Niska- ja päänsärky

J.o.h.k.u

Moi kaikki.

Mulla on ollut viime aikoina niskasärkyä ja siitä johtuvaa takaraivon päänsärkyä.
Lisäksi tuntuu ku kasvojen toista puolta (siis poskea, ohimoa ja korvaa) puuduttas vaikka onhan siinä tuntoa tietysti mut se vaan tuntuu puutuneelta ja kuumottavalta. Yleensä se puuduttaa sitä puolta kumpi puoli niskasta on jumissa.
Yläselkäsärkyä on ja tällä hetkellä puuduttaa myös oikeaa kättä (enimmäkseen pikkusormea) ja jaloissakin tuntuu veri kiertävän huonosti (ovat kylmät).
Mulla on alaselkäkipuja ollut ja iskiaskin todettu.
Tää on tosi inhottavaa ja en tiedä millä saisin lihakseni rennoiksi. Tää on taatusti stressistä johtuvaa ja oon kovasti yrittäny venytellä noita lihaksia mutta särkylääke on ainoa joka vähä lievittää.

Ainiin ja ihan vähä on jotain silmä- ja korvahäiriötä ollu..

Niin, millä mä saan itteni rennoks ku Mobilat ei auta. Auttakaa pliide!!!!!!!

17

18909

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jardis

Onko jalkojen erimittaisuutta? Vois noi vaivat viitata lantion epäsymmetriaan.?!

• Jardis

Naaman puutumis /kuumotus, näkö-& kuulohäröt oireet johtuu todennäköiseti niskan fasettilukkoloista.(ehkä jopa rintarangan lukkotiloista) Ainakin omalla kohdalla on näin.
      Voihan se olla tietysti lihas peräistäkin. Kokeile kylmä/kuuma hoitoja. Voisi auttaa pahimpaan lihasperäiseen jännitykseen. Itse käytän kylmägeeliä ja mikrossa kuumennettavaa vehnälämpöpussia lähes päivittäin.

• ettei ole vakavaa

Käy ihmeessä lääkärissä. Kasvon puutumiset voivat johtua niin monesta eri asiasta (niska/hartia -vaivat, stressi, joku vakavampi..). Itselläni oli juuri nuo oireet ja kaikki tutkittiin: pään MRI, litrakaupalla verikokeita yms. Mistään ei löytynyt mitään ja diagnoosi oli stressi. Ei kannata jäädä tuleen makaamaan, vaan marsmars lääkäriin, että saat mielenrauhan (=stressi helpottuu), jolloin myös oireet tod.näk. kaikkoavat.

• hoidettu

Käy Lahdessa... tai Helsingissä, tai Turussa.
      Googleta Selkäsivut

Silmä- ja korvahäiriöt lähtee sieltä niskasta, hermot pinteessä kun lihakset kireinä. Ja lihakset kireinä, koska rintaranka jumissa. Siksi se sormikin puutuu... Ja rintaranka on jumissa koska lantio on vinossa ja siksi on iskiasta ja jaloissa huono verenkierto...

• Kotimaamatkailija

Olen asunut Lahdessa ja Turussa, Helsingissä käyn vähintään kerran kuukaudessa, Turussa nykyään n. kerran viikossa. Kivut jäljellä.
        Pitäisikö käydä useammin Lahdessa, mutta kun se on niin kammottava paikka?
        Kutsu sinne tuli tosin juuri, valitettavasti vasta tammikuuksi. Luuletko, että auttaa?

• hoidettu
        Kotimaamatkailija kirjoitti:

Olen asunut Lahdessa ja Turussa, Helsingissä käyn vähintään kerran kuukaudessa, Turussa nykyään n. kerran viikossa. Kivut jäljellä.
        Pitäisikö käydä useammin Lahdessa, mutta kun se on niin kammottava paikka?
        Kutsu sinne tuli tosin juuri, valitettavasti vasta tammikuuksi. Luuletko, että auttaa?

Tarkoitin, että noissa paikoissa löytyy osaavia auttajia tasan noin yksi kussakin...

• takaraivokivut

Olenpa myöskin minäkin kärsinyt samoista suorastaan kestämättömiksikin kehittyneistä samoista kivuista.
      Niistä "tavallisista" tutkimuksista, hieronnoista eikä pillereistä ollut mitään apua!

Amalgaamipaikkojen poisto hampaista, ja näitä "hoidetun" kokemuksia ja näkemyksiä seurailemalla saatiin viimeinkin tilanteen kehitys kääntymään positiivisemmaksi, potilaan kannalta!

• SÄÄNNÖLLISTÄ LIIKUNTAA??

???

• halutti

kovinkin liikkua, ja lenkkeillä, mutta muutenkin pahat kivut siitä vielä ärtyivät, ja tulivat entistäkin pahemmiksi, joka sitten rupesi juoksentelujakin rajoittamaan!

• ..,,,..,

Kertomusesi oli ihan kuin omani.Stressi nimenomaan on laukaissut niskakivun itselläni jo kahteen kertaan,välissä oli liki vuoden oireeton jakso.
      Molemmilla kerroilla on parantunut parissa kuukaudessa.Kiropraktikolla kävin oireiden ollessa pahimmillaan,eipä sanottavasti ollut järin paljon hyötyä..hieronta auttoi paljonkin (kolme varttia kerrallaan ja koko selkä).Sekä niska-hartia venyttelyt joka päivä säännöllisesti ovat auttaneet myös.Niska paranee pikkuhiljaa,mitään yhtäkkistä paranemista on turha toivoa.
      Tuo toispuolinen pään ja posken puutuminen on muuten tosi pelottava oire,itse pelästyin tosi paljon ensimmäisellä kerralla, mutta on onneksi ihan tavallinen ja vaaraton oire,vaikkakin hyvin epämukava.
      Yritä parjäillä.kyllä se siitä paranee kun olet kärsivällinen!

• että,

minulla ei auttaneet sen paremmin hieronnat, kuin pilleritkään, kuten jo kerroinkin.
        Puutumista, tunnottomuutta on mm. naaman aluella runsaasti vieläkin!

• sirjeliini
        että, kirjoitti:

minulla ei auttaneet sen paremmin hieronnat, kuin pilleritkään, kuten jo kerroinkin.
        Puutumista, tunnottomuutta on mm. naaman aluella runsaasti vieläkin!

Mulla on elämäni aikana ollut monen monta kertaa hartiat ja niskat tosi surkeessa kunnossa. Pahin oli, kun äityivät siihen kuntoon, ettei päätä pystynyt enää kääntämään. Päänsärkyä kesti yli puoli vuotta. Oli liikuntaa, lääkkeitä, hierontaa ja viimeisellä otetiin magneettikuvatkin, kun päätä vain särki. Niistä ei näkynyt mitään. Puristusvoima käsistä meni kokonaan ja lopulta jouduin kuntoutukseen kahdeksi viikoksi. Siellä sitten tuli apua.

Jatkoin kotona annettuja ohjeita, eli liikuntaa ja jumppaa.
        Valitettavasti on vain niin, että työni on täysipainoista istumista tietokoneen ääressä kahdeksan tuntia päivässä, ja kiire on kova, joten eivät nämä vaivat ikinään lopu.
        Nytkin odotan kuin lehmä kesää, että pääsen huomenna hierojalle. Niskat ja joka paikka ihan jumissa, päätä särkenyt jo viikon.

Eli ikuinen kierre tämä on, ainakin kun muutosta työasentoon ei voi tapahtua.
        Täytyy vaan sanoo, että p....maista on!!!

Terveisiä vaan kaikille kohtlotovereille.

• mktl
        sirjeliini kirjoitti:

Mulla on elämäni aikana ollut monen monta kertaa hartiat ja niskat tosi surkeessa kunnossa. Pahin oli, kun äityivät siihen kuntoon, ettei päätä pystynyt enää kääntämään. Päänsärkyä kesti yli puoli vuotta. Oli liikuntaa, lääkkeitä, hierontaa ja viimeisellä otetiin magneettikuvatkin, kun päätä vain särki. Niistä ei näkynyt mitään. Puristusvoima käsistä meni kokonaan ja lopulta jouduin kuntoutukseen kahdeksi viikoksi. Siellä sitten tuli apua.

Jatkoin kotona annettuja ohjeita, eli liikuntaa ja jumppaa.
        Valitettavasti on vain niin, että työni on täysipainoista istumista tietokoneen ääressä kahdeksan tuntia päivässä, ja kiire on kova, joten eivät nämä vaivat ikinään lopu.
        Nytkin odotan kuin lehmä kesää, että pääsen huomenna hierojalle. Niskat ja joka paikka ihan jumissa, päätä särkenyt jo viikon.

Eli ikuinen kierre tämä on, ainakin kun muutosta työasentoon ei voi tapahtua.
        Täytyy vaan sanoo, että p....maista on!!!

Terveisiä vaan kaikille kohtlotovereille.

Oletko jo saanut itsellesi ergonomisen työpisteen? Itse olen vähän vastaavassa tilanteessa. Työpaikan fysio tulee lähiaikoina zekkaamaan työpisteen/-asennon. Paikka suunnitellaan siten, että niska ja hartiat on rentoina. Saa nähdä auttaako.

• sirjeliini
        mktl kirjoitti:

Oletko jo saanut itsellesi ergonomisen työpisteen? Itse olen vähän vastaavassa tilanteessa. Työpaikan fysio tulee lähiaikoina zekkaamaan työpisteen/-asennon. Paikka suunnitellaan siten, että niska ja hartiat on rentoina. Saa nähdä auttaako.

Onnea sulle vaan, kun saat ergonomia-asiat kuntoon!

Mulla on niin typerä työnantaja (pikkufirma), ettei se tajua näitä asioita. Vasta viime viikolla sanoin, että tää pöytä ei oo tarkoitettu tällaiseen työskentelyyn, mut ei tapahdu mitään. Siis ihan turhaa. Työterveyshuolto ottaa häneen aina yhteyttä, sanoo, että kaikki on kunnossa. Se ei yksinkertaisesti laske niitä kattomaan näitä. Joku ”kulkukauppias” kävi kerran hänelle tarjoamassa just mun työhön tarkoitettuja juttuja, mut viittasi vaan kintaalla.

Loputon taisto tuulimyllyjä vastaan.

• tutkimuksiin

jos olet kokeillut hierontaa ja muita (niinku itse kerrot), niin olisko syytä käydä lääkärissä tarkemmissa tutkimuksissa (röntgen- ja mahd. magneettikuvat) ihan vaan sen takia, ettei niskan alueella ole jotain muutakin häikkää, kuin pelkkä jännitys.
      Yleensä nimittäin fysikaalinen hoito alkaa pikkuhiljaa helpottaa oireita, jos kyse on "vain" lihasjännityksestä. Oireet kuulostavat hyvin tutuilta. Itselläni oli niska niin jumissa, että alkoi vaikuttaa myös pitkin selkää (puhumattakaan käsistä). Ennen manipulaatiohoitoja on kuitenkin tarkistuttaa, ettei niskassa ole vakavampia vikoja.

• Miinda

On kuin minun kirjoittamaa tekstiä.... Puuttuu vaan huimaus ja takaraivon puutumistunne. Lisäksi saattaa kädet ja jalat puutua ja tulla oksettava olo. Hierojalla kävin 10x, kotona olen yrittänyt jumpata, mutta ei niin ei. Pari viikkoa meni ok kunnes oireet alkoi uudelleen, nyt onneksi ilman pahoinvointia ja huimausta. Puutuu kasvot ja niska. Epämääräinen olo. Särkee pää. Särkylääke ja rauhoittava rentouttaa, mutta oireet palaa. Mulla kestää viikon oireilu ja sitten saattaa olla pari viikkoa ok ja taas alusta. Nyt odotan pääsyä magneettikuvaan ja neurologille................

• Miten kuntoon

Täysin sama täälläkin, myös tuo huimaus ja takaraivon puutuminen.
        8h päivässä päätetyöskentelyä..
        10x fysioterapialla käyntiä takana. Auttoi kyllä hieman joksikin aikaa mutta nyt oireet alkavat palata.

Kerrotko sitten kuinka magneettikuvat ja neurologilla käynti valaisivat asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe