Ihmettelen suuresti em. liikennemerkin tarkoitusta. Ensinnäkin merkki harmaan värinen, vaikeasti havaita esim vieraalla paikkakunnalla varsinkin jos etsii jotakin.
Mitä muuten lainkirja sanoo nopeusrajoituksesta merkin jälkeen. Minä olen jotenkin käsittänyt, että jatketaan sillä nopeudella joka oli ennen edellistä rajoitusta. Jos näin on, pitäisi taas muistaa mikä se oli jos liikutaan vieraalla paikkakunnalla?
"Nopeusrajoitus päättyy"
45
4734
Vastaukset
- Rölli
Luullakseni asia on näin:Suomessa on voimassa
80:n yleisrajoitus.Eli oli rajoitus ennen sitä
merkkiä mikä tahansa,on se aina "nopeusrajoitus
päättyy"-merkin jälkeen 80,kunnes taas uusi
merkki toisin sanoo.- Kölli
Kun 50-alueelle keskellä kaupunkia on tullut näitä 40 rajoituksia, niin rajoituksen päätyttyä ei kyllä jatku 80.
- jsus
Kölli kirjoitti:
Kun 50-alueelle keskellä kaupunkia on tullut näitä 40 rajoituksia, niin rajoituksen päätyttyä ei kyllä jatku 80.
Taajamassa on yleinen nopeusrajoitus 50 km/h. Voit tietenkin saivarrella että milloin tiedät olevasi taajamassa, mutta vilkausu ympärilleen auttaa. Jos taas ajat "isoa tietä" niin varmaankin olet huom,annut näitä taajama merkkejä.
Eli maantiellä nopeusrajoitus loppuu merkin jälkeen 80km/h niinkuin aiempi kirjoittaja sanoi ja taajamassa 50km/h - Kölli
jsus kirjoitti:
Taajamassa on yleinen nopeusrajoitus 50 km/h. Voit tietenkin saivarrella että milloin tiedät olevasi taajamassa, mutta vilkausu ympärilleen auttaa. Jos taas ajat "isoa tietä" niin varmaankin olet huom,annut näitä taajama merkkejä.
Eli maantiellä nopeusrajoitus loppuu merkin jälkeen 80km/h niinkuin aiempi kirjoittaja sanoi ja taajamassa 50km/h..ei tuolla maaseudulla välttämättä tiedä, ollaanko taajamassa vaiko ei, merkkien varassa siellä ollaan.
Sitäpaitsi kirjoitin, että ei VOI OLLA 80.
Eli teidän mukaanne sääntö menee niin, että nopeusraj. jatkuu yleisen nopeusrajoituksen mukaan 50 tai 80 riippuen siitä, missä ollaan.
Mutta mitä tällä merkillä saavutetaan???
Kertoisko joku, miksei merkin tilalla ole sitä nopeutta jolla rajoitus jatkuu??? - jsus
Kölli kirjoitti:
..ei tuolla maaseudulla välttämättä tiedä, ollaanko taajamassa vaiko ei, merkkien varassa siellä ollaan.
Sitäpaitsi kirjoitin, että ei VOI OLLA 80.
Eli teidän mukaanne sääntö menee niin, että nopeusraj. jatkuu yleisen nopeusrajoituksen mukaan 50 tai 80 riippuen siitä, missä ollaan.
Mutta mitä tällä merkillä saavutetaan???
Kertoisko joku, miksei merkin tilalla ole sitä nopeutta jolla rajoitus jatkuu???..en osaa vastata.. Itseasiassa helvetti kunpiti lukea tuo sun kirjoituksesi, nyt alkaa itsekkin miettimään että miksipä...
No helvetti nyt on päivä pilalla kun moista asiaa käy miettimään.... Pitäiskö soittaa liikennepuoleen jollekin konstaapelille ja kysyä. - Kölli
jsus kirjoitti:
..en osaa vastata.. Itseasiassa helvetti kunpiti lukea tuo sun kirjoituksesi, nyt alkaa itsekkin miettimään että miksipä...
No helvetti nyt on päivä pilalla kun moista asiaa käy miettimään.... Pitäiskö soittaa liikennepuoleen jollekin konstaapelille ja kysyä.Mun päiväni ainakin pelastaa se, että 2 tunnin päästä alkaa viikonloppu!
PS. Insinöörikoulutus välttämättä takaa tietämystä, enhän moista muuten kyselisi. - Henkka Jii
Kölli kirjoitti:
..ei tuolla maaseudulla välttämättä tiedä, ollaanko taajamassa vaiko ei, merkkien varassa siellä ollaan.
Sitäpaitsi kirjoitin, että ei VOI OLLA 80.
Eli teidän mukaanne sääntö menee niin, että nopeusraj. jatkuu yleisen nopeusrajoituksen mukaan 50 tai 80 riippuen siitä, missä ollaan.
Mutta mitä tällä merkillä saavutetaan???
Kertoisko joku, miksei merkin tilalla ole sitä nopeutta jolla rajoitus jatkuu???On NIIN paljon edullisempaa pläjäyttää yksi "nopeusrajoitus päättyy" merkki tielle, jonka jälkeen kaikki tietävät että kaikki tiet tästä eteenpäin ovat yleisrajoituksen 80km/h alaisia ellei toisin määrätä, KUIN että pantaisiin lain edellyttämällä tavalla ripotellen niitä 80km/h merkkejä joka hemmetin risteyksen jälkeen (ja mihin niitä nyt sitten kuuluukin laittaa, mistä minä tiedän) sinne pikkuteille merkin jälkeenkin.
Sinänsä aika turha merkkihän tuo on ja nimenomaan jonkin tällaisen juridisen "jutskan" takia olemassa.
Herää kysymys että mikäli tilalla olisi kahdeksankympin rajoitusmerkki lisäkyltillä "yleisrajoitus" niin miten se nyt sitten loppujen lopuksi eroaisi tuosta "rajoitus päättyy" merkistä joka, kuten mainitsit, on tosi haalea ja hankalasti erottuvakin vielä.
Noh, tutkimattomat ovat lainsäätäjien tiet...
Henkka
"Ja onhan se tosi että tosi korvessa ei taajamaa tahdo erottaa kuin merkeistä. Kuten vaikka meilläpäin." - Tieinsinööri
Kölli kirjoitti:
..ei tuolla maaseudulla välttämättä tiedä, ollaanko taajamassa vaiko ei, merkkien varassa siellä ollaan.
Sitäpaitsi kirjoitin, että ei VOI OLLA 80.
Eli teidän mukaanne sääntö menee niin, että nopeusraj. jatkuu yleisen nopeusrajoituksen mukaan 50 tai 80 riippuen siitä, missä ollaan.
Mutta mitä tällä merkillä saavutetaan???
Kertoisko joku, miksei merkin tilalla ole sitä nopeutta jolla rajoitus jatkuu???Saavutetaan sillä se pieni etu että säästetään se yksi rupinen varsi ja jalusta sekä se lisäkilpi "perusnopeus". Ennenmuinoin pula-ajalla se päättymismerkki maalattiin vielä kaiken lisäksi sen toisen merkin taustapuolelle, mutta nyttemmin tuosta on luovuttu. Säästö veronmaksajalle noin 12€. Sitten voisi keksimällä keksiä, että maisemaakin säästyy kun niitä tikkareita ei ole ihan niin taajassa.
- Kölli
Tieinsinööri kirjoitti:
Saavutetaan sillä se pieni etu että säästetään se yksi rupinen varsi ja jalusta sekä se lisäkilpi "perusnopeus". Ennenmuinoin pula-ajalla se päättymismerkki maalattiin vielä kaiken lisäksi sen toisen merkin taustapuolelle, mutta nyttemmin tuosta on luovuttu. Säästö veronmaksajalle noin 12€. Sitten voisi keksimällä keksiä, että maisemaakin säästyy kun niitä tikkareita ei ole ihan niin taajassa.
Eli tekniikalla säästetään (ainakaan minä en ymmärrä mitä muuta) se lisäkilpi.
Mutta mihin sitä lisäkilpeä oikein tarvitaan???
Eikö Suomessa ole "yleisrajoitus" voimassa ilman liikennemerkkejäkin? - Tieinsinööri
Kölli kirjoitti:
Eli tekniikalla säästetään (ainakaan minä en ymmärrä mitä muuta) se lisäkilpi.
Mutta mihin sitä lisäkilpeä oikein tarvitaan???
Eikö Suomessa ole "yleisrajoitus" voimassa ilman liikennemerkkejäkin?Tässä hommassa on nyt sitä lakiteknistä knoppologiaa, joka on juristien aikaansaannosta, ainakin itse mieluusti niin näen. :)
Säästöstä:
"nopeusrajoitus päättyy" merkki voidaan sijoittaa kulkusuunnassa vasemmalle puolelle, kuten mm. "taajama päättyy" merkkikin. Suurin osa muista merkeistä on laitettava oikealle puolelle. Näinollen se voidaan laittaa samaan varteen sen vastakkaisessa suunnassa olevan merkin kanssa. Jäi muuten nolla pois tuosta hinnasta...
Lisäkilvistä:
"perusnopeus" lisäkilpi tarvitaan juuri merkitsemään se alkupiste josta se mainitsemasi yleisrajoitus alkaa. Tiedätkin varmaan että tiekohtainen tms. rajoitus jatkuu kunnes merkillä toisin säädetään. Esimerkiksi "taajama päättyy" merkin jälkeen alkaa 80 "perusnopeus" ilman merkkiäkin, mutta jos taajamassa kyseisellä tiellä onkin ollut jokin muu, vaikkapa 40 aluenopeusrajoituksena tai tiekohtaisena (perusmerkki ilman lisäkilpiä), sen päättyminen on merkittävä, tai laitettava 80 ja se lisäkilpi. On huomattava ettei "taajama päättyy" kumoa tiekohtaista tai aluenopeusrajoitusta. Lisäksi, "perusnopeutta" ei tarvitse säännösten mukaan toistaa yleisten teiden liittymien jälkeen ja se on myös samalla voimassa kaikilla risteävillä teillä, ellei toisin ole mainittu.
- Kaasujalka
Miksi muuten ei missään näy nopeuksien kameravalvonnan päättymisestä kertovia liikennemerkkejä vaan näillä tieosuuksilla näkee pelkästään valvonnan alkamisesta kertovan merkin?
- Kölli
Onneksi edes alkamisesta varoitetaan. Myöskin joidenkin kameroiden paikat on ikävästi laitettu esim. Koskenkorvalla on lyhyellä 100->80->60 ja heti sen 60 merkin jälkeen kameratolppa. Siinä ei kaasua hölläämällä nopeus putoa riittävän nopeasti vaan pitää jarruttaa. Myöskään alamäissä olevista kameroista en tykkää.
- Henkka Jii
Kölli kirjoitti:
Onneksi edes alkamisesta varoitetaan. Myöskin joidenkin kameroiden paikat on ikävästi laitettu esim. Koskenkorvalla on lyhyellä 100->80->60 ja heti sen 60 merkin jälkeen kameratolppa. Siinä ei kaasua hölläämällä nopeus putoa riittävän nopeasti vaan pitää jarruttaa. Myöskään alamäissä olevista kameroista en tykkää.
Ykköstiellä Tku->Salo on muutamakin merkillisesti ("montun" pohjalla jolloin kaikilla vauhtia ja raskaalla kalustolla eritoten) sijoitettu kameratolppa, mutta viimeisin Salon päässä on suorastaan törkeä.
Piiiiiitkän ohituskieltoalueen jälkeen jyrkkä ohituskaista, rajoitus edelleen 100km/h. Ohituskaistan päättyessä välittömästi 80km/h rajoitus ja mutka jossa kamera. Jengillä on tässä väliin 140 taulussa kun koetetaan päästä raskaasta kalustosta ohi ohituskaistalla ja sitten läväytetäänkin 80 rajoitus ja kamera saman tien eteen.
Saisivat äkkiä sen moottoritien valmiiksi, ykköstiellä on tosi tuskaista ajella ruuhkissa muutenkin.
Henkka - Kuningas
Kölli kirjoitti:
Onneksi edes alkamisesta varoitetaan. Myöskin joidenkin kameroiden paikat on ikävästi laitettu esim. Koskenkorvalla on lyhyellä 100->80->60 ja heti sen 60 merkin jälkeen kameratolppa. Siinä ei kaasua hölläämällä nopeus putoa riittävän nopeasti vaan pitää jarruttaa. Myöskään alamäissä olevista kameroista en tykkää.
Julkisella paikalla olevasta kameravalvonnasta täytyy lain mukaan ilmoittaa, muuten kysymyksessä olisi intimiteettisuojan loukkaaminen eli lakitekstin mukaan salakatselu. Se on syy siihen, miksi kameravalvonnasta kerrotaan liikennemerkeillä.
Jos joku on muuten sattunut huomaamaan, näillä keleillä pönttöjen lasit on niin pahasti jäässä, että tuskin salamavalo välähtää...
- Lexa
Merkin jälkeen, jollei muuta osoiteta toisella merkillä. Vertaa esim. taajamamerkki 50, ellei muuta osoiteta.
- Pamela
Eikös se ole hyvä juttu, että kerrotaan milloin nopeusrajoitus päättyy. Sen jälkeen sitten saa ajaa enintään 50 kmh (taajamassa) tai 80 kmh.
- Kölli
...voisi kertoa, mitä seuraavaksi ajetaan, ettei tarvitsisi miettiä ollaanko taajamamerkin alueella, vai ei???
- Kallonkutistaja
Kölli kirjoitti:
...voisi kertoa, mitä seuraavaksi ajetaan, ettei tarvitsisi miettiä ollaanko taajamamerkin alueella, vai ei???
Eikä tapaukset lopu siihen, että ollaanko taajamamerkin alueella vai ei. Myös taajamassa voi olla aluenopeusrajoitus, esim 40 km/h. Sitten sen sisällä on vielä lyhyempi pätkä rajoitusta 30km/h. Kun pienempi rajoitus päättyy "rajoitus päättyy" -merkkiin, ei rajoitus ole taajamamerkin mukainen 50km/h vaan 40km/h.
- pannu
Saksassa on hyvä merkki. Nimittäin harmaalla pohjalla 130:n lätkä, jonka yli vedetty henkselit.
Silloin laitetaan kaasu pohjaan.- Lexa
saisivat laitella Suomeenki noita...
- maitovalas
ääh. miten voitte olla tuolla liikenteessä, kun ette liikennemerkkejä osaa? ..noniinno, on niitä tärkeämpiäkin, sillä kaikkihan tilannenopeuden ymmärtävät kuitenkin.. :)
nopeusrajoitus päättyy -merkki vihjaa siitä, että nyt tulee voimaan viimeksi voimassa ollut nopeusrajoitus. useimmiten olen nähnyt tuollaisia jossain nopeusrajoitusalueilla, siis se neliömerkki on ollut ensin, sitten on tullut joku poikkeava tienpätkä, jossa on saanut ajaa kovempaa tai hiljempaa, ja sitten tuo nopeusrajoitus päättyy ja voimaan tulee alueen nopeusrajoitus.
toisaalta, koska nopeusrajoitusalue päättyy -kylttejäkin on olemassa, päättelisin sellaisen tarkoittavan, että nyt palataan sitten taajamanopeuteen. sillä onkos joku nähnyt noita jossain muualla kuin taajamassa? ..siis nopeusrajoitus(alue) päättyy -merkkejä? itselleni ei ainakaan ihan heti tule mieleen..
siis yksinkertaistettuna, juuri niin kuin Kölli kirjoitti: palataan viimeisimpään aluerajoitukseen, tai taajamanopeuteen, jos aluerajoitus päättyy tai sitä ei ollut.- Kölli
nimim. "Tieinsinööri" valaisee asiaa aika hyvin. Minä tunnustan tietämättömyyteni, että taajamamerkki ei välttämättä muuta nopeusrajoitusta.
"sillä onkos joku nähnyt noita jossain muualla kuin taajamassa?"
Kyllä noita maaseudun sivuteille on alkanut tulemaan (Myös 50 tai 60km/h merkkejä ei välttämättä aluemerkkejä). Ja tällöin juuri näin tämän liikennemerkkitekniikan vaikeaksi, maaseudulla merkit voivat olla vielä osittain kasvillisuuden joukossa ja rakennuksista tms. ei tiedä ollaanko "kylillä" vai taajaman ulkopuolella. - Rölli
Täällä meidän kunnassa "nopeusrajoitus päättyy"
on mm. seuraavanlaisessa paikassa:
Taajamasta poistuttaessa on ensin "taajama päättyy"-merkki,jonka jälkeen on heti 60:n merkki (koska sivutietä on ensi alkuun useita),sen jälkeen tulee "nopeusrajoitus päättyy"-merkki, jonka jälkeen rajoitus on 80,eikä suinkaan palata
takaisin tässä taajamassa käytettävään 40:n
nopeuteen,kun ei enää olla taajamassa.
Selvyyden vuoksi: "nopeusrajoitus päättyy"-merkki on muodoltaan pyöreä,sitä käytetään nopeusrajoitusmerkin jälkeen lähinnä taajamien ulkopuolella kertomaan että nopeuden voi taas nostaa esim. 60:n jälkeen 80:een,en ole koskaan nähnyt sitä käytettävän 100:n jälkeen,että saisi taas ajaa 80,vaan silloin tulee aina 80:n merkki,jos siis mennään isommasta pienempään.
"nopeusrajoitusALUE päättyy" -merkki on taasen neliskanttinen taajamissa käytettävä,joka kertoo esim. että 40:n nopeusrajoitusALUEEN jälkeen voidaan palata takaisin normaaliin 50:n taajamanopeuteen.Kantateillä ja valtateillä on aina kaikkien risteysten(ei yksityisteiden)jälkeen
nopeusrajoitusmerkki,jotta toiselta tieltä kääntyvä ulkopaikkakuntalainenkin tietää mikä on rajoitus,jos ei merkkiä ole,voidaan ajaa 80. - Ruiseri
Jossain pikkuteillä (80 km/t) on paikoin 60 rajoitus kun tie menee käytännössä maatilan pihan poikki. Se sitten lopetetaan samaisen vastakkaisen suunnan 60 merkin kääntöpuolella olevalla "nopeusrajoitus päättyy" -merkillä. Säästetään 2 kyltin hinta, seurauksena pientä epäselvyyttä kun päättyy merkki on harmaa ja väärällä puolella tietä eikä sitä aina huomaa.
Koko nopeusrajoitus päättyy -merkki on anakronismi ajoilta, kun rajoitus oikeasti päättyi, eikä jatkunut jonain muuna muistin syövereistä kaivettavana lukuna. Selvempää olisi vain laitaa voimassa oleva luku tien laitaan.
- maasta
Joka maan rajalla on kyltti missä kerrotaan,
suurin sallittu ajonopeus moottoritiellä, maantiellä, taajamassa. Erillisillä merkeillä on määrätty johonkin kohtaan alempi nopeusrajoitus. Merkki "nopeusrajoitus loppuu" tarkoittaa, että yleinen sääntö astuu voimaan.
Tietääkseni Saksa on ainoa Euroopan maa, jossa baanoilla ei ole kattonopeutta, kun kansalaiset eivät halua sitä, eivätkä maantieveroa, jotenka niitä ei lainlaatija saa voimaan... ON SE MAKEETA ELÄÄ AJASSA, JOLLOIN HITLERIN KALTAISELLA MIEHELLÄ EI OLISI SANANVALTAA.... Suomihan on aikoinaan päässyt "hölmöjen lakien" listalle sillä että meillä ei ole kilometriäkään ylistä tietä jolla ei olisi rajoitusta!
Ei siis PÄTKÄÄKÄÄN jossa saisi ajaa niin kovaa kuin auto lähtee
Eli suomessa ei ole lainkaan OIKEETA "rajoitus päättyy" merkkiä- Seksuaaliterapeutti
Ihanko totta? Tervetuloa lapsesta aikuisten maailmaan.
Moottoriradoilla voi ajaa rajoituksettomasti jos isi antaa auton ja maksaa ratamaksun. Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Ihanko totta? Tervetuloa lapsesta aikuisten maailmaan.
Moottoriradoilla voi ajaa rajoituksettomasti jos isi antaa auton ja maksaa ratamaksun.Niin? Mutta suomessa ei ole KILOMETRIÄKÄÄN yleistä tietä jolla ei olisi rajoitusta, naurettavaa mutta totta
- Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
Niin? Mutta suomessa ei ole KILOMETRIÄKÄÄN yleistä tietä jolla ei olisi rajoitusta, naurettavaa mutta totta
Ihanko totta? Tervetuloa lapsesta aikuisten maailmaan.
- Tyhmä.Tyhmempi.Bussissa
Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Ihanko totta? Tervetuloa lapsesta aikuisten maailmaan.
Tämän Bussissa-nimimerkin tyhmyys on käsittämätöntä! Vuodesta toiseen ihmettelee näitä samoja asioita. Nytkin ihmettelee ties monennetta kertaa sitä miksei Suomessa ole nopeusrajoituksettomia teitä. Minkä ihmeen takia sellaisia pitäisi olla? Kun jo näilläkin rajoitetuilla nopuksilla porukka ei pysy tiellä niin miten ne pysyisivät silloin kun kukaan ulkopuolinen ei ole kertomassa mikä olisi milläkin tiellä edes jotenkin turvallinen ajonopeus? Bussissa on tosiaan kuin pieni lapsi joka ei vielä osaa ymmärtää aikuisten ja reaalielämän lainalaisuuksia.
- absurdia-on
Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Ihanko totta? Tervetuloa lapsesta aikuisten maailmaan.
Jotenkin absurdia mainita samassa yhteydessä sanaa "aikuinen" ja nimimerkki "Bussissa".
Tyhmä.Tyhmempi.Bussissa kirjoitti:
Tämän Bussissa-nimimerkin tyhmyys on käsittämätöntä! Vuodesta toiseen ihmettelee näitä samoja asioita. Nytkin ihmettelee ties monennetta kertaa sitä miksei Suomessa ole nopeusrajoituksettomia teitä. Minkä ihmeen takia sellaisia pitäisi olla? Kun jo näilläkin rajoitetuilla nopuksilla porukka ei pysy tiellä niin miten ne pysyisivät silloin kun kukaan ulkopuolinen ei ole kertomassa mikä olisi milläkin tiellä edes jotenkin turvallinen ajonopeus? Bussissa on tosiaan kuin pieni lapsi joka ei vielä osaa ymmärtää aikuisten ja reaalielämän lainalaisuuksia.
Ei, olenko sanonut että pitäisi olla joku pätkä ilman rajoitusta :D Totean vaan monennen kerran että Suomihan päässyt Ameriikkalsieen tyhmien lakien listaan tuolla että EI ole tuollaista tietä tai edes tien pätkää
Bussissa kirjoitti:
Ei, olenko sanonut että pitäisi olla joku pätkä ilman rajoitusta :D Totean vaan monennen kerran että Suomihan päässyt Ameriikkalsieen tyhmien lakien listaan tuolla että EI ole tuollaista tietä tai edes tien pätkää
Mitä hassua siinä on jos sellaista tienpätkää ei ole jos sellaiselle ei kerran ole mitään tarvetta? Missä tällainen hassujen asioiden lista on nähtävissä ja kuka sitä ylläpitää ja määrittää mikä on hassua?
cletus_van_damme kirjoitti:
Mitä hassua siinä on jos sellaista tienpätkää ei ole jos sellaiselle ei kerran ole mitään tarvetta? Missä tällainen hassujen asioiden lista on nähtävissä ja kuka sitä ylläpitää ja määrittää mikä on hassua?
http://www.dumblaws.com/ kassiinä :)
Bussissa kirjoitti:
http://www.dumblaws.com/ kassiinä :)
Kerrotko vielä vastauksen kysymykseeni että mitä hassua siinä on ettei nopeusrajoituksetonta tietä ole jos sellaiselle ei ole mitään tarvettakaan??
Linkkissäsi näkyvän listan ylläpitäjän mielipide hassuista asioista on sitten ikään kuin "virallinen" ja muut ovat samaa mieltä mikä on hassua ja mikä ei?cletus_van_damme kirjoitti:
Kerrotko vielä vastauksen kysymykseeni että mitä hassua siinä on ettei nopeusrajoituksetonta tietä ole jos sellaiselle ei ole mitään tarvettakaan??
Linkkissäsi näkyvän listan ylläpitäjän mielipide hassuista asioista on sitten ikään kuin "virallinen" ja muut ovat samaa mieltä mikä on hassua ja mikä ei?Onhan Suomessa muitakin tyhmiä lakeja :) Jos olen esim kuvannut runkkuvideon 13 vuotiaana niin nyt voin saada linnaa videosta
Samaten voi tulla kutsu oikeuteen 8km/h ylinopedesta ("hieman" kohtuuton rangaistus)
Ja tuo on vain yksi hassu laki muiden seassa että ei ole PÄTKÄÄKÄÄN yleistä tietä ilman rajoitusta :DBussissa kirjoitti:
Onhan Suomessa muitakin tyhmiä lakeja :) Jos olen esim kuvannut runkkuvideon 13 vuotiaana niin nyt voin saada linnaa videosta
Samaten voi tulla kutsu oikeuteen 8km/h ylinopedesta ("hieman" kohtuuton rangaistus)
Ja tuo on vain yksi hassu laki muiden seassa että ei ole PÄTKÄÄKÄÄN yleistä tietä ilman rajoitusta :DEdelleen odotan vastausta kysymykseen että mitä hassua on siinä ettei maassamme ole nopeusrajoituksetonta tietä jos sellaiselle edes sinä et tarvetta keksi?? Vastaa vain suoraan tuohon kysymykseen!
- absurdia-on
cletus_van_damme kirjoitti:
Edelleen odotan vastausta kysymykseen että mitä hassua on siinä ettei maassamme ole nopeusrajoituksetonta tietä jos sellaiselle edes sinä et tarvetta keksi?? Vastaa vain suoraan tuohon kysymykseen!
Voit tentata nimimerkkiä Bussissa vaikka maailman tappiin, mutta kysymykseesi se ei tule vastaamaan. Länkyttää vain joutavia asian vierestä. Ihan perus Bussissa-meininki.
absurdia-on kirjoitti:
Voit tentata nimimerkkiä Bussissa vaikka maailman tappiin, mutta kysymykseesi se ei tule vastaamaan. Länkyttää vain joutavia asian vierestä. Ihan perus Bussissa-meininki.
Näköjään kaveri ei pysty perustelemaan väitteitään. No ei ihme kun sen juttuja välillä lukee.
- Ei-naurata
Bussissa kirjoitti:
Onhan Suomessa muitakin tyhmiä lakeja :) Jos olen esim kuvannut runkkuvideon 13 vuotiaana niin nyt voin saada linnaa videosta
Samaten voi tulla kutsu oikeuteen 8km/h ylinopedesta ("hieman" kohtuuton rangaistus)
Ja tuo on vain yksi hassu laki muiden seassa että ei ole PÄTKÄÄKÄÄN yleistä tietä ilman rajoitusta :DMikä siinä on hassua että voi tulla kutsu oikeuteen 8km/h ylinopedesta?
- TutustupaLakiinParemmin
Bussissa kirjoitti:
Onhan Suomessa muitakin tyhmiä lakeja :) Jos olen esim kuvannut runkkuvideon 13 vuotiaana niin nyt voin saada linnaa videosta
Samaten voi tulla kutsu oikeuteen 8km/h ylinopedesta ("hieman" kohtuuton rangaistus)
Ja tuo on vain yksi hassu laki muiden seassa että ei ole PÄTKÄÄKÄÄN yleistä tietä ilman rajoitusta :DMikään laki ei kiellä kuvaamasta omaa runkkaamistaan.
Ei-naurata kirjoitti:
Mikä siinä on hassua että voi tulla kutsu oikeuteen 8km/h ylinopedesta?
Se että se on KOHTUUTON rangaistus noin pienestä ylinopedesta jossa ei aiheutettu vaaraa kenellekään.
Samaten se on KOHTUUTON ranngaistus että voi tulla ehdollista jos on itse lapsena kuvattu runkkailuvideo hallussa
- tättärää.pippijuu
Koskahan tuo alkaa nauramaan muiden maiden puuttuvia rajoituksettomia teitä, EU:ssakin noita naurettavia on kolmekymmentä, USA:ssa viitisenkymmentä naurettavaa. On hänellä nauramista.
- käriläkillä
Eiks ameriikas ole no limits vai miten se olii?
- tättärää.pippijuu
Eipä ihme, että tuollaista oletat, kun tuo Bussissa-idiootti luulee, että vain Suomessa on nopeusrajoituksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733