voiko raskausoireet voimistua

vaikka keskenmeno

Voiko raskausoireet voimistua, vaikka olisi ollut keskenmeno pari viikkoa sitten?

Itselläni tuli reilut pariviikkoa sitten parina päivänä veristä vuotoa ja muutamana päivänä ruskeaa turhuvuotoa. Seuraavalla viikolla tuli muutamana päivänä ruskeaa tuhruvuotoa. Vuodot olivat niukkoja. Hyytymiä ei ollut. Menkat eivät olisi olleet tuolloin, kun nuo vuodot tulivat.Raskausoireet ovat kuitenkin vain voimistuneet. Nyt olen, (jos olen) viikolla 9. Nyt ei noin viikkoon ole tullut vuotoja.

13

4474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polli

      ...varmaan mennä tarkistuttamaan tilanne. Jos vuodot oli noin vähäisiä, niin keskenmenoa ei välttämättä edes ole tapahtunut. Oletko käynyt jo neuvolassa? Miten olet noin varma, että nuo vuodot tarkoitti keskenmenoa? Kuulostaa kyllä enemmän siltä, että olet vieläkin raskaana, jos kerran raskausoireitakin on ja vielä voimistumaan päin. Alkuraskaudessa vähäiset verenvuodot on kuitenkin aika yleisiä. Otappa asiasta selvää...

      • aloittaja

        Niin, en olekkaan varma, että olisi ollut keskenmeno. Ja toivon todellakin ettei ollut.
        Mutta silti pieni pelko kytee, että onko tuolla mahassa ketään elossa ja että tarkoittiko se vuoto keskenmenoa...

        Minulla on ihan normaalisti varattu ensimmäinen neuvola-aika parin viikon kuluttua. Ja neuvolaan olen ollut tuosta vuodosta yhteydessä ja sieltä käsketty vain odottaa...

        Oikeastaan haluaisin vain siihen vastauksen/kokemuksia, että onko kenelläkään raskausoireet voimistuneet, vaikka on ollut keskenmeno.


      • fia
        aloittaja kirjoitti:

        Niin, en olekkaan varma, että olisi ollut keskenmeno. Ja toivon todellakin ettei ollut.
        Mutta silti pieni pelko kytee, että onko tuolla mahassa ketään elossa ja että tarkoittiko se vuoto keskenmenoa...

        Minulla on ihan normaalisti varattu ensimmäinen neuvola-aika parin viikon kuluttua. Ja neuvolaan olen ollut tuosta vuodosta yhteydessä ja sieltä käsketty vain odottaa...

        Oikeastaan haluaisin vain siihen vastauksen/kokemuksia, että onko kenelläkään raskausoireet voimistuneet, vaikka on ollut keskenmeno.

        No ihan maalaisjärjellä ajateltuna, ei niiden oireiden pitäisi kyllä missään nimessä lisääntyä. Siitähän ne oireetkin tulee, kun sitä hcg-hormonia erittyy ja keskenmenon jälkeen sen erittyminen lakkaa ts. oireiden pitäisi olla hiipumaan päin. Kannattaa nyt vaan rauhoittua ja ottaa asia kerrallaan. Mitään et kuitenkaan voi asialle tehdä, jos on mennyt kesken (mitä myös vähän epäilen). Niin käy jos on käydäkseen, valitettavasti. Mutta toivotaan, että sulla olisi kuitenkin asiat mallillaan. Ja kuten polli kirjoittikin, niin vähäiset verenvuodot on aika yleisiä alkuraskaudessa. Ja eikös ne sieltä neuvolastakin neuvoneet, että seurataan tilannetta. Onhan sellaisiakin naisia, joilla useamman kuukauden aikana on kuukautismaista vuotoa aina silloin kun menkat normaalisti tulisivat raskaudesta huolimatta.


      • murmeli71
        fia kirjoitti:

        No ihan maalaisjärjellä ajateltuna, ei niiden oireiden pitäisi kyllä missään nimessä lisääntyä. Siitähän ne oireetkin tulee, kun sitä hcg-hormonia erittyy ja keskenmenon jälkeen sen erittyminen lakkaa ts. oireiden pitäisi olla hiipumaan päin. Kannattaa nyt vaan rauhoittua ja ottaa asia kerrallaan. Mitään et kuitenkaan voi asialle tehdä, jos on mennyt kesken (mitä myös vähän epäilen). Niin käy jos on käydäkseen, valitettavasti. Mutta toivotaan, että sulla olisi kuitenkin asiat mallillaan. Ja kuten polli kirjoittikin, niin vähäiset verenvuodot on aika yleisiä alkuraskaudessa. Ja eikös ne sieltä neuvolastakin neuvoneet, että seurataan tilannetta. Onhan sellaisiakin naisia, joilla useamman kuukauden aikana on kuukautismaista vuotoa aina silloin kun menkat normaalisti tulisivat raskaudesta huolimatta.

        Kipitäppä apteekkiin hakemaan itselles raskaustesti,, niin luultavasti,, saat vastauksen
        mieltäsi askarruttavaan kysymykseesi..Toivottavasti kaikki on kunnossa ja luultavasti onkin jos raskaus oireet lisääntyy.


      • ei kerro
        murmeli71 kirjoitti:

        Kipitäppä apteekkiin hakemaan itselles raskaustesti,, niin luultavasti,, saat vastauksen
        mieltäsi askarruttavaan kysymykseesi..Toivottavasti kaikki on kunnossa ja luultavasti onkin jos raskaus oireet lisääntyy.

        tässävaiheessa totuutta! Vaikka keskenmeno olisikin sattunut 2 viikkoa sitten, on elimistössä vielä hormoonia ja näyttää plussaa vaikkei raskaana olisikaan.


      • fia
        murmeli71 kirjoitti:

        Kipitäppä apteekkiin hakemaan itselles raskaustesti,, niin luultavasti,, saat vastauksen
        mieltäsi askarruttavaan kysymykseesi..Toivottavasti kaikki on kunnossa ja luultavasti onkin jos raskaus oireet lisääntyy.

        Osoitit viestisi varmaan tuolle alkuperäiselle kirjoittajalle, etkä, minulle ;). Itsekin vastasin ap:n viestiin...


    • oma kokemukseni...

      Itse sain keskenmenon rv. 8 ja vuotoa kesti viikkoja. Mutta raskausoireet eivät loppuneet. 6vk keskenmenon jälkeen menin hcg.kotrolliin jossa todettiin että arvo oli yhä yli 300 eli raskaana vieläkin ollaan vaikka kaavintakin tehtiin onnistuneesti. Sitä sitten lähdettiin tutkimaan että mistä johtuu ja kohdunulkoinenhan sieltä sitten löydettiin. Oli kylläkin jo niin pitkällä että oli munajohdin ja munasarja tuhoutuneet. Ja nämä raskaudet olivat alkaneet samaan aikaan. Toinen munasolu oli vain jäänyt munajohtimeen.

      • millat

        ^Oliko sulla kipuja tuosta kohdun ulkopuolisesta raskaudesta, siis ennenkuin se löydettiin?


      • .................
        millat kirjoitti:

        ^Oliko sulla kipuja tuosta kohdun ulkopuolisesta raskaudesta, siis ennenkuin se löydettiin?

        kipuja ja sitähän itsekin ihmettelin. Kun oli kuitenkin munajohdin revennyt ja veri oli tuhonnut munasarjan. En sit tiedä mistä johtuu.. lääkäritkin ihmetteli.


    • mk80

      Mulla tapahtui aikainen keskenmeno rv5. Olin pari päivää sitten tehnyt plussan ja sitten alkoi viikon vuoto hyytymien kera. Kun vuoto loppui ihmettelin että alkoi tulla raskausoireta. Tein varmuuden vuoksi testin ja vahvempaa plussaa näytti. Menin yksityiselle ja todetttiin kohtu tyhjentyneeksi. Lekuri sanoi, että raskaushormoni voi lisääntyä vielä muutaman päivän ajan vaikka km tapahtuu. Se alkaa sitten vähentyä hitaasti. Tein sitten tästä 4 pv päästä testin ja raskaustesti näytti negaa.

    • trepa19

      Moikka! Tyhmänä nyt kyselen että voiko keskenmenon jälkeen raskaus oireet lisääntyä sain maanantaina 9.9 keskenmenon ja eilen 10.9 oli paha olo illalla oksentamiseen asti ja oksentamisen jälkeen tuli hyvä olo mutta ala vatsassa oli outo tunne?

    • kaunii

      Mulle ainakin annettiin ohje, että vasta kuukauden päästä keskenmenosta (siis vuotojen alkamisesta) raskaustesti näyttää luotettavasti tuloksen.

    • ultraan?

      Jos ei ole rahasta tiukkaa, kannattaa käydä gynegologilla ultrassa?

      Toivottavasti kaikki on hyvin. Tsemppiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe