Jatkuvaa lihaskramppia

kuuluuko kuvaan

Onko teillä muilla vajiksilla ollut lihaskramppeja. Kesä menee paremmin mutta taas talven tultua krampit pahenee.
Vettä juon paljon ja siitä on ollut hiukan apua, mutta nyt ilmojen kylmetessä sekään ei enää auta.

Jos jännitän mitä tahansa lihasta voimakkaasti niin se alkaa kramppaamaan ja se on kiusallinen vaiva esim. kuntosalilla.

J_otenkin tuntuu että juomani vesi imeytyy paremmin kesäisin, mutta talvella kusettaa koko ajan. Vettä pitäisi juoda paljon, mutta tuntuu, että se menee vaan läpi.

Onko teillä kellään jolla on vajaatoiminta ollut saman tyyppisiä vaivoja?

13

5909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Mitkä sun viimeisimmät arvot ovat? Ota mahdollisimman voimakasta magnesiumia niin se voi lievittää... mutta arvoissakin voi olla vikaa tai sitten pelkkä tyroksiini ei riitä sulle ja tarvitset jotain t3 valmistetta tai armouria.

      Kylmä lamaa kilpparia. Monella vaivat lisääntyy syksyisin.

    • *minä*

      Öisin jalkapohjissa.
      -vajis-

      • kohtalontovri

        Viime talvena minullakin oli jalkapohjissa, etenkin päkiän alapuolella ja neljännen varpaan kohdalla, mutta syytä ei koskaan selvitetty. Edes magnesiumlisä ei tehonnut. Käytän päivittäin mm. magnesiumsitraattia, mutta tosiaan viime talvena ei riittänyt. Samoin minulla on vajaatoiminta.


    • ,,,

      kun tuli laktoosi-intoleranssi ja piti jättää maidot, alkoi tulla kramppeja. Juustoakaan en paljo voi syödä, olen allerginen. No nyt olen syönyt sellaisen D-vitamiinillinen kalkkitabletin päivässä (en ihan aamulla, ettei häiritse tyroksiinia), niin on loppuneet krampit.

    • Impaties

      auttaa ainakin minun kramppeihini. Halvin, ja minulla erinomaisesti toimiva, magnesiumvalmiste löytyi Lidlistä - maksaa euron verran. Otan yhden poretabletin iltaisin, jos jaloissa tuntuu "levottomuutta".

    • mies 50+

      Mulla on kramppeja ollu aina sormissa, varpaissa ja pohkeissa. Vajislääkitys on ollu kolmevuotta. Nyt tuntuu et krampit on menny aivan mahdottomiksi, mangesiumkaan ei tunnu enää auttavan. Kramppaa kyljistä ja kaulastakin, välillä takareisistä. Töitätehdessä joutuu sormia oikomaan yhtenään. Alkusyksyn kostea ja viileä tuntu kaikkein pahimmalta, kun taloyhtiössä ei vielä ollu lämmöt päällä, piti nukkua pitkissä kalsareissa ja sukat jalassa. Yöllä heräsi monesti kramppeihin, helpotti kun saatiin lämmöt päälle.

      • kramppikroppa

        Kyllä oli kramppeja silloin kun lääkitys oli liian vähäinen. Annostuksen nosto auttoi.


      • kramppeja
        kramppikroppa kirjoitti:

        Kyllä oli kramppeja silloin kun lääkitys oli liian vähäinen. Annostuksen nosto auttoi.

        mulla oli kramppeja öisin, ihan sellaista sätkimistä (koko ruumis) ennen vajislääkitystä


    • Sormikrampit

      Kramppeja jaloissa öisin ja varsinkin juuri herätessä, mutta pahin vaiva ovat kramppaavat sormet. Välillä kirjoittaminenkaan ei onnistu ja ompeleminen on aivan mahdotonta, kun sormet vääntyvät kohti kämmentä molemmissa käsissä. Joskus kramppaa leuan alta kohti niskaa. Otan Calcichew-tabletteja säännöllisesti. Magnesiumista ei tunnu olevan apua. Suolaa vältän korkean verenpaineen takia.
      Crampiton huonontaa kuulemma muistia. Mikähän auttaisi?

    • Kissus

      Kramppaus on tuttua touhua, mutta enpä ole huomannutkaan että se voisi johtua tästä vajiksesta. Kesäisin käyn silloin tällöin meressäkin uimassa, mutta pysyttelen matalassa vedessä enkä mene koskaan yksin uimaan, kun ei tiedä jos kintut taas kramppaa. Talvisin pukeudun lämpimästi ja suojaan erityisesti jalkaterät kylmältä. Aina ei auta, työjalkineet kun ovat viileän puoleiset, ja sitten taas kramppaa...

      Banaanit, maitotuotteet ja villasukat näyttäsivät helpottavan pahimpia oireita.

    • Kipu

      Minulla on ollut kramppeja vuosikausia varpaissa, säären etupuolella, pohkkeissa ja sivuilla sekä reidessä. Joskus kramppaa sormia, ettei suoraksi saa. Krampit kestävät pitkään, väliin puoli tuntiakin. Hiki ihan pukkaa, kun on niin kovat tuskat. Kaikki magnesiumit ym. lääkkeet kokeiltu. Mikään ei auta. Kilpirauhasen vajaatoiminta ollut yli kymmenen vuotta. Mistä apua?

      • Andy555

        Ihan sama juttu. Pitkät selkälihaksetkin krampas. En saanut apua magneseumista enkä mistään muustakaan. Piti vaan yrittää rentoutua kun krampit iski. Venyttelyä ja liikuntaa - se oli ainut joka auttoi. Nyt kun ollut hoito ja arvot kohdillaan, niin krampit on hävinneet.


    • Anonyymi

      Kylmyys tekee tuon.....mullakin morfiini lääkitys kivulle.....kesällä puolella annoksella talveen verrattuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe