin kuuluvia astrologeja, mutta kaipasin todellakin henkilökohtaisempaa otetta asiaan. Laitoin hänelle asiasta viestinkin jälkeenpäin. Markku Manninen on mielenkiintoinen, hyvä persoona sekä Raimo Nikula. Nämä kaksi tyyppiä ovat todella asiaan perehtyneitä kavereita, ja kulkevat omia polkujaan haukkuvista koirista välittämättä. Suosittelen!
- Kulkija
Rakas kirjoitti:
Itse olen tavannut Seppo Tanhuan ihan kasvotustekin. Hän oli markkinoimassa kirjaa eräässä kauppakeskuksenssa. Olin juuri silloin löytänyt astrologian maailman ja pyysin häntä luomaan kartalleni pikakatsauksen tulevista transiiteista. Muistan, että hän oli hyvin sympaattisen tuntuinen ihminen, pehmeä ja lämmin.
Erittäin symppiksen kuvan minäkin olen hänestä saanut. Hän taitaa olla muuten aurinko-Rapu. Tuntuu, että hänellä on myös paljon esoteerisempi tai henkisempi ote astrologiaan, kuin näillä muilla nimekkäillä. Mannisella on aika biologispohjainen lähestymistapa ja persoonallinen tyyli, Nikula tuntuu hyvin asiantuntevalta ja analyyttiseltä, pidän häntä eräänlaisena "guruna" (ilman palvonnan eleitä ;-) Suomen astrologiamaailmassa. Juhani Nummelahan taas pitää muistaakseni ainakin Hgin aikuisopistossa astrologiakursseja, onkohan joku käynyt tutustumassa?
- Kulkija
jeudi6 kirjoitti:
Valtavalla innolla ja pienoisella jännityksellä odotan, kun menen ensi viikolla elämäni ensimmäistä kertaa henk. kohtaisesti astrologin luo. Mahtavaa!:) Oon tilannut kirjallisen tulkinnan joskus vuonna 1997 Unio Mysticasta (onko sitä enää?), mutta muuta en ole. Nyt sitten ajattelin toteuttaa astrologille menon, koska sitä oon kauan haaveillut. En vaan malta odottaa ens viikkoon!!;)
Varmasti mielenkiintoista. :-) Olisi hauska sitten kuulla, kenellä kävit ja minkälaisen vaikutelman sait. Kyllä se Unio Mystican liike vielä Yrjönkadulla oli, kun viimeksi ohi kävelin. Heiltähän kai saa suomennettuja versioita englanninkielisistä tulkinnoista - muistaakseni ainakin Liz Greenen tekemiä? Tai ehkä Greene on kirjoittanut tekstit, ja menetelmä on se tuttu "leikkaa-liimaa"? :-)
- Riinu
Kulkija kirjoitti:
Erittäin symppiksen kuvan minäkin olen hänestä saanut. Hän taitaa olla muuten aurinko-Rapu. Tuntuu, että hänellä on myös paljon esoteerisempi tai henkisempi ote astrologiaan, kuin näillä muilla nimekkäillä. Mannisella on aika biologispohjainen lähestymistapa ja persoonallinen tyyli, Nikula tuntuu hyvin asiantuntevalta ja analyyttiseltä, pidän häntä eräänlaisena "guruna" (ilman palvonnan eleitä ;-) Suomen astrologiamaailmassa. Juhani Nummelahan taas pitää muistaakseni ainakin Hgin aikuisopistossa astrologiakursseja, onkohan joku käynyt tutustumassa?
johdatti minut aikoinaan kymmenen vuotta sitten astrolgian mielenkiintoiseen maailmaan etäopiskeluna. Kävin asrologian perusteet kirjekurssina Juhanin opastuksella. Mukavalta sedältä tuntui; tiukalta mutta asiansa osaavalta ja asiaansa perehtyneeltä.
- Utelias
Riinu kirjoitti:
Samanlaisia kokemuksia kuin Kulkijalla on minulla Seppo Tanhuasta. Tilasin joskus kolmisen vuotta sitten parisuhdeanalyysin suurella innolla ja petyin mielettömästi kun postipaketista paljastui kylläkin kauniisti sidottu kirja, joka kuitenkin sisällöltään paljastui juuri tuoksi "leikkaa-liimaa" menetelmällä tehdyksi jutuksi. Joissakin kohdissa oli vieläpä jäänyt englanninkielinen teksti johonkin kohtaan, mikä paljasti tekstin olevan suora käännös jostain englanninkielisestä ohjelmasta. En tokikaan kiellä, etteikö Seppo olisi Suomen maan kärkikaartiin kuuluvia astrologeja, mutta kaipasin todellakin henkilökohtaisempaa otetta asiaan. Laitoin hänelle asiasta viestinkin jälkeenpäin. Markku Manninen on mielenkiintoinen, hyvä persoona sekä Raimo Nikula. Nämä kaksi tyyppiä ovat todella asiaan perehtyneitä kavereita, ja kulkevat omia polkujaan haukkuvista koirista välittämättä. Suosittelen!
Eikö naisia ole astrologeina ollenkaan vai onko naisten helpompi mennä miesten juttusille (isähahmo) kuin naisen?
- Kulkija
Utelias kirjoitti:
Eikö naisia ole astrologeina ollenkaan vai onko naisten helpompi mennä miesten juttusille (isähahmo) kuin naisen?
Onhan noita naisia astrologeinakin. Heti muistuvat mieleen ainakin Paula Nummela, Maarit Laurento, Ulla Palomäki ja Vuokko Coco. Muitakin on, ainakin SAS:in jäseninä liuta, en vain tähän hätään muista nimiä. Eivät vain taida niin innokkaasti olla esillä, tai ainakaan mainostaa tulkintajuttuja? Laurentohan ainakin pitää kai kursseja ja esitelmöi, Nummela oli viimeksi "esillä" vuodenvaihteen Iltalehdessä. Vuokko Cocolla oli telkkarissa astrologiasarja muutamia vuosia sitten (niin myös Mannisen Markulla joskus) ja hänellähän taitaa olla toinenkin ammatti, ei ole ollut viime aikoina kovin paljon astrologian merkeissä esillä. Palomäki on kirjoittanut kirjoja, mm. Pluto- ja Saturnus-teemoista.
En tiedä, kuka naisastrologi pitäisi henk. koht. "vastaanottoa"? Onko joku käynyt? :-) - Rakas
Kulkija kirjoitti:
Onhan noita naisia astrologeinakin. Heti muistuvat mieleen ainakin Paula Nummela, Maarit Laurento, Ulla Palomäki ja Vuokko Coco. Muitakin on, ainakin SAS:in jäseninä liuta, en vain tähän hätään muista nimiä. Eivät vain taida niin innokkaasti olla esillä, tai ainakaan mainostaa tulkintajuttuja? Laurentohan ainakin pitää kai kursseja ja esitelmöi, Nummela oli viimeksi "esillä" vuodenvaihteen Iltalehdessä. Vuokko Cocolla oli telkkarissa astrologiasarja muutamia vuosia sitten (niin myös Mannisen Markulla joskus) ja hänellähän taitaa olla toinenkin ammatti, ei ole ollut viime aikoina kovin paljon astrologian merkeissä esillä. Palomäki on kirjoittanut kirjoja, mm. Pluto- ja Saturnus-teemoista.
En tiedä, kuka naisastrologi pitäisi henk. koht. "vastaanottoa"? Onko joku käynyt? :-)Paula Nummelalla on ollut henkilökohtainen vastaanotto kuten Maarit Laurennollakin. M.L. on myös erikoistunut antamaan astrologista konsultaatioita yrityksille. En ole käynyt kummallakaan, mutta tietääkseni Maarit Laurennon palvelut on melko kalliita.
Vuokko Coco lukee myös tarot-kortteja. - jeudi6
Kulkija kirjoitti:
Varmasti mielenkiintoista. :-) Olisi hauska sitten kuulla, kenellä kävit ja minkälaisen vaikutelman sait. Kyllä se Unio Mystican liike vielä Yrjönkadulla oli, kun viimeksi ohi kävelin. Heiltähän kai saa suomennettuja versioita englanninkielisistä tulkinnoista - muistaakseni ainakin Liz Greenen tekemiä? Tai ehkä Greene on kirjoittanut tekstit, ja menetelmä on se tuttu "leikkaa-liimaa"? :-)
Seppo Tanhuan luo olen menossa, joten kiva oli kuulla hänestä kommentteja:)
Se luonnetulkinta, jonka Unio Mysticasta tilasin, oli varmaan just joku "leikkaa-liimaa" -juttu. Eli siellä luki erikseen esim. Aurinko Ravussa ja Askendentti Vaa'assa eikä niitä oltu yhdistelty mitenkään. - Utelias
Rakas kirjoitti:
Paula Nummelalla on ollut henkilökohtainen vastaanotto kuten Maarit Laurennollakin. M.L. on myös erikoistunut antamaan astrologista konsultaatioita yrityksille. En ole käynyt kummallakaan, mutta tietääkseni Maarit Laurennon palvelut on melko kalliita.
Vuokko Coco lukee myös tarot-kortteja.Totta, Nummelalla ja Laurennolla on omat toimistot Helsingissä. Tuija Uusitalolla, Ulla Palomäellä ja Laurennolla on myös puhelinlinjat (ilmoituksia löytyi ainakin hesarista ja parista muusta lehdestä eli mainostavat kyllä). Sitten löytyi vielä ammattiastrologien sivustot, siellä on lisätietoja enemmänkin astrologit.net ja nimiä myös. Aika paljon astrologeja itse asiassa. Uusia nimiä minulle ainakin.
- Rakas
Tässä vihdoinkin lupaamani Markku Mannisen vastaanoton analyysi! Kuuntelin tänään kasetin pitkästä aikaa uudestaan viristääkseni muistia. Hauskaahan se oli :) Taltiointi on noin viiden vuoden takaa.
Astrologisen analyysin kesto on noin puolitoista tuntia. Mukaan saa kartan ja nauhoituksen sessioista. Analyysi sisältää luonneanalyysin, elämänkaarianalyysin ja ihannekumppanianalyysin. Muistaakseni opiselijahinta vuonna 1997 oli 350 markkaa ja normaalihinta 500 markkaa.
Joku taisi jo aikaisemmin todetakin, Markku on persoonallinen astrologi. Pitää paikkansa. Persoonallinen ihmisenä, mutta myös astrologina. Markku nimittäin on etsinyt omanlaista tulkintaa. Analyysi perustuu pitkälti aurinkomerkin, nousevan merkin ja kuun vaiheen yhteisanalyysin. Nämä kolme tekijää ovat tasavahvoja tulkinnassa. Markku korostaa myös merkkien kolmijakoa laadun mukaan. Huonesijaintia hän ei ottanut ollenkaan huomioon.
Analyysi antaa eniten ihmisille, joilla on hyvä yleissivistys. Markku tykkää konkretisoida esimerkkejään julkisuuden ja historian ihmisten kautta. Myös värejä sekä eläinmaailman ja biologian ilmiöitä vilisee paljon tekstissä. Etenkin nämä vertaukset ovat usein hauskoja ja nokkelia. Nokkeluus onkin tyypillistä Markulle - ja ehkä jonkinlainen briljeeraus. Analyysin aikana tulkintaa tuli neljällä kielellä: suomi, englanti, ranska ja "sivistyskieli".
Löysinkö itseni analyysista? Kyllä vain monissa paikoin - ja nyt vielä paremmin kuin viisi vuotta sitten. Itse tilanteessa en saanut mitään suuria ahaa-elämyksiä, ja minulle analyysi oli jopa hienoinen pettymys - niin paljon ylistystä olin kuullut kaveripiiristä. Onhan se kiva, kun huomaa aivan ällistyvänsä, kun joku tulkinta meni yllättävän hyvin nappiin. Yksi seikka, mikä myös miellytti, oli elämänohjeet. Näistähän ollaan eri mieltä, mutta kyllä tätä Kalat-luonnetta helpotti kuulla ihan konkreettisia ohjeistuksia esimerkiksi siitä, miten reagoida erilaisiin tilanteisiin.
Jotta nyt oltaisiin tasapuolisia, niin sanottakoon, että Markun persoona ehkä ujostutti minua jossain määrin. Istuin koko session mykkänä, koska alussa Markku ärähti ääntelyilleni (tapani myötäillä keskustelijaa hmmm-ääntein...). Tietääkseni Markku on nyt lopettanut tupakoimisen, mutta silloin rööki paloi ketjussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760