Mätäpaise?

haluisin tietää...

Millanen on mätäpaise kurkussa?En tiedä onko mätäpaise taudin oikea nimi mutta joka tapauksessa sairas kurkkukipu ja nielut turvoksissa vai??Mulla on ollut jo kolme viikkoa nielurisat kipeät ja verikokeessa olen käynyt niinku nieluviljelyssäkin.Mitään ei vaan tiedetä mikä on...

6

7745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjklmn

Mulla oli joskus kauan sitten poskiontelutulehduksia ja kaikenlaista flunssaa sun muuta vähän väliä. Eräs lääkäri sit vihdoin keksi, että otetaanpas nielurisat pois.
      Risojen alta löytyi valkoinen mätäpaise. Ei tietoo, miten kauan lie ollut siellä.
      Loppuivat muuten poskiontelot tulehtumasta.

Paise olisi saattanut pesiä vaikka kuinka kauan ja olisi voinut aiheuttaa vaikka kuinka paljon lisäharmeja, jos ei olisi nielurisoja poistettu.

• christiina

Toinen vaihtoehto on tämä viirus joka on nyt liikeellä. Samat oireet nimittäin :)

• a-i-v-o

mätäpaise on bakteerin aiheuttama niin se näkyy positiivisena tuloksena nieluviljelyssä. jopa siinä pikatestissä mikä otetaan sitä ennen.

• rex82

Itselläni oli mätäpaise kurkussa pari joulua sitten. Menin turkulaiseen terveyskeskukseen, lääkäri tutki, otti nieluviljelmänkin. Seuraavana päivänä sain soiton ettei mulla mitään ole. Pelkkää flunssaa - lepää ja juo. Sanoin etten pysty juomaan kun kurkku on aivan helvetin kipeä. "Kyllä se siitä", vastattiin. Pari päivää myöhemmin menin yöjunalla Kajaaniin ja kipu koko ajan pahempi. Suoraan paikalliseen keskussairaalaan - vastaanottovirkailija (joka oli ilmeisesti myös sairaanhoitaja) arveli heti että kyseessä on mätäpaise. Ja niinhän se oli:) Sitten vaan puudutus ja kirurgiveitsellä kurkku sisäpuolelta auki. Oksensin muutaman kymmenen desiä mätää ja verta, siinä se oli. Saman tien parempi olo. Että terveisiä vaan sinne terveyskeskukseen:D

• pattikurkku

Juu itselläni on oollut tajuton kurkkukipu ja kun katsoin nieluun se oli ummessa toispuoleisesti. Kantahämeen keskussairaalan korvalääkäri puudutti nielun ja viilsi noin 1 cm viillon nieluun ja imi jollain imurilla mädän pois nielusta. Paineentunne ja kipu loppui siihen. mukaan sain antipiottia ja penisiliiniä. päivä sen jälkeen nielussa on tyhjää pussia joka hieman kutittaa kieltä mutta kipu on poissa. Ajanmittaan tuo nielukudos varmaan vetäytyy ennalleen. Aivan turhaan odotelin että kipu helpottaisi kun ammattitaitoinen lääkäri poisti sen hetkessä.

• kroonikko

Mulla selvisi vasta puolen vuoden korvanseudun oireilun jälkeen, että mätää tulee nielurisasta. Valkoinen vana on kylläkin tullut jo v. 2010, ja nielurisat ovat olleet ongelmalliset jo 1990-luvulla. Tänä vuonna kävin lukuisia kertoja korvalääkäreillä, mutta kukaan ei osannut sanoa, miksi korvansutuun, ohimoon tai leuan alle koskee, eikä halunnut tutkia sen enempää. Viimeinen korvalääkäri osasi painaa risaa, muut eivät ole koskeneet siihen. Nyt on sitten kipualueen yksi imusolmuke kalkkeutunut. Kaksi tablettia Doximediä on vielä 30:stä jäljellä, eikä oire ole kokonaan hävinnyt. Olisi pitänyt leikata nielurista, mutta maonisairaan riskien ja ikäni vuoksi en uskalla leikkkauttaa, siksi antibiootti. Infektiolääkäri vähättelee. On mennyt luottamus lääkäreihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3441
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      8
      1494
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1453
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1235
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      873
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      873
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      859
    8. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      844
    9. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      833
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      97
      808
    Aihe