Mikä alji olisi sopivin(käytännöllisin) itsepuolustustaidoksi.
Olen treenaillut 70-luvulla karatea ja suoritin 1977 ruskean vyön., mutta sen jälkeen on tullut treenattua lähinnä olutta ja lenkkimakkaraa ja painoakin on 20. kiloa liikaa, ikää on 50. vuotta.
Tarkoitus olisi oppia puolustamaan itseäni, koska olen joutunut muutamaan uhkatilanteeseen, onko tämän ikäisen sopiva aloittaa Hokuto-jujutsu, vai olisiko Krav maga sopivampi, luin uudesta lajista Defendostakin, mutta siinä näyttää aika vähäistä toimintaa olevan Helsingin suunnalla.
Krav maga on ehkä mieleiseni ykkösehdokas, mutta kertokkaa te miten lajissa etenee ja kuinka tällä kunnolla voi aloittaa?
Mikä laji sopivin
4
1296
Vastaukset
- secretmaster
Aloita aikido ja unohda noi "mäoonniinkovapoika"-lajit.
Aikidossa on atemit,heitot,lukot ynnä muut tarvittavat.Tarvittessa hyökkääjä nukahtaa ikuiseen uneen mutta voi myös niin halutessaan ohjailla hellästi...- kjsdnfidshnf
Vondoa voidaan suositella myös, siinä antaudutaan opelle ennen ja jälkeen tunnin.
- Vanha treenaaja
Kyllä Krav maga on paras valinta, jos haluaa opetella itsepuolustusta.
Aloitin itse 58. vuotiaana Krav magan ja olen nyt kolme vuotta harjoitellut aktiivisesti, kunto on noussut aivan valtavasti ja jouduin kerran itseäni puolustamaan, humalainen häirikkö kävi kiinni ja selvitin tilanteen Krav maga opeilla helposti.
Krav maga on mainio laji ja se ei ole mikään teinilaji, joten se sopii varttuneimillekin. - ..Maga..
..nimenomaan soveltuu hyvin vanhemmallekkin "aloittelijalle" Käytännönläheistä OIKEITA TILANTEITA varten treenaamista, josta on kaikki turha karsittu pois. Ja normaalilla peruskunnolla pärjää loistavasti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117255Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista625199- 954864
- 524015
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493966- 2203854
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283558- 413183
- 522799
- 412367