Bändin komentelua

*Manna*

Olin toissavuonna Tapani Kansan keikalla. Laulaa hän osaa todella, sitä en moiti, mutta minua häiritsi se kun hän sätti ja ohjaili bändinsä muusikoita niin näkyvästi ja kuuluvasti siinä lavalla.
Minusta se on typerää ja lapsellista käytöstä. Ei kuulu hyviin tapoihin sellainen kukkoilu.

34

2184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suski_

Ei ole komennellut, eikä räyhännyt bändilleen ainakaan niillä keikoilla joissa minä olen ollut ( tänäkesänä olin kolmella Tapsan keikalla ).
      Päinvastoin. Tapsalla ja bändin yhteistyö tuntui toimivan oikein hyvin.

Olen kyllä kuullut , että Tapsalla on joskus tapana antaa säestyksestä palautetta, jos ei se suju, niinkuin hän haluaa, mutta se artistille suotakoon. Hän on bändinsä pomo ja työnantaja, eli on oikeus vaatia bändiltäkin korkeaa työpanosta.

• ....

Onko jollain vielä sellaisia työnantajia että asiakkaiden kuullen hoitavat työntekijöiden 'koulutusta' sättimällä? Vaikka Tapsakin kuinka on bändin pomo, niin se ei todellakaan ole asiallista käytöstä ja 'asiakkaille' todella epämiellyttävää kuunneltavaa jos yleisön kuullen rähjää. Niin että aivan turha puolustella tuollaista käytöstä millään!

• PÖH!
        .... kirjoitti:

Onko jollain vielä sellaisia työnantajia että asiakkaiden kuullen hoitavat työntekijöiden 'koulutusta' sättimällä? Vaikka Tapsakin kuinka on bändin pomo, niin se ei todellakaan ole asiallista käytöstä ja 'asiakkaille' todella epämiellyttävää kuunneltavaa jos yleisön kuullen rähjää. Niin että aivan turha puolustella tuollaista käytöstä millään!

Tietystikkään ei voi huonoa käytöstä puolustella, MUTTA Tapani Kansa on taiteilijapersoona, joka monasti on mielialojensa vietävissä. Kaikilla ihmisillähän on välillä ne huonot päivänsä .
        Tapsa vaatii itseltään paljon, samoin bändiltään. Äkkipikaisena ja suorasanaisena miehenä hän sanoo asioita väärään aikaan väärässä paikassa ja vähän turhan kärkkäästi välillä.

• heh...
        PÖH! kirjoitti:

Tietystikkään ei voi huonoa käytöstä puolustella, MUTTA Tapani Kansa on taiteilijapersoona, joka monasti on mielialojensa vietävissä. Kaikilla ihmisillähän on välillä ne huonot päivänsä .
        Tapsa vaatii itseltään paljon, samoin bändiltään. Äkkipikaisena ja suorasanaisena miehenä hän sanoo asioita väärään aikaan väärässä paikassa ja vähän turhan kärkkäästi välillä.

'Tietystikkään ei voi puolustella MUTTA..' - kaikki loppuhan tekstistäsi on puolustelua.
        Ei taiteilijasieluisuus eikä se että vaatii itseltään ja bändiltään, ei äkkipikaisuus eikä suorasanaisuus, mikään näistä ei ole puolustus törkeälle käytökselle. Ne ovat pelkästään syitä, mutta eivät syitä joiden vuoksi törkeää käytöstä pitäisi sallia tai katsoa sormien läpi. Hyvät käytöstavat opitaan ja on pelkästään itsestä kiinni haluaako niitä käyttää. Tapsa ei halua vaan katsoo itse ilmeisesti olevansa niin paljon muiden yläpuolella että hänen ei tarvitse. Näitähän ihmisiä valitettavasti löytyy ja sellaisen käytöksen tukijoita, sormien läpi katsojia, näköjään myös. Kun osaa laulaa niin voi käyttäytyä ihan miten haluaa, näinhän se menee...

• Hyypiö
        heh... kirjoitti:

'Tietystikkään ei voi puolustella MUTTA..' - kaikki loppuhan tekstistäsi on puolustelua.
        Ei taiteilijasieluisuus eikä se että vaatii itseltään ja bändiltään, ei äkkipikaisuus eikä suorasanaisuus, mikään näistä ei ole puolustus törkeälle käytökselle. Ne ovat pelkästään syitä, mutta eivät syitä joiden vuoksi törkeää käytöstä pitäisi sallia tai katsoa sormien läpi. Hyvät käytöstavat opitaan ja on pelkästään itsestä kiinni haluaako niitä käyttää. Tapsa ei halua vaan katsoo itse ilmeisesti olevansa niin paljon muiden yläpuolella että hänen ei tarvitse. Näitähän ihmisiä valitettavasti löytyy ja sellaisen käytöksen tukijoita, sormien läpi katsojia, näköjään myös. Kun osaa laulaa niin voi käyttäytyä ihan miten haluaa, näinhän se menee...

Tuossa kommentissa on asiaa !

• Mutta asiaa!
        heh... kirjoitti:

Ei ole suotta saanut Tapsa lempinimekseen "KRISTUS".

• Mutta asiaa! kirjoitti:

Ei ole suotta saanut Tapsa lempinimekseen "KRISTUS".

Juupa juu...Tuollainen nimittely kertoo kyllä myös jotain muusikoiden lapsellisuudesta. Nih

• Gimma
        heh... kirjoitti:

Tapsalta kysyttiin yhdessä haastattelussa ,että mikä olisi sellainen mieluinen juoru, jonka hän haluaisi itsestään lehdestä lukea . Tapsa vastasi ,että : Se voisi olla vaikka sellainen ,että " Tapani Kansan on nähty käyttäytyvän yllättävän siedettävästi ". :)
        Eli kyllä mieheltä löytyy myös sitä itseironiaa.

• ...että
        Gimma kirjoitti:

Tapsalta kysyttiin yhdessä haastattelussa ,että mikä olisi sellainen mieluinen juoru, jonka hän haluaisi itsestään lehdestä lukea . Tapsa vastasi ,että : Se voisi olla vaikka sellainen ,että " Tapani Kansan on nähty käyttäytyvän yllättävän siedettävästi ". :)
        Eli kyllä mieheltä löytyy myös sitä itseironiaa.

Tuoko itseironiaa? Pikemminkin ylimielisyyttä.Yleensä virheistä yritetään oppia mut tuo kertoo Kansasta just sitä että kunhan kehuskelee vielä käytöksellään.

• ...ja
        heh... kirjoitti:

Ja miten sitten tuollainen öykkäri voi opettaa omille lapsilleenkaan käytöstapoja kun ei osaa niitä itsekään?

• haastattelussaan
        ...ja kirjoitti:

Ja miten sitten tuollainen öykkäri voi opettaa omille lapsilleenkaan käytöstapoja kun ei osaa niitä itsekään?

Tapsa sanoi, että olisi kamalaa jos lapset polttaisivat. Esimerkki lapsilla ainakin on savuttomasta elämäntyylistä.

• onhan se
        haastattelussaan kirjoitti:

Tapsa sanoi, että olisi kamalaa jos lapset polttaisivat. Esimerkki lapsilla ainakin on savuttomasta elämäntyylistä.

tuo on naivia, onhan se toki kamalaa kun nuoret polttaa mut kyllä ihminen voi tehdä kanssaihmisilleen muuten enemmän pahaa.Onhan tietysti hyvä sekin että Kansan mukulat on saaneet edes jossain hyvän mallin.Ei tosin valitettavasti paljon auta esimerkki tuossa asiassa,joskus voi päinvastainen malli auttaa pysymään erossa tupakista.Miten lienee käytöksen laita...

• ...ja kirjoitti:

Just joo...Näyttääpä taas olevan tääläkin noita kultaisenkäytöksen maillioppilaita enemmänkin liikkeellä, kun on niin varaa arvostella muita.

• haastattelussaan kirjoitti:

Tapsa taitaa kuitenkin itse satunnaisesti polttaa tupakkia. Ei siis mitenkään säännöllisesti, mutta sillointällöin.
        ( Olen kerran nähnyt, kun hän on keikalla tauolla polttanut tupakkia. )

• Ansku.
        ...että kirjoitti:

Tuoko itseironiaa? Pikemminkin ylimielisyyttä.Yleensä virheistä yritetään oppia mut tuo kertoo Kansasta just sitä että kunhan kehuskelee vielä käytöksellään.

Tapsa on särmikäs ja tempperamenttinen persoona, mutta hyvä tyyppi kuitenkin , rehti ja symppis.

Tapsa sanoo täämänpäivän Iltalehdessä ,että : "Kesto-ongelma itsessäni on itseni kestämisessä. Se teettää työtä vuosi toisensa jälkeen hirveästi. Prosesso on vielä kesken."

• Tuula

Olen nähnyt ja kuullut useinkin tuota bändin "koulutusta".

Tapani vaan VAATII osaamista, hän vaatii sitä myös itseltään. Hän pyrkii aina täydelliseen suoritukseen, ei koskaan vedä keikkaa tuosta vain, yleisö saa aina sen Hopeisen kuunsa juuri niin täydellisenä että sen voisi siitä livenä levylle viedä. Siksipä häntä harmittaa, ellei bändi tee parastaan. Toki sen palautteen voisi antaa sitten tauolla.

Kyllä tuossa bändinkin ammattitaito kasvaa. Kerran juttelin bändin poikien kanssa ja he tuumasivat että ei se ole muusikko eikä mikään joka ei "Kansan koulua" ole käynyt. Pilke silmäkulmassa sanoivat, joten varmaankin osaavat suhtautua siihen.

• Olen samalla kannalla Tuulan kanssa.

Tapsa ripittää bändinpojat heti, jos soitto ei suju niinkuin pitää ja on sovittu.
        En usko,että hän tekee sitä sen vuoksi ,että kokisi olevansa ylempänä kuin muut, vaan siksi että on perfektionisti ja haluaa tarjota yleisölle biisit sekä laulettuna , että soitettuna niin hyvin kuin mahdollista.
        Se on kieltämättä ikävää, että Tapsa suorittaa sen bändinpoikiensa sättimisen siinä lavalla , mutta ehkä Tapsan mielestä on tarpeellista korjata joku asia heti, eikä vasta tauolla ottaa sitä puheeksi.

• kieltämään että
        Justiinax kirjoitti:

Olen samalla kannalla Tuulan kanssa.

Tapsa ripittää bändinpojat heti, jos soitto ei suju niinkuin pitää ja on sovittu.
        En usko,että hän tekee sitä sen vuoksi ,että kokisi olevansa ylempänä kuin muut, vaan siksi että on perfektionisti ja haluaa tarjota yleisölle biisit sekä laulettuna , että soitettuna niin hyvin kuin mahdollista.
        Se on kieltämättä ikävää, että Tapsa suorittaa sen bändinpoikiensa sättimisen siinä lavalla , mutta ehkä Tapsan mielestä on tarpeellista korjata joku asia heti, eikä vasta tauolla ottaa sitä puheeksi.

Tapsa on ns.vittumainen pomo. Siinäkin mielessä tyypillinen sellainen, että vaatii "alaisiltaan" sellaista, mitä itse ei osaa.
        Kuten vaikkapa nuotinlukutaitoa. Herranjestas, eihän meidän Tapsa nuoteista ymmärrä hölkäsenpöläystä. Mutta Tapsa onkin daideilija.

• kieltämään että kirjoitti:

Tapsa on ns.vittumainen pomo. Siinäkin mielessä tyypillinen sellainen, että vaatii "alaisiltaan" sellaista, mitä itse ei osaa.
        Kuten vaikkapa nuotinlukutaitoa. Herranjestas, eihän meidän Tapsa nuoteista ymmärrä hölkäsenpöläystä. Mutta Tapsa onkin daideilija.

Eihän Tapsakaan nyt kaikkea voi osata.
        Enpä usko ,että kovinkaan moni laulaja nuoteista ymmärtää mitään.

• lääkärinkään tarvitse
        Justiinax kirjoitti:

tuntea stetoskooppia,rakennusmiehen kirvestä tai suunnistajan karttaa.
        Mitäpä sitä laulaja nuotteja ymmärtäis?

• TML
        lääkärinkään tarvitse kirjoitti:

tuntea stetoskooppia,rakennusmiehen kirvestä tai suunnistajan karttaa.
        Mitäpä sitä laulaja nuotteja ymmärtäis?

Suurin osa iskelmälaulajista ei tunne nuotteja, eihän ne mitään soita. Laulaa voi osata korvakuulolta. Tapsakin (niin kuin moni muukin) kuulee kyllä kun joku soittaa väärin.

• Jean
        Justiinax kirjoitti:

Kyllä se soittaminen luonaa Tapsalta hyvin.
        Turha on edes pyrkiä Sibeliusakatemiaan, jos ei
        ole huippumusikaalinen. Siellä ei pärjää, jollei
        nuotteja osaa ja hyvin. Säveltäminenkin on mahdotonta. Ja sitähän Tapsa on tehnyt todella
        paljon myös itse.
        Tapsan ohella nostan hattua myös Jean S:n pojille. Käyneet Sibeliusakatemian niin kuin
        Tapsakin ja kyllä sen soitossa huomaa.
        Niin, meinasipas unohtua, Tapsa viheltääkin todella hyvin!!!!

• Jean kirjoitti:

nuotteja osaa ja hyvin. Säveltäminenkin on mahdotonta. Ja sitähän Tapsa on tehnyt todella
        paljon myös itse.
        Tapsan ohella nostan hattua myös Jean S:n pojille. Käyneet Sibeliusakatemian niin kuin

Niin tosiaan ! Tapsa on säveltänytkin itse jotain biisejä. Miten se muka onnistuisi jos ei tunne nuotteja ?

• heh
        Jean kirjoitti:

paljon myös itse.

juu,varsinainen viheltäjä koko mies...

• kjhgfi
        Justiinax kirjoitti:

Niin tosiaan ! Tapsa on säveltänytkin itse jotain biisejä. Miten se muka onnistuisi jos ei tunne nuotteja ?

Yllä oleva lausahdus kertoo varsin paljon kirjoittajan älykkyydestä ja musiikin tuntemuksesta.

• kjhgfi kirjoitti:

Yllä oleva lausahdus kertoo varsin paljon kirjoittajan älykkyydestä ja musiikin tuntemuksesta.

Ehkä en ole mikään musiikitieteiden-maisteri väittänytkään olevani.

• näin se on

Käytökseltään ei ole mikään esimerkillinen.
      Työkavereiden julkinen pompottaminen ja nolaaminen ei kuulu fiksun ihmisen tapoihin, olkoon miten taiteilijaluonne ja perfektionisti tahansa.
      Muusikoiden nuottikansioiden heittelyt maahan yms. on merkki kypsymättömyydestä.

• Urkki

Tapsua kutsutaan Mengeleksi bändin poikien keskuudessa. Aina oikeassa ja aina vituilemassa ja aina värässä!

• on se kovaa

Ovatko muusikot tosiaan niin herkkähipiäistä porukkaa ,että heille ei saisi huomauttaa mitään, ilman että vetävät herneet palkoineen nenäänsä ? muusikot ovat olevinaan niin individualisteja, ettei heille saisi sanoa yhtään poikkipuolista sanaa.
      Kyllä meikäläisen pomokin joskus aika kovasti sättii ja arvostelee, jos ei ole tyytyväinen työnlaatuun tai jos huomaa työmoraalissa jotain puutteita.

• olla siinä

että muusikot ovat ammattimiehiä, mutta tapsa vain lauleskelee. Saavat soittajat sitten yrittää pysyä miehen perässä.
        Niinpä se tapsakin "säveltää" että hymisee jotakin melodiaa pikku mankkaan ja nämä muusikot sitten panevat sen nuottipaperille ja sovittavat.
        Semmonen taiteilija se tapsa on.

• joo...

Susta siis se on ihan ok, jos olet hoitanut työsi viimeisen päälle nappiin ja pomosi haukkuu sinut julkisesti pystyyn ja pistää vielä omat mokansa sinun piikkiin? Ja puolustuspuheenvuoroa ei tietänkään myönnetä, nielet kaiken tyytyväisenä ja ajattelet positiivisesti, että mitäs tuosta, eihän tässä mennyt kuin oma maine ja pomo sai taas itselleen hyvän mielen.

Tommoisia joojoo-miehiä/naisia mä en pidä juuri minään, sorry vaan!

• joo... kirjoitti:

Susta siis se on ihan ok, jos olet hoitanut työsi viimeisen päälle nappiin ja pomosi haukkuu sinut julkisesti pystyyn ja pistää vielä omat mokansa sinun piikkiin? Ja puolustuspuheenvuoroa ei tietänkään myönnetä, nielet kaiken tyytyväisenä ja ajattelet positiivisesti, että mitäs tuosta, eihän tässä mennyt kuin oma maine ja pomo sai taas itselleen hyvän mielen.

Tommoisia joojoo-miehiä/naisia mä en pidä juuri minään, sorry vaan!

Tuskin Tapsalle nyt mikään hyvä mieli tulee toisten haukkumisesta. Yks muusikko ainakin kertoi ,että Tapsa oli keikan jälkeen pyytänyt häneltä anteeksi sanomisiaan.
        Tapsa on itsekkin sanonut, että häntä harmittaa kun on niin lyhyt pinnainen.

• se on keikan
        Justiinax kirjoitti:

Tuskin Tapsalle nyt mikään hyvä mieli tulee toisten haukkumisesta. Yks muusikko ainakin kertoi ,että Tapsa oli keikan jälkeen pyytänyt häneltä anteeksi sanomisiaan.
        Tapsa on itsekkin sanonut, että häntä harmittaa kun on niin lyhyt pinnainen.

jälkeen anteeksi pyydellä - kun on ottanut vähän enemmän kuppia. Lavallahan se pinna kiristyy kun joutuu olemaan kuivin suin.

se on keikan kirjoitti:

jälkeen anteeksi pyydellä - kun on ottanut vähän enemmän kuppia. Lavallahan se pinna kiristyy kun joutuu olemaan kuivin suin.

Noh... keikan jälkeen voi vähän vapaalle heittäytyäkkin, mutta ei ennen sitä, eikä sen aikana.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      96
      2159
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1398
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1360
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1308
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1223
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1038
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      965
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      914
    9. 122
      797
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      786
    Aihe