Tarkoitus olisi laittaa turbo -89 malliseen 1,9 SRi pösöön.
Kukaan tehnyt vastaavaa? Minkälaisia ahtopaineita kone kestää vakiokuosissaan? Onko 200hv haavekuvia vaiko ihan toimiva paketti?
405 turbottaminen
22
5916
Vastaukset
- Autot on
Miks tehdä kun on 405 M16 tehdas turbo.
- En ole kuullutkaan
"Miks tehdä kun on 405 M16 tehdas turbo."
Tällaista ei ole koskaan tullut vastaan, en ole itseasiassa koskaan kuullutkaan. 405 T16 mallista olen kuullut ja kerran jopa nähnytkin, sekin on kuitenkin erittäin harvinainen.
Tuo SRi nyt kuitenkin on valmiina pihassa ja olisi siksi helppo aihio. Pakosarjan teko ei tuota ongelmaa, noista on malleja valmiina netissä, ahtimen hankkiminenkaan ei tuota ongelmaa, eikä ongelmaa tuota edes polttoaineruiskutuksen modifiointi, joten... miksi ei voisi tehdä.
Miksi sitten kysyin? Ihan mielenkiinnosta olisin halunnut kuulla kokemuksi, tiedän että noita on tehty. - 1 tyyppi
En ole kuullutkaan kirjoitti:
"Miks tehdä kun on 405 M16 tehdas turbo."
Tällaista ei ole koskaan tullut vastaan, en ole itseasiassa koskaan kuullutkaan. 405 T16 mallista olen kuullut ja kerran jopa nähnytkin, sekin on kuitenkin erittäin harvinainen.
Tuo SRi nyt kuitenkin on valmiina pihassa ja olisi siksi helppo aihio. Pakosarjan teko ei tuota ongelmaa, noista on malleja valmiina netissä, ahtimen hankkiminenkaan ei tuota ongelmaa, eikä ongelmaa tuota edes polttoaineruiskutuksen modifiointi, joten... miksi ei voisi tehdä.
Miksi sitten kysyin? Ihan mielenkiinnosta olisin halunnut kuulla kokemuksi, tiedän että noita on tehty.Kuule otat ensin puhelimen käteen ja tilaat rautaromun kerääjän pihaan sitten pistät sen pösön paskan paaliin.Ja maailma pelastuu
- Ei kannata masentua
1 tyyppi kirjoitti:
Kuule otat ensin puhelimen käteen ja tilaat rautaromun kerääjän pihaan sitten pistät sen pösön paskan paaliin.Ja maailma pelastuu
Henkiseen pahoinvointiin on apuakin saatavilla. Vaikka mielenterveysmäärärahoja on supistettu huomattavissa määrin, ei se tarkoita etteikö lääkäriin kannattaisi mennä.
Se että purkaa itseään internetissä tai mahdollisesti juomalla viikonloppuisin suuria määriä alkoholia eivät ole viisaimpia tapoja vaikka kaamosmasennus/työahdistus/ihmissuhdeongelmat/jokin muu alkaisi kuinka painaa mieltä.
he saattavat osata auttaa
http://www.club-peugeot.com/
suomi24 keskusteluppalstat harvemmin antaa aliallisia vastauksia, (paitsi osa rekisteroityneistä jäsenistä)
Paljon en ole ranskalaisiin perehtynyt, mutta muistaakseni 405 SRi:issä in melko kovat puristukset, eli selkokielellä, ei kestä ahtamista, paitsi ehkä 0,2 bar ahdolla jolloin turboa tuskin huomaa, ennemminkin knnattaa metsästää joko Mi16 tai T16 tekniikka ja vaihtaa se autoosi.- Kyllä se tästä
Jep, kokeilin täällä kepill jäätä, itseasiassa kuulun tuohon peugeot clubiin.
En nimenomaan haluaisi Mi16 konetta, sen huonon alaväännön ja kierrosluonteen vuoksi, tuo T16 tekniikka taasen on sen verran harvinainen että sitä ei voi kukaan ajatella löytävänsä järkevään hintaan mistään.
No, jatketaan suunnittelua. - Peugeot 205
Kyllä se tästä kirjoitti:
Jep, kokeilin täällä kepill jäätä, itseasiassa kuulun tuohon peugeot clubiin.
En nimenomaan haluaisi Mi16 konetta, sen huonon alaväännön ja kierrosluonteen vuoksi, tuo T16 tekniikka taasen on sen verran harvinainen että sitä ei voi kukaan ajatella löytävänsä järkevään hintaan mistään.
No, jatketaan suunnittelua.www.sportpug.com
Käväseppä tuolla.
- pahalla
..., mutta ei millään hyvälläkään, ei voi käsittää miksi joku virittelee apaut 17 vuotta vanhaa koslaa, paalaamoon tollaset kuuluu. Muutenkaan ei ajo-ominaisuudet ja turvallisuus ole ihan tätäpäivää ja sitten pitää saada vielä lisää kaakkeja... No, kun pääset amiksesta niin ymmärrät mitä tarkoitan.
- Toni H
... puutun minulle kuulumattomaan asiaan, että ajettavuudessa 405 on edelleenkin perheautojen parhaimmistoa omassa luokassaan. Itsellä on ollut aikoinaan 2 405:sta ja nykypäivänä Mazdoilla (626 GE ja 323F -00) ja Avensiksella (-98)pyörittyäni on kieltämättä tullut kova ikävä Puksujen ajo-ominaisuuksia...
- Zeiss
Toni H kirjoitti:
... puutun minulle kuulumattomaan asiaan, että ajettavuudessa 405 on edelleenkin perheautojen parhaimmistoa omassa luokassaan. Itsellä on ollut aikoinaan 2 405:sta ja nykypäivänä Mazdoilla (626 GE ja 323F -00) ja Avensiksella (-98)pyörittyäni on kieltämättä tullut kova ikävä Puksujen ajo-ominaisuuksia...
Tuoreempien turbottaminen on tehty sen verran vaikeeksi Aken puolelta ettei uudempien autojen turbottamisessa ole oikeen mitään järkeä.
- mutta ei osunnut
"Ei millään pahalla, mutta ei millään hyvälläkään, ei voi käsittää miksi joku virittelee apaut 17 vuotta vanhaa koslaa, paalaamoon tollaset kuuluu."
Voisitko perustella miksi tuo kuuluisi romuttaa? Ruosteeton auto, hyvät ajo-ominaisuudet, kohtuulliset jarrut, eikä muutenkaan mitään vikaa joka suoranaisesti vaarantaisi ketään.
"Muutenkaan ei ajo-ominaisuudet ja turvallisuus ole ihan tätäpäivää ja sitten pitää saada vielä lisää kaakkeja..."
Ajo-ominaisuudet on tätä päivää, kokeile jos et usko. Tuossa SRi mallissa on sama alusta kuin Mi16 mallissa, ja kun autoon on vaihdettu puslat eteen ja taka-akselin kiinnityskumit taakse, se on kerrassaan loistava ajaa. Ja kyllä, olen ajanut uusiakin autoja.
"No, kun pääset amiksesta niin ymmärrät mitä tarkoitan."
Jaa, pitäisi varmaan enin mennä sinne. Nelikymppinen kaveri jolla korkeakoulututkinto, ei kuitenkaan koe ammattikoulua ihan omaksi jutukseen.
Eli, en meinaa tappaa itseäni enkä ketään muutakaan tuolla rakennelmalla. Kyse on enemmän harrastuksesta, on kiva tehdä käsillä asioita. Miksi ei voisi laittaa autoon turboahdinta jos se kerran on mahdollista. Myönnetään että sen verran pikkupoikaa toki meikäläisessäkin on että kivahan tuollaisella olisi liikennevaloissa uudempia autoja ihmetyttää. - Konttorilta, päivää
mutta ei osunnut kirjoitti:
"Ei millään pahalla, mutta ei millään hyvälläkään, ei voi käsittää miksi joku virittelee apaut 17 vuotta vanhaa koslaa, paalaamoon tollaset kuuluu."
Voisitko perustella miksi tuo kuuluisi romuttaa? Ruosteeton auto, hyvät ajo-ominaisuudet, kohtuulliset jarrut, eikä muutenkaan mitään vikaa joka suoranaisesti vaarantaisi ketään.
"Muutenkaan ei ajo-ominaisuudet ja turvallisuus ole ihan tätäpäivää ja sitten pitää saada vielä lisää kaakkeja..."
Ajo-ominaisuudet on tätä päivää, kokeile jos et usko. Tuossa SRi mallissa on sama alusta kuin Mi16 mallissa, ja kun autoon on vaihdettu puslat eteen ja taka-akselin kiinnityskumit taakse, se on kerrassaan loistava ajaa. Ja kyllä, olen ajanut uusiakin autoja.
"No, kun pääset amiksesta niin ymmärrät mitä tarkoitan."
Jaa, pitäisi varmaan enin mennä sinne. Nelikymppinen kaveri jolla korkeakoulututkinto, ei kuitenkaan koe ammattikoulua ihan omaksi jutukseen.
Eli, en meinaa tappaa itseäni enkä ketään muutakaan tuolla rakennelmalla. Kyse on enemmän harrastuksesta, on kiva tehdä käsillä asioita. Miksi ei voisi laittaa autoon turboahdinta jos se kerran on mahdollista. Myönnetään että sen verran pikkupoikaa toki meikäläisessäkin on että kivahan tuollaisella olisi liikennevaloissa uudempia autoja ihmetyttää.Ei tule onnistumaan. Turbottamisessa tulee vastaan tehokkaimman mallin alustarakenne- ja jarruvaatimusten lisäksi myös päästörajat.
Maksaa VTT:ssä tehtynä poskettomasti tolkuttoman kalliin ahtamisen lisäksi.
PSA:n vakiomoottori kun ei kestä ahtamisen aiheuttamia lämpö- ja vääntörasituksia.
Venttiilit pitäisi vaihtaa natriumtäytteisiin, rakentaa voitelu- ja jäähdytysjärjestelmä kokonaan uusiksi, miettiä voimansiirron maksimomentin sietoa, kytkintä, polttoaineen syöttöä ja mahdollisesti vielä välijäähdytintäkin. Alkuperäisen moottorin öljypumppu esimerkiksi ei turbokäyttöön riitä.
Ongelmia on tukuttain ja lopulta pitäisi saada VTT:n dynottama todistus päästöjen EU-vaatimustenmukaisuudesta. Eihän se mahdotonta ole, tietenkään. Mutta lopputulos ei todellakaan juuri suorituskyvyltään eroa nykyaikaisen kaksilitraisen vapaastihengittävän suoritusarvoista ja jää selvästi saman kokoiselle turbodieselille. Ei kannata. - Kun ei saa tehdä
Konttorilta, päivää kirjoitti:
Ei tule onnistumaan. Turbottamisessa tulee vastaan tehokkaimman mallin alustarakenne- ja jarruvaatimusten lisäksi myös päästörajat.
Maksaa VTT:ssä tehtynä poskettomasti tolkuttoman kalliin ahtamisen lisäksi.
PSA:n vakiomoottori kun ei kestä ahtamisen aiheuttamia lämpö- ja vääntörasituksia.
Venttiilit pitäisi vaihtaa natriumtäytteisiin, rakentaa voitelu- ja jäähdytysjärjestelmä kokonaan uusiksi, miettiä voimansiirron maksimomentin sietoa, kytkintä, polttoaineen syöttöä ja mahdollisesti vielä välijäähdytintäkin. Alkuperäisen moottorin öljypumppu esimerkiksi ei turbokäyttöön riitä.
Ongelmia on tukuttain ja lopulta pitäisi saada VTT:n dynottama todistus päästöjen EU-vaatimustenmukaisuudesta. Eihän se mahdotonta ole, tietenkään. Mutta lopputulos ei todellakaan juuri suorituskyvyltään eroa nykyaikaisen kaksilitraisen vapaastihengittävän suoritusarvoista ja jää selvästi saman kokoiselle turbodieselille. Ei kannata."Ei tule onnistumaan. Turbottamisessa tulee vastaan tehokkaimman mallin alustarakenne- ja jarruvaatimusten lisäksi myös päästörajat."
Mistäs vuosimallista lähtien nämä tulee vastaan? Olin siinä luulossa että -89 olisi vielä mennyt ilman noita kalliita päästömittauksia. Alusta ja jarrut on jo samat kuin tehokkaimmassa mallissa.
"PSA:n vakiomoottori kun ei kestä ahtamisen aiheuttamia lämpö- ja vääntörasituksia."
Kyse on varmaankin siitä että vakiomoottori ei kestä liian suurta lämpörasitusta. Jossakin se raja ahtamisessakin tulee.
"Venttiilit pitäisi vaihtaa natriumtäytteisiin, rakentaa voitelu- ja jäähdytysjärjestelmä kokonaan uusiksi, miettiä voimansiirron maksimomentin sietoa, kytkintä, polttoaineen syöttöä ja mahdollisesti vielä välijäähdytintäkin. Alkuperäisen moottorin öljypumppu esimerkiksi ei turbokäyttöön riitä."
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=1016
No, tuossa on ahdettuna sama moottori, 1,6 litraisena versiona, ilman suuria muutoksia.
"Mutta lopputulos ei todellakaan juuri suorituskyvyltään eroa nykyaikaisen kaksilitraisen vapaastihengittävän suoritusarvoista"
Jaa, kun auto on ahtamattomanakin tasapäinen uusiin kaksilitraisiin verrattaessa, ellei jopa sieltä keskikastin ripeämmältä puolelta.
"ja jää selvästi saman kokoiselle turbodieselille."
En oikein usko, mutta mielipiteeseen on toki oikeus kaikilla.
"Ei kannata."
No mikä tässä maailmassa kannattaa. Olit nyt selvästi punnitsemassa projektin kannattavuutta suorituskyvyn kannalta.
Kirjoitin jo aiemmin että kyse olisi siitä että on mielenkiintoista rakentaa asioita, tehdä käsillään jotakin. Kaiken saa kaupasta uutena, mutta olen sen verran omituinen kaveri että se ostaminen ei anna minulle samaa onnistumisen tunnetta kuin se että tekee itse. - Zeiss
Kun ei saa tehdä kirjoitti:
"Ei tule onnistumaan. Turbottamisessa tulee vastaan tehokkaimman mallin alustarakenne- ja jarruvaatimusten lisäksi myös päästörajat."
Mistäs vuosimallista lähtien nämä tulee vastaan? Olin siinä luulossa että -89 olisi vielä mennyt ilman noita kalliita päästömittauksia. Alusta ja jarrut on jo samat kuin tehokkaimmassa mallissa.
"PSA:n vakiomoottori kun ei kestä ahtamisen aiheuttamia lämpö- ja vääntörasituksia."
Kyse on varmaankin siitä että vakiomoottori ei kestä liian suurta lämpörasitusta. Jossakin se raja ahtamisessakin tulee.
"Venttiilit pitäisi vaihtaa natriumtäytteisiin, rakentaa voitelu- ja jäähdytysjärjestelmä kokonaan uusiksi, miettiä voimansiirron maksimomentin sietoa, kytkintä, polttoaineen syöttöä ja mahdollisesti vielä välijäähdytintäkin. Alkuperäisen moottorin öljypumppu esimerkiksi ei turbokäyttöön riitä."
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=1016
No, tuossa on ahdettuna sama moottori, 1,6 litraisena versiona, ilman suuria muutoksia.
"Mutta lopputulos ei todellakaan juuri suorituskyvyltään eroa nykyaikaisen kaksilitraisen vapaastihengittävän suoritusarvoista"
Jaa, kun auto on ahtamattomanakin tasapäinen uusiin kaksilitraisiin verrattaessa, ellei jopa sieltä keskikastin ripeämmältä puolelta.
"ja jää selvästi saman kokoiselle turbodieselille."
En oikein usko, mutta mielipiteeseen on toki oikeus kaikilla.
"Ei kannata."
No mikä tässä maailmassa kannattaa. Olit nyt selvästi punnitsemassa projektin kannattavuutta suorituskyvyn kannalta.
Kirjoitin jo aiemmin että kyse olisi siitä että on mielenkiintoista rakentaa asioita, tehdä käsillään jotakin. Kaiken saa kaupasta uutena, mutta olen sen verran omituinen kaveri että se ostaminen ei anna minulle samaa onnistumisen tunnetta kuin se että tekee itse.Jos rekisteriotteessa ei lue että vähäpäästöinen tai katalysaattori? , niin ei tartte mitään päästö mittauksia.
- hepulle potkut!!
Kun ei saa tehdä kirjoitti:
"Ei tule onnistumaan. Turbottamisessa tulee vastaan tehokkaimman mallin alustarakenne- ja jarruvaatimusten lisäksi myös päästörajat."
Mistäs vuosimallista lähtien nämä tulee vastaan? Olin siinä luulossa että -89 olisi vielä mennyt ilman noita kalliita päästömittauksia. Alusta ja jarrut on jo samat kuin tehokkaimmassa mallissa.
"PSA:n vakiomoottori kun ei kestä ahtamisen aiheuttamia lämpö- ja vääntörasituksia."
Kyse on varmaankin siitä että vakiomoottori ei kestä liian suurta lämpörasitusta. Jossakin se raja ahtamisessakin tulee.
"Venttiilit pitäisi vaihtaa natriumtäytteisiin, rakentaa voitelu- ja jäähdytysjärjestelmä kokonaan uusiksi, miettiä voimansiirron maksimomentin sietoa, kytkintä, polttoaineen syöttöä ja mahdollisesti vielä välijäähdytintäkin. Alkuperäisen moottorin öljypumppu esimerkiksi ei turbokäyttöön riitä."
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=1016
No, tuossa on ahdettuna sama moottori, 1,6 litraisena versiona, ilman suuria muutoksia.
"Mutta lopputulos ei todellakaan juuri suorituskyvyltään eroa nykyaikaisen kaksilitraisen vapaastihengittävän suoritusarvoista"
Jaa, kun auto on ahtamattomanakin tasapäinen uusiin kaksilitraisiin verrattaessa, ellei jopa sieltä keskikastin ripeämmältä puolelta.
"ja jää selvästi saman kokoiselle turbodieselille."
En oikein usko, mutta mielipiteeseen on toki oikeus kaikilla.
"Ei kannata."
No mikä tässä maailmassa kannattaa. Olit nyt selvästi punnitsemassa projektin kannattavuutta suorituskyvyn kannalta.
Kirjoitin jo aiemmin että kyse olisi siitä että on mielenkiintoista rakentaa asioita, tehdä käsillään jotakin. Kaiken saa kaupasta uutena, mutta olen sen verran omituinen kaveri että se ostaminen ei anna minulle samaa onnistumisen tunnetta kuin se että tekee itse.Kyllä tää konttorin miehen vastaus meni niin mettään kun mennä voi.
Päästörajojen suhteen olet oikeassa, -89 mallissa ei tarvii tehä kalliita mittauksia. Alusta ja jarrut ovat myös kunnossa.
Tuohon rasitus asiaan en muuta osaa sanoa kuin että puristukset olisi hyvä laskea sinne 9:1 tuntumaan jotta saadaan nakutus rajaa alemmas. Hyvää tietysti tekee laakeroida koneen alakerta, sillä varmistaa ettei ainakaan vanhojen hieman kuluneiden laakereiden takia tapahdu tuhoa alakerrassa.
Polttoaineen syöttö ja sytytys on tärkeää saada tuollaisessa projektissa kohdalleen, liian laihalla seoksella tai väärillä ennakoilla ajettaessa kone nakuttaa melko varmasti. Sytytyksen säätöön ja polttoaineen syöttöön on peugeot miehillä olemassa omat ratkaisunsa jotka toimivat riittävän hyvin. Välijäähdytin kannattaa laittaa, ei tossa projektissa ole enää iso homma kaiken muun ohella, vakio kytkimellä voi ajaa niin kauan kun alkaa luistamaan.
Laittamasi linkin tiedoilla pääset projektin kanssa hyvin alkuun.
"ei kannata"
siitä voidaan olla monta mieltä, yleensä mikään harrastus ei ole kannattavaa rahallisesti... Mielenkiinnosta näitä tehdään. - pöhisee
Konttorilta, päivää kirjoitti:
Ei tule onnistumaan. Turbottamisessa tulee vastaan tehokkaimman mallin alustarakenne- ja jarruvaatimusten lisäksi myös päästörajat.
Maksaa VTT:ssä tehtynä poskettomasti tolkuttoman kalliin ahtamisen lisäksi.
PSA:n vakiomoottori kun ei kestä ahtamisen aiheuttamia lämpö- ja vääntörasituksia.
Venttiilit pitäisi vaihtaa natriumtäytteisiin, rakentaa voitelu- ja jäähdytysjärjestelmä kokonaan uusiksi, miettiä voimansiirron maksimomentin sietoa, kytkintä, polttoaineen syöttöä ja mahdollisesti vielä välijäähdytintäkin. Alkuperäisen moottorin öljypumppu esimerkiksi ei turbokäyttöön riitä.
Ongelmia on tukuttain ja lopulta pitäisi saada VTT:n dynottama todistus päästöjen EU-vaatimustenmukaisuudesta. Eihän se mahdotonta ole, tietenkään. Mutta lopputulos ei todellakaan juuri suorituskyvyltään eroa nykyaikaisen kaksilitraisen vapaastihengittävän suoritusarvoista ja jää selvästi saman kokoiselle turbodieselille. Ei kannata.paska puhetta päästömittaukset tarvii jos auto vähäpäästöinen ei ole vm 89.teholapun tarvii et hepat ei ole nousseet yli 20% esim vakio moottori 130 hv sitten ahtimet ja muut lelut kiinni painetta sen verran et 156 hv ei mene yli ...katsastuskonttorille rekisteriotteeseen merkintä et nano nano paineilla 156 hv sillä sipuli sitten vaan tehoja hakemaan dynoon ja kestää hyvin kilon paineita männät kyllä joudut vaihtaa.morjens
- pöhisee
Konttorilta, päivää kirjoitti:
Ei tule onnistumaan. Turbottamisessa tulee vastaan tehokkaimman mallin alustarakenne- ja jarruvaatimusten lisäksi myös päästörajat.
Maksaa VTT:ssä tehtynä poskettomasti tolkuttoman kalliin ahtamisen lisäksi.
PSA:n vakiomoottori kun ei kestä ahtamisen aiheuttamia lämpö- ja vääntörasituksia.
Venttiilit pitäisi vaihtaa natriumtäytteisiin, rakentaa voitelu- ja jäähdytysjärjestelmä kokonaan uusiksi, miettiä voimansiirron maksimomentin sietoa, kytkintä, polttoaineen syöttöä ja mahdollisesti vielä välijäähdytintäkin. Alkuperäisen moottorin öljypumppu esimerkiksi ei turbokäyttöön riitä.
Ongelmia on tukuttain ja lopulta pitäisi saada VTT:n dynottama todistus päästöjen EU-vaatimustenmukaisuudesta. Eihän se mahdotonta ole, tietenkään. Mutta lopputulos ei todellakaan juuri suorituskyvyltään eroa nykyaikaisen kaksilitraisen vapaastihengittävän suoritusarvoista ja jää selvästi saman kokoiselle turbodieselille. Ei kannata.paska puhetta päästömittaukset tarvii jos auto vähäpäästöinen ei ole vm 89.teholapun tarvii et hepat ei ole nousseet yli 20% esim vakio moottori 130 hv sitten ahtimet ja muut lelut kiinni painetta sen verran et 156 hv ei mene yli ...katsastuskonttorille rekisteriotteeseen merkintä et nano nano paineilla 156 hv sillä sipuli sitten vaan tehoja hakemaan dynoon ja kestää hyvin kilon paineita männät kyllä joudut vaihtaa.morjens
- se niin??
pöhisee kirjoitti:
paska puhetta päästömittaukset tarvii jos auto vähäpäästöinen ei ole vm 89.teholapun tarvii et hepat ei ole nousseet yli 20% esim vakio moottori 130 hv sitten ahtimet ja muut lelut kiinni painetta sen verran et 156 hv ei mene yli ...katsastuskonttorille rekisteriotteeseen merkintä et nano nano paineilla 156 hv sillä sipuli sitten vaan tehoja hakemaan dynoon ja kestää hyvin kilon paineita männät kyllä joudut vaihtaa.morjens
olikohan se vielä jotenkin niin sen ahtamisen ja 20% tehon lisäyksen kanssa että jos kyseisestä automallista on useita eri tehoisia versioita, niin se 20 pojoo katsotaan sen tehokkaimman mallin mukaan? muistanko väärin? joku muu kenties tietää paremmin?
p.s. kyllä valmiiksi ahdetun vehkeen laitto on ollut kivutonta ja kivaa... - pöhisee
se niin?? kirjoitti:
olikohan se vielä jotenkin niin sen ahtamisen ja 20% tehon lisäyksen kanssa että jos kyseisestä automallista on useita eri tehoisia versioita, niin se 20 pojoo katsotaan sen tehokkaimman mallin mukaan? muistanko väärin? joku muu kenties tietää paremmin?
p.s. kyllä valmiiksi ahdetun vehkeen laitto on ollut kivutonta ja kivaa...ei ollu niin jos vaihtaa koneen pitää muutos katsastaa sille koneelle .20% saa virittää ilman muutoskatsastusta.ahdin,cooleri ja ahtopaine tulee vain merkatuksi rekisteri otteeseen.
- urmas
pöhisee kirjoitti:
ei ollu niin jos vaihtaa koneen pitää muutos katsastaa sille koneelle .20% saa virittää ilman muutoskatsastusta.ahdin,cooleri ja ahtopaine tulee vain merkatuksi rekisteri otteeseen.
Jälkiasennus ahdin pitää aina muutoskatsastaa. Muutoskatsastuksessa tulee esittää luotettava selvitys moottorin tehosta (esim. teholappu), jossa ilmenee käytetty ahtopaine. Myös valmiiksi ahdettu auto tulisi muutoskatsastaa, jos ahdin vaihdetaan.
Ahtimen vaihto/asennus rinnastetaan moottorin vaihtoon. Myös jälkikäteen asennettu/vaihdettu välijäähdytin tulee muutoskatsastaa.
20% säännössä voidaan käyttää vertailumallina mallisarjan tehokkainta versiota vain jos alusta ja jarrut on kokonaisuudessaan muutettu vastaamaan sitä.
- Pugisti
Ei mikään ongelma jos ei ole katti malli. Kone irti ja männistä siivua pois. Tuo 200hp ei oo mahdottomuus, Mi:n koneesta (vakiona 160hp) saa ahdettuna "helposti" 300hp. Alakerrat on kestävää tekoa. Oikeestaan kaikissa Xu koneissa on yhtä vahvat alakerrat.
Tottakai kaikki laakerit yms kannattaa uusia. Ruisku kannattaa vaihtaa ohjelmoitavaan. Tai vakio ruiskulla jättää tehot 160-170hp:aan.
Kannattaa siirtyä todellakin tonne Sportpug.com:iin ja lueskella turbotus juttuja mm. projektit osiosta. Ja on siellä turbotetun Sri:n omistajiakin pyörinyt. ;)- pöhisee
toimii noinkin mut vakio mäntä ei kauheita kestä varsinkin jos sitä heikentää sorvaamalla se on sit eri juttu et mikä on paljon tai vähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666204Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583073- 312233
- 131847
- 201818
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191803Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131552- 181539
- 511515
- 91473