Täystiilitalo vm. -61, keittiöstä kellaritiloihin menee alkuperäinen 110 mm valurautaviemäri. Putki menee kellarissa pinta-asennuksena, mutta keittiöstä n. 5 m matkan alapohjan lecasoratilassa. Kellarista lähtee muoviputki kunnan viemäriin.
Tarkoitus on remontoida asunto, mm keittiön ja eteisen lattialaatoitus ym. Onko mahdollista työntää 75 mm "rullaviemäriputki" entisen valurautaviemärin sisään ja liittää se kellarissa entiseen valurautaviemäriin? Mahdollisesti myös kellarin viemäri uusittaisiin muoviviemäriksi.
Estääko joku määräys ko. muutoksen? 75 putkessa menisi siis ainoastaan keittiön likavedet.
Ajatus on siis välttää lattian aukipiikkaus.
Valurautaviemärin uusiminen
6
4669
Vastaukset
- katolle
sitä linjaa ei saisi pienentää. Talossa käytetään kankitavaraa viemärinä.
- Remonttia tulossa
Tuuletuslinja ei lähde ko. pätkän kohdalta, vaan toisesta päästä taloa. Siellä on myös sauna, khh, 2 x wc ym. suurin osa viemäröintiä tarvitsevista kalusteista.
- putkirunkkari
Remonttia tulossa kirjoitti:
Tuuletuslinja ei lähde ko. pätkän kohdalta, vaan toisesta päästä taloa. Siellä on myös sauna, khh, 2 x wc ym. suurin osa viemäröintiä tarvitsevista kalusteista.
kuulostaa turhalta kikkailulta piikaa vaan se lattia auki että saat senkin pätkän uusittua! periaateessa keittiön viemäriksi riittää 75 vaan eipä niitä enään niin rakenneta nykyään keittiölijatkin tehdään tuosta 110 ja saneerauskohteissa vanhat 75 puretaan ja 110 tilalle......mielestäni voit muuttaa tuon valuraudan hyvin muoviksi sopii omakotitaloon hyvin.
putkirunkkari kirjoitti:
kuulostaa turhalta kikkailulta piikaa vaan se lattia auki että saat senkin pätkän uusittua! periaateessa keittiön viemäriksi riittää 75 vaan eipä niitä enään niin rakenneta nykyään keittiölijatkin tehdään tuosta 110 ja saneerauskohteissa vanhat 75 puretaan ja 110 tilalle......mielestäni voit muuttaa tuon valuraudan hyvin muoviksi sopii omakotitaloon hyvin.
ole vielä törmännyt missään 110 keittiöviemäriin!missä päin tämmöisiä hommia tehdään?
- putkiurakoitsija
arvo-poika kirjoitti:
ole vielä törmännyt missään 110 keittiöviemäriin!missä päin tämmöisiä hommia tehdään?
mutta mitä on 75mm rullaviemäri. heh heh.
Työnnetään vanhan sisään, ja päätekohta tukitaan
siliconilla ettei mahdollisen padotuksen aikana
paskavesi mene väärään paikkaan. - se runkkari
arvo-poika kirjoitti:
ole vielä törmännyt missään 110 keittiöviemäriin!missä päin tämmöisiä hommia tehdään?
Vanhojen talojen putkisaaneerauksessa 75mm keittiöviemärien nousulijat todellakin vaihdetaan 110 milliin ,tietenkin 110 haaroitetaan 75 siis kytkentäviemäri!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75640
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368