Sukupuolenvaihdosleikkaus

Orm Onneton

Sukupuolenvaihdosleikkaus on aina pätevä syy päästä pakollisesta asepalveluksesta. Asevelvollisuuslakimme kun perustuu sukupuoleen kohdistuvaan syrjintään.

Jos haluat välttää kokonaan ase/siviilipalveluksen, sinun tulee vain hakea vapautusta miehisestä sukupuolestasi.

Sillä Suomen "yleinen" asevelvollisuus ei koske

-naisia
-ahvenanmaalaisia
-Jehovan todistajia

7

1647

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Ei onnistu. Vaikka fyysisesti ja juridisesti muuttuisit naiseksi, sinusta on kuitenkin olemassa tiedot että olet joskus ollut mies.

Samalla tavalla asevelvollisuus narahtaa niiden osaksi, jotka tekevät muutoksen naisesta mieheksi.

• 2+4

Laki transseksuaalin sukupuolen vahvistamisesta 563/2002.

• drftgyh

Lain mukaan sukupuolta ei jälkeenpäin kirjoihin vahdeta, siis vaikka synntyyksen jälkeen olisi todettu väärä sukupuoli.

Ja kyllä jehovat ja ahvenanmaalaiset joutuu kutsuntoihin kolmen vuoden välein...

• Vanha majuri

Sopimusten mukaan ahvenanmaalaisten tulee palvella kuten mannersuomalaistenkin. Maakuntahallinnon tulee järjestää palvelus, mutta he eivät sitä koskaan ole tehneet! Itse en näe mitään syytä jatkaa nykyistä käytäntöä, vaan joko normaalisti palvelukseen mantereelle tai siten maakuntahallinto vihdoin voisi noudattaa sitoumuksiaan.

• ...

mutta se ei vapauta asevelvollisuudesta.

• mulle kyl

kerrottiin että Jehovat voi tyyliin lykkää kolme kertaa, jonka jälkeen ei enää tartte mennä. Eli ne pääsee sillä pois intist kokonaan. Eli jos haluut välttää intin, nii rupee Jehovalykkijäks tai sivariks.

• 11+16
        ... kirjoitti:

mutta se ei vapauta asevelvollisuudesta.

Asiasta on jopa syksyllä 2009 tehty kirjallinen kysymys eduskunnassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      201
      2076
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      158
      1412
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      227
      1051
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      917
    5. 58
      898
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      47
      813
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      71
      813
    8. 93
      777
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      697
    10. Martinan alamäki jatkuu

Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      666
    Aihe