trileptal ja painajaiset...?

hei,
onko kellään kokemusta painajaisista trileptalin kanssa?
heinäkuussa annostani nostettiin(2 krt 600mg) ja sen jälkeen vaivana on jokaöiset painajaiset,olen aika pieni 50kg mutta aikuinen.ärsyttää vaan kun yöllä herää ties mihin tappo uneen ja tietty valvoo vähän aikaa sen jälkeen ja vähän kelaa että mitäs tääkin taas oli...
muuten elämä kunnossa, ei mtn erikoista stressiä...:)
5601
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

hei,
en tiedä mutta vaisto sanoo että olet nainen.ok.
söin trileptalia ja meinasin sekoa. lääkärit ei usko että niillä on tälläiset vaikutukset. vaadi uutta lääkettä.

Äänestä

ei ole ollut trileptalin kanssa mitään ongelmia. Olen syönyt sitä 8vuotta 3x300mg iltaisin, enkä ole nähnyt sen enempää painajaisia, kuin ennen lääkkeen aloittamista. Tietysti meillä jokaisella on erilaiset vaikutukset. Puhu neurologillesi näistä painajaisista, ehkä hän vaihtaa lääkityksesi, tai muuttaa annosta!

Äänestä

2 kertaa 600 tuntuu isolta annokselta varsinkin kun olet 50 kg. Ja kun oireet alko juuri annosta nostettaessa. Puhu tosiaan lääkärille.

Äänestä

Tutulta kuulostaisi kyllä. Itse syön 3x600mg Trileptalia päivässä ja näen kyllä rankasti unia ja painajaisia. Tosiaan mäkin kyllä syön aika ison määrän.

Äänestä

Olemme samankokoisiakin (paino) ja annos on myös sama. Siitä huolimatta minulla ei ole ollut painajaisunia lainkaan, unikatkoksia kylläkin -etenkin nukkuessani yksin.

Kuten muut ovat ehdottaneet, liian iso annos on mahdollista. Mielestäni oireesi eivät kuulu Trileptalin sivuvaikutuksiin, mutta tarkista valmistajan kirjoitukset.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


nicole willis kirjoitti:

hei,
onko kellään kokemusta painajaisista trileptalin kanssa?
heinäkuussa annostani nostettiin(2 krt 600mg) ja sen jälkeen vaivana on jokaöiset painajaiset,olen aika pieni 50kg mutta aikuinen.ärsyttää vaan kun yöllä herää ties mihin tappo uneen ja tietty valvoo vähän aikaa sen jälkeen ja vähän kelaa että mitäs tääkin taas oli...
muuten elämä kunnossa, ei mtn erikoista stressiä...:)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu