Sukupuolenvaihdosleikkaus

Orm Onneton

Sukupuolenvaihdosleikkaus on aina pätevä syy päästä pakollisesta asepalveluksesta. Asevelvollisuuslakimme kun perustuu sukupuoleen kohdistuvaan syrjintään.

Jos haluat välttää kokonaan ase/siviilipalveluksen, sinun tulee vain hakea vapautusta miehisestä sukupuolestasi.

Sillä Suomen "yleinen" asevelvollisuus ei koske

-naisia
-ahvenanmaalaisia
-Jehovan todistajia

7

1582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Ei onnistu. Vaikka fyysisesti ja juridisesti muuttuisit naiseksi, sinusta on kuitenkin olemassa tiedot että olet joskus ollut mies.

Samalla tavalla asevelvollisuus narahtaa niiden osaksi, jotka tekevät muutoksen naisesta mieheksi.

• 2+4

Laki transseksuaalin sukupuolen vahvistamisesta 563/2002.

• drftgyh

Lain mukaan sukupuolta ei jälkeenpäin kirjoihin vahdeta, siis vaikka synntyyksen jälkeen olisi todettu väärä sukupuoli.

Ja kyllä jehovat ja ahvenanmaalaiset joutuu kutsuntoihin kolmen vuoden välein...

• Vanha majuri

Sopimusten mukaan ahvenanmaalaisten tulee palvella kuten mannersuomalaistenkin. Maakuntahallinnon tulee järjestää palvelus, mutta he eivät sitä koskaan ole tehneet! Itse en näe mitään syytä jatkaa nykyistä käytäntöä, vaan joko normaalisti palvelukseen mantereelle tai siten maakuntahallinto vihdoin voisi noudattaa sitoumuksiaan.

• ...

mutta se ei vapauta asevelvollisuudesta.

• mulle kyl

kerrottiin että Jehovat voi tyyliin lykkää kolme kertaa, jonka jälkeen ei enää tartte mennä. Eli ne pääsee sillä pois intist kokonaan. Eli jos haluut välttää intin, nii rupee Jehovalykkijäks tai sivariks.

• 11+16
        ... kirjoitti:

mutta se ei vapauta asevelvollisuudesta.

Asiasta on jopa syksyllä 2009 tehty kirjallinen kysymys eduskunnassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      2019
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      324
      1220
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      1038
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      908
    5. 96
      864
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      839
    7. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      52
      829
    8. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      21
      775
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      729
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      711
    Aihe