Millainen paikka Porvoo on asua?

.......

Millainen kauppatarjonta? Mitä kauppoja löytyy? Onko kaupungin keskusta minkä kokoinen? Onko ihan "oikea" kaupunki vai sellainen tyypillinen maalaismainen kunta, johon yhdistetty laajoja alueita kuten esim. Lohja? Millainen vuokrataso Porvoossa on? Kuinka paljon maksaa esim. yksiön (noin 20-30 neliötä) vuokra 3 km:n säteellä keskustasta?

Entäpä liikenneyhteydet Helsinkiin? Onko toimivat? Kuinka usein kulkee busseja? Kauanko matka kestää esim. Itäkeskukseen ja keskustaan?

Kiitos vastauksista!

22

4923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Grön

      Yksi hullu kysyy enemmän kuin 10 viisasta ehtii vastata, joten vastaan vain yhteen kysymykseen, eli siis busseja Helsingiin menee keskimäärin puolen tunnin välein ympäri vuorokauden, huomioi lisäksi Porvoon "omat" pikavuorot aamuisin ja iltaisin.

    • yxsi asukki

      täysin "hanurista"

      • trauma?

        Oli aikoinaan tv-sarja tai elokuva. Eräs päähenkilöistä sai hepulin, kun kuuli sanan 'siivooja'. Hänen isänsä oli aikoinaan karannut siivoojan kanssa. Kerran roistot sitoivat hänet tuoliin, jotta pääsisivät pakoon. Eräs roistoista sanoi: "Siivooja kyllä hänet löytää." Mies sai hirvittävät voimat, repäisi itsensä irti ja päihitti konnat!

        Onko sinulla samanlainen trauma, kun kuulet tai näet sanan 'porvoo'?


    • liiaan kauan asunut

      On joka sorttia, täällä ihmiset osaavat haukkua ja valittaa joka asiasta. Seassa on toki helmiäkin, jotka ovat avarakatseisia ja ymmärtää asoita hyvinkin.

    • Ensinnäkin

      ei Lohjaa tietääkseni ole vielä Porvooseen liitetty.Muuten ihan hyväpaikka asua!

      • allkuperäinen

        tuolla lohjalla sitä, että siellä on 36 000 asukasta, mutta kaupunki on kuitenkin paljon pienemmän oloinen, noin 20 000 asukkaan tuntuinen. Ajattelin siis kysyä onko Porvookin samantapainen paikka.

        Kiitos sinulle, joka vastailit kysymyksiin.


    • zzzzz

      Kauppoja on aika paljon. Tavaratalot K-Citymarket ja Sokos. Muita "ketjuliikkeitä" Vero Moda, KappAhl, Seppälä, Lindex, Dressman, JC, Body Shop, Yves Rocher, Etola... Kuninkaanporttiin tulossa Hong Kong ym. ja siellä on jo K-Rauta. Pienempiä kauppoja ja niitä "ei ketju-kauppoja" on useita... Keskusta on aika pieni mutta viihtyisä. Voi tätä ihan oikeaksi kaupuniksi kutsua, vaikka Porvoon vanha maalaiskunta yhdistettiinkin kaupunkiin joitakin vuosia sitten (asukkaita n. 47 000). Ton kokosten kämppien vuokrat lähtee jostain neljästäsadasta... Busseja menee usein Itikseen ja Hesaan. Itikseen kestää 35-45 min. riippuen ruuhkista ja siitä meneekö bussi vanhaa tietä vai motaria. Hesaan kestää taas 50-60 min. samoista syistä. Minä muutin tänne Helsingistä 10 vuotta sitten ja viihdyn hyvin. Ainoa mikä nyppii, on ruotsinkieli. Ja sekin vain siksi, että en opi sitä sitten millään vaikka kuinka haluaisinkin... (töissä palvelualalla)

    • allkuperäinen

      Kuinka paljon Porvoossa on ruotsinkielisiä? Oliko noin 30%? Voiko kouluruotsilla (lukio käyty) saada töitä esim. kaupan kassalta vai pitääkö Porvoossa osata ruotsia kuinka hyvin?

      • ....

        Ei oikeastaan pavelualalla tarvitse edes porvoossa osata ruotsia. Jos täällä joku ruotsinkielinen ei osaa suomea puhua,voi hän suksia kuuseen. Kyllä täällä kaikki,melkein kaikki,osaavat suomea.
        Ja koulun ruotsin opetuksilla pärjää loistavasti! Ei tämä mikään "hurri"-kaupunki ole...turha sun on sitä miettiä.

        Porvoo on maailmassa varmaan paras paikka asua. Vaikka me ihmiset täällä olemmekin aika hitaasti lämpeneviä ja sisäänpäin kääntyneitä,löytyy joukosta tosiaan aivan mahtavia ihmisiä. Ainoa asia mikä minua porvoossa nyppii,on suurin osa esim.kauppojen myyjistä. Joillain huono päivä toisilla todella huono.
        Mutta jos totta puhutaan,niin en kyllä täältä lähtisi mihinkään.

        Vuokrista sen verran,että itse asun kaksiossa 3km keskustasta ja vuokrani on n.500e. Eli yksiön saa varmaan siihen 300 pintaan.

        Vielä yks asia pikä pistää potuttamaan. Ehkä johtuu siitä,että olen asunut koko elämäni porvoossa ja kaikki täällä on jo nähty,mutta jos haluaa kunnolliset tai tietyn tyyppiset kengät tai tietynlaisen takin,lähden kyllä mielummin hesaan katsastamaan apajat. Täältä ei etsimällä löydä mitään.


      • tähti

        Kyllä olen itse ainakin saanut osa-aikaista työtä kaupan kassalta Porvoossa ja kouluruotsilla pärjännyt ihan hyvin. :) Lukio myöskin minulla pohjalla.


      • Äölkjhgfdsa
        tähti kirjoitti:

        Kyllä olen itse ainakin saanut osa-aikaista työtä kaupan kassalta Porvoossa ja kouluruotsilla pärjännyt ihan hyvin. :) Lukio myöskin minulla pohjalla.

        ylioppilaspohjalta pääsit kaupan kassalle?
        Onnea sinulle.


      • yksin asuja
        .... kirjoitti:

        Ei oikeastaan pavelualalla tarvitse edes porvoossa osata ruotsia. Jos täällä joku ruotsinkielinen ei osaa suomea puhua,voi hän suksia kuuseen. Kyllä täällä kaikki,melkein kaikki,osaavat suomea.
        Ja koulun ruotsin opetuksilla pärjää loistavasti! Ei tämä mikään "hurri"-kaupunki ole...turha sun on sitä miettiä.

        Porvoo on maailmassa varmaan paras paikka asua. Vaikka me ihmiset täällä olemmekin aika hitaasti lämpeneviä ja sisäänpäin kääntyneitä,löytyy joukosta tosiaan aivan mahtavia ihmisiä. Ainoa asia mikä minua porvoossa nyppii,on suurin osa esim.kauppojen myyjistä. Joillain huono päivä toisilla todella huono.
        Mutta jos totta puhutaan,niin en kyllä täältä lähtisi mihinkään.

        Vuokrista sen verran,että itse asun kaksiossa 3km keskustasta ja vuokrani on n.500e. Eli yksiön saa varmaan siihen 300 pintaan.

        Vielä yks asia pikä pistää potuttamaan. Ehkä johtuu siitä,että olen asunut koko elämäni porvoossa ja kaikki täällä on jo nähty,mutta jos haluaa kunnolliset tai tietyn tyyppiset kengät tai tietynlaisen takin,lähden kyllä mielummin hesaan katsastamaan apajat. Täältä ei etsimällä löydä mitään.

        Ei kuule ole yksiötä irronnut moneen vuoteen 300/kk, ei varmaan kymmeneen, se on noin 450 nykyään hinta, tosin kaupungin vuokraslummissa taitaa olla eri hinnat, kuten kaksiosi hinta.


      • tykkään,tykkään...
        yksin asuja kirjoitti:

        Ei kuule ole yksiötä irronnut moneen vuoteen 300/kk, ei varmaan kymmeneen, se on noin 450 nykyään hinta, tosin kaupungin vuokraslummissa taitaa olla eri hinnat, kuten kaksiosi hinta.

        Mikäköhän sulla mahtaa olla ongelma? Missä päin porvoota on slummialue? Sun kämppäs taitaa olla aika pitkälti ylihinnoteltu.Tiedän kaksion(!) jonka saa 470e/kk. Jos haluaa saada halvemman yksiön niin kannattaa kyllä muuttaa kaupungin ulkopuolelle. Se on mun neuvo.
        Ja hei! Kyllä...asun kamppulassa. So? Täällä paaaljon halvempi vuokra,ja sopiva matka keskustaan. Ei mitään tarvetta muuttaa. :D


      • QBB
        tykkään,tykkään... kirjoitti:

        Mikäköhän sulla mahtaa olla ongelma? Missä päin porvoota on slummialue? Sun kämppäs taitaa olla aika pitkälti ylihinnoteltu.Tiedän kaksion(!) jonka saa 470e/kk. Jos haluaa saada halvemman yksiön niin kannattaa kyllä muuttaa kaupungin ulkopuolelle. Se on mun neuvo.
        Ja hei! Kyllä...asun kamppulassa. So? Täällä paaaljon halvempi vuokra,ja sopiva matka keskustaan. Ei mitään tarvetta muuttaa. :D

        Sekä sopiva matka kuppilaan...


      • nyt ihan...
        QBB kirjoitti:

        Sekä sopiva matka kuppilaan...

        Eih...kyllä keskustassa on parhaat kuppilat.
        Kamppulassa pikkasen liian vanhaa seuraa.


      • kuulla
        Äölkjhgfdsa kirjoitti:

        ylioppilaspohjalta pääsit kaupan kassalle?
        Onnea sinulle.

        Kiva kuulla, ettei ylikouluttautumisesta ole aina haittaa. Monilla kun on työnsaanti tyssännyt liialliseen koulutukseen...


    • MIES!!!

      MURYHATTIIN KUULMA!!

    • Anonyymi

      Voiskohan tämän ketjun päivittää tähän päivään.
      Pari lyhyttä visiittiä tehneenä onhan siellä tyylikästä rakentamista ja meri vieressä aika hieno juttu. Paljon enempää pimeinä talvipäivinä lähin ehtiny näkemään.

    • Anonyymi

      Porvoossa löytyy koko maan rikollisin poliisilaitos, asukaslukuihin suhteutettuna.

      Lukuisat suuret selvittämättömät rikokset kytkeytyy Porvoon rikolliseen poliisiin!

      Anneli Auerin murhattu mies oli myös ennen murhaa yhteydessä lukuisia kertoja Porvoolaisiin poliiseihin, jotka ei muistaneet asiaa vaikka oikeus todistetusti antoi näyttöä että puheluita oli Porvoon poliisilaitoksen lankapuhelimiin.

      Kannattaa pysyä niin kaukana kuin mahdollista tästä koko kaupungista! Rikollisjärjestö Poliisin takka!

    • Anonyymi

      Ei täällä ole muuta kuin Wanha Bårvoo. Katso vaikka mistä mainoksesta.

    • Anonyymi

      eräs hieno puoli porvoon kokoisessa kaupungissa on se että jos sattuu itse unohtamaan omia asioitaan kymmenien vuosien takaa niin joku puolituntematon kyllä muistaa ja tietää paremmin.

    • Anonyymi

      Lehdistö pitää huolen, että koko maa muistaa. Kirkon poltto, lasten murhat, Auerit, Aarniot, poliisien tapot .... liian paljon kauheuksia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1673
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1310
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1097
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      888
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe