suihkussa lähtee PALJON hiuksia... normaalia?

pel0ttaaa

Onko täällä muitakin sellaisia, joilta lähtee suihkun aikana todella paljon hiuksia? Olen nyt muutaman kerran laskenut, että monta hiusta on suunnilleen lähtenyt, niin nyt olen saanut ainakin yli 90 yksi päivä ja sitten suihkun jälkeen lähti vielä jonkun verran, niin yhteensä lähti noin pikkuisen yli 100 hiusta... Onhan tämä ihan normaalia, että hiuksia lähtee suihkussa vähän enemmän, kun silloin kun sitä tukkaa pesee, niin hiuspohjaa hierotaan ja sitten ne hiukset, jotka on lepovaiheessa, niin irtoo pois... Lähteekö jollain muullakin näin paljon hiuksia suihkun aikana/jälkeen?? Auttakaas mua ja kertokaa vähän... Pelottaa, että hiukset tippuu päästä :

38

16998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • untamoko

      Et vaan mene suihkuun ja kappas hiukset pysyvät
      päässä.

    • juho kuula

      itse voin kertoa, että joskus 23-vuotiaana tilanne oli just toi eli irronneita hiuksia tuli laskettua..aika pateettista sanoisin. No siitä se kaljuuntuminen sitten alkoi.

      • pel0ttaaa

        olen 17-vuotias (tyttö)... nyt kun letitän hiukseni, niin näyttää ainakin siltä, että on vielä aika paksut hiukset ja kun olen yrittänyt katsoa päätäni jakaus jakaukselta, niin näyttää hiuksia olevan aika tiiviisti siellä päässä, mutta kun epäilyttää vaan, kun hiuksia lähtee niin kamalasti suihkussa ja sen jälkeen. kesällä mulla ei muistaakseni lähtenyt niin paljon hiuksia, mutta sitä ennen lähti aika paljon ja nyt lähtee taas tosi paljon... toivottavasti tämä on se normaali hiuksen kasvusykli, että menee jossain vaiheessa ohi!

        onko täällä muita, joilla lähtee paljon hiuksia suihkussa? sellaisia, joilla se on sitten mennyt ohi? kertokaa...


    • näin juuri

      minulla alkoi hiustenlähtö ja kaljuuntuminen, että juuri pestessä hiuksia lähti todella paljon. Eikä se auta, ettei pese, se pahentaa tilannetta. Kun pesen päivittäin hiukset, niin se näköjään auttaa tilanteeseen.

      • pel0ttaaa

        Noh, toivottavasti tämä on ihan normaalia, sillä tätä on kestänyt nyt jotain 2kk, ja jos (kun) tämä on sitä normaalia hiusten uusiutumista, niin se kestää 2kk-4kk ja silloin päivittäin voi lähteä 100-150 hiusta. Toivottavasti tämä on tuota normaalia hiusten uusiutumista. Uskon ja toivon, että on.


      • pel0ttaaa

        Ja onko tuo sinun hiustenlähtösi miestyyppistä hiustenlähtöä vai pälvikaljua, että lähtee läiskittäin hiuksia..? Mulla lähtee nimittäin vähän joka puolelta hiuksia, jonka takia uskoisin, että voisi olla ihan tavallista hiustenlähtöä... Voi olla myös miestyyppistä, mutta en usko siihen, sillä kenelläkään ei ole sitä sivussani ja se on nimittäin usein perinnöllistä.

        Ja oletko muuten mies vai nainen ja kuinka vanha olet?


    • Jasme

      Lähtee suihkussa hiuksia aika paljon - en tiedä onko aina lähtenyt vai olenko alkanut tarkkailemaan tilanne vaan turhan tarkasti..pelottaa kanssa ihan sairaasti!

      • pel0ttaaa

        Moi!
        Mulla on sama juttu, et en oo ihan varma, että onko aina lähtenyt näin paljon hiuksia vai olenko nyt vasta ruvennut tarkkailemaan tätä... Silloin, kun olin pieni, niin mulla oli tosi pitkät ja paksut hiukset ja silloin lähti muistaakseni kans tosi paljon hiuksia, mut silloin en tiennyt, että naisillakin voi lähteä hiukset päästä, niin en tajunnut pelätä sitä... Mut luulen, et tää on kans ihan normaalia hiustenlähtöä, joka loppuu kyllä jossain vaiheessa.

        Kuinka paljon sulla lähtee suihkussa yleensä hiuksia? onko sulla pitkät hiukset? Ja kuinka vanha olet ?


      • pel0ttaaa

        kauanko sulla on lähtenyt hiuksia silleen paljon? mulla tää on kestänyt jotain 2kk muistaakseni, ei varmaan ihan vielä, mut melkein 2kk ainakin.


      • 17v tyttö!!
        pel0ttaaa kirjoitti:

        kauanko sulla on lähtenyt hiuksia silleen paljon? mulla tää on kestänyt jotain 2kk muistaakseni, ei varmaan ihan vielä, mut melkein 2kk ainakin.

        lukekaa ennen kuin kirjotatte!!


    • pel0ttaaa

      taaas lähti tosi paljon hiuksia... käsin äsken suihkussa ja sen aikana lähti n. 130 hiusta :< mut voikohan se olla niin, että kun eilen en käynyt suihkussa, niin lähti sitten eilisenkin edestä? jos, niin sitten se ei oo _niiiiin_ paljon :/ pitäiskö soittaa kohta lääkärille ja kysyä asiasta?? tätä on kestänyt nyt jotain 2kk.. pelottaa nyt oikeesti niin paljon... suihkussa, kun vedän käteni hiusten läpi, niin käteen jää kauhee tuppo hiuksia (no jotain 10 hiusta lähtee aina vähän väliä, suihkussa siis, ei ne kuivana irtoo niin).

    • täällä!!

      Minulla myös alkoi kuukausi tai pari sitten hiuksia lähtemään aika reilusti. Varsinkin suihkun jälkeen selkään on liimautuneena paljon irtonaisia hiuksia. Minulla vielä ei ole kovin paksu tukka niin eron huomaa jo selvästi..pelottaa todella. Jääkö päähäni karvan karvaa?? Jostain olen kuullut, että syksyisin saattaa tällaista tapahtua tai että 4-5 vuoden välein hiukset uusiutuu..mutta ei kukaan ole mitää varmasti sanonut. En muista, että näin runsasta karvanvaihtoaikaa olisi ollut aikaisemmin. Onko jollain jotain faktaa tästä luonnollisesta hiusten lähdöstä???

      • pel0ttaaa

        hiukset kasvaa 2-6 vuotta, jonka jälkeen ne uusiutuu, eli ne vanha hiukset tippuu uusien tieltä, jotta ne uudet voi syntyä... niin se menee, mutta kun en voi vaan uskoa sitä, että voi suihkukäynnin aikana/jälkeen lähtee niiiin julmatusti hiuksia! miten on mahdollista, että lähtee niin paljon yhdellä kertaa??? tämä vaihe kestää yleensä 2kk-4kk, ja sen aikana hiuksia voi lähtee 100-150 päivässä... mutta toi määäärä kuulostaa niin suurelta, että en voi oikeesti uskoo tota. mullakaan ei oo muistaakseni ennen ollut näin pahaa hiustenlähtöä... mut en ole aivan varma, nimittäin silloin kun olin pieni, niin en tajunnut että se voi olla paha asia, jos hiuksia lähtee, niin en osannut pelätä/ajatella koko asiaa.

        lähteekö teillä paljon hiuksia, jos ootte eka shampoolla pessyt hiukset ja sitten levitätte hoitoainetta, ja vedätte kätenne hiustenne läpi? jääkö käteen kauhesti hiuksia? entä jos vaan puristelet vedet hiuksista pois ja silleen, niin lähteekö hirveesti? mulla lähtee nimittäin silloin todella paljon, yleensä jää kerralla joku 10 hiusta käteen ja niin, kun teen monta kertaa, niin sit lähtee enemmän jne...


      • täällä!!
        pel0ttaaa kirjoitti:

        hiukset kasvaa 2-6 vuotta, jonka jälkeen ne uusiutuu, eli ne vanha hiukset tippuu uusien tieltä, jotta ne uudet voi syntyä... niin se menee, mutta kun en voi vaan uskoa sitä, että voi suihkukäynnin aikana/jälkeen lähtee niiiin julmatusti hiuksia! miten on mahdollista, että lähtee niin paljon yhdellä kertaa??? tämä vaihe kestää yleensä 2kk-4kk, ja sen aikana hiuksia voi lähtee 100-150 päivässä... mutta toi määäärä kuulostaa niin suurelta, että en voi oikeesti uskoo tota. mullakaan ei oo muistaakseni ennen ollut näin pahaa hiustenlähtöä... mut en ole aivan varma, nimittäin silloin kun olin pieni, niin en tajunnut että se voi olla paha asia, jos hiuksia lähtee, niin en osannut pelätä/ajatella koko asiaa.

        lähteekö teillä paljon hiuksia, jos ootte eka shampoolla pessyt hiukset ja sitten levitätte hoitoainetta, ja vedätte kätenne hiustenne läpi? jääkö käteen kauhesti hiuksia? entä jos vaan puristelet vedet hiuksista pois ja silleen, niin lähteekö hirveesti? mulla lähtee nimittäin silloin todella paljon, yleensä jää kerralla joku 10 hiusta käteen ja niin, kun teen monta kertaa, niin sit lähtee enemmän jne...

        niimpä..saako tässä kohta lähtä perukkikauppaan. Kyllä nuo hiukset nimittäin jossain vaiheessa loppuu kesken. Mä en edes uskalla ajatella asiaa suihkussa, yritän vaan pestä mahd. hellävaraisesti..suihkun jälkeen kun hiukset harjaa nii harja on aika täynnä hiuksia =(
        Ei tässä auta kun ootella, että jospa se vaikka loppuis kohta..ennen kun sitä on kalju.


      • ihmeessä
        täällä!! kirjoitti:

        niimpä..saako tässä kohta lähtä perukkikauppaan. Kyllä nuo hiukset nimittäin jossain vaiheessa loppuu kesken. Mä en edes uskalla ajatella asiaa suihkussa, yritän vaan pestä mahd. hellävaraisesti..suihkun jälkeen kun hiukset harjaa nii harja on aika täynnä hiuksia =(
        Ei tässä auta kun ootella, että jospa se vaikka loppuis kohta..ennen kun sitä on kalju.

        aika ihotautilääkärille. Toi ei todellakaan ole normaalia, että hiuksia pestessä lähtee satakunta hiusta.


      • pel0ttaaa
        ihmeessä kirjoitti:

        aika ihotautilääkärille. Toi ei todellakaan ole normaalia, että hiuksia pestessä lähtee satakunta hiusta.

        mutta, silloin kun hiukset uusiutuvat, niin ihan hyvin hiuksia voi tippua 100-150kappaletta päivässä, mut ihmettelen vaan, kun suurin osa niistä mun hiuksista tippuu vasta suihkussa, kuivana ei lähde paljoa yhtään. Mutta, sekin voi johtua siitä, että silloin, kun hiuksia pesee, niin päänahkaa hierotaan ja se taas irroittaa ne hiukset päästä, jotka on muutenkin lähdössä.. Katselen tässä vielä jonkin aikaa, jos menee vaikka ohi, ja tämä voi olla ihan normaalia... Toivotaan, että on.

        Voiko ihan tavalliselle lääkärille käydä näyttämässä tätä päätä? :D Voiko ne siellä tehdä asialle yhtään mitään?


      • jep jep
        pel0ttaaa kirjoitti:

        mutta, silloin kun hiukset uusiutuvat, niin ihan hyvin hiuksia voi tippua 100-150kappaletta päivässä, mut ihmettelen vaan, kun suurin osa niistä mun hiuksista tippuu vasta suihkussa, kuivana ei lähde paljoa yhtään. Mutta, sekin voi johtua siitä, että silloin, kun hiuksia pesee, niin päänahkaa hierotaan ja se taas irroittaa ne hiukset päästä, jotka on muutenkin lähdössä.. Katselen tässä vielä jonkin aikaa, jos menee vaikka ohi, ja tämä voi olla ihan normaalia... Toivotaan, että on.

        Voiko ihan tavalliselle lääkärille käydä näyttämässä tätä päätä? :D Voiko ne siellä tehdä asialle yhtään mitään?

        Kyselin omalta työterveyslääkäriltä ja se meinas, että hyvinkin voi olla normaalia. Jos ei meinaa loppua niin sitten lääkäriin. Tavalliseen lääkäriin voi mennä ihan hyvin aluksi.


      • pel0ttaaa
        jep jep kirjoitti:

        Kyselin omalta työterveyslääkäriltä ja se meinas, että hyvinkin voi olla normaalia. Jos ei meinaa loppua niin sitten lääkäriin. Tavalliseen lääkäriin voi mennä ihan hyvin aluksi.

        kiitos paljon, tuo auttoi paljon! :) toivottavasti menee ohi... pelottaa aina mennä suihkuun ja nähdä se hirvee tuppo, joka lähtee... rupeen nyt syömään tota Priorinia, toivottavasti sekin auttaa!


      • klani
        pel0ttaaa kirjoitti:

        kiitos paljon, tuo auttoi paljon! :) toivottavasti menee ohi... pelottaa aina mennä suihkuun ja nähdä se hirvee tuppo, joka lähtee... rupeen nyt syömään tota Priorinia, toivottavasti sekin auttaa!

        ...että Priorin ei auta, niitä hiuksia lähtee suihkussa minullakin ja välillä näyttää että joku on unohtanut tupeensa meidän lattiakaivon ritilälle. Peruukkikauppaan joudun lähtemään iham pian....


    • voe voe

      Mulla oli ihan sama ongelma tän vuoden keväällä. Silloin mulla oli viel aika pitkät hiukset. Suihkussa hiuksia irtos ihan sikana et ku kämpän suihku on kylpyammeessa ni suihkun lopettamisen jälkeen ammeen pohja oli täynnä hiuksia. Ja se viemäri ritilä usein tukkiutu niistä ja niitä sai sit noukkia siitä pois että sai veden menemään alas. Ajattelin että hoitoaineen käyttö auttaisi kun hiusten latvatkin alkoi muuttumaan tuon myötä hamppumaisiksi ja etu tukka alkoi olemaan ihme säiettä vaan. Mutta kun hoitoainetta laittoi niin aina jäi käteen paljon hiuksia vaikka kuinka varovasti yritti sitä levittää. Lopulta meni hermo ja ajoin kaljuksi. Hiukset ovat nyt n. 3 cm pitkät, mutta takaraivonalue alkaa ohenemaan. Hiuspyörteen kohdalla on aika ohuen näköinen kohta jo. Ja otsassa hiusraja on kanssa vähän ohentunut joistain kohti. Suvussa on kyllä paljon kaljuuntuneita, mutta ne on kaljuuntunu yleensä vasta joskus 30 vuoden ikäisinä ja meikä on 18 v. Ärsyttää ja asia pyörii paljon mielessä koska hiukset oisi mukava pitää päässä, mutta minkäs teet.

    • Mattipatti_1

      Moi,

      Mulla kanssa samaa ongelmaa. Tai mun tarina lähti liikkeelle heinäkuun lopulla kun huomasin hissin peilissä pyöriäisen kohdalla jotain outoa. Itkin sen yön ihan hulluna ja revin hiuksia irti.. No olen aina värjänny hiuksina tummaksi ja se erikoinen kohta pyöriäisen kohdalla saattoikin olla vaan juurikasvua yms. joka kirkkaassa ylhäältäpäin tulevassa valossa näytti kaljulta yms. Uudestaan värjätessäni sitä ei enää näkynyt ja muutenkin hiukset näytti pään päältä tasaisemmalta. Kun taas juurikasvun edetessä hiukset näyttää harvemmilta. No anyway.

      Olen tässä sen kohta kolme kuukautta repinyt hiuksiani päästä irti tukistamalla; kyllähän niitä lähtee yks kaks etusormi/peukaloyhdistelmällä ympäri päälakea. Enkä oikeen tiedä mitä ajatella että onko tämä kaljuuntumista vai ei. Kauhukseni olen huomannut, että suihkussa käsiin jää shamppoon ja varsinkin hoitoaineen jälkeen useita hiuksia, varmaan kymmeniset kerrallaan tms. Sen lisäksi kampaamalla suihkun jälkeen lähtee lisää. Hiukseni ovat todella paksua mallia, mutta eivät kauhean tiheät(Eivät koskaan olleet tiheät, isällä/siskolla sama). Pituutta hiuksilla on tällä hetkellä jotain 10cm.

      Hiuksia(paksuja) on vc tiloissa mielestäni joka puolella ja aamuisin kun kastan hiukseni niin lavuaariin tulee aina muutamia hiuksia yms. Toki mukana on ohuitakin hiuksia. pyyhkeeseen jää kun kuivaan yms. Myös lattialla on hiuskia siellä täällä (en toki ole imuroinut moneen viikkoon...ja vieraitakin on ollut).

      En tiedä mitä tekisin ja tätä palstaa tulee luettua joka päivä. Mutta ei tästäkään tunnu olevan apua. Nytkin haron hiuksiani ja ladon hiuksia pöydälle vierekkäin..nyt lopetin ja laskin, 30 hiusta.. ne mitä lähti suihkussa ja kampaamisessa. Normaalistihan lähtee se 30-120 hiusta päivässä, mutta voinko tällä tavalla saada ns. huomisenkin hiuksia lähtemään vai miten se määritellään? Oon niin yksin tämän asian kanssa..

      Kaikki tosiaan alkoi hissistä, en tiedä tosiaan onko mulla aina lähteny suihkussa yms. en oo koskaan repiny hiuksiani yms. Suihkussakin oon aina kai ollut silmät kiinni enkä oo katsonu käsiini tms.

      Kellään vastaavaa...?

      • MattiPatti_1

        Toisaalta mulla oli keväällä ja pari kertaa aikaisemminkin täys vainoharhaisuuskohtaus yhdestä sairaudesta ja meinasin oikeasti pärähtää. Mutta silti tää ei tunnu normaalilta tai siis kun en sillai stressaa tästä kuiteskaan niin paljon (pystyn käymään töissä ja pitämään hauskaa) mutta aina yksin ollessa tai kun näen hiuksia lattialla, käsissä, lavuaarissa tuntuu tosi pahalta ja alkaa itkettää.

        Epäilin ekaks et tää vois johtuu joteskin siitä kun erottiin pitkäaikaisen tyttöystävän(5v) kanssa. Mutta en oo sitäkään sillai surenut tai stressannut, parempi näin.

        Tää on rankka juttu naisille mutta miehille kans!


      • pel0ttaa
        MattiPatti_1 kirjoitti:

        Toisaalta mulla oli keväällä ja pari kertaa aikaisemminkin täys vainoharhaisuuskohtaus yhdestä sairaudesta ja meinasin oikeasti pärähtää. Mutta silti tää ei tunnu normaalilta tai siis kun en sillai stressaa tästä kuiteskaan niin paljon (pystyn käymään töissä ja pitämään hauskaa) mutta aina yksin ollessa tai kun näen hiuksia lattialla, käsissä, lavuaarissa tuntuu tosi pahalta ja alkaa itkettää.

        Epäilin ekaks et tää vois johtuu joteskin siitä kun erottiin pitkäaikaisen tyttöystävän(5v) kanssa. Mutta en oo sitäkään sillai surenut tai stressannut, parempi näin.

        Tää on rankka juttu naisille mutta miehille kans!

        Yks vinkki sulle;

        Kannattaa varmaan käydä lääkärissä, jos epäilet, että joku juttu on huonosti... Mäkin kävin maanantaina lääkärissä, sit menin verikokeeseen ja sieltä sitten selvis, että mulla on kilpirauhasessa jotain häikkää, ja eilen menin sit uudestaan verikokeeseen, jossa otettiin lisää niitä näytteitä.. Et mulla ainakin tää hiustenlähtö johtuu aika varmasti tosta kilpirauhasesta.

        Niin ja se on kyl ihan normaalia, että hiuksia voi lähtee päivässä 100-150, että tuo sun hiustenlähtö voi ihan hyvin olla myös normaalia. Älä ainakaan stressaa, kun se vaan pahentaa asiaa. Yritä olla stressaamatta, yritetään yhdessä :)

        Kuinka vanha oot muuten?


      • Matti_Patti1
        pel0ttaa kirjoitti:

        Yks vinkki sulle;

        Kannattaa varmaan käydä lääkärissä, jos epäilet, että joku juttu on huonosti... Mäkin kävin maanantaina lääkärissä, sit menin verikokeeseen ja sieltä sitten selvis, että mulla on kilpirauhasessa jotain häikkää, ja eilen menin sit uudestaan verikokeeseen, jossa otettiin lisää niitä näytteitä.. Et mulla ainakin tää hiustenlähtö johtuu aika varmasti tosta kilpirauhasesta.

        Niin ja se on kyl ihan normaalia, että hiuksia voi lähtee päivässä 100-150, että tuo sun hiustenlähtö voi ihan hyvin olla myös normaalia. Älä ainakaan stressaa, kun se vaan pahentaa asiaa. Yritä olla stressaamatta, yritetään yhdessä :)

        Kuinka vanha oot muuten?

        Oon 25 -vuotias. Mihin Turussa päin kannattaisi mennä lääkäriin?

        Kyllä mulla ohimnoista on varmaan vähän kadonnut hiuksia, vaikee sanoo, tuntuu että siellä on jotain haiventa yms. hiukan ohuempaa hiusta. Onks se normaalia jos on muuten paksut hiukset niin joukossa on ohuempia?


      • Matti_Patti1
        pel0ttaa kirjoitti:

        Yks vinkki sulle;

        Kannattaa varmaan käydä lääkärissä, jos epäilet, että joku juttu on huonosti... Mäkin kävin maanantaina lääkärissä, sit menin verikokeeseen ja sieltä sitten selvis, että mulla on kilpirauhasessa jotain häikkää, ja eilen menin sit uudestaan verikokeeseen, jossa otettiin lisää niitä näytteitä.. Et mulla ainakin tää hiustenlähtö johtuu aika varmasti tosta kilpirauhasesta.

        Niin ja se on kyl ihan normaalia, että hiuksia voi lähtee päivässä 100-150, että tuo sun hiustenlähtö voi ihan hyvin olla myös normaalia. Älä ainakaan stressaa, kun se vaan pahentaa asiaa. Yritä olla stressaamatta, yritetään yhdessä :)

        Kuinka vanha oot muuten?

        Jos varaisin ajan yksityiselle "spesiaali" lääkärille niin mitä siellä sitten käytännössä tehdään? Mitä lääkäri osaa tehdä tai sanoa?

        Miten lujasti tukistuskoe tulisi tehdä ja miten monta kertaaa päivässä sen voisin tehdä? Suihkun jälkeen vai ennen, aamulla vai illalla? Kiskaisin äsken niskavilloista ja kyllähän niitä irti lähtee, ohutta haiventa, mutta en tiedä teinkö liian lujaa, ohimoista lähti kanssa kerralla yks kaks,joskus kolmekin. Äääh en tiedä enää mistään mitään....


      • pel0ttaaa
        Matti_Patti1 kirjoitti:

        Jos varaisin ajan yksityiselle "spesiaali" lääkärille niin mitä siellä sitten käytännössä tehdään? Mitä lääkäri osaa tehdä tai sanoa?

        Miten lujasti tukistuskoe tulisi tehdä ja miten monta kertaaa päivässä sen voisin tehdä? Suihkun jälkeen vai ennen, aamulla vai illalla? Kiskaisin äsken niskavilloista ja kyllähän niitä irti lähtee, ohutta haiventa, mutta en tiedä teinkö liian lujaa, ohimoista lähti kanssa kerralla yks kaks,joskus kolmekin. Äääh en tiedä enää mistään mitään....

        Moi!
        Voikohan tuo olla miestyyppistä hiustenlähtöä? Onko sun suvussa taipumusta sellaiseen (on nimittäin perinnöllistä)? Mutta, se on kyl myös ihan normaalia, että niskassa ja ohimoilla on normaalia ohuemmat hiukset.. Että en oikein osaa sanoa :/ Näyttääkö siltä, että on toi päälaki paistaa läpi tms?


      • mies30v
        Matti_Patti1 kirjoitti:

        Jos varaisin ajan yksityiselle "spesiaali" lääkärille niin mitä siellä sitten käytännössä tehdään? Mitä lääkäri osaa tehdä tai sanoa?

        Miten lujasti tukistuskoe tulisi tehdä ja miten monta kertaaa päivässä sen voisin tehdä? Suihkun jälkeen vai ennen, aamulla vai illalla? Kiskaisin äsken niskavilloista ja kyllähän niitä irti lähtee, ohutta haiventa, mutta en tiedä teinkö liian lujaa, ohimoista lähti kanssa kerralla yks kaks,joskus kolmekin. Äääh en tiedä enää mistään mitään....

        Lopeta nyt hyvä mies ainakin se hiusten repiminen. Ei ne kiskomalla takaisin kasva. Ja jos epäilet jotain muuta kuin perinnöllistä kaljuuntumista niin käy lääkärissä otattamassa verikokeet niin voit sulkea pois muut vaihtoehdot.

        Todennäköisesti olet kuitenkin vaan ihan normaalisti kaljuuntumassa. Ja koska sä olet jo 25-vuotias niin siinä ei oo mitään eriskummallista.

        Parhaat (ja käytännössä ainoat) hoitokeinot on silloin Rogaine (minoksidiili) ja Propecia (finasteridi).


      • Matti_Patti1
        mies30v kirjoitti:

        Lopeta nyt hyvä mies ainakin se hiusten repiminen. Ei ne kiskomalla takaisin kasva. Ja jos epäilet jotain muuta kuin perinnöllistä kaljuuntumista niin käy lääkärissä otattamassa verikokeet niin voit sulkea pois muut vaihtoehdot.

        Todennäköisesti olet kuitenkin vaan ihan normaalisti kaljuuntumassa. Ja koska sä olet jo 25-vuotias niin siinä ei oo mitään eriskummallista.

        Parhaat (ja käytännössä ainoat) hoitokeinot on silloin Rogaine (minoksidiili) ja Propecia (finasteridi).

        En tiedä epäuilenkö kaljuuntumista vai epänormaalia histenlähtöä, vai onko tämä normaalia hiustenlähtöä..järkyttävä tunne.

        Suvussa on kyllä muistaakseni kaikilla hiukset, ainakin äidin molemmilla veljillä on paksut hyvät tukat. Isän puolella on kyllä vähän harvempaa hiusta, mutta tietääkseni vain yksi sedistä on kalju ja hänkin on yli 70 -vuotias. Isällä on hiukset tallella.


      • mies30v
        Matti_Patti1 kirjoitti:

        En tiedä epäuilenkö kaljuuntumista vai epänormaalia histenlähtöä, vai onko tämä normaalia hiustenlähtöä..järkyttävä tunne.

        Suvussa on kyllä muistaakseni kaikilla hiukset, ainakin äidin molemmilla veljillä on paksut hyvät tukat. Isän puolella on kyllä vähän harvempaa hiusta, mutta tietääkseni vain yksi sedistä on kalju ja hänkin on yli 70 -vuotias. Isällä on hiukset tallella.

        Tiedän tunteen. Tosin omalla kohdallani se iski jo 17-vuotiaana. Onneksi hiustenlähtö on edennyt tasaiseen, melko hitaaseen tahtiin. Ja tällä hetkellä jopa hidastunut entisestään kun aloitin Gefinan.

        Hiustenlähtögeeni voi hyvinkin hypätä yhden/kahden sukupolven yli. Nyt kannattaa muistella koulun biologiantunnilta taulukkoa jossa oikeassa yläkulmassa on valkoinen kani ja vasemmassa alakulmassa musta kani...

        Ja tosiaan käytännössä kenelläkään ei ole samaa hiusrajaa 30-vuotiaana kuin mikä oli 15-vuotiaana.

        Todennäköisesti se sun lääkäri ei osaa sanoa vaivastasi sen kummempaa (oletuksella että verikokeista ei mitään löydy). Pyydä siltä vaikka Gefinaresepti. Gefina on helpompaa käyttää kuin Rogaine ja halvempaa. Tosin joudut syömään sitä sitten hamaan tulevaisuuteen mikäli haluat hiuksesi pitää.


      • Zusana

        .... lahtee paivassa uusimman tiedon mukaan 20 - 50 kappaletta!!! Koko pienen ikani olen ollut siina uskossa, etta 100 hiusta jos lahtee paivassa niin ei ole huolen haivaa!! ... Miulla alkoi hiustenlahto about kuukausi sitten kun lahdin ulkomaille. Voikohan kuumuus ja kosteus vaikuttaa hiustenlahtoon? Jos ne on jotenkin stressaantuneet.. siis paanahka?? Ja reilusti tosiaan lahtee tallakin tytolla. On niita aiemminkin lahtenyt mutta ei kylla tata tahtia koskaan!!... Pikku hiljaa alkaa jo hirvittaa...


    • voe voe

      onneksi kaljuuntuminen ei kuitenkaan ole mikään maailman kaatava asia ainakaan miehille. Naiset ottavat sen varmasti vieläkin rankemmin. itsellä ei irtoillut pariin kuukauteen hiuksia kun ne alkoivat kasvaa uudestaan sen seurauksena kun ajoin kaljuksi, mutta nyt kun ne ovat pidemmät niitä taas irtoilee. Ei mitenkään ihan hirveästi mutta kun peilin edessä aamulla haroo hiuksia niin kyllä niitä yli kymmenen lähtee. Lähinnä ohimon kohdilta ja päälaelta. sivuilta ei irtoile. kai tää jotai geeniperintöä on, mut onneks ei viel ihan kauhee vauhti oo päällä. mut toisaan 18v oon ni ärsyttäis menettää jo tukka.

      • Apua kaipaava :(

        Antakaa neuvoi mulle!!!
        Mä oon kasilla eli oon 14 vee. Mulla lähtee kauheesti hiuksii suihkussa, ei niit hiuksii ees pysty laskee ku niit lähtee tupoittain...
        Ja sitte ku niitä lähtee muutenkin esim. harjatessa. :( mutta en oo viel kalju koska mun hiukset on tosi tuuheet...
        Antakaa neuvoi miten hiukset saa nopiasti kasvaa vahvemmiksi ja ettei niit sitte lähtis suihkus ja harjates nii kauheesti.... ja voisiko se johtuu pakkasesta ja sisäilmasta vai mistä?? :( Tarviin oikeesti apuu koska oon viel nii nuori etten haluis menettää hiuksiani vielä... ja ku en oo ees värjännykkää ku kerran nää mun hiukset että semmosta! :D


    • o69o

      Kerro tästä mielestäsi normaalia runsaammasta hiustenlähdöstä
      vaikka koulu tai terveyskeskuslääkärille joka tarvittaessa teettää
      kilpirauhas sun muut kokeet sekä jos olet tyttö myös tarkistaa/poissulkee anemia mahdollisuuden.
      Itse voit huolehtia täysipainoisesta ravinnosta mikä kattaa kaikki välttämättömät mineraali ja vitamiinien saannin.
      todennäköisesti kyse on murrosikään kuuluvasta hormooni toiminnan heilahtelusta,mekaaniseseta rasituksesta(kovakourainen harjaaminen) tms. jolle ei sen tarkempaa syytä löydy mutta joka normaalisoituu itsestään. Muttä kaikki täällä ymmärtää huolestumisesi vaikkei todennäköisesti mitään syytä olekkaan.

    • dsdas

      Normaalisti ihmisellä ei irtoa juurikaan hiuksia suihkussa. Jos kovaa rassaa päätä saippualla niin saattaa pari kolme jäädä käteen muttei sen enempää. En ymmärrä mistä nämä 150 hiusta päivässä luvut on peräisin

      • Ne hiukset menee

        viemäriin niin ettet sä edes huomaa sitä tampio!


    • Selvännäkijä

      Anemiasta näköjään johtuu.

    • dsdas

      No ehkä meneekin viemäriin mutta ei ainakaa kannella ole hiuksia ikinä, hiuksia ei myöskään jää käsiin suihkussa taikka tyynylle, en siis kärsi hiustenlähdöstä. Olen tällä palstalla lähimmäisen takia jolla on rajua hiusten lähtöä.

    • Anonyymi

      Itselläkin lähtee hiuksia varmaan 200 kun käyn suihkussa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe