Tulipa mieleen että miksei kukaan perusta jäätelöauton tapaista olutautobisnestä? Ainakin syrjäkylillä luulisi kysyntää olevan moiselle palvelulle. Onhan myymäläautojakin ja niissäkin on kai kaljaa myynnissä... Mitä sanovat alkoholin myyntiä koskevat määräykset?
-AR
Jäätelöauto -> Olutauto
8
1008
Vastaukset
- bisnestä
Alkoholivalmisteitten myynti on vielä toistaiseksi luvanvaraista bisnestä. Luultavasti lupaa ei tippuisi. Luvattomasta alkoholin välittämisestä/myymisestä tulee linnaa.
- Miksei?
Toki on luvanvaraista, mutta miksei lupaa tulisi? Kuten sanoin, onhan kaljaa myymäläautoissakin. Millaisin kriteerein lupia myönnetään? Pitäähän myöntäjällä olla jotkin perusteet antaa tai jättää lupa antamatta.
Hämärä muistikuva on että pitäisi olla kiinteä toimipaikka, mutta myymäläautot, laivat jnejne. Onhan näitä liikkuvia.
Eli miksei tulisi lupaa? Jos luvan saisi, miksei kukaan ole perustanut moista? Minusta olisi toimiva idea. Jos jäätelöauto on taloudellisesti kannattava, luulisi olutautonkin olevan. Eikä tarvita edes kylmäkoneita autoihin...
-AR Miksei? kirjoitti:
Toki on luvanvaraista, mutta miksei lupaa tulisi? Kuten sanoin, onhan kaljaa myymäläautoissakin. Millaisin kriteerein lupia myönnetään? Pitäähän myöntäjällä olla jotkin perusteet antaa tai jättää lupa antamatta.
Hämärä muistikuva on että pitäisi olla kiinteä toimipaikka, mutta myymäläautot, laivat jnejne. Onhan näitä liikkuvia.
Eli miksei tulisi lupaa? Jos luvan saisi, miksei kukaan ole perustanut moista? Minusta olisi toimiva idea. Jos jäätelöauto on taloudellisesti kannattava, luulisi olutautonkin olevan. Eikä tarvita edes kylmäkoneita autoihin...
-ARMyymäläautossa myydään muutakin olutta. Myymäläauton omistajalla siis ei ole niin suurta taloudellista intressiä saada oulen myyntiä kasvuun kuin tällaisen olutauton omistajalla. Lähinnä kai Alko voisi perustaa tuollaisen auton, joskaan en usko, että sekään olisi suoraan laillista.
- hikkhk
Minulla on selllanen kauhuskenaario että erilaisia hyödykkeitä myyviä "palveluautoja" kiertelee pitkin kyliä. Jokaisella soi tietysti oma tunnarihälytys ihan kybällä. Jäätelön lisäksi myytäisiin tietysti olutta ja sidukkaa( tunnari vähän nuotin vierestä tietty). Lisäksi kauppaa yrittäisi tehdä myös ainakin pizza-auto, karkkiauto ja thaihieronta-auto.
- Miksei?
Ja mulla on sellainen kauhuskenaario että ihmiset ajaa kyliltä keskustan ostoskeskukseen ostamaan niitä hyödykkeitä. Ei mutta niinhän ne nyt tekee.
-AR - konsti.
Muistan hyvin ajan, kun Neuvostoliitto muuttui Venäjäksi ja sikäläiset alkoivat päästä länteen eli Suomeen turisteiksi. Ainakin Itä-Suomessa liikkui paljonkin noita ´palveluautoja`
- hikkhk
Miksei? kirjoitti:
Ja mulla on sellainen kauhuskenaario että ihmiset ajaa kyliltä keskustan ostoskeskukseen ostamaan niitä hyödykkeitä. Ei mutta niinhän ne nyt tekee.
-AROnneksi sentään ylimakeat ja esanssiset jäätelöt tulee metelin säestyksellä kotiin. Näin maailma pelastuu.
- Humpan kannalla
konsti. kirjoitti:
Muistan hyvin ajan, kun Neuvostoliitto muuttui Venäjäksi ja sikäläiset alkoivat päästä länteen eli Suomeen turisteiksi. Ainakin Itä-Suomessa liikkui paljonkin noita ´palveluautoja`
Kalja-auton tulo viivästyy, koska tunnusmelodian valinnassa on vielä pientä vääntöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 594703
- 653808
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2133241- 1143061
- 482894
- 232558
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192216Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2482003- 1081872
- 361865