Milloin HBL pukee mustan naisen

Lucia-neidoksi

Mitkä olisivat suomenruotsalaisten reaktiot, jos HBL pukisi mustan naisen Lucia-neidoksi?

Ehei, HBL ei lähtisi sellaisella edes leikkimään. Musta nainenko astelemassa Tuomiokirkon portaita alas Lucia-neitona? Siihen osaan ei pääse suomalainenkaan. Se on ruotsinkielisille varattu traditio.

14

803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että musta ei voi olla ruotsinkielinen?

      • blinded.by.fear

        olet varmaan huomannut saman?


      • blinded.by.fear kirjoitti:

        olet varmaan huomannut saman?

        Olen toki huomannut. Joskus on kiva jotakin heittää...


      • blinded.by.fear
        Erasmus kirjoitti:

        Olen toki huomannut. Joskus on kiva jotakin heittää...

        järkeviä kommentteja tämä palsta kaipaa..


      • Lucia-neito?

        Voiko musta neito tai suomalainen edustaa suomenruotsalaisten Lucia-neitoa?

        Vuodelta 2005
        Lucia - kulkue
        "Vuosittain järjestettävä tapahtuma, jota seuraavat tuhannet ihmiset paikan päältä. Lucia-neito valitaan kymmenen ehdokkaan joukosta Hufvudstadsbladetin lukijaäänestyksellä ja hänet kruunataan kynttiläkruunulla Tuomiokirkossa 13.12. kello 17. Kello 18 Lucia-neito laskeutuu alas kirkon portaita ja aloittaa keskustan läpi vievän kulkueen."
        Järjestäjä: Folkhälsan
        http://www.hothelsinkiteam.fi/fi/tapahtumat/2005_lucia.html


      • blinded.by.fear kirjoitti:

        järkeviä kommentteja tämä palsta kaipaa..

        Kunhan jaksaisi.


      • Lucia-neito? kirjoitti:

        Voiko musta neito tai suomalainen edustaa suomenruotsalaisten Lucia-neitoa?

        Vuodelta 2005
        Lucia - kulkue
        "Vuosittain järjestettävä tapahtuma, jota seuraavat tuhannet ihmiset paikan päältä. Lucia-neito valitaan kymmenen ehdokkaan joukosta Hufvudstadsbladetin lukijaäänestyksellä ja hänet kruunataan kynttiläkruunulla Tuomiokirkossa 13.12. kello 17. Kello 18 Lucia-neito laskeutuu alas kirkon portaita ja aloittaa keskustan läpi vievän kulkueen."
        Järjestäjä: Folkhälsan
        http://www.hothelsinkiteam.fi/fi/tapahtumat/2005_lucia.html

        "Voiko musta neito tai suomalainen edustaa suomenruotsalaisten Lucia-neitoa?"

        Voi, jos hän on ruotsinkielinen.


      • kielirasismiin
        Erasmus kirjoitti:

        "Voiko musta neito tai suomalainen edustaa suomenruotsalaisten Lucia-neitoa?"

        Voi, jos hän on ruotsinkielinen.

        Erasmus 30.9.2006 klo 18.26
        ""Voiko musta neito tai suomalainen edustaa suomenruotsalaisten Lucia-neitoa?"
        Voi, jos hän on ruotsinkielinen"


        Joku Lucia-neito kisassa on ollut mustia neitoja?

        Ja, miksi suomenkielinen ei voi olla Lucia-neito, mustanakaan?


      • kielirasismiin kirjoitti:

        Erasmus 30.9.2006 klo 18.26
        ""Voiko musta neito tai suomalainen edustaa suomenruotsalaisten Lucia-neitoa?"
        Voi, jos hän on ruotsinkielinen"


        Joku Lucia-neito kisassa on ollut mustia neitoja?

        Ja, miksi suomenkielinen ei voi olla Lucia-neito, mustanakaan?

        "Joku Lucia-neito kisassa on ollut mustia neitoja?"

        Tuskinpa, vielä.

        "Ja, miksi suomenkielinen ei voi olla Lucia-neito, mustanakaan?"

        Samasta syystä, kuin miksi miss Tyrnävä ei voi olla peräseinäjokelainen.


      • Erasmukselta
        Erasmus kirjoitti:

        "Joku Lucia-neito kisassa on ollut mustia neitoja?"

        Tuskinpa, vielä.

        "Ja, miksi suomenkielinen ei voi olla Lucia-neito, mustanakaan?"

        Samasta syystä, kuin miksi miss Tyrnävä ei voi olla peräseinäjokelainen.

        Erasmus 30.9.2006 klo 22.17
        "Joku Lucia-neito kisassa on ollut mustia neitoja?"
        Tuskinpa, vielä.
        "Ja, miksi suomenkielinen ei voi olla Lucia-neito, mustanakaan?"
        Samasta syystä, kuin miksi miss Tyrnävä ei voi olla peräseinäjokelainen.


        Erasmus, olipas ylimielinen ja rasistinen vastaus.

        Kotipaikkaa voi vaihtaa, väriä ei.


      • omituista luokittelua
        blinded.by.fear kirjoitti:

        olet varmaan huomannut saman?

        Ja mitäs ryhmittymää itse edustat?


      • Tripli
        Erasmus kirjoitti:

        "Joku Lucia-neito kisassa on ollut mustia neitoja?"

        Tuskinpa, vielä.

        "Ja, miksi suomenkielinen ei voi olla Lucia-neito, mustanakaan?"

        Samasta syystä, kuin miksi miss Tyrnävä ei voi olla peräseinäjokelainen.

        Vastaa sitten samalla logiikalla voiko afrikkalainen olla suomalainen?

        Entä voiko arbimuslimi olla suomalainen?

        Miksi edelläoleviin pyritään, kaikesta huolimattta vastaamaan "kyllä"?

        Miksi samaa puppua julistetaan niin suureen ääneen?

        Miksi suomalaisella ei olisi oikeutta pitää omaa maataan omanaan?


      • Tripli kirjoitti:

        Vastaa sitten samalla logiikalla voiko afrikkalainen olla suomalainen?

        Entä voiko arbimuslimi olla suomalainen?

        Miksi edelläoleviin pyritään, kaikesta huolimattta vastaamaan "kyllä"?

        Miksi samaa puppua julistetaan niin suureen ääneen?

        Miksi suomalaisella ei olisi oikeutta pitää omaa maataan omanaan?

        Kyllä ihminen voi olla samalla kertaa afrikkalainen ja suomalainen.

        Suomi on suomalaisten maa siitä huolimatta.


      • Erasmukselta kirjoitti:

        Erasmus 30.9.2006 klo 22.17
        "Joku Lucia-neito kisassa on ollut mustia neitoja?"
        Tuskinpa, vielä.
        "Ja, miksi suomenkielinen ei voi olla Lucia-neito, mustanakaan?"
        Samasta syystä, kuin miksi miss Tyrnävä ei voi olla peräseinäjokelainen.


        Erasmus, olipas ylimielinen ja rasistinen vastaus.

        Kotipaikkaa voi vaihtaa, väriä ei.

        Jos ruotsinsuomalaisilla olisi tapana valita vuosittain esim. Tyyne-neito, niin pitäisikö siihen kelpuuttaa sellaisiakin, joilla ei ole mitään yhteyksiä ruotsinsuomalaisuuteen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe