Jatkuvaa lihaskramppia

kuuluuko kuvaan

Onko teillä muilla vajiksilla ollut lihaskramppeja. Kesä menee paremmin mutta taas talven tultua krampit pahenee.
Vettä juon paljon ja siitä on ollut hiukan apua, mutta nyt ilmojen kylmetessä sekään ei enää auta.

Jos jännitän mitä tahansa lihasta voimakkaasti niin se alkaa kramppaamaan ja se on kiusallinen vaiva esim. kuntosalilla.

J_otenkin tuntuu että juomani vesi imeytyy paremmin kesäisin, mutta talvella kusettaa koko ajan. Vettä pitäisi juoda paljon, mutta tuntuu, että se menee vaan läpi.

Onko teillä kellään jolla on vajaatoiminta ollut saman tyyppisiä vaivoja?

16

6453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

Mitkä sun viimeisimmät arvot ovat? Ota mahdollisimman voimakasta magnesiumia niin se voi lievittää... mutta arvoissakin voi olla vikaa tai sitten pelkkä tyroksiini ei riitä sulle ja tarvitset jotain t3 valmistetta tai armouria.

Kylmä lamaa kilpparia. Monella vaivat lisääntyy syksyisin.

• *minä*

Öisin jalkapohjissa.
      -vajis-

• kohtalontovri

Viime talvena minullakin oli jalkapohjissa, etenkin päkiän alapuolella ja neljännen varpaan kohdalla, mutta syytä ei koskaan selvitetty. Edes magnesiumlisä ei tehonnut. Käytän päivittäin mm. magnesiumsitraattia, mutta tosiaan viime talvena ei riittänyt. Samoin minulla on vajaatoiminta.

• ,,,

kun tuli laktoosi-intoleranssi ja piti jättää maidot, alkoi tulla kramppeja. Juustoakaan en paljo voi syödä, olen allerginen. No nyt olen syönyt sellaisen D-vitamiinillinen kalkkitabletin päivässä (en ihan aamulla, ettei häiritse tyroksiinia), niin on loppuneet krampit.

• Impaties

auttaa ainakin minun kramppeihini. Halvin, ja minulla erinomaisesti toimiva, magnesiumvalmiste löytyi Lidlistä - maksaa euron verran. Otan yhden poretabletin iltaisin, jos jaloissa tuntuu "levottomuutta".

• mies 50+

Mulla on kramppeja ollu aina sormissa, varpaissa ja pohkeissa. Vajislääkitys on ollu kolmevuotta. Nyt tuntuu et krampit on menny aivan mahdottomiksi, mangesiumkaan ei tunnu enää auttavan. Kramppaa kyljistä ja kaulastakin, välillä takareisistä. Töitätehdessä joutuu sormia oikomaan yhtenään. Alkusyksyn kostea ja viileä tuntu kaikkein pahimmalta, kun taloyhtiössä ei vielä ollu lämmöt päällä, piti nukkua pitkissä kalsareissa ja sukat jalassa. Yöllä heräsi monesti kramppeihin, helpotti kun saatiin lämmöt päälle.

• kramppikroppa

Kyllä oli kramppeja silloin kun lääkitys oli liian vähäinen. Annostuksen nosto auttoi.

• kramppeja
        kramppikroppa kirjoitti:

Kyllä oli kramppeja silloin kun lääkitys oli liian vähäinen. Annostuksen nosto auttoi.

mulla oli kramppeja öisin, ihan sellaista sätkimistä (koko ruumis) ennen vajislääkitystä

• Sormikrampit

Kramppeja jaloissa öisin ja varsinkin juuri herätessä, mutta pahin vaiva ovat kramppaavat sormet. Välillä kirjoittaminenkaan ei onnistu ja ompeleminen on aivan mahdotonta, kun sormet vääntyvät kohti kämmentä molemmissa käsissä. Joskus kramppaa leuan alta kohti niskaa. Otan Calcichew-tabletteja säännöllisesti. Magnesiumista ei tunnu olevan apua. Suolaa vältän korkean verenpaineen takia.
      Crampiton huonontaa kuulemma muistia. Mikähän auttaisi?

• Kissus

Kramppaus on tuttua touhua, mutta enpä ole huomannutkaan että se voisi johtua tästä vajiksesta. Kesäisin käyn silloin tällöin meressäkin uimassa, mutta pysyttelen matalassa vedessä enkä mene koskaan yksin uimaan, kun ei tiedä jos kintut taas kramppaa. Talvisin pukeudun lämpimästi ja suojaan erityisesti jalkaterät kylmältä. Aina ei auta, työjalkineet kun ovat viileän puoleiset, ja sitten taas kramppaa...

Banaanit, maitotuotteet ja villasukat näyttäsivät helpottavan pahimpia oireita.

• Kipu

Minulla on ollut kramppeja vuosikausia varpaissa, säären etupuolella, pohkkeissa ja sivuilla sekä reidessä. Joskus kramppaa sormia, ettei suoraksi saa. Krampit kestävät pitkään, väliin puoli tuntiakin. Hiki ihan pukkaa, kun on niin kovat tuskat. Kaikki magnesiumit ym. lääkkeet kokeiltu. Mikään ei auta. Kilpirauhasen vajaatoiminta ollut yli kymmenen vuotta. Mistä apua?

• Andy555

Ihan sama juttu. Pitkät selkälihaksetkin krampas. En saanut apua magneseumista enkä mistään muustakaan. Piti vaan yrittää rentoutua kun krampit iski. Venyttelyä ja liikuntaa - se oli ainut joka auttoi. Nyt kun ollut hoito ja arvot kohdillaan, niin krampit on hävinneet.

• Anonyymi

Kylmyys tekee tuon.....mullakin morfiini lääkitys kivulle.....kesällä puolella annoksella talveen verrattuna.

• Anonyymi00014

Mies on ilmeisesti vihainen kun kuorsaa
      Aihe oli
      Käsikrampit
      Sattuuhan sitä naista kun puolapuita pitkin sen käsiä hipsii tansittaessa Savo Rauhalahti

• Anonyymi00015

Siis nyt kun ollaan kilpparipalstalla, niin sekä vajis että liikatoiminta aiheuttaa kramppeja, lihasheikkoutta yms. Magnesiumia tarvii harva, vaan tärkeintä on saada hoitoa tasapainoon, ns. eutyreoosiin. Muistan hyvin, kun 10-v. tuli vaikeitakin vajiksen oireita miten jalat kramppas päivin öin vaihdellen ja varsinkin miten vetelät ja voimattomat jalat oli kävellä. Vajaatoiminta aiheuttaa hyponatremiaa ja sitä myöten nestekertymää mistä oireet mutta tyroksiinilla on myös iso merkitys solujen energian tuotannossa niinkun melkein kaikilla muillakin hormoneilla, varsinkin insuliini, kasvuhormoni, testosteroni, kortisoli.

Vuosia tuon jälkeen tuli diabetes insipidus ja sen myötä nestetasapaino ja elektrolyytit ion ainaista tasapainoilua eikä ole mitään mittareita sokeritaudin tapaan. Elektrolyytit vaihdelleen 120-150 välillä ja oireet sen mukaan. Pahimmillaan vaikuttaneet toimintakykyyn halvaustyylisiä oireitakin enemmän, tottakai kun kerran kova väsymys ja tajunta laskenut, sydän epävireessä jne. Tällai ku on sisällä eikä tee mitää, tasapaino on helpointa pitää. Viime vuonna viimeks oli, kun ei jaksanut kauppaan kävellä. Mulla on myös selkäydinvikaa joka osaltaan vaikuttaa. MIkä on suurin tekijä millonkin, riippuu mitä tehdään milloin jne.

Asiasta vähän ohi... oli eilen juttu muutaman ison klapin halkaisusta, niin mä oon jotain kirveelläkin saanut, ehkä semipainavia iskuja. On pettänyt välillä ote tyoisesta kädestä, kauheita kramppeja, selkä pettänyt, liukastunut, kaikkia noita kesken liikkeen. Mitään isompaa ei ole tullut. Mä oon puoli halvaantunut pikku rääpäle 69/170 pienillä käsillä. Saan nostettua maveakin jotain 120kg kuitenkin ja soudettua tunnin (on noista jo hetki aikaa) mutta mavessa rupessa lantionpohjaa heikottaa liikaa ja jalkoija kihelmöimään ja vapiseen ilman heikoutta, niin mä pudotin painot äkkiä ettei pahmpaa. Tyhmäksi tiesinkin touhun. Mutta yks tuttava kellä on miehen kädet eikä mitään em. mutta on neuron. oireita ei kirvestä käteensä saa vaikka on maatilalta. Pelkääkö kenties vaan kun kauheen vaikee nähdä, että olis pahempia ongelmia kuin mulla, kun mitään vaikeita koordinaatio-ongelmia ei voi olla, kun autolla ajaa. Rehellisesti sanoen, mä en ylläty seuraavasta kolarista yhtään

Monisairas

• Anonyymi00016

Mulla on ollut usein lihaskramppeja viimeisten 23 vuoden aikana ilman kilpirauhasta, lähinnä magnesiumsitraatilla hoituvat, jos ovat esim. pohkeessa, mutta pahoja sain alussa myös varpaisiin (kalsiumtabletit auttoivat), myös levottomia jalkoja oli ennen paljon, nyt viimeisten 15 vuoden aikana jälkimmäiset ovat onneksi jo vähentyneet, selviävät yleensä magnesiumsitraatilla, kuitenkin yleensä magnesiumtauraattia sydämen vuoksi syön, rytmihäiriöitä on aina ollut ilman kilpirauhastakin. Ei ollut koskaan ongelmia ennen kilpirauhasen poistamista, sen jälkeen alkoivat. Levottomiin jalkoihin magnesiumsitraatin kanssa käytän myös rautavalmistetta sekä eri aikaan otettuna kaliumvalmistetta, jota otan vain, jos jaloissa on koko ajan tunnetta, tämän kanssa pitää olla tarkka.

• Anonyymi00017

Minullakin on etenkin jaloissa usein kivuliaita kramppeja.
      Kilpirauhasarvoissa ei ole vikaa, vaikka struuma (suurentuneet kilpirauhaset) on todettu.
      Itselläni kramppeja voi aiheuttaa liiallinen rasitus, liian vähäinen veden juominen, ajoittain oluen juominen, tai jos olen juonut vettä liian vähän.
      Magnesiumista on joskus apua, joskus ei. Joitain vuosia sitten Magnesium jopa lisäsi kramppien määrää.
      On myös lihasten nykimistä, enimmäkseen jaloissa. Ajoittain se on jopa ihan silmillä nähtävää nykimistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      228
      4619
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      448
      3333
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2278
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1929
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      8
      1232
    6. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      27
      1080
    7. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1053
    8. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1045
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      77
      986
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      936
    Aihe