Tiesittekö että pitää pysähtyä jos joku näyttää aikomusta ylittää suojatietä?
Suojatielle pysähtyminen
11
893
Vastaukset
- kehvetti
Totta kai tiesin. En silti yleensä pysähdy, sillä se kuluttaa jarruja, bensaa sekä aikaa.
Kaikki eivät tiedä sitäkään, että pitäisi pysähtyä jos joku on jo suojatiellä: http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=601183
Suojatien nimi pitäisi kai muuttaa vaaratieksi, tai sitten ne joutaisi poistaa vaarallisina, kuten Ruotsissa on ryhdytty tekemään?- Vanhetunutta
Totta muuten tuo,että joutaisi poistaa vaarallisena! Oikeesti kun miettii kuka nykyään enään pysähtyy suojatien edessä näinä "kiireisinä" aikoina? Varmasti olis VÄHEMMÄN kuolleita/loukkaantuneita jos nuo hassun näköiset valkoiset raidat poistettaisiin kokonaan,ja lapsille vois opettaa rehellisesti,että mee sama mistä tien yli kunhan et jää auton alle.(todella väärin mennä puhumaan lapselle "SUOJATIESTÄ"!)
JOS ollaan aikeissa astua suojatielle, tai jo suojatiellä, jos seisoskellaan ja kattellaan liikennettä ja sattumalta kohdalla sattuu olemaan suojatie ei pysähdytä turhaan. joka kymmenes suojatien kohdalla seisoskelija ei ole menossa tien yli, vaikka siltä hieman vaikuttaakin. Ennen tarjosin heillekkin tilaa, mutta kun viittoivat minua menemään ensin, niin olen todennut että turha sitä on pysähdellä, ellei ole selkeää aikomusta.
- ei kukaan muista
Väärin.
TLL: "Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille."
Muistelet vanhaa tieliikennelakia, sen mukaan piti väistää, joa jalankulkija oli aikeissa astua suojatielle.
Nykyinen tieliikennelaki on ollut voimassa v. 1982 lähtien.- tuffe
En löytänyt mitään uusiakaan ohjeita koskien suojateitä?
- ei kukaan muista
tuffe kirjoitti:
En löytänyt mitään uusiakaan ohjeita koskien suojateitä?
" "
Se on siinä lainausmerkkien välissä
- Kukkahattutäti2
Kannattaa mieluummin pysähtyä suojatien eteen, koska joku vihainen mamma voi naputtaa kävelykepillään konepeltiin jos seisot suojatiellä autoinesi.
Tietysti osaan liikennesäännöt ja noudatankin niitä!- Keppi paloiksi....
Auta armias, kun joku mummeli napauttaa ässäkoppaisen konepeltiin pikku vekin...mummelin keppi on viiden sentin pätkinä alle aikayksikön.
Että näin.
Mistä näitä omia sääntöjä oikein keksitään?
- 10 vuotta autoillut
Aijaa ihanko totta, että suojatielle pitää pysähtyä. Mää en pysähdy suojatielle koskaan, kun se vaan kuluttaa jarruja ja polttoainetta turhaan. Odottakoon jalankulkijat sen verran, ettei näy autoja. Me sentäs maksetaan veroja siihen tiehen, mutta nää jalankulkijat taas eivät maksa mitään. Ja lopuksi se kuuluisa ylinopeus on yhtäkuin rahoitusta valtion kassaan tai toisinsanoen jäsenmaksu vapaiden nopeuksien käytöstä, jos sattuu kytät oleen paikalla suorittamassa nopeusvalvontaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131254
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1211133- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45855- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten316797Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592