Vaimoni osti kesällä Toyota Corollan 1,3 vm. -90. Kesäkirkkailla ongelmaa ei huomannut, mutta nyt syysiltojen pimetessä huomasimme, että mittarivalot eivät toimi. Ei edes mittareista erillään olevat lämpötilasäätimien valot. Varoitusvalot toimivat OK.
Kävin läpi kaikki sulakkeet. Tupakansytyttimen sulake piti vaihtaa ja jossain oli 15A:n sijasta 20A sulake. Ohjekirjaa ei auton mukana.
Tuntuu epätodennäköiseltä, että kaikki mittarivalot olisivat palaneet. Edellisessä katsastuksessa ei ole sellaisesta huomautettu. Korjaamolla tällaisesta saa helposti ison laskun...
Kiitos vastauksista etukäteen!
mittarivalot ei toimi
8
8994
Vastaukset
- kt100
Otat vain mittaritaulun irti ja tarkastat polttimot. Ei se mitenkään epätodennäköistä ole että kaikki polttimot olis palanut, onhan autolla ikää 16 vuotta. Voihan syynä olla myös irronnut virtaliitin.
- Asentaja--
Ja jos polttimot ehjiä, tutki virtamittarilla tuleeko sinne virtaa. Jos ei viitsi ostaa ja ei ennestään virtamittaria ole niin voi myös koettaa parilla johdonpätkällä ja polttimolla. johdot vaan kiinni polttimoon ja sitten toinen johto maihin. Ja ei kun kokeilemaan.
- puhutaan oikeilla nimillä
Asentaja-- kirjoitti:
Ja jos polttimot ehjiä, tutki virtamittarilla tuleeko sinne virtaa. Jos ei viitsi ostaa ja ei ennestään virtamittaria ole niin voi myös koettaa parilla johdonpätkällä ja polttimolla. johdot vaan kiinni polttimoon ja sitten toinen johto maihin. Ja ei kun kokeilemaan.
Virtamittarilla kun tutkit, niin ei kauaa virtaa tule, koska virtamittarihan on yhtä kuin oikosulku jos sen laitat napojen väliin...sitten palaa ainakin sulake (taulusta tai mittarista), tai jotain muuta. Eiköhän tuo pitäisi mitata jännitemittarilla...joo, kyllä, molemmat löytyvät samasta yleismittarista, mutta ihan siksi kannattaa puhua asioiden oikeilla nimillä, ettei joku hajoita autoaan/mitään muutakaan yhden väärän sanan takia..joku muukin voi ottaa kirjaimellisesti..;)
- Seppä Pohojanmaalta
puhutaan oikeilla nimillä kirjoitti:
Virtamittarilla kun tutkit, niin ei kauaa virtaa tule, koska virtamittarihan on yhtä kuin oikosulku jos sen laitat napojen väliin...sitten palaa ainakin sulake (taulusta tai mittarista), tai jotain muuta. Eiköhän tuo pitäisi mitata jännitemittarilla...joo, kyllä, molemmat löytyvät samasta yleismittarista, mutta ihan siksi kannattaa puhua asioiden oikeilla nimillä, ettei joku hajoita autoaan/mitään muutakaan yhden väärän sanan takia..joku muukin voi ottaa kirjaimellisesti..;)
Mittaritaulu kourakuppihin ja vaihra uuret polttimot siinä on heti testit tehty ja valot syttyvät varmasti. Vaihra ne merkkivalojenkin polttimot samalla uusihin johan nuokin joutaa vaihtaa, ku ovat jo 16 vuotta vanhoja. Vanhoos autoos on muutakin ihimettelemistä ja mittaamisia kun vanhat palanehet polttimot.
- Autossa..
Valojen kirkkaussäätöä? Voipi olla,että on säädetty nollille.....
- Näin...
Tai sitten se säädin on niin hapettunut ettei toimi sen takia. Silloin ei virta kulje läpi.Itsellä oli sellainen tapaus. Ohitin koko säätimen johdonpätkällä ja johan loisti mittaristo. Tosin eipä voinut säätääkään enää.
- Jokupällivaan
Näin... kirjoitti:
Tai sitten se säädin on niin hapettunut ettei toimi sen takia. Silloin ei virta kulje läpi.Itsellä oli sellainen tapaus. Ohitin koko säätimen johdonpätkällä ja johan loisti mittaristo. Tosin eipä voinut säätääkään enää.
Joko on ongelma ratkennut?
Meillä oli samaisessa corollassa sama vika. joku törppö oli käyttänyt liian suuria sulakkeita ja johdot olivat sulaneet joistan kohti ja niitä piti uusiä. johan alkoi toimimiaan valot
- w123240d
Terve! mulla on kans mersussa (w123) sama, ettei mittari valot pala.. sulake on kunnos, polttimot ehjät, virta tulee ja mittarivalojen kirkkaus ruuvi toimii.. mikähän mahtaa olla vikana??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760