Suola ei nosta verenpainetta.

Natrium Sport

70%ihmisistä suola ei vaikuta mitenkään verenpaineeseen normaalisti käytettynä. Matalasta alapaineesta kärsivät, josta syntyy huimausta, päänsärkyä, väsymystä ym. eivät pysty nostamaan verenpainettaan lisäämällä suolan käyttöään. Ne joilla suola nostaa on jotain muuta vikaa aineenvaihdunnassa. Tiesitkö, että kuntojuomat ovat melkeimpä suolasta tehty? Siksi ne palauttavat niin nopeasti urheilun jälkeen. Natrium on niissä siis suurin aines. No, hyvä bisnes siinäkin, kun saadaan ihmiset ostamaan suola kalliilla.

9

1899

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stressaaja

Stressi on paljon pahempi ongelma kuin suola, ainakin itselleni. Syön terveellisesti mutta stressaan niin paljon että verenpaineeni on sen vuoksi hieman koholla.

• vpv

syön terveellisesti,liikun joka päivä,väliillä enemmän,välillä vähemmän, en stressaa, en polta, en juo,silti arvot on alun toista mittaria, kolme lääkettä eikä laske????

• Kuten on
        vpv kirjoitti:

syön terveellisesti,liikun joka päivä,väliillä enemmän,välillä vähemmän, en stressaa, en polta, en juo,silti arvot on alun toista mittaria, kolme lääkettä eikä laske????

havaittu, että verenpainekkin on yksilöllistä. Selvitä kuka nämä "normaalit" arvot keksi? Toisaalta parempi on tutkituttaa munuaiset ja kilpirauhanen.

• Nitsko
        vpv kirjoitti:

vaikuttaa stressi.Voin syödä kuinka suolaista ja juoda alkoholiakin. Ei mitään tapahdu jos minulla on rauhallinen olo. Mutta heti kun stressaan paine nousee ja paljon. Sellainen että esimerkiksi pitää mennä lääkäriin stressaa. Vastaanotolla aina huikeat lukemat. Mittasin kerran kotona samana päivänä kun piti mennä lääkäriin ja lukemat olivat silloin jo koholla. Pelkästä ajatuksesta että piti mennä lääkäriin.

• Aivan sama
        Nitsko kirjoitti:

vaikuttaa stressi.Voin syödä kuinka suolaista ja juoda alkoholiakin. Ei mitään tapahdu jos minulla on rauhallinen olo. Mutta heti kun stressaan paine nousee ja paljon. Sellainen että esimerkiksi pitää mennä lääkäriin stressaa. Vastaanotolla aina huikeat lukemat. Mittasin kerran kotona samana päivänä kun piti mennä lääkäriin ja lukemat olivat silloin jo koholla. Pelkästä ajatuksesta että piti mennä lääkäriin.

Niin minullakin on aivan samaa, kun ei oo stressiä paine on melkeinpä matala, mut heti ku stressaa just vaikka lääkäriin menoa, lukemat nousee jo kotona, ja lääkärissä ne ovat jo huikeat. Pitääköhän sellaseenkin hommata verenpaine lääkitys, et aina ku jännittää jotain, verenpaine arvot kohoovat, ja välillä reilustikin.

• paineet laskee yöksi
        Aivan sama kirjoitti:

Niin minullakin on aivan samaa, kun ei oo stressiä paine on melkeinpä matala, mut heti ku stressaa just vaikka lääkäriin menoa, lukemat nousee jo kotona, ja lääkärissä ne ovat jo huikeat. Pitääköhän sellaseenkin hommata verenpaine lääkitys, et aina ku jännittää jotain, verenpaine arvot kohoovat, ja välillä reilustikin.

Se on tärkeetä, että paineet laskee ainakin yöksi. Verisuonet ja sydän saa levätä.

Että paineet laskee yöllä, pitäisi pystyä nukkumaan hyvin.

On sellaisia mittareita, millä voi mitata verenpainetta pitkin päivää ja yöllä eri tilanteissa. Lukemat voi jossain tilanteissa päivällä olla tosi hurjia, mutta sitten taas tasoittuu.

• ja suola

Suola voi sisältää jodia tai voi olla sisältämättä,suola voi olla mineraalisuolaa jossa suolaisuus on saatu aikaan muista aineista kuin natrium kloridista.Salmiakki nostaa verenpainetta ja sisältää yhtä suolalajia eli ammoniumkloridia.

Minä luulin että urheilujuomissa on erilaisia sokereita,siis eri nopeuksisia hiilihydraatteja,fruktoosia,glukoosia,dextroosia ja maltodextriiniä,siis suolan lisäksi joka on tietenkin juomassa mukana korvaamassa hikoilussa menettetyjä suoloja.Palautusjuomissa nopita hiilihydraatteja ja suoloja,tankkausjuomissa hitaita hiilihydraatteja.
      No,ehkä olen väärässä.

• Natrium Sport

Eikös se tuotteissa pidäkään tuoteseloste paikkaansa? Näytin kerran eräälle kemistille urheilujuomapussin takaosaa, hän ihmetteli voiko kuntojuoma sisältää puhdasta natriumia niin paljon. No, onhan se hienoa saada ostaa oma pussi kaupasta, kun saman voisi saada kotona syömällä herkkuja. ( Lasi vettä, pari suolakurkkua, puoli ruisleipää, joka sisältää esim. päivän magnesiumin, päälle kuppi kahvia sokerin ja kerman kera.

• Natrium Sport

Tästä salmiakin kloridista, että se on siinä huonompi asia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      102
      1172
    2. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      51
      985
    3. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      119
      923
    4. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      146
      903
    5. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      132
      726
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      689
    7. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      70
      687
    8. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      637
    9. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      622
    10. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      70
      609
    11. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      33
      604
    12. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      561
    13. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      62
      544
    14. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      519
    15. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      500
    16. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      494
    17. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      4
      493
    18. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      479
    19. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      33
      479
    20. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      42
      470
    Aihe