mikä hirvikivääri

::::::::

moi

mikä hirvikivääri ois hyvä ja halpa.
sellane joka potkasee saman verran ku haulikko...
oon sen verran viel nuori että ettei ois kauheen paljoo kovempaa potkastuu haulikkoon verrattuna

13

12764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vitsi taas

      Jos haluat hyvän ja halvan, niin sinun täytyy ostaa kaksi kivääriä.
      Hirvikivääri ei potkaise sillä tavoin kuin haulikko. Sellainen terävä isku tulee, mutta ei se ole paha haulikkoon verrattuna. Tietysti on olemassa jotain äärikalibereja, mutta ne eivät ole ainakaan halpoja.

    • laikaman

      Minusta esim. 12 kaliiberin haulikossa on terävämpi rekyyli kuin 308win:n hirvipatruunassa.

      • :::::::::::::

        mullahan on tommonen 12 kaliiberinen haulikko mutta ku isoveli sano että se kiikari tulee ottikkoon ??????


      • pitää säätää
        ::::::::::::: kirjoitti:

        mullahan on tommonen 12 kaliiberinen haulikko mutta ku isoveli sano että se kiikari tulee ottikkoon ??????

        Jos kiikari osuu ampujaan niin se on liian lähellä, eli väärin säädetty.

        Ota kaveri mukaan ja samalla kun tähtäät normaalisti sillä aseella toinen voi siirtää sitä kiikaria (löysästi jaloissa kiinni) eteen ja taakse niin että näet hyvin siitä läpi.
        Älä tee sitä virhettä että tavallaan kumarrut katsomaan siihen kiikariin silloin menee liian lähelle.

        Nehän on monta senttiä silmästä eteen kiikarin asennukset.
        Ei ne osu silmään.
        Ja kaliiberiksi suosittelen perusvarmaa ja edullista ampua, sekä miellyttävää ampua 308-kaliiberia. Älä usko myyjien puheita 9,3*62:sta jonka ne nostaa nyt väkisellä suosituksi. Saavat vaan myytyä kalliimpia patruunoita. Ja niillä on todella epämiellyttävä ampua.


      • Nii joo

        Vitut se kiikari minnekkää ottaan tuu ku ite oon ammuskellu 308:lla jo 3 vuotta eikä oo tullu vielä kertaakaa.


    • karhunmetsästäjä

      45-70 goverment Marliini vipulukkoisia kohtuuhintaisia on myynnissä, sen rekyyli on ehkä haulikkoon verrattavissa, sitä myydään myös suujarrullisena versiona. Mutta se on parhailimaan noin 70-80 metrin ampumamatkoille, koiramiehelle hyvä vaihtoehto. Panokset eivät ole kyllä aivan halvimmasta päästä..

    • sonnimies

      On halvat panokset (raaskii harjoitella), käy myös linnulle hyvin ja hirvi KUOLEE. Sillon kun minä 30 v sitten ostin 308, niin jotkut haukkuivat pahvin puhkomakoneeksi. Yli 50 hirveä olen kellistänyt, eikä ole koiraa tarvinnut perään laitaa. Yllättävän moni näistä "tykkimiehistä" on palannut 308;n pariin.

      • tykkimies

        On.
        Käy.
        Kuolee.

        Aseeni ratapiiput ovat 308, koska niillä harjoittelu tosiaankin tulee halvemmaksi. 500 ls/kausi tekee tukun rahaeroa, jos ampuu 308 tai 45-70. Molempi parempi eli en keksi yhtään syytä olla ostamatta yhdistelmäasetta.

        Sama tuttu ja aina poskelle samoin nouseva peli. Piippujen reikä valitaan metsästettävän riistan mukaan... pahvi, lintu, jänis, hirvi.

        2x308, 12/76 308, 2x45-70.

        Nojoo... Ei halpis, mutta hintansa väärti. On tässä itsekin hirvimetsästyksen ura aloitettu poliisihuutokaupasta 150 mk:lla huudetulla pystykorvan väljennyksellä.. 8,2x53R.


      • 308

        kyllä 308 riittää.itse olen käyttänyt kyseistä kaliiperia 25v.eikä ole hirvi mennyt hukkaan.


    • minä vaan..

      Minusta hyvä ja kohtuuhalpa kivääri olisi Tikka T3 308. Minulla on se ja se ei potkaise juuri yhtään... Se ei myöskään ole kovin painava, joten sillä on helppo tähdätä ettei heilu pahasti...

    • tottuu

      Osta 7mm.Rem.Mag. Rekyyli aika "kipakka", mutta huippu peli!
      Tiedän, että tästä monet 308:n kannattajat näkevät matoja ja haukkuvat lihanpilaajaksi ym. mutta kattelehan luodin lentorataa ja käyttö mahdollisuuksia. Ja mitä hintaan tulee, niin Tikan 308 oli ihan saman hintainen kuin Tikan 7mm.Rem.Mag.

    • 13 kaatoa

      Tämä tieto tulee vähän myöhään,mutta parempi kuin ei milloinkaan.
      Silloin kun vielä itse metsästelin,mietin tätä samaa kysymystä,en rekyylin vaan kätevyyden kannalta. Hankin sitten B.A.R. puoliautomaatti 30-06 ja siihen vähän suurentavan (2,75) kiikarin. Jos vähän kehua saa,niin siinä varmatoiminen ja lähes rekyylitön ase,kun haluaa saada hirven uudelleen tähtäimeen. Jos lähtisin vielä jahtiin,en epäröisi hetkeäkään ostaa samanlaista uudelleen.Hinta/laatu on kohdallaan.

    • Minä tyhmä

      Aiemmin joku jo kommentoikin tuota 9,3*62 ja 308. Minulla on molemmat. Ensin kauan sitten ostin 308:n. Se on miellyttävä ampua, edullista jne jne.
      Sitten halusin vähän erilaisen aseen, lyhyemmän ja menin pöljä ostamaan juuri tuon 9,3:n kun myyjää kuuntelin. Mikä virhe. Niin kova potku ja paukaus että oli pakko laitattaa äänenvaimennin (mikä toki olisi hyvä kaikissa aseissa) mutta kun se ase oli avotähtäimillä niin jouduin tietenkin sitten ostamaan myös tähtäinlaitteen. Olisi pitänyt myydä se heti pois kun totesin että on ikävä ampua.
      308 on ehdottomasti paras ja riittävä hirvihommiin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe