hometta akvaterraariossa?

maj82

Olen sisustanut akvaterraa tuliliskoille. Tein kivistä pengermän, ja lisäksi laitoin pinnan yläpuolelle mangrove juurakkoa (pohjassa myös). Pinnalla kelluu myös korkkilautta. Onko normaalia että pinnalla oleva juurakko ja korkkilautta meni jo parissa päivässä ilmeisesti homeeseen (pinnalla pieniä valkoisia täpliä)?Kyllähän kosteus on korkea, joten ehkei se ole mikään ihme.. Liskot on tulossa kuitenkin jo ensi viikolla, voiko homeesta olla niille haittaa? Yritin hangata kappaleita puhtaaksi, mut luulisin että home tulee pian takaisin..

4

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kala-girl

      moi!Sun kannattais käydä eläinkaupassa kysymässä tosta home jutusta. Kyllä siitä varmaan jotain haittaa varmaan tuliliskoille on koska onhan home aika vaarallista myös ihmisille. En osaa toki sanoa mitään koska en ole "hometta" nähny. Kannattaa kysyä siis joltakin esim.kasvattajalta tai eläinkaupasta. Mäkin haluaisin tuliliskoja :). Jos kiinnostaa niin laita sähköpostia osoitteeseen: [email protected]

    • kokeile

      ,mutta suosittelen, että otat ne pois ja teet jonkun kiinteän maa-alueen tulareille.Tai sulla taisinkin olla kivistä pengerretty.Eiköhän se riitä.Juurakon kanssa voit vielä kokeilla niin että laitat veteen pari korkillista etikkaa ja peset juurakon sillä ja sitten kunnon huuhtelun jälkeen akvaan.

    • hoitaja

      Kaksi juurakkoa tuolla tularilla, osin pinnan yläpuolella ei ole hometta tullut. Muistithan keittää ne juurakot ? Ja harjata hyvin ja liottaakin vielä niin että vesi ei enään värjäänny ? Vaikka liikkeestä ostat juurakoita niin ne pitäisi vähintään keittää. Vielä kerkeet hyvinkin keitteleen juurakkosoppaa, jos on niin isoja ettei kattilaan mahdu niin kaada sitä kiehuvaa vettä niitten päälle useaan kertaan.

    • kiinankellis

      Mun mangrove meni kans parissa päivässä homeeseen, joten nyt ryntään heti kattilan ääreen keittelemään mangrovesoppaa. Hassua vaan, et eläinkaupassa mangrovea käskettiin liottaa ainoastaan ihan tavallisessa vedessä pari päivää?
      Toivottavasti nyt ongelma poistuu!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe