Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mätäpaise?

haluisin tietää...

Millanen on mätäpaise kurkussa?En tiedä onko mätäpaise taudin oikea nimi mutta joka tapauksessa sairas kurkkukipu ja nielut turvoksissa vai??Mulla on ollut jo kolme viikkoa nielurisat kipeät ja verikokeessa olen käynyt niinku nieluviljelyssäkin.Mitään ei vaan tiedetä mikä on...

6

7624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjklmn

      Mulla oli joskus kauan sitten poskiontelutulehduksia ja kaikenlaista flunssaa sun muuta vähän väliä. Eräs lääkäri sit vihdoin keksi, että otetaanpas nielurisat pois.
      Risojen alta löytyi valkoinen mätäpaise. Ei tietoo, miten kauan lie ollut siellä.
      Loppuivat muuten poskiontelot tulehtumasta.

      Paise olisi saattanut pesiä vaikka kuinka kauan ja olisi voinut aiheuttaa vaikka kuinka paljon lisäharmeja, jos ei olisi nielurisoja poistettu.

    • christiina

      Toinen vaihtoehto on tämä viirus joka on nyt liikeellä. Samat oireet nimittäin :)

    • a-i-v-o

      mätäpaise on bakteerin aiheuttama niin se näkyy positiivisena tuloksena nieluviljelyssä. jopa siinä pikatestissä mikä otetaan sitä ennen.

      • rex82

        Itselläni oli mätäpaise kurkussa pari joulua sitten. Menin turkulaiseen terveyskeskukseen, lääkäri tutki, otti nieluviljelmänkin. Seuraavana päivänä sain soiton ettei mulla mitään ole. Pelkkää flunssaa - lepää ja juo. Sanoin etten pysty juomaan kun kurkku on aivan helvetin kipeä. "Kyllä se siitä", vastattiin. Pari päivää myöhemmin menin yöjunalla Kajaaniin ja kipu koko ajan pahempi. Suoraan paikalliseen keskussairaalaan - vastaanottovirkailija (joka oli ilmeisesti myös sairaanhoitaja) arveli heti että kyseessä on mätäpaise. Ja niinhän se oli:) Sitten vaan puudutus ja kirurgiveitsellä kurkku sisäpuolelta auki. Oksensin muutaman kymmenen desiä mätää ja verta, siinä se oli. Saman tien parempi olo. Että terveisiä vaan sinne terveyskeskukseen:D


    • pattikurkku

      Juu itselläni on oollut tajuton kurkkukipu ja kun katsoin nieluun se oli ummessa toispuoleisesti. Kantahämeen keskussairaalan korvalääkäri puudutti nielun ja viilsi noin 1 cm viillon nieluun ja imi jollain imurilla mädän pois nielusta. Paineentunne ja kipu loppui siihen. mukaan sain antipiottia ja penisiliiniä. päivä sen jälkeen nielussa on tyhjää pussia joka hieman kutittaa kieltä mutta kipu on poissa. Ajanmittaan tuo nielukudos varmaan vetäytyy ennalleen. Aivan turhaan odotelin että kipu helpottaisi kun ammattitaitoinen lääkäri poisti sen hetkessä.

    • kroonikko

      Mulla selvisi vasta puolen vuoden korvanseudun oireilun jälkeen, että mätää tulee nielurisasta. Valkoinen vana on kylläkin tullut jo v. 2010, ja nielurisat ovat olleet ongelmalliset jo 1990-luvulla. Tänä vuonna kävin lukuisia kertoja korvalääkäreillä, mutta kukaan ei osannut sanoa, miksi korvansutuun, ohimoon tai leuan alle koskee, eikä halunnut tutkia sen enempää. Viimeinen korvalääkäri osasi painaa risaa, muut eivät ole koskeneet siihen. Nyt on sitten kipualueen yksi imusolmuke kalkkeutunut. Kaksi tablettia Doximediä on vielä 30:stä jäljellä, eikä oire ole kokonaan hävinnyt. Olisi pitänyt leikata nielurista, mutta maonisairaan riskien ja ikäni vuoksi en uskalla leikkkauttaa, siksi antibiootti. Infektiolääkäri vähättelee. On mennyt luottamus lääkäreihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe