Mitkä olisivat suomenruotsalaisten reaktiot, jos HBL pukisi mustan naisen Lucia-neidoksi?
Ehei, HBL ei lähtisi sellaisella edes leikkimään. Musta nainenko astelemassa Tuomiokirkon portaita alas Lucia-neitona? Siihen osaan ei pääse suomalainenkaan. Se on ruotsinkielisille varattu traditio.
Milloin HBL pukee mustan naisen
14
803
Vastaukset
että musta ei voi olla ruotsinkielinen?
- blinded.by.fear
olet varmaan huomannut saman?
blinded.by.fear kirjoitti:
olet varmaan huomannut saman?
Olen toki huomannut. Joskus on kiva jotakin heittää...
- blinded.by.fear
Erasmus kirjoitti:
Olen toki huomannut. Joskus on kiva jotakin heittää...
järkeviä kommentteja tämä palsta kaipaa..
- Lucia-neito?
Voiko musta neito tai suomalainen edustaa suomenruotsalaisten Lucia-neitoa?
Vuodelta 2005
Lucia - kulkue
"Vuosittain järjestettävä tapahtuma, jota seuraavat tuhannet ihmiset paikan päältä. Lucia-neito valitaan kymmenen ehdokkaan joukosta Hufvudstadsbladetin lukijaäänestyksellä ja hänet kruunataan kynttiläkruunulla Tuomiokirkossa 13.12. kello 17. Kello 18 Lucia-neito laskeutuu alas kirkon portaita ja aloittaa keskustan läpi vievän kulkueen."
Järjestäjä: Folkhälsan
http://www.hothelsinkiteam.fi/fi/tapahtumat/2005_lucia.html Lucia-neito? kirjoitti:
Voiko musta neito tai suomalainen edustaa suomenruotsalaisten Lucia-neitoa?
Vuodelta 2005
Lucia - kulkue
"Vuosittain järjestettävä tapahtuma, jota seuraavat tuhannet ihmiset paikan päältä. Lucia-neito valitaan kymmenen ehdokkaan joukosta Hufvudstadsbladetin lukijaäänestyksellä ja hänet kruunataan kynttiläkruunulla Tuomiokirkossa 13.12. kello 17. Kello 18 Lucia-neito laskeutuu alas kirkon portaita ja aloittaa keskustan läpi vievän kulkueen."
Järjestäjä: Folkhälsan
http://www.hothelsinkiteam.fi/fi/tapahtumat/2005_lucia.html"Voiko musta neito tai suomalainen edustaa suomenruotsalaisten Lucia-neitoa?"
Voi, jos hän on ruotsinkielinen.- kielirasismiin
Erasmus kirjoitti:
"Voiko musta neito tai suomalainen edustaa suomenruotsalaisten Lucia-neitoa?"
Voi, jos hän on ruotsinkielinen.Erasmus 30.9.2006 klo 18.26
""Voiko musta neito tai suomalainen edustaa suomenruotsalaisten Lucia-neitoa?"
Voi, jos hän on ruotsinkielinen"
Joku Lucia-neito kisassa on ollut mustia neitoja?
Ja, miksi suomenkielinen ei voi olla Lucia-neito, mustanakaan? kielirasismiin kirjoitti:
Erasmus 30.9.2006 klo 18.26
""Voiko musta neito tai suomalainen edustaa suomenruotsalaisten Lucia-neitoa?"
Voi, jos hän on ruotsinkielinen"
Joku Lucia-neito kisassa on ollut mustia neitoja?
Ja, miksi suomenkielinen ei voi olla Lucia-neito, mustanakaan?"Joku Lucia-neito kisassa on ollut mustia neitoja?"
Tuskinpa, vielä.
"Ja, miksi suomenkielinen ei voi olla Lucia-neito, mustanakaan?"
Samasta syystä, kuin miksi miss Tyrnävä ei voi olla peräseinäjokelainen.- Erasmukselta
Erasmus kirjoitti:
"Joku Lucia-neito kisassa on ollut mustia neitoja?"
Tuskinpa, vielä.
"Ja, miksi suomenkielinen ei voi olla Lucia-neito, mustanakaan?"
Samasta syystä, kuin miksi miss Tyrnävä ei voi olla peräseinäjokelainen.Erasmus 30.9.2006 klo 22.17
"Joku Lucia-neito kisassa on ollut mustia neitoja?"
Tuskinpa, vielä.
"Ja, miksi suomenkielinen ei voi olla Lucia-neito, mustanakaan?"
Samasta syystä, kuin miksi miss Tyrnävä ei voi olla peräseinäjokelainen.
Erasmus, olipas ylimielinen ja rasistinen vastaus.
Kotipaikkaa voi vaihtaa, väriä ei. - omituista luokittelua
blinded.by.fear kirjoitti:
olet varmaan huomannut saman?
Ja mitäs ryhmittymää itse edustat?
- Tripli
Erasmus kirjoitti:
"Joku Lucia-neito kisassa on ollut mustia neitoja?"
Tuskinpa, vielä.
"Ja, miksi suomenkielinen ei voi olla Lucia-neito, mustanakaan?"
Samasta syystä, kuin miksi miss Tyrnävä ei voi olla peräseinäjokelainen.Vastaa sitten samalla logiikalla voiko afrikkalainen olla suomalainen?
Entä voiko arbimuslimi olla suomalainen?
Miksi edelläoleviin pyritään, kaikesta huolimattta vastaamaan "kyllä"?
Miksi samaa puppua julistetaan niin suureen ääneen?
Miksi suomalaisella ei olisi oikeutta pitää omaa maataan omanaan? Tripli kirjoitti:
Vastaa sitten samalla logiikalla voiko afrikkalainen olla suomalainen?
Entä voiko arbimuslimi olla suomalainen?
Miksi edelläoleviin pyritään, kaikesta huolimattta vastaamaan "kyllä"?
Miksi samaa puppua julistetaan niin suureen ääneen?
Miksi suomalaisella ei olisi oikeutta pitää omaa maataan omanaan?Kyllä ihminen voi olla samalla kertaa afrikkalainen ja suomalainen.
Suomi on suomalaisten maa siitä huolimatta.Erasmukselta kirjoitti:
Erasmus 30.9.2006 klo 22.17
"Joku Lucia-neito kisassa on ollut mustia neitoja?"
Tuskinpa, vielä.
"Ja, miksi suomenkielinen ei voi olla Lucia-neito, mustanakaan?"
Samasta syystä, kuin miksi miss Tyrnävä ei voi olla peräseinäjokelainen.
Erasmus, olipas ylimielinen ja rasistinen vastaus.
Kotipaikkaa voi vaihtaa, väriä ei.Jos ruotsinsuomalaisilla olisi tapana valita vuosittain esim. Tyyne-neito, niin pitäisikö siihen kelpuuttaa sellaisiakin, joilla ei ole mitään yhteyksiä ruotsinsuomalaisuuteen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä702078- 1291406
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321383- 1431092
- 105957
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten360884Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664