Itse olen kiertoliittymien puolestapuhuja numero yksi. En käsitä valoja paikassa jossa ne ovat turhia ja hyödyttömiä. Kiertoliittymä olisi asiaa monessa valoristeyksessä joita voitaisiin alkaa pikkuhiljaa purkaa pois koska ne eivät kuulu nollatoleranssin Suomeen. Unohtakaa todelliset vaaran paikat, joita jokainen löytää, mutta tämä onkin universaali keskustelu.
valot vai ympyrä?
9
568
Vastaukset
joissain valot on paremmat kuin ympyrä ja toisinpäin. Hyvin suunniteltu ympyrä on toimiva, ja nopea kaikille, mutta ei sovi joka paikkaan, esim, kaupunkien keskustat, joissa hyvin jaksotetut valot ovat parhaat (ja harvinaiset)
vielä kun kaikki autoilijat OSAISIVAT AJAA niissä ympyröissä, silloin parempia ratkaisuita saisi hakea.- Auto--Antero
Oletko semmoisia nähnyt? Ok olen minäkin. Lähimmät löytyvät Tallinnasta.
On hienoa nähdä katu vihreää pursuten, kilometri toisensa perään.
Ei ole kiirus ajaa, kun tietää, ettei HAISTAVIUN punavalo keskeytä etenemistä.
HELLsingissä joutuu koko ajan polkemaan täysillä. Muuten vaihtuu punavalo päin naamaa.
Liian usein saa liikkeelle lähtiessään huomata seuraavien valojen vaihtuvan HAISTAVITUNpunaiseksi!!!
Ainoastaan täysikaasu kiihdytys pelastaa tilanteen keltaisille.
Siinä vaiheessa vauhtia on usein reippaasti toista sataa, mutta se on ilmeisesti kaupungin isien tarkoituiskin.
Tuottaahan se reippaasti veroeuroja valtion kassaan, meinaan se täyskiihdytys... - toope
Auto--Antero kirjoitti:
Oletko semmoisia nähnyt? Ok olen minäkin. Lähimmät löytyvät Tallinnasta.
On hienoa nähdä katu vihreää pursuten, kilometri toisensa perään.
Ei ole kiirus ajaa, kun tietää, ettei HAISTAVIUN punavalo keskeytä etenemistä.
HELLsingissä joutuu koko ajan polkemaan täysillä. Muuten vaihtuu punavalo päin naamaa.
Liian usein saa liikkeelle lähtiessään huomata seuraavien valojen vaihtuvan HAISTAVITUNpunaiseksi!!!
Ainoastaan täysikaasu kiihdytys pelastaa tilanteen keltaisille.
Siinä vaiheessa vauhtia on usein reippaasti toista sataa, mutta se on ilmeisesti kaupungin isien tarkoituiskin.
Tuottaahan se reippaasti veroeuroja valtion kassaan, meinaan se täyskiihdytys...Antero on päässyt taas avohoitoon!
- liikenneympyrää
Se vetää paremmin vaikka siellä seassa pyöriikin kainenlaista kapulaa rattaisiin laittajaa mutta silti se toimii.
Liikennevalot maksaa senkin jälkeen kun ne on kerran asennettu, niitä joutudaan joskus huoltamaan, ohjelmoimaan jne. - useinmiten
ympyrä tietenkin, säästää kaikkien aikaa ja hermoja, toimii niin vilkkaan kuin hiljaisenkin liikenteen aikana.
- Asmo Sula
Vilkun oikeaoppinen käyttö olisi kuitenkin ensiarvoisen tärkeää, etenkin vilkkaamin liikennöidyissä kieroliittymissä. Myös, mikäli siihen ei sen kummempia esteitä, kieroliittymän halkaisia voisi olla suurempi kuin näissä nykyisissä. Antaisi lisää reagointiaikaa.
- liikenneympyräkin
Suht väljässä liikenteessä liikenneympyrä toimii mainiosti mutta liian tiheässä liikenteessä puuroutuu liikenneympyräkin.
Vain jos on yksi selkeä pääsuunta jota käytännössä kaikki ajavat.
Liikenneympyrästä kun yksi poistuu niin siihen jää juuri sopiva autonmentävä rako - ja taas jatkuu piirileikki. :)
Tietysti vaatii sitä vilkun käyttöä minkä niin monet unohtavat. Itse yritän sormella aina osoittaa kattoon päin (vilkunvarren kääntösuuntaa) noille, mutta jotenkin epäilen etteivät he osaa sivuilleenkaan katsella...
Ympyrä parempi, vielä kun ihmiset oppisivat niissä ajamaan niin olisi melkein yhtä hyvä kuin eritasoristeys... :)
Eilenkin ajelin kaverin perässä kohti paikallista pizzeriaa (älkää kysykö) kun ympyrässä vetäisi joku teinicorollisti näppärästi suoraan tämän eteen (siis me ajoimme jo ympryässä). Kaveri jarrutti aika voimakkaasti ja minä vähän kevyemmin siellä perässä. Perille kun päästiin niin ehdotin että olisi ajanut päälle. Niin sanoikin tekevänsä normaalisti, mutta ei viitsinyt kun oli 5kk lapsi kyydissä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768372Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583253- 372576
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182175Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362139- 262138
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151713- 641670
- 181619