Mulla olis sellainen ongelma että pitäisi vanha win98-kone saada jotenkin "puhtaaksi" entisistä tiedostoista mutta mulla ei välttämättä taidot riitä mihinkään 98:n uudelleenasennukseen. Onko jotain kikkaa miten saisi kaiken pois koneelta paitsi käyttistä ja niitä ihan perusohjelmia? Vai voisinko tehdä niin julmasti että asentaisin XP Homen vaan siihen päälle? Sen olen kyllä jo yhteen toiseen koneeseen asentanut eli pitäisi ostaa tälle koneelle ihan oma lisenssi, vai? Tästä win98-koneesta tulisi ihan vain sellainen nettikone johon pitäis laajakaista saada toimimaan. Olis hyvät neuvot tarpeen...
Neuvoisitteko?
4
501
Vastaukset
- heleppo
Ei sitä vanhaa käyttistä,ohjelmia,tiedostoja tarvitse tyhjnetää ennen xp asennusta, xp asennusohjelma osaa tyhjentää eli formatoida kiintolevysi täysin tyhjäksi ja xp asentuu tyhjälle kiintolevyllesi.
Käynnistä koneesi siitä XP asenusrompulta ja aloita XP asennus, asennuksen aikan voit formatoida kiintolevysi tyhjäksi,tehdä halutessasi osoinnin ym. XP asennuksen aikana näet selkeät ohjeet koko asennushommasta. - Ataki
Jos sinä kerran olet jo selvinnyt XP:n asennuksesta, niin ei se 98:n asentaminen yhtään sen vaikeampaa ole.
Ja kyllä, molemmat koneet tarvitsevat oman lisenssin. - uusiks
eipä kannata xp:tä ruveta 98:n päälle asentamaan. levy tyhjäksi ja sitten vasta.
jos koneessa ei ole tarpeeksi vääntöä voi 98 olla ainoa vaihtoehto Windowseista. kannattaa siinäkin tapauksessa asentaa puhtaasti uudelleen, jos vanhoja tiedostoja ja sekalaista roskaa on niin paljon.
98:ssa ei tule sit missään tapauksessa enää käyttää IE:tä selailuun, siihen kun ei tuu edes enää päivityksiä. Hae kaikki saatavilla olevat päivitykset ja Firefox tai Opera selaimeksi, niin hyvin toimii.- tyhmänettikäpy
"98:ssa ei tule sit missään tapauksessa enää käyttää IE:tä selailuun" Miksi ei?
Itse käytän Firefoxia, mutta mies käyttää aina IE:tä
Mistäs tiedän mahtuuko meidän koneelle xp...tai jotain, nyt meillä on tää 98,jonka kanssa tulee hulluksi...ja kun vielä oon niin tyhmä etä en tajua asetuksista tai muista hevon humppaakaan,mies vielä vähemmän...
Ja mikäs tuo lisenssijuttu? Lasten koneissa on xp, siis pitääkö ostaa joku maksullinen juttu vai mitä?????hoo-moilanen kyselee....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1557072Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142588Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk481858Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141441Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901325Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271129- 711127
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631093Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481075- 691007