Teholastu 156 V6:een?

Marko

Onko kenelläkään kokemusta lastuvirityksestä 156 V6:een. Superchipsin sivuilla väitetään, että teho lisääntyy 12 heposella mutta mielestäni se kuulostaa aika optimistiselta. (http://www.superchips.co.uk/car/frameset.htm klikkaa kohtaa non-turbo cars ja kelaa listaa alaspäin).

Jos olet laittanut ko. lastun tai jonkun muun lastun autoosi, voisitko laittaa kokemuksiasi tänne forumille. Olen erityisen kiinnostut kuulemaan tuloksia, jos tehonmittaus on tehty.

Luonnollisesti myös muiden virityskeinojen (putkisto, vapaavirtaussuodatin yms.)vaikutukset kiinnostavat.

Kiitokset jo etukäteen t. Marko

16

1637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HOTAKAINEN

      Kallista lastuttamista vapariin saatuun hyötyyn nähden.
      Turbo pelejä kannataa lastuttaa.

      Niin no jos rahnaa on niin mikäs siinä.
      Laita Novitecin ahdinpaketti samantien niin tulee riittävästi potkua yhdellä asennus kerralla.

      • arska

        Ei ole minunkaan mielestäni mitään järkeä lastuttaa vapaastihengittäviä....paitsi jos on rahaa niin paljon ettei paskalle taivu...mutta siinä tapuksessa sitä jo ajelisikin turbo pelillä =)


      • alfa 16V
        arska kirjoitti:

        Ei ole minunkaan mielestäni mitään järkeä lastuttaa vapaastihengittäviä....paitsi jos on rahaa niin paljon ettei paskalle taivu...mutta siinä tapuksessa sitä jo ajelisikin turbo pelillä =)

        Kyllä minulta likenisi 500e lastuun jos noin kalliilla autolla ajelisin. Lähinnä kokeilu mielessä, ei ole kukaan vielä sanonut että siitä ei olisi hyötyä..

        Ei ole ennenkään sekoitettu järkeä ja autoilua, miksi pitäisi nyt?


    • Marko

      Kiitokset vastauksistanne Hotakainen, Arska ja Alfa 16V. Itsekin olen ajatellut, ettei vapaastihenginttävän lastuttaminen ole kovin kannattavaa. Haluaisin mielelläni kuitenkin kuulla mittaustuloksia.

      t. Marko

    • HOTAKAINEN

      T.Muukoselta niin saat jotakin infoa arvoista.

    • potkuhousu

      Saako autoja enään turbottaa, mä muistelisin että ennen vuotta 90 voi laittaa turbon mutta ei sen jälkeen valmistettuihin autoihin. Onko muilla parempaa infoo. Tää oli mun muistikuvani aiheesta ei mitään faktaa pelkkää mutuu.

      • Marko

        Eipä taida tulla lupaa moiseen puhaltimeen enkä edes halua sellaista. Ostaisin GTA:n, jos olisi rahaa riittävästi mutta kun...

        Sen takia olenkin kiinnostunut "hieman" edullisemmista virityksistä. Eli lastu, ilmansuodatin pakoputkisto yms. Haluaisin vain saada tietoa vaikutuksista ennen hankintaa, kun nuokin osat maksavat jonkin verran.


      • alfa155
        Marko kirjoitti:

        Eipä taida tulla lupaa moiseen puhaltimeen enkä edes halua sellaista. Ostaisin GTA:n, jos olisi rahaa riittävästi mutta kun...

        Sen takia olenkin kiinnostunut "hieman" edullisemmista virityksistä. Eli lastu, ilmansuodatin pakoputkisto yms. Haluaisin vain saada tietoa vaikutuksista ennen hankintaa, kun nuokin osat maksavat jonkin verran.

        taannoin kyselin samankaltaisia asioita omaan 155:n ja monella oli kyllä positiivisia kokemuksia lastun käytöstä ainakin kyseisessä 2 litrasessa 16v koneessa, eli mene ja tiedä, itse olen kyllä kallistumassa lastuttamisen puolelle kun nuo kesäkelit nyt saapuu, samalla tullee myös asennettua uusi filtteri.
        alkuperäisen putken tilalle laitoin sporttiputken joka ainakin antaa enemmän murinaa ja on paremman näköinen mutta sen antamasta tehonlisästä on vaikea antaa kommenttia kun noi ilmat on olleet sen verran liukkaat että tuppaa vaan pyörät sutimaan kun antaa happee...


      • Ricambi
        alfa155 kirjoitti:

        taannoin kyselin samankaltaisia asioita omaan 155:n ja monella oli kyllä positiivisia kokemuksia lastun käytöstä ainakin kyseisessä 2 litrasessa 16v koneessa, eli mene ja tiedä, itse olen kyllä kallistumassa lastuttamisen puolelle kun nuo kesäkelit nyt saapuu, samalla tullee myös asennettua uusi filtteri.
        alkuperäisen putken tilalle laitoin sporttiputken joka ainakin antaa enemmän murinaa ja on paremman näköinen mutta sen antamasta tehonlisästä on vaikea antaa kommenttia kun noi ilmat on olleet sen verran liukkaat että tuppaa vaan pyörät sutimaan kun antaa happee...

        Asensin Squadra Tuningin lastun ja se on positiivisesti yllättänyt. Veto alemmilla kierroksilla parani selvästi ja kone tuntuu muutenkin pirteämmältä. Squdran lastu on selkeästi halvempi kuin muilla.

        Ainoa varma tapa mitata tehonlisäys olisi penkitys.


      • Jarkko
        Marko kirjoitti:

        Eipä taida tulla lupaa moiseen puhaltimeen enkä edes halua sellaista. Ostaisin GTA:n, jos olisi rahaa riittävästi mutta kun...

        Sen takia olenkin kiinnostunut "hieman" edullisemmista virityksistä. Eli lastu, ilmansuodatin pakoputkisto yms. Haluaisin vain saada tietoa vaikutuksista ennen hankintaa, kun nuokin osat maksavat jonkin verran.

        Kyselit lastusta V6:een ja vähän muustakin.
        Niin, minulla oli parin vuoden ajan 156 V6 -99 Alfassani Muukkoselta hankittu lastu, vapaavirtaussuodatin ja Novitecin sporttiputkisto.

        Näillä avuilla huomasi jo takapuolituntumallakin selvän eron vakioon sekä selvästi suuremman ajonautinnon kokemisen.
        Lastun avulla V6 on selvästi kierrosherkempi ja kiertää 1000 kierrosta ylemmäs kuin vakiona, (ei kannata aina huudattaa tässä tapauksessa rajoittimeen asti) sekä meno ei hyydy niin aikaisin kuin vakiolastulla.
        Mielestäni virityslastu vaatii vähintäänkin sen vapaavirtausfiltterin (ei ole kovin kallis vakiokoteloon) ja 98E-bensiinin käyttämisen täyden hyödyn saamiseksi.

        Olen hiljattain myynyt Alfani ja se virityslastu jäi ylimääräiseksi minulle. Voisin myydä sen puoleen hintaan, jos kiinnostaa. Ilmoita mahdollisesta kiinnostuksestasi täällä.
        Kyseinen lastu käy 156 V6 malleihin 1998-2001.

        En itse ole dynossa mitannut tehoja, mutta eräs tuttavani mittautti samanlaisen Alfan kyseisillä varusteilla ja sai teholukemaksi n. 220 hv.


      • JJ
        Jarkko kirjoitti:

        Kyselit lastusta V6:een ja vähän muustakin.
        Niin, minulla oli parin vuoden ajan 156 V6 -99 Alfassani Muukkoselta hankittu lastu, vapaavirtaussuodatin ja Novitecin sporttiputkisto.

        Näillä avuilla huomasi jo takapuolituntumallakin selvän eron vakioon sekä selvästi suuremman ajonautinnon kokemisen.
        Lastun avulla V6 on selvästi kierrosherkempi ja kiertää 1000 kierrosta ylemmäs kuin vakiona, (ei kannata aina huudattaa tässä tapauksessa rajoittimeen asti) sekä meno ei hyydy niin aikaisin kuin vakiolastulla.
        Mielestäni virityslastu vaatii vähintäänkin sen vapaavirtausfiltterin (ei ole kovin kallis vakiokoteloon) ja 98E-bensiinin käyttämisen täyden hyödyn saamiseksi.

        Olen hiljattain myynyt Alfani ja se virityslastu jäi ylimääräiseksi minulle. Voisin myydä sen puoleen hintaan, jos kiinnostaa. Ilmoita mahdollisesta kiinnostuksestasi täällä.
        Kyseinen lastu käy 156 V6 malleihin 1998-2001.

        En itse ole dynossa mitannut tehoja, mutta eräs tuttavani mittautti samanlaisen Alfan kyseisillä varusteilla ja sai teholukemaksi n. 220 hv.

        Voisin mahdollisesti olla kiinnostunut... Laitatko mailia niin palataan asiaan? ([email protected])


      • Skyhorse
        Jarkko kirjoitti:

        Kyselit lastusta V6:een ja vähän muustakin.
        Niin, minulla oli parin vuoden ajan 156 V6 -99 Alfassani Muukkoselta hankittu lastu, vapaavirtaussuodatin ja Novitecin sporttiputkisto.

        Näillä avuilla huomasi jo takapuolituntumallakin selvän eron vakioon sekä selvästi suuremman ajonautinnon kokemisen.
        Lastun avulla V6 on selvästi kierrosherkempi ja kiertää 1000 kierrosta ylemmäs kuin vakiona, (ei kannata aina huudattaa tässä tapauksessa rajoittimeen asti) sekä meno ei hyydy niin aikaisin kuin vakiolastulla.
        Mielestäni virityslastu vaatii vähintäänkin sen vapaavirtausfiltterin (ei ole kovin kallis vakiokoteloon) ja 98E-bensiinin käyttämisen täyden hyödyn saamiseksi.

        Olen hiljattain myynyt Alfani ja se virityslastu jäi ylimääräiseksi minulle. Voisin myydä sen puoleen hintaan, jos kiinnostaa. Ilmoita mahdollisesta kiinnostuksestasi täällä.
        Kyseinen lastu käy 156 V6 malleihin 1998-2001.

        En itse ole dynossa mitannut tehoja, mutta eräs tuttavani mittautti samanlaisen Alfan kyseisillä varusteilla ja sai teholukemaksi n. 220 hv.

        No huh mitkä luvut!

        2.5 L V6 ja 50 heppaa enemmän kuin mitä 2.0 TS:sta saa irti samaisella virillä. Kyl oon impressed!!!

        Sellanen vehje taisi kulkeakkin aika kivasti. 235 km/h???

        Ei tolla 2.0 TS pääse kuin 210 km/h ja jos siit ylös yrittää, niin ehkäpä parin kilsan jälkeen pikkusen enemmän. 215 km/h todellista on varmaan max.

        Paljos se 156 V6 painoikaan?


      • alfa155
        Ricambi kirjoitti:

        Asensin Squadra Tuningin lastun ja se on positiivisesti yllättänyt. Veto alemmilla kierroksilla parani selvästi ja kone tuntuu muutenkin pirteämmältä. Squdran lastu on selkeästi halvempi kuin muilla.

        Ainoa varma tapa mitata tehonlisäys olisi penkitys.

        squadran lastun hommasit (jouduitko tilaan ulkomailta) ja paljonko maksoit?


      • alfa 16V
        Ricambi kirjoitti:

        Asensin Squadra Tuningin lastun ja se on positiivisesti yllättänyt. Veto alemmilla kierroksilla parani selvästi ja kone tuntuu muutenkin pirteämmältä. Squdran lastu on selkeästi halvempi kuin muilla.

        Ainoa varma tapa mitata tehonlisäys olisi penkitys.

        Itse olin ostamassa aikoinaan 33 16V:hen tuota Stephanin? lastua, olisiko silloin maksanut jotain tonnin vanhaa. Tuli muita esteitä enkä sitten ostanut. Kovasti yritti mulle myydä lastua kun mailia tuli kerran kuussa :)

        Mihin autoon ostit?


      • Jarkko
        Skyhorse kirjoitti:

        No huh mitkä luvut!

        2.5 L V6 ja 50 heppaa enemmän kuin mitä 2.0 TS:sta saa irti samaisella virillä. Kyl oon impressed!!!

        Sellanen vehje taisi kulkeakkin aika kivasti. 235 km/h???

        Ei tolla 2.0 TS pääse kuin 210 km/h ja jos siit ylös yrittää, niin ehkäpä parin kilsan jälkeen pikkusen enemmän. 215 km/h todellista on varmaan max.

        Paljos se 156 V6 painoikaan?

        V6 painaa 40 kg enemmän kuin 2-litrainen.
        Ota myös huomioon, että V6:ssa on selvästi enemmän reserviä tehojen nostoon kuin 2-litraisella.

        Vakionakin 2.5 V6 antaa tehodynossa n. 200 hv jos kone on kunnossa ja karstaton.


    • alfiarno

      mulla on,gta alfan kone,edellinen oli 2,5 v6,nyt 3,2v6 gta,vakiona 250hp,vakiopuolosen lastua pystyy muukkonen piristään,lupas 260hp,päivityksen jälkeen,t alfiarno.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

      Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      27
      2360
    2. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

      Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      57
      2238
    3. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

      Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      64
      1753
    4. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

      "Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      65
      1738
    5. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

      Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      194
      1697
    6. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

      "Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      82
      1632
    7. Nainen rakas

      Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      113
      1500
    8. Pyyntö Teelle

      Voisitko nyt vaan ystävällisesti laittaa viestin?
      Ikävä
      105
      1252
    9. Martina haluaa tasoisensa miehen

      Seiskassa juttu minkälaisen miehen Martina haluaa. Kumppanin pitää tuoda hänen herkkyytensä ja vahvuutensa esiin sekä ol
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1067
    10. Voi ei! Katja Ståhl joutui sairaalaan - Syynä tämä vitsaus - Koskettava päivitys sairaalasängystä

      Pikaista paranemista, Katja! Katja Ståhl on kertonut somessa joutuneensa sisään sairaalaan. Lue lisää: https://www.suom
      Suomalaiset julkkikset
      21
      935
    Aihe