Kalanpoikasia tulossa?

Mirella.

Heissan!

Meidän akvaariossa olevaan aarrearkkuun on ilmestynyt pieniä keltaisia mätipalleroita (hah mitä nyt sitte oikealla nimellä ovatkaan), joiden sisällä on jokaisessa pallerossa valkoinen piste. Ilmeisesti meidän monnit ovat tehneet "vauvoja".

Kysymys onkin, että mitä pitäisi tehdä jotta lapset saisivat rauhassa kasvaa? Hankkia poikasallas? Mitähän ne maksavat?
Mitä muuta pitäisi tietää poikasten hoidosta ym?
Eka kerta kun meidän akvaarioon on vauvoja tulossa, joten ollaan ihan tietämättömiä :D

Kiitos jos joku viitsisi asiallisesti avustaa!

10

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

      Mitä monneja tarkoitat?
      Partamonneja ilmeisesti?
      Jos ei partamonneja niin mitä sitten?

      Tahdotko varmasti kasvattaa partamonnin poikasia?
      Usein niistä on ylitarjontaa akvaariokaupoissa, eikä kukaan halua niitä vastaanottaa edes ilmaiseksi. Kutevat todella helposti, joskus vaivaksikin asti.

      Onko järkeä kudettaa sellaista lajia joka ei mene kaupaksi. Onko sulla tarjota niin monelle poikaselle koti, jotka jäävät sinulle?
      Yksi partamonni tarvitsee 100-litraa vettä.

      Jos haluat kudettaa, niin etsi sellainen kalalaji, jota kauppias tahtoo ottaa vastaan ja niillä olisi kysyntää. Voit saada vastikkeeksi poikasista jopa rahaa. ;)

      • Ms.x

        Vauvat ja kalavauvat ovat kyllä ihania.. Mutta itse myös olen kuullut, että partamonnit lisääntyvät tosi helposti, eikä niitä kukaan juuri huoli. Mää ottaisin sinuna mädin pois, niin kurjalta kun se tuntuukin.

        Tuon vuoksi otin vain yhden partiksen.


    • Mirella.

      Eipä ole partamonneja, jotenkas ei tarvitse Rihma sinulla alkaa minulle mitään saarnaamaan.
      Eläinkaupassa sanoivat että voin viedä poikaset heille jos haluan ja maksavatkin niistä, joten ei tarvi yhtään kuule sulla olla huolissaan.

      En kyllä valitettavasti viestistäsi löytänyt ollenkaan vastausta kysymykseeni, kuten en myöskään sinulta Ms.x.
      Kiitos kuitenki vastauksistanne.
      Eläinkaupassa kävin ja he osasivat vastata siihen,mitä minulla oli kysyttävää, joten eipä tähän tarvitse enää kenelläkään vastailla enempää.

      • niin koppavaa..

        Lueppa aloitusviestisi uudelleen. Kun et edes tiedä mitä kaloja sulla akvaariossasi on.. jotain monneja niinku. Jos ihmisellä on monneja, niin 95% ne on partamonneja. Turhaan alat nenäkkääksi. Kuule..


      • Ms.x

        Ei tarkoitukseni, eikä Rihmankaan, ollut sua loukata mitenkään ! :O

        Jos ei ollut partamonnia niin ok, äkkiseltään arvailtiin kun niitä useimmat ottaa. Asiallisesti minä luulin vastanneeni kans. Mitä monneja sulla on ? Uteliaisuus iski :)


      • Rihma

        Ollaanpas sitä herkällä päällä..
        Mielestäni kirjoitukseni oli ihan asiallinen ja varsinkaan jos lisääntyvä kalasi ei ole partamonni, niin "saarnani" ei sitten edes kosketa sua. ;)

        Mitä monneja sulla sitten on jollei partamonneja?
        Olisi mukava tietää mitä erikoista meinasit viljellä?
        Kalalaji olisi hyvä tietää että voisimme antaa sinulle vinkkejä sen kudetukseen.


    • revontuli

      Meilläkin on viikon vanhoja poikasia mutta ne on Revontulikalan jälkeläisiä.
      Nyt niitä kuitenkin on alkanu kuolla päivittäin.
      Miten usein ja kuinka paljon uskaltaa vaihtaa vettä

      • Usein

        Eikä luonnosakaan kaikki poikaset jää henkiin.
        Meillä tuo parttis munii säännöllisesti.
        Koska en niitä aina siirrä erikseen nou,esim Lehtikalat pitävät huolen harvennuksesta.Aina joku kasvaa isoksi.On ihan hienoa seurata niden kehittymistä.Jos mahdollista,isäparttis hoitaa lapsia pari viikkoa,kerää ne aina mahan alle. aluks tietysti Tuulettaa kutua sen kehittymisen ajan.Kerran pappa oli ihmeissään,kun sirsin vaavit mamma-altaaseen.Etsi niitä pitkin akvaariota,ja kun löysi Roikkui altaan kyljessä sen pari vk. ja leyhytteli eviään.


      • fish KING
        Usein kirjoitti:

        Eikä luonnosakaan kaikki poikaset jää henkiin.
        Meillä tuo parttis munii säännöllisesti.
        Koska en niitä aina siirrä erikseen nou,esim Lehtikalat pitävät huolen harvennuksesta.Aina joku kasvaa isoksi.On ihan hienoa seurata niden kehittymistä.Jos mahdollista,isäparttis hoitaa lapsia pari viikkoa,kerää ne aina mahan alle. aluks tietysti Tuulettaa kutua sen kehittymisen ajan.Kerran pappa oli ihmeissään,kun sirsin vaavit mamma-altaaseen.Etsi niitä pitkin akvaariota,ja kun löysi Roikkui altaan kyljessä sen pari vk. ja leyhytteli eviään.

        ... lehtikalan syövän partiksen kutua/munia/poikasia, mä kun luulin ettei ne kelpaa kellekkään!!?


      • Ainakin
        fish KING kirjoitti:

        ... lehtikalan syövän partiksen kutua/munia/poikasia, mä kun luulin ettei ne kelpaa kellekkään!!?

        Näykkivät ne hengiltä,vielä n.8mm pituisina.JA myös platyille ja isoille miljonakaloille ovat juuri kuoriutuneet,iskästä liian kauas eksyneet räpelöt oikeita herkkupaloja.On seurattu nenä kiinni akvaariossa.Silloin aivan pienenä,ensin ovat vain räpisteleviä ruskuaispalloja"nam",eivätkä kovia vielä vajaa settisinäkään.Mamma-altaassakin olevat tahtovat päästä pyrstöstään kun "isot kyttää josko jotakin tulis rakosesta ulos.
        Muniinhan ei kukaan pääse käsiksi,kun isi vahtii niitä tiukasti,(jos joku tulee liian lähelle,saa kyytiä)yrittää tietysti vahtia poikasiakin (ainakin pari vk. kuoriut.jälk.,mutta aina niistä joku karkaa liian kauas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe