Tää joulu onkin poikkeuksellinen. Kun on mun ja miehen ensimmäinen yhteinen joulu. Ennen on jouluteltu vanhempien ja sisarusten kanssa. Kaikki lapsuuden perinteet jää siis pois.
Oon alottanu jo joulun suunnittelemisen (ruokien, joululahjojen/muistamisten miettiminen...)ja kodin siivoomisurakan(listannu mitä milläkin viikolla ennen joulua siivoo)..
Olisko jotain vinkkejä, ettei ahdistu? Tottakai haluan joulun olevan täydellinen ja juhlava! Mutta varmaankin asetan liian kovia vaatimuksia itselleni. Siitä seurauksena, että jouluna teen kaikkea paitsi jouluun liittyvää..
eka "oma" joulu
6
710
Vastaukset
- joulu
miksi kaikki lapsuuden perinteet jää pois? Onko niissä jouluissa jotain mitä et "omiin" jouluihisi halua sisällyttää. Miksi aloittaa hössöttäminen jo nyt? Ahdistus iskee jo pelkästä ajatuksesta. Listat ja kaikkee,huh huh. Miksi joulun täytyy olla täydellinen? Mielestäni jouluna kuuluu vain OLLA läheisten ihmisten kanssa. Se on tärkeintä.Kaikki muu on turhaa.
- joulu-kuume
Mentiin siis naimisiin vasta tänä vuonna, eikä sitä ennen asuttu ees yhdessä. Eli siinä mielessä jää ne vanhat perinteet pois ja tarttee alkaa keksiin omia perinteitä. Tietysti halutaan olla joulu yhdessä, mutta kun kumpainenkin haluais olla sitten oman perheensäkin luona vanhojen perinteiden takia...
Ollaan molemmat 25v.n molemmin puolin. Mut ehkä tarttee antaa vaan sen joulun tulla omalla painollaan ja tehdä mitä ehtii - sit lähempänä joulua..:)
- kyssä
heips! kysyisin ihan mielenkiinnosta vaan, että minkä ikäinen olet, kun nyt koet ensimmäisen oman joulun? mietin vaan et koska pääsen itse sellaisen kokemaan.
- Enkuli83
Ei olla vietetty joulua kaksistaan ikinä, vaikka meille on tämä 4 joulu.
Aina ollaan kummankin vanhempien luona oltu jouluaatto ja illalla sitten sitten vietetään "meidän" joulua kaksistaan. Eli avataan lahjat yhdessä ja tehdään mitä sitten keksitään.
Jouluperinteista en missään nimessä luovu.
Se on sitten eri asia kun on lapsia, niin jouluhan muuttuu hiukan entisestään, mutta tuskinpa silloinkaan luovun perinteistä.
Keksikää joku teille sopiva oma jouluperinne ja noudattakaa sitä joka joulu.
Kyllä minäkin olen tarkkaan miettinyt mitä teen milläkin viikolla, kenelle ostan mitäkin lahjoja ja milloin aloitan leipomaan, siivoamaan...
Joka joulu on ollut meille täydellinen, vaikka ei suunnitelmien mukaan menisikään.
Mitään stressiä ei kannata ottaa :) kaikki menee omalla painollaan.
Ja jos ei ihan orjallisesti noudata listoja, niin ei siinä mitään paniikkia tule.
Hauskaa ensimmäistä joulua teille!- kathleen
Me ollaan avomiehen kanssa oltu yhdessä yli kymmenen vuotta ja asuttukin yhdessä kahdeksan vuotta, mutta yhtäkään joulua ei olla oltu pelkästään omassa kodissamme. Me halutaan viettää joulua perheen kanssa. Ollaan aina oltu aattoilta hänen vanhemmillaan ja joulupäivänä sitten syödään minun vanhemmillani. Tämä käy kätevästi kun molempien vanhemmat asuu lähellä. Toki teen joulun kotiinkin ja siitä tunnelmasta nautitaan jo vähintään joulukuun alusta asti.
- ettekö
laisinkaan käy perheitänne tervehtimässä?
Joulu on pitkä aika, ei pelkästään aattoilta. Aikaa liikenee ongelmitta vierailla sekä miehesi että sinun vanhemmilla. Teille jää kuitenkin aikaa kävellä ulkona, käydä joulukirkossa, kiertää hautuumaalla sytyttämässä kynttilöitä, tehdä lumilinnaa ja käydä pulkkamäessä, istua sohvalla sylikkäin kynttilänvalossa kuunnellen joulumusiikkia..
Teillä kahdella voi olla keskenään hyvinkin täydellistä, mutta käykää kuitenkin vanhemmillannekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315350Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?283399HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2692424- 1281763
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1281474Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3691411Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101213- 121115
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76942- 115905