Järvsöfaks

riiiksu

Tietääks joku minkä rotunen on Järvsöfaks? Joku kylmäverinen mutta mikä?

14

2405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vain

      ..se oli pohjoisruotsinhevonen.. vai mikä se rodun nimi nyt olikaan

      • riiiksu

        mulla kävi mielessä pohjois- ruotsin työhevonen(on vissiin se oikea nimi) ;) mut oisko työhepo ravihepona? (suokki on tietty eri asia) ;)


    • emt.

      Kun sukupostista katoin rodun kohalla oli vaan kylmäverinen./:

    • hedy

      järvsöfaks on rodultaan kylmäverinen eikä mikään ruotsin työ hevonen.vähän kunnioitusta !!!!!!!!!se sentään on maailman paras kylmäverinen ravuri.

      • *****ntaa

        sori hirveesti jos oon niin tyhmä että kyselen näin tyhmiä täällä.emminä oo ikään kuullu mistään Kylmäverinen- nimisestä rodusta... olisin vaan tyhmänä halunnu tietää että mikä se oikea rotunimitys on jota se edustaa. (en sano hän, koska kyseessä on eläin...)


      • ...?

        Ai että on olemassa tälläisiä kylmäverirotuja: Suomenhevonen, ardenner, kylmäverinen, shire.. puhutaampa erikseen kylmäveriRODUISTA ja lämminveriRODUISTA. Eli ensimmäinen kysyjä kyllä siis tiedosti, että ko.hepo on kylmäverinen, mutta halusi tarkennusta, että minkäköhän sortin kylmäverinen. Itse veikkaisin myös tuota ruotsalaista, tai voisikohan olla kylmäveriristeytys? Jossain vaiheessahan aikoivat, että suokeistakin pitäisi tehdä kylmäveristen kanssa risteymiä, että voitaisiin järjestää tasapuolisia kilpailuita maiden välillä. Saatan tuossa asiassa olla myös väärässäkin, mutta näin ainakin muistelen..


      • Nimetön
        ...? kirjoitti:

        Ai että on olemassa tälläisiä kylmäverirotuja: Suomenhevonen, ardenner, kylmäverinen, shire.. puhutaampa erikseen kylmäveriRODUISTA ja lämminveriRODUISTA. Eli ensimmäinen kysyjä kyllä siis tiedosti, että ko.hepo on kylmäverinen, mutta halusi tarkennusta, että minkäköhän sortin kylmäverinen. Itse veikkaisin myös tuota ruotsalaista, tai voisikohan olla kylmäveriristeytys? Jossain vaiheessahan aikoivat, että suokeistakin pitäisi tehdä kylmäveristen kanssa risteymiä, että voitaisiin järjestää tasapuolisia kilpailuita maiden välillä. Saatan tuossa asiassa olla myös väärässäkin, mutta näin ainakin muistelen..

        Pohjoisruotsalainen RAVURI, pohjoisruotsalaiset on eritelty kahteen eri kantakirjaan ravureihin (Riksstambok för Kallblodstravare) ja työhevosiin (Rasstambok för Nordsvenska Hästar), periaatteessa siis sama rotu mutta toiset on kevyempiä kuin toiset

        http://www.equerry.se/75ca295c-9938-4510-bc09-af436e2f1cb8-29.html


      • Työhevonen
        Nimetön kirjoitti:

        Pohjoisruotsalainen RAVURI, pohjoisruotsalaiset on eritelty kahteen eri kantakirjaan ravureihin (Riksstambok för Kallblodstravare) ja työhevosiin (Rasstambok för Nordsvenska Hästar), periaatteessa siis sama rotu mutta toiset on kevyempiä kuin toiset

        http://www.equerry.se/75ca295c-9938-4510-bc09-af436e2f1cb8-29.html

        Oikeassa olet, sillä itse omistan pohjoisruotsin työhevosen eikä ne ole tosiaan juoksioita:D Olen myös ratsastanut pohjoisruotsin ravurilla joka on aivan erimaata.. Täydellinen juoksija.


    • pienestäastihevosten

      mäki ooon aatellu järvsöfaksista aina ihan vaan kylmäveristä ku oon olllu kattoo ku se on juossu ni siel on kuullutettu iha vaa kylmäverinen ........et ei se mikäää suokki tai työhepo tosiaankaa oo ....... !!!!!!

    • fakta

      ruotsin kylmäverinen.

    • Onaloona

      Tais olla Pohjoisruotsinpolle, (eli pohjoisruotsinhevonen). Se on kyllä komea heppa!

    • 123445

      se on pohjois ruotsin hevonen

    • Schattenie

      Järvsöfaksin roduks määritellään suurinpiirtein kaikkialla kylmäveriravuri/kylmäverinen ravihevonen, mutta toki voi omiakin johtopäätelmiä vetää. Voisin tähän kuitenkin sanoa, että esim. sukupostissa on määritely pohjoisruotsinhevonen erilliseksi roduksi ja tuo kylmäveriravuri on määritelty Järvsöfaksiin yms.

    • nih!

      se on kallblod travare oikeasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe