Neuvoisitteko?

amateur

Mulla olis sellainen ongelma että pitäisi vanha win98-kone saada jotenkin "puhtaaksi" entisistä tiedostoista mutta mulla ei välttämättä taidot riitä mihinkään 98:n uudelleenasennukseen. Onko jotain kikkaa miten saisi kaiken pois koneelta paitsi käyttistä ja niitä ihan perusohjelmia? Vai voisinko tehdä niin julmasti että asentaisin XP Homen vaan siihen päälle? Sen olen kyllä jo yhteen toiseen koneeseen asentanut eli pitäisi ostaa tälle koneelle ihan oma lisenssi, vai? Tästä win98-koneesta tulisi ihan vain sellainen nettikone johon pitäis laajakaista saada toimimaan. Olis hyvät neuvot tarpeen...

4

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heleppo

      Ei sitä vanhaa käyttistä,ohjelmia,tiedostoja tarvitse tyhjnetää ennen xp asennusta, xp asennusohjelma osaa tyhjentää eli formatoida kiintolevysi täysin tyhjäksi ja xp asentuu tyhjälle kiintolevyllesi.

      Käynnistä koneesi siitä XP asenusrompulta ja aloita XP asennus, asennuksen aikan voit formatoida kiintolevysi tyhjäksi,tehdä halutessasi osoinnin ym. XP asennuksen aikana näet selkeät ohjeet koko asennushommasta.

    • Ataki

      Jos sinä kerran olet jo selvinnyt XP:n asennuksesta, niin ei se 98:n asentaminen yhtään sen vaikeampaa ole.

      Ja kyllä, molemmat koneet tarvitsevat oman lisenssin.

    • uusiks

      eipä kannata xp:tä ruveta 98:n päälle asentamaan. levy tyhjäksi ja sitten vasta.

      jos koneessa ei ole tarpeeksi vääntöä voi 98 olla ainoa vaihtoehto Windowseista. kannattaa siinäkin tapauksessa asentaa puhtaasti uudelleen, jos vanhoja tiedostoja ja sekalaista roskaa on niin paljon.

      98:ssa ei tule sit missään tapauksessa enää käyttää IE:tä selailuun, siihen kun ei tuu edes enää päivityksiä. Hae kaikki saatavilla olevat päivitykset ja Firefox tai Opera selaimeksi, niin hyvin toimii.

      • tyhmänettikäpy

        "98:ssa ei tule sit missään tapauksessa enää käyttää IE:tä selailuun" Miksi ei?

        Itse käytän Firefoxia, mutta mies käyttää aina IE:tä

        Mistäs tiedän mahtuuko meidän koneelle xp...tai jotain, nyt meillä on tää 98,jonka kanssa tulee hulluksi...ja kun vielä oon niin tyhmä etä en tajua asetuksista tai muista hevon humppaakaan,mies vielä vähemmän...

        Ja mikäs tuo lisenssijuttu? Lasten koneissa on xp, siis pitääkö ostaa joku maksullinen juttu vai mitä?????hoo-moilanen kyselee....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe