Jääkaapissani on kolme päivää sitten ostettuja grillattuja broilerin reisikoipia. Meneekö maha sekaisin jos syön ne? Sairastunko vai ovatko ne vielä ihan hyviä? Nälissäni kyselen. Auttaako jos otan ruokaryypin?
Kauanko grillattu broileri säilyy ?
23
18875
Vastaukset
- mies_vm56
ei yleensä tahdo säilyä. Sen verran hyvää on grillattu broileri.
Jos vaan jääkaapin lämpötila on kohdallaan, niin kyllä kypsä broileri vielä kolmen päivän jälkeen on syömäkelpoista. Pilaantumista nopeuttaa, jos liha on ollut lämpimässä pitkään ennen jääkaappiin laittoa mutta jos ne kaupasta tultua suoraan olet jääkaappiin laittanut niin eiköhän ne kunnossa ole.
Kypsänä ostetun kinkun sanotaan Pirkan sivuilla säilyvän alle 6 asteessa kaksi viikkoa ja broileri on vielä vähärasvaista ja rasvainen lihahan säilyy huonommin. - syömään enää
niin vanhaa broileria, vaikka kuin olis grillattu!
- 3333333333
haistele onko terve,mutta kyllä ne kolme päivää säilyy.
- jos on
3333333333 kirjoitti:
haistele onko terve,mutta kyllä ne kolme päivää säilyy.
sieraimet tukossa eikä haista mitään? En söisi siltikään. Tuoreen on oltava, ennenkuin nielemään menen. :)
- JMTÅ
avaat jääkaapin oven ja mikään ei juokse karkuun niin kannattaa maistaa. Tänä päivänä tuijotetaan liikaa suosituksenomaisiin viimeisiin käyttöpäiväyksiin. Järki sanoo että jos leipä muuttuu takaisin lehtivihreäksi niin ei kannata syödä tai siinä on riski. Jos maito on vanhaa niin mitä se on , piimää tai viiliä. Haju ja ulkonäkö sen määrittelee , säilytystapa on määräävä tekijä. Hyvää gourmet pihviä nautiskellessa on hyvä muistaa että sisäfile on hyvin riippunutta(MÄTÄÄ) kun se on parhaimillaan. Olut on käynyttä viljaa. Siitä vaan harkitsemaan, maku ja haju määrittelee aika paljon. Tai tarjoa koiralle ensin pala, jos hotkii pois niin on syötävää.
- ei kyl anneta
mitään mikä on epäilyttävää tai epäiltävä vanhentuneeksi. Grrr.... ;))
- että puu-
ei kyl anneta kirjoitti:
mitään mikä on epäilyttävää tai epäiltävä vanhentuneeksi. Grrr.... ;))
kepillä tarvitsee kurkkuun tunkea niinkuin hanhelle vaan piskeillä on sen verran tarkka hajuaisti että ne eivät kajoa jos pilaantunutta.Ei oo omaa hurttaa ollut, eikä tule, mutta kaverin sniidu FiFi ei koskenut maksamakkaraan jos oli ollut paketti auki yli tunnin.
- leikilläni minä
että puu- kirjoitti:
kepillä tarvitsee kurkkuun tunkea niinkuin hanhelle vaan piskeillä on sen verran tarkka hajuaisti että ne eivät kajoa jos pilaantunutta.Ei oo omaa hurttaa ollut, eikä tule, mutta kaverin sniidu FiFi ei koskenut maksamakkaraan jos oli ollut paketti auki yli tunnin.
sen kirjoitinkin. :)
Ei syö minunkaan koirani mitään mikä haisee vanhalle, paitsi jo tuhanteen kertaan kaluttuja luita. - JMTÅ
leikilläni minä kirjoitti:
sen kirjoitinkin. :)
Ei syö minunkaan koirani mitään mikä haisee vanhalle, paitsi jo tuhanteen kertaan kaluttuja luita.ja arvasin. Etpähän nää mun feisii kun skrivaan näit juttuja.
- et sil o
JMTÅ kirjoitti:
ja arvasin. Etpähän nää mun feisii kun skrivaan näit juttuja.
eroo ku yöl ja päiväl toho galleriakuvaas verrattuna ku siel kirjoittelet? ;))
*jään oikein arvailemaan, hmmm, hmmmm??? nam?* :DD - et taitaa....
et sil o kirjoitti:
eroo ku yöl ja päiväl toho galleriakuvaas verrattuna ku siel kirjoittelet? ;))
*jään oikein arvailemaan, hmmm, hmmmm??? nam?* :DDvetää jalat alta ne sun ilmees siä* ;)) - tai sit ei, mistäs teist koskaa tietää, mut on se hyvä et saa arvailla iha oman makuns mukaa tääl toises pääs lankoi... ;))
- et taida
et taitaa.... kirjoitti:
vetää jalat alta ne sun ilmees siä* ;)) - tai sit ei, mistäs teist koskaa tietää, mut on se hyvä et saa arvailla iha oman makuns mukaa tääl toises pääs lankoi... ;))
olla ihan tasapuolinen. Vedät jemmassa tollasii stooreja .Fiddu, meitsi kenenkään klabbeja taklaa. Joskus 35 vee sitten ois jos olis ehtiny mut ku oli parempaa duunaamista ku friidujen jallitus. Olis aika haadee tsiigaa sun lätty kans.........
Siks toisek ei oo mitään ilmettä toi on se perusfeissi ja se muuttuu ainoastaan kun pokka pettää.......eli siis harvoin - enstex
et taida kirjoitti:
olla ihan tasapuolinen. Vedät jemmassa tollasii stooreja .Fiddu, meitsi kenenkään klabbeja taklaa. Joskus 35 vee sitten ois jos olis ehtiny mut ku oli parempaa duunaamista ku friidujen jallitus. Olis aika haadee tsiigaa sun lätty kans.........
Siks toisek ei oo mitään ilmettä toi on se perusfeissi ja se muuttuu ainoastaan kun pokka pettää.......eli siis harvoinen oo nii dorga et tänne lättyyni esiin pistäsi ja tokaks 35 vee si oli sillo ja ny o nyh, Meitsi lyö vetoo et sun pokkas pettäs alta minuuti mun kans. ;DD
- ...
enstex kirjoitti:
en oo nii dorga et tänne lättyyni esiin pistäsi ja tokaks 35 vee si oli sillo ja ny o nyh, Meitsi lyö vetoo et sun pokkas pettäs alta minuuti mun kans. ;DD
oon dorka, vai? Ende.
- tarkoittanut
... kirjoitti:
oon dorka, vai? Ende.
että sinä olisit dorga, jokainen joka haluaa laittaa kuvansa esiin saa sen tietenkin laittaa. Itse en laita enää siksi että siitä ei tullut kuin sanomista täällä. Siks en olis enää niin gorka että sen uudelleen tekisin.
- mikrouuni
pöpöt poistaa?!
- nälkäajan
ihmiset olisivat kysymykseen vastanneet? Tästä huomaamme, mitä pumpulielämää vietämme.
- Nyt jo kulunut
Mutta vastaan silti näin:
Kylmäketju välillä katkennut.
Pari päivää jääkaapissa kuulostaa ihan OK
Mutta mielestäni ei sen jälkeen kantsis enää syödäpanee stopin ennenkuin vatsa. Eli jos haiskahtaa, ei välttämättä vielä pane vatsaa sekaisin. Silti pois heitän jos haiskahtaa.
Hajusta kyllä huomaat. Haisee niin ilkeälle, ettet suuhusi pane jos on liian vanhaa.
Yleensä kyllä jääkaapissa säilyy yllättävän pitkään syömäkelpoisena.- Minun mielestäni
sitroen kirjoitti:
panee stopin ennenkuin vatsa. Eli jos haiskahtaa, ei välttämättä vielä pane vatsaa sekaisin. Silti pois heitän jos haiskahtaa.
Hajusta kyllä huomaat. Haisee niin ilkeälle, ettet suuhusi pane jos on liian vanhaa.
Yleensä kyllä jääkaapissa säilyy yllättävän pitkään syömäkelpoisena.Tosi tarkkana olla.
Siksi vastasin että pari päivää....
- Roskiin
laitat.
Ei sitä kannata kauan säilytellä.
Bakteeri paholaiset valtaa hetsilleen. - Syö rauhassa!
Ennen jääkappien aikoja ei ollut turhia ongelmia!
- Poromies
ruokaryyppyvä ei löyvykhän,että mie ottasin väkisin kasvatettua elukkaa suuhun.Voi mennä piloille minun puolesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862