vaikka olisi tehty kuulakärkikynällä ruutupaperille? Jos velka jää maksamatta, niin voiko tuommoisella sitä periä?
Käykä tämmöinen vai miten muuttaisitte:
VELKAKIRJA
Minä, Meikäläinen Matti Mainio (01.23.4567-8901) olen lainannut Meikäläinen Maija Mainiolta kolmetuhattaviisisataa (3500,00) euroa.
Velka erääntyy kerralla kokonaisuudessaan maksettavaksi 1.10.2008. Meikäläinen Matilla on oikeus maksaa velka takaisin ennen sovittua eräpäivää kokonaisuudessaan tai pienemmissä erissä, jolloin mahdollisista osasuorituksista liitetään kuitit tai tiliotteet velkakirjan yhteyteen.
Velkakirjaa on tehty kaksi kappaletta, toinen Meikäläinen Matille ja toinen Meikäläinen Maijalle.
Velallinen tunnustaa allekirjoituksellaan vastaanottaneeksi koko velkasumman.
Härmässä 5.10.2006
Käykö suorituksen/osasuoritusten kuitiksi tavallinen laskunmaksuautomaatilta saatu kuitti tai tiliote, tai jos maksaa käteen suoraan, niin käsinkirjoitettu kuitti?
Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?
Jos käy lakimiehellä laatimassa velkakirjan, niin mitä maksaa ja keiden on oltava paikalla?
onko velkakirja
6
1741
Vastaukset
- nyt ainakin
tuo syntymäaika oikeaksi. Samoin miehen (Matin) kolmas numero henkilötunnuksessa on aina pariton, ei siis voi olla nolla. Muuten ei huomautettavaa.
- aaaaaå
kaikki velkakirjat ovat virallisia,
eikä tarvita todistajia.
Jos on
tarjolla,
luotettavia todistajia , ei kai nimet haittaa,
mutta älä ota hänen sukolaisiaan todistajiksi jotka lainaavat.
suullinenkin on virallinen,
mutta aika vaikea muistaa asioita.- herkku tatti
mun laatima velkakirja ei ollut läheskään noin virallinen mutta käräjillä ei tuottanu ongelmia..
mut minä fiksuna liitin mukaan jälkiseuraukset jos ei maksa ja tämä todettiin plussaksi koska hän ei maksanu.. nyt saan ulosottovirastosta rahaa..ja korko kasvaa koska jätkä työtön.. - www.
herkku tatti kirjoitti:
mun laatima velkakirja ei ollut läheskään noin virallinen mutta käräjillä ei tuottanu ongelmia..
mut minä fiksuna liitin mukaan jälkiseuraukset jos ei maksa ja tämä todettiin plussaksi koska hän ei maksanu.. nyt saan ulosottovirastosta rahaa..ja korko kasvaa koska jätkä työtön..mut minä fiksuna liitin mukaan jälkiseuraukset jos ei maksa ja tämä todettiin plussaksi koska hän ei maksanu..
------------
luulen että jos ei maksa sanoista voi olla enemmin haittaa kuin hyötyä.
sillä
jos alun alkaen olet tehnyt "riskin tietoisesti" kun olet jo antaessasi ajatellut että et saa rahojasi.
Minä olisin ainakin tuollaisesta paperin lausekkeesta ottanut asian ja kenties olisi velka mitätöity. - herkku tatti
www. kirjoitti:
mut minä fiksuna liitin mukaan jälkiseuraukset jos ei maksa ja tämä todettiin plussaksi koska hän ei maksanu..
------------
luulen että jos ei maksa sanoista voi olla enemmin haittaa kuin hyötyä.
sillä
jos alun alkaen olet tehnyt "riskin tietoisesti" kun olet jo antaessasi ajatellut että et saa rahojasi.
Minä olisin ainakin tuollaisesta paperin lausekkeesta ottanut asian ja kenties olisi velka mitätöity.kyse oli rikkoutuneesta suullisesta sopparista josta tehtiin velkakirja, koska hän lupasi korvata kaiken minkä hänen takia menetin, ja se pölvästi allekirjoitti sen, hän riitautti asian mutta ei menny läpi koska todettiin että allekirjoitus on hänen..
- Kummastunut
Tuolta muuten löytyy kaikenlaisia asiakirjapohjia: http://www.laki24.fi/asiakirjat-lomakkeet.php
Varmuuden vuoksi voi olla hyvä hankkia vielä ne pari todistajaa, mielellään tietysti puolueettomia. :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757