Nyt ihmiset vetää hulluna Omega3:sta ja luulee että se on joku ihmelääke joka parantaa ihon muutamassa päivässä tai viikossa. Se on vain rasvahappo, ei muuta. Sitä saa jo ihan normaalistakin ruoasta, esim. rypsiöljystä tai muista kasviöljyistä. Se ei ole mikään lääke. Hyvät rasvahapot ovat tärkeitä elimistölle, mutta ei ne mitään aknelääkkeitä ole ja jos akne on esim. hormoniperäistä niin siihen EI auta mikään mitä pistätte suustanne alas ellei se ole hormonivalmiste, esim. e-pilleri.
Hyvähän se on että Omega3:sta syödään, mutta älkää odottako liikoja. Lisäksi myös muita rasvahappoja, Omega6:sta ja Omega9:stä pitäisi saada ruokavaliosta.
omega on vain rasvahappo
16
2128
Vastaukset
- sanoiksi, olen sitä
täällä yrittänyt tuloksetta selittää. Täällä joku on siitä aiemmin laittanut "ihmelääkkeenä" viestiketjun ja nyt kaikki ovat "hurahtaneet" siihen.
Totta, se on vain rasvahappo ja millään viikon "kuurihoidolla" sillä ei aknea paranneta!!
Käytän, olen käyttänyt vuosikausia rasvahappoja, e n mihinkään tiettyyn asiaan. - minä itse
Omega 7 unohtui, jota mainostetaan tärkeäksi iholle.
Niin, omega, omega, omega. Onhan se hyvä, että nuoriso on valistunutta ja omegojen myynti on kasvusuunnassa; kiitos Chinese Medicinelle. Omalle pikku nettitohtorillemme ! - Miinnii
Taidat vaan olla kateellinen kaikille niile, joilla akne on parantunu.! Luulempa ettet oo ees kokeillu..:)
- ei vaan
sinä Miinnii et ole tainnut perehtyä tarpeeksi näihin rasvahappoasioihin.
- joku
ei vaan kirjoitti:
sinä Miinnii et ole tainnut perehtyä tarpeeksi näihin rasvahappoasioihin.
ja sinä luulet olevasi kaikkitietävä. Mee kuule muualle ilmoittelemasta sieltä, veikkaan et sulle ei auttanu ja nyt purat kiukkuas täällä.. mee ittees
- ketjun aloittaja
Kyllä, syön jokapäivä rypsiöljyä puuron seassa, ja joskus pellavansiemenöljyä sellaisenaan. Näistä saan riittävästi omegaa. Mitään pillereitä en syö.
Itselläni on ollut hormonaalinen akne, ja siihen auttoivat vain e-pillerit. Akne tuli kuitenkin takaisin nyt 25-vuotiaana kun lopetin pilsut.
- -.-
"jos akne on esim. hormoniperäistä niin siihen EI auta mikään mitä pistätte suustanne alas ellei se ole hormonivalmiste, esim. e-pilleri."
- kerrohan lisää
Missä päin maailmaa ihmisillä ei ole finnejä ollenkaan?
Eihän tuossa sitäpaitsi sanottu että KAIKKI akne johtuisi hormoneista, mutta useinhan se kyllä menee niin. Miksi muuten finnejä olisi ylivoimaisesti eniten teini-ikäisillä. Jos ruokavalio olisi ainoa merkitsevä asia, niin luulisi että sitten voisi mummoillakin olla aknea. Harvemmin on. - päin maailmaa
kerrohan lisää kirjoitti:
Missä päin maailmaa ihmisillä ei ole finnejä ollenkaan?
Eihän tuossa sitäpaitsi sanottu että KAIKKI akne johtuisi hormoneista, mutta useinhan se kyllä menee niin. Miksi muuten finnejä olisi ylivoimaisesti eniten teini-ikäisillä. Jos ruokavalio olisi ainoa merkitsevä asia, niin luulisi että sitten voisi mummoillakin olla aknea. Harvemmin on.ihmisillä ei ole aknea:
http://www.tohtori.fi/?page=6771267&id=2389399
Akne johtuu länsimaisesta ruokavaliosta. Sokeri ja vaaleat jauhot pois ruokavaliosta on yksinkertainen hoito akneen.
- tiitu
Näinhän se. Itse olen syönyt 20 vuotta. Aloitin 4 vuotiaana kalanmaksaöljyllä mummolassa ja kotona ja sitten tabuina ihan tähän päivään asti. Kalaakin syön ja muutenkin ihan normaalisti ja kaikkiruokaisesti. Akneen jouduin syömään 5 vuotta roaccutania että... ilmeisesti öljy ehkäisi sen että iho ei kuivunut niin paljoa kuurin aikana. Kait se ihoa pehmentää. Itselläni tukka voi hyvin. Oon tainnu tän saman rimpsun kirjottaa jo muutamaan viestiin... :) menkööt viel kerran. Mutta ei se mikään ihmelääke ole. Lähinnä niille jotka ei ravinnostaan saan riittävää määrää rasvahappoja. Ja koska omegat vaikuttaa elimistön ja kropan kuntoon niin se että sen huomaisi kasvoja hoitavana johtuu siis siitä että on ollut sen puutteessa. Aivan kuten huulenpielet halkeaa ja pinna kiristyy b-vitamiinin puutoksesta. Tai tukan ja kynsien kunto riippuu piistä ja biotiinistä ja kalkista....
- ketjun aloittaja
Aivan, naulan kantaan. Kyllä hyvät rasvat tekevät iholle hyvää, mutta nimenomaan estäen ihoa kuivumasta. Jos siis kärsii esimerkiksi hilseilevästä tai kuivasta ihosta, niin ruokavaliossa voi olla liian vähän rasvaa. Myös lisääntynyt hiustenlähtö voi olla merkki hyvien rasvahappojen puutteesta, samoin näkö voi huonontua.
On siis fiksua syödä hyviä rasvahappoja, mutta ei kuuriluonteisesti niinkuin nyt monet syövät ja hirveän isoja määriä vielä. Vaan rasvahappoja pitäisi syödä koko ajan, ei välttämättä pillereinä mutta jos tuntuu että normaaliravintoon on vaikea sisällyttää niitä riittävästi, niin sitten vaikka pillereinä.
Mutta mitään aknelääkkeitä ne kyllä ei valitettavasti ole, vaikka jotkut ovatkin saaneet apua. Tai ainakin kokevat saaneensa apua. Tuloksethan näkyy vasta pitkällä tähtäimellä. Jos rasvaa syö liikaa, niin ei sekään ole hyväksi. Ja voi jopa edesauttaa finnien syntymistä.
- ???+
En ole kuullutkaan. tarkoititko kenties hormonivalmistetta?
Kyllä, niiden käyttöön liittyy riskejä. Kuten liittyy Roacuttaninkin käyttöön. kuten liittyy antibioottienkin käyttöön. kuten liittyy myös liialliseen rasvahappojen saantiin. Kaikessa on riskinsä. Toisten riskien ottamisesti voi kuitenkin olla lisäksi myös hyötyä. toisista ei tule kuin paha olo. esim. liiasta rasvasta. - voi sua
???+ kirjoitti:
En ole kuullutkaan. tarkoititko kenties hormonivalmistetta?
Kyllä, niiden käyttöön liittyy riskejä. Kuten liittyy Roacuttaninkin käyttöön. kuten liittyy antibioottienkin käyttöön. kuten liittyy myös liialliseen rasvahappojen saantiin. Kaikessa on riskinsä. Toisten riskien ottamisesti voi kuitenkin olla lisäksi myös hyötyä. toisista ei tule kuin paha olo. esim. liiasta rasvasta.miten edes kehtaat verrata roaccutan-myrkkyä luonnollisiin rasvahappoihin?! Uskomatonta. Ja mä en ole ainakaan saanut mitään sivuoireita omega 3:sta!:P Revippäs siitä, kateellinen.
- omegoista avun saanut
Luuletko että akne paranee vain jollain "ihme lääkkeellä"? Ei edes se ihme lääke Roaccutan paranna kaikilla aknea! Ja joillakin akne paranee jo sillä että vähentää ihon hoitamista, jättää turhat pesuaineet ja voiteet pois. Ja ihon kunto riippuu tosi paljon elimistön kunnossa, jos saa paljon/liian vähän jotai aineita niin se näkyy välittömästi ihossa! Ihon kunto on niin monesta asiasta kiinni. Ei "oikea" lääke ole ainoa keino parantua aknesta! Monet on parantunut esim. vähähiilihydraattisella ruokavaliolla! Ja omega 3 on rasvahappo joka vähentää tulehduksia, eli auttaa monella myös ihovaivoihin,käy vaikka googlettamassa niin saat paljon enemmän tietoa asiasta! Omega 6:sta saadaan nykyään liiankin paljon ravinnosta, ja omega 3 ja 6 pitää olla tasapainossa, joten jos syö paljon omega 6 niin pitää saada myös riittävästi omega 3, että rasva pääsee normaalisti ihon läpi eikä huokoset tukkeudu.
Ja kukaan ei odota täällä liikoja, vaan ne on ihmisten KOKEMUKSET parantumisesta luonnollisella keinolla, eikä millään lääkkeellä! Ja etkö tiennyt että ruoka vaikuttaa hormoneihin?! Luuletko että hormonit riehuu tuosta vaan, ilman mitään syytä?? Kyllä syynä on vääränlainen ravinto! Kun jättää pois sokerit ja huonot rasvat ja saa tarpeeksi omega 3 niin ihokin voi paremmin! Ihmeellinen käsitys sulla siitä että akne paranee vain lääkkeillä, eikä muka millään mitä suuhun laitetaan le vaikutusta ihon kuntoon! Mutta tällä palstalla on ihmisiä (minä mukaan lukien) jotka sai ihon kuntoon juuri oikeanlaisella ravinnolla ja omega 3:lla! Eli älä tuu tänne vaahtoamaan ettei se toimi ja on pelkkä rasvahappo!- se menee
Olen täysin samaa mieltä edellisen kanssa,itte oon kanssa sitä mieltä että ei se rooakaan ole mikään ihmelääke samoten kun antibiotitkaa monen kohdalla olen lukenut että noiden akne lääkkeiden syömisen jälkeen,on akne palannut.Ja tosi juttu on myös mun kohdalla että olen oikeesti saanut avun noista omega3:sta ja olen helvetin tyytyväinen,mun iho en loistavassa kunnossa ei yhtäkään näppyä,niin se vaan on =) ja toivon että kaikki muutkin löytävät tästä avun,ja mitä oon täällä lukenu niin näin on monen kohdalla onnellisesti käynyt,ja se on hyvä asia se =).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492318- 262173
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271535Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161484- 1241417
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883