Oletteko pesseet ä-pakkauksen vaatteet ennen käyttöä? Pitääkö myös ulkovaatteet ja makuupussi pestä? Kannattaako uudetkin lakanat pestä 60 asteessa? Mikä olisi hyvä pesuaine vauvan vaatteille?
äitiyspakkauksen
17
4357
Vastaukset
- realniina
Pesin kaikki vaatteet, myös ulkovaatteet ja makuupussin, että ei saa pikkuinen heti allergioita tai muuta mahdollista ihottumaa pöly ym. valmistusjäämistä.
Käytän itse omo sensitive coloria ja sitten vaipoille ihan x-tra:n jotain jauhemaista ainetta.
Täytyy vielä käydä katselemassa, josko olisi jotain muitakin hyviä vaihtoehtoja. - kohta neljän lapsen äiti
kyllä minä olen pessyt vaatteet ja lakanat mutta makupussia ja haalaria en pessyt....Itse käytän ihan tavallista pesuainetta esim.ariel ja huuhteluaineena käytän comfort apple..antaa ihanan tuoksun ja pehmeyden...
- juuusto
sain viikolla myös pakkauksen ja tuntuu NIIN hölmöltä alkaa pesemään niitä uusia vaatteita. ymmärrän kyllä sen idean,mutta silti.aikanaan ekan pakkauksen vaatteet myös pesin,mutta nyt tuntuu vaan siltä että onkohan se niin välttämätöntä...onko joku jättänyt niitä pesemättä?
- CeC87
Kyllä pitää kaikki äitiysoakkauksen vaatteet ehdottomasti pestä.
Vaikka ne uusia onkin niin ei tulis mieleenkään laittaa vaatteita vauvan päälle kun ei tiedä missä neki on käyny.
Pakkauksessa on hoito-ohjeet kaikille vaatteille ja esim. se toppapuku pitää pestä ennen käyttöä se ihan lukee siinä puvussakin siinä pesuohje lapussa.
Eli kyllä suosittelen kaikille pesua :) - pessy
CeC87 kirjoitti:
Kyllä pitää kaikki äitiysoakkauksen vaatteet ehdottomasti pestä.
Vaikka ne uusia onkin niin ei tulis mieleenkään laittaa vaatteita vauvan päälle kun ei tiedä missä neki on käyny.
Pakkauksessa on hoito-ohjeet kaikille vaatteille ja esim. se toppapuku pitää pestä ennen käyttöä se ihan lukee siinä puvussakin siinä pesuohje lapussa.
Eli kyllä suosittelen kaikille pesua :)eikä sillä mitään ihottumia tai vastaavaa oo tullu
- rv31
Pesin kaikki mahdolliset äitiyspakkauksesta. Taisi olla arielia mitä käytin, enkä laittanut huuhteluainetta.
- ole kuullutkaan
että pestä pitäisi.Kaikille kolmelle ipanoilleni olen pakkauksen ottanu ja ihan siitä suoraan vaan alkanu käyttämään ja pessy normaalin käytön jälkeen aina.Ei ole tullut minkään valtakunnan ihottumia.Mutta kukin tavallaan.
- näin... =)
Mulla kolmas lapsi tulossa... Joka kerta olen pakkauksen ottanut mutta en pessyt kun kerran uusia ovat... Eikä meille mitään ole tullut.. Mutta tosiaan, kukin taplaa tyylillään... =)
- vaatteet ja tekstiilit
on pestävä ennen käyttöä. Joku sellaisen pesuainen jossa lukee että herkälle iholle tai iho ja allergialiiton kanssa yhteistyössä on ihan hyvä pesuaine.
- päätä itse
Kyllähän pesua suositellaan, meidän pakkauksen haalarin lapussakin lukee että pestävä ennen käyttöä, mutta kukin tekee omat päätökset. Pesuaineina suosittelen EHDOTTOMASTI hajusteettomia tuotteita vauvalle, koska hajusteet saattaa altistaa vauvaa astmalle ja vauvan limakalvot ovat todella herkkiä reakoimaan hajusteisiin ja huuhteluaine jäämistä saattaa tulla ihottumia.
- viuru***
esim. jotain uusia pikkareita, rindejä, pyyhkeitä, lakanoita tai muita suoraan iholle tulevia vaatteita, siis aikuisen, jätä pesemättä kun uusia ovat?? Miksi sitten vauvan vaatteet pitäisi jättää pesemättä? Kyllä niissäkin on valmistusprosessista jääneitä jäämiä, aineosia jotka eivät ole enempää aikuiselle kuin vauvallekaan hyväksi.
- juuusto
kyllä minä ainakin olen jättänyt aina uudet omat ja isompien lapsien vaatteet pesemättä...eikä ole tullut mitään....mietitäänpä taas muita maita esim. karrikoiden kehitysmaita...tuskin pesevät mitään vaatteita jos sellaisia edes sattuvat saamaan.........no,voihan pestä jos haluaa..
- Ollivander
juuusto kirjoitti:
kyllä minä ainakin olen jättänyt aina uudet omat ja isompien lapsien vaatteet pesemättä...eikä ole tullut mitään....mietitäänpä taas muita maita esim. karrikoiden kehitysmaita...tuskin pesevät mitään vaatteita jos sellaisia edes sattuvat saamaan.........no,voihan pestä jos haluaa..
Pesua suositellaan juuri tekstiiliteollisuudessa käytettävien aineiden vuoksi, joita vaatteissakin vääjämättä on
- minä ainakin pesen
aina suoraan iholle tulevat vaatteet kuten pikkuhousut, pyyhkeet, lakanat yms. ennen käyttöä. Miksi en tekisi samaa myös äitiyspakkauksen ja muille vauvan vaatteille?! Onhan ne pyörineet ompelimojen pöydillä, ties missä tehtaissa ja pakkaamoissa. En halua sellaisia suoraan itselleni pukea, enkä vauvalle.
- pestä
pakkauksen vaatteita, enkä haalaria ainakaan kun se ei ole suoraan kosketuksissa ihoa vasten.
- rohkea?
en pessyt kun esikoinen 3v sitten syntyi, en edes vaihtanut pesuainemerkkiä, vaan ihan samaa käytin kuin ennenkin, eli en hajustamattomia tai mitään herkän ihon juttuja. Liekö sitten vaan hyvää tuuria, mutta poika ei ole millekkään allerginen, vaikeaa sanoa mistä nämä allergiat yleensä siten tulee, ehkä jos vanhemmilla on jotain, vois odottaa että lapsellekkin se helpommin tulee.
- Omppu
Moikkelis! Äitiyspaketista pesen kaikki muut paitsi toppavaatteet ja makuupussin. Siis ihan kaikki lakanat, vaatteet, tumput, sukat, vauvan peiton, harsot... Sen paketin paksumman toppapuvun tosin pesen sitten, jos sen jossain vaiheessa otan käyttöön, se kun on melko iso, enkä vielä tiedä minkä kokoinen kirppu meille tulee.
Olen saanut avokkini sisarelta PALJON vauvan vaatteita ja tietysti ne ovat puhtaita, mutta hän on käyttänyt jotakin melko vahvasti tuoksuvaa pesuainetta, joten pesen nekin vielä kerran hajusteettomalla pesuaineella. Tosin tämä urakka on vasta aluillaan, harsot, lakanat ja pyyhkeet olen pessyt ja laskettu aika on kuitenkin jo 10.11. (vko 35 2). Olen sentään saanut "lajiteltua" ne vaatteet jo eri kasoihin koon mukaan, pesen tottakai ensin pienimmät ja siitä sitten järjestyksessä isompaa kohti... Avokkini sanookin minun olevan kaoottisen järjestelmällinen, levitän ensin kaikki hujan hajan ja korjaan sitten jälkeni tarkkaan ja perusteelliseen järjestykseen. :D Mutta näin ainakin olen pysynyt hyvin kärryillä, että mitä puuttuu ja mitä ei enää missään nimessä tarvitse ostaa lisää. Ja tässä äitiyslomaa viettäessä ei mitään muuta olekaan kuin aikaa, paitsi jos kaveri päättääkin syntyä aikaisemmin. :)
Mutta tosiaan uudet ja kirppareilta ostetut vaatteet ja muut pestävät kannattaa mielestäni kyllä pestä, varmuuden vuoksi! Mutta jokainen tekee tosiaan niin kuin tykkää... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559