Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

C5 MOOTTORI LEIKKASI KIINNI!!

Tepi

Työkaverin C5 citikan kone todellakin leikkasi kiinni pakkasilla! Autossa ei ollut enää takuuta jäljellä lähes vuoteen. Tappeluhan siitä on syntynyt.
Taas tuli todistettua: made in france ja suomi eivät kuulu yhteen! Korjausarvio oli muuten n.3000 euroa! Huoltoäijä puhui kyllä vielä markoista, sanoi reilut 17000mk. Ajasta jäljessä siinäkin.

86

30476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja hevoset lentää

      Taas se "naapurin" tai "työkaverin" sitikka teki sitä ja tätä. Keksikää vaihteeksi jotain uutta. Kerropa vaikka sen C5:n rekkari ja korjauspaikka näin aluksi...

      • !

        Onko C5 niin vanha malli?


      • Tepi

        on punainen, Oulun Veholla korjattavana parhaillaan. Vai onko se UKO-auto nimellä en muista. Jos satut asumaan lähettyvillä, käy katsomassa, rekkareita en muista.
        Jospa tässä ennakkotapaus kaikille "naapurin tai työkaverin citikka hajos taas" tapauksille, että ne eivät olekaan huuhaata.
        Soita vaikka sinne onko punasen c5 Citroenin koneremontti millä mallilla.


      • Ja hevoset lentää
        Tepi kirjoitti:

        on punainen, Oulun Veholla korjattavana parhaillaan. Vai onko se UKO-auto nimellä en muista. Jos satut asumaan lähettyvillä, käy katsomassa, rekkareita en muista.
        Jospa tässä ennakkotapaus kaikille "naapurin tai työkaverin citikka hajos taas" tapauksille, että ne eivät olekaan huuhaata.
        Soita vaikka sinne onko punasen c5 Citroenin koneremontti millä mallilla.

        Voisiko tässä enää muuta todeta...Mitäpä jos soittaisit itse ja kertoisit meille "kuulumiset"?

        Herää jo mies "Soita vaikka sinne onko punasen c5 Citroenin koneremontti millä mallilla..." Saman tien mä voisin kait kysyä sen harmaan mesen ja vihreän saxon vointia :)


      • Puuh
        Tepi kirjoitti:

        on punainen, Oulun Veholla korjattavana parhaillaan. Vai onko se UKO-auto nimellä en muista. Jos satut asumaan lähettyvillä, käy katsomassa, rekkareita en muista.
        Jospa tässä ennakkotapaus kaikille "naapurin tai työkaverin citikka hajos taas" tapauksille, että ne eivät olekaan huuhaata.
        Soita vaikka sinne onko punasen c5 Citroenin koneremontti millä mallilla.

        Eipä tuohon voi enää muuta sanoa...

        Herää mies! "Soita vaikka sinne onko punasen c5 Citroenin koneremontti millä mallilla". Varmasti! Samalla mä voisin varmaan kysyä mitä sille harmaalle meselle ja vihreälle saxolle kuuluu? :o)


      • Jari
        ! kirjoitti:

        Onko C5 niin vanha malli?

        ...kun ei Citroen myönnä autoihin minkäänlaista takuuta niin sillee! Tai ei ainakaan kannattais myöntää...paska mikä paska!


      • Aku

        Omani ei ole C5 vaan Xsara mutta sitikka kuitenkin.Joulun aikaan heitti öljyt ulos.Vaurioita ei tullut ja öljyn lisäämisen jälkeen matka jatkui.Ei ollut aikaa viedä korjaamoon heti ja kuinkas kävikään,laturi irtisanoi työsopimuksen.No vein auton Olarin veholle jossa olikin sitikoita jonossa.Vaihdettiin laturi joka oli vaurioitunut siihen valuneen öljyn takia sekä huohotin ilmeisesti paremmin pakkasta kestävään malliin.Kustannuksia en tiedä kun on työsuhdeauto.On kai yleisesti tiedossa sitikan ja osin pösön huohotin ongelmat.Osa syynä omaani saattoi olla auton etuosasta puuttuva suojamuovi.Mutta huonoa tuuria jos auto sen takia leikkasi kiinni.Itse en vielä uskoani kyseiseen merkkiin ole menettänyt.


      • Etinen citikka-omistaja

        minulla oli vielä viime talvena "Sitikka"teki sillei että heitti öljyt pihalle(pakkasta n.-25)
        huollossa sanottiin että oli jokin öljy-sihti tukossa.jos en olis huomannut öljy-vanaa peilistä niin......?kone leikannut kiinni!!!


      • Anonyymi

        Älä työkaverin Suzuki vitaran kone hajosi niin ettei sitä voi korjata.
        Muutaman kuukauden etsiskely ja hollannista vaihtokone.
        "Nyt siitä tuli Audi, kuluttaa yhtä paljon öljyä.
        140 tuhatta ajettuna.


      • Anonyymi

        Naapurin työkaverin Nissan navarasta katkesi nokkaketju.
        Ei kannata korjata.
        Vaihtokone löytyi jostain ulkomailta kunhan jaksoi 1,5 kuukautta etsiä.


    • Marko

      Keksi jotain parempaa. Ei näitä sun juttuja kukaan usko. Sitäpaitsi kaikkihan tietää että Citroen on paras auto mitä on tehtykkään.

    • aake

      vitun kusipää, täytyykö aina jauhaa jotain paskaa?
      ei ne sitikat sen huonompia ole kuin muutkaan!,saatana!

    • ;-)

      Mulle naapuri kertoi, työkaverin kertoneen, varaosaliikkeen myyjän kertoneen, että pakkasten aikoihin oli 40 sitikkaa ja pösöä jonossa johonkin.

      • GR 405

        jos palataan näihin pakkasen aiheuttamiin "oksenteluihin" niin VAG:n tdi:t tekivät aivan vastaavia temppuja. Niistä vaan ei pidetty mitään mekkalaa vaan homma hoidettiin kaikessa hiljaisuudessa. Oma mielipiteeni on, että nykyautot ovat kovin haavoittuvia äärimmäisissä sääolosuhteissa kiitos yhä lisääntyvän elektroniikan. Itse ajan kahdella vm. 89 ranskalaisella, eikä tässä ole ollut vielä mitään murheita, niinkuin ei edellisinäkään(8) talvina. Ei mikään kone kestä huoltamatta...


      • ;-)
        GR 405 kirjoitti:

        jos palataan näihin pakkasen aiheuttamiin "oksenteluihin" niin VAG:n tdi:t tekivät aivan vastaavia temppuja. Niistä vaan ei pidetty mitään mekkalaa vaan homma hoidettiin kaikessa hiljaisuudessa. Oma mielipiteeni on, että nykyautot ovat kovin haavoittuvia äärimmäisissä sääolosuhteissa kiitos yhä lisääntyvän elektroniikan. Itse ajan kahdella vm. 89 ranskalaisella, eikä tässä ole ollut vielä mitään murheita, niinkuin ei edellisinäkään(8) talvina. Ei mikään kone kestä huoltamatta...

        Jostain syystä yleisö vain tuntuu kiinostavan nämä ranskanmaan tuotteet.

        Viikonloppuna vastaanotin tekstiviestin, jossa ilmoitettiin taas yhden sitikan simahtaneen tienposkeen. Kysyin, koskas näit edellisen? Ei vastausta tullut siihen.

        Ja jotta saataisiin vähän tasapainoa, niin ainut auto, mikä meikäläisen on tienposkeen jättänyt, oli Toyota Carina II.


      • ;-)
        GR 405 kirjoitti:

        jos palataan näihin pakkasen aiheuttamiin "oksenteluihin" niin VAG:n tdi:t tekivät aivan vastaavia temppuja. Niistä vaan ei pidetty mitään mekkalaa vaan homma hoidettiin kaikessa hiljaisuudessa. Oma mielipiteeni on, että nykyautot ovat kovin haavoittuvia äärimmäisissä sääolosuhteissa kiitos yhä lisääntyvän elektroniikan. Itse ajan kahdella vm. 89 ranskalaisella, eikä tässä ole ollut vielä mitään murheita, niinkuin ei edellisinäkään(8) talvina. Ei mikään kone kestä huoltamatta...

        Jostain syystä yleisö vain tuntuu kiinostavan nämä ranskanmaan tuotteet.

        Viikonloppuna vastaanotin tekstiviestin, jossa ilmoitettiin taas yhden sitikan simahtaneen tienposkeen. Kysyin, koskas näit edellisen? Ei vastausta tullut siihen.

        Ja jotta saataisiin vähän tasapainoa, niin ainut auto, mikä meikäläisen on tienposkeen jättänyt, oli Toyota Carina II.


      • asiaa
        ;-) kirjoitti:

        Jostain syystä yleisö vain tuntuu kiinostavan nämä ranskanmaan tuotteet.

        Viikonloppuna vastaanotin tekstiviestin, jossa ilmoitettiin taas yhden sitikan simahtaneen tienposkeen. Kysyin, koskas näit edellisen? Ei vastausta tullut siihen.

        Ja jotta saataisiin vähän tasapainoa, niin ainut auto, mikä meikäläisen on tienposkeen jättänyt, oli Toyota Carina II.

        niin hauska lukea näitä,
        kyllä pakkasilla kävi 3.lle työ kaverille niin että auto ruikkas öljyt ulos. oli opelia ja vw.tä
        ja sitten oli mersu joka ei etes lähteny käyntiin lämmityksestä huolimatta. miten ne silloin vois SÄRKYÄ. että onhan näitä....


      • asiantuntia

        Mun isän työkaverin veljentytön poikakaverin serkun kaiman c5 sitkka ei lähtenyt käyntiin kun pakkasta oli -40!


      • Peugeot Voimaa

        Eipä ole omalle kohdalle sattunut ongelmia autojen kanssa. Itse ajelen 206:lla ja vaimolla on 406:n eikä ole ollut mitään ongelmia. Ainoastaan akku tahtoo hyytyä -40 ja sitä kylmemmissä keleissä, mutta niin käy kaikille autoille.

        Pakkasten aikaan olisi hyvä katsella nesteitä konehuoneen puolelta ja lämmittää kovalla pakkasella reilumman aikaa. Ei näillä pakkasilla mitkään vehkeet kestä, jos kuskilla ei ole älliä sen vertaa huolehtia ajopelistään.

        Ei sen puoleen katsoopa nykyään automerkkiä mitä tahansa, tuntuu niissä olevan kaiken näköisiä ongelmia; Opelissa ei tarkene sen paremmin sisällä kuin pihalla, BMW:ssä ei lämmärit tahdo toimia ja Mersuista paukkaa turbot. Eli meinaa sitä, että turvallisuuteen on ehkä panostettu, mutta tekniikka on jäänyt vähän sivummalle.


      • roope
        Peugeot Voimaa kirjoitti:

        Eipä ole omalle kohdalle sattunut ongelmia autojen kanssa. Itse ajelen 206:lla ja vaimolla on 406:n eikä ole ollut mitään ongelmia. Ainoastaan akku tahtoo hyytyä -40 ja sitä kylmemmissä keleissä, mutta niin käy kaikille autoille.

        Pakkasten aikaan olisi hyvä katsella nesteitä konehuoneen puolelta ja lämmittää kovalla pakkasella reilumman aikaa. Ei näillä pakkasilla mitkään vehkeet kestä, jos kuskilla ei ole älliä sen vertaa huolehtia ajopelistään.

        Ei sen puoleen katsoopa nykyään automerkkiä mitä tahansa, tuntuu niissä olevan kaiken näköisiä ongelmia; Opelissa ei tarkene sen paremmin sisällä kuin pihalla, BMW:ssä ei lämmärit tahdo toimia ja Mersuista paukkaa turbot. Eli meinaa sitä, että turvallisuuteen on ehkä panostettu, mutta tekniikka on jäänyt vähän sivummalle.

        on koska pakkanen ei katso merkkiä eikä auton hintaa,,tasapuolisesti niitä menee tuolla tiellä,kunhan on tarpeeksi pakkasta.


      • Ranskis
        Peugeot Voimaa kirjoitti:

        Eipä ole omalle kohdalle sattunut ongelmia autojen kanssa. Itse ajelen 206:lla ja vaimolla on 406:n eikä ole ollut mitään ongelmia. Ainoastaan akku tahtoo hyytyä -40 ja sitä kylmemmissä keleissä, mutta niin käy kaikille autoille.

        Pakkasten aikaan olisi hyvä katsella nesteitä konehuoneen puolelta ja lämmittää kovalla pakkasella reilumman aikaa. Ei näillä pakkasilla mitkään vehkeet kestä, jos kuskilla ei ole älliä sen vertaa huolehtia ajopelistään.

        Ei sen puoleen katsoopa nykyään automerkkiä mitä tahansa, tuntuu niissä olevan kaiken näköisiä ongelmia; Opelissa ei tarkene sen paremmin sisällä kuin pihalla, BMW:ssä ei lämmärit tahdo toimia ja Mersuista paukkaa turbot. Eli meinaa sitä, että turvallisuuteen on ehkä panostettu, mutta tekniikka on jäänyt vähän sivummalle.

        Vai ei Opelissa tarkene... Voisin sanoa että tarkenee aivan loistavasti kaikissa näillä seuduilla tavattavissa olosuhteissa. Huohotin ei jäädy myöskään samaan tapaan kuin PSA:n autoissa. Omasta 205 GTi pösöstä ja sisaren 406 HDi:stä voi kyllä lapsikin huomata ettei ranskassa _HALUTA_ huomioida talviolosuhteita. Jäätymis- ja huurtumisongelmia on ollut enemmän tai vähemmän jatkuvasti useimmissa malleissa jo vuosikymmeniä.


      • toimii
        Peugeot Voimaa kirjoitti:

        Eipä ole omalle kohdalle sattunut ongelmia autojen kanssa. Itse ajelen 206:lla ja vaimolla on 406:n eikä ole ollut mitään ongelmia. Ainoastaan akku tahtoo hyytyä -40 ja sitä kylmemmissä keleissä, mutta niin käy kaikille autoille.

        Pakkasten aikaan olisi hyvä katsella nesteitä konehuoneen puolelta ja lämmittää kovalla pakkasella reilumman aikaa. Ei näillä pakkasilla mitkään vehkeet kestä, jos kuskilla ei ole älliä sen vertaa huolehtia ajopelistään.

        Ei sen puoleen katsoopa nykyään automerkkiä mitä tahansa, tuntuu niissä olevan kaiken näköisiä ongelmia; Opelissa ei tarkene sen paremmin sisällä kuin pihalla, BMW:ssä ei lämmärit tahdo toimia ja Mersuista paukkaa turbot. Eli meinaa sitä, että turvallisuuteen on ehkä panostettu, mutta tekniikka on jäänyt vähän sivummalle.

        Kuplalla ajelen eikä mitään vikaa. Lämmin se ei oo mutttu pukea voi hieman paksummin. Lähtee käytiin -40 asteessa eikä leikkaa kiinni. Tosiaan turvallisempia uudet autot on mutta miten tekniikan kanssa...


      • nostalgiaa
        toimii kirjoitti:

        Kuplalla ajelen eikä mitään vikaa. Lämmin se ei oo mutttu pukea voi hieman paksummin. Lähtee käytiin -40 asteessa eikä leikkaa kiinni. Tosiaan turvallisempia uudet autot on mutta miten tekniikan kanssa...

        varsinainen perheauto tuo kupla, kaikille matkustajille skraba käteen, niin näkee jotain uloskin näin pakkasilla.


      • Anonyymi
        ;-) kirjoitti:

        Jostain syystä yleisö vain tuntuu kiinostavan nämä ranskanmaan tuotteet.

        Viikonloppuna vastaanotin tekstiviestin, jossa ilmoitettiin taas yhden sitikan simahtaneen tienposkeen. Kysyin, koskas näit edellisen? Ei vastausta tullut siihen.

        Ja jotta saataisiin vähän tasapainoa, niin ainut auto, mikä meikäläisen on tienposkeen jättänyt, oli Toyota Carina II.

        Minut jätti Volvo 300 kilsan päähän kotoa. Remontti 3500€.
        Työkaveri jäi mersullaan Levin matkalle liki 900 km päähän.
        Kotimatka tavaroineen, perheineen junalla. Uusi reissu hakemaan Jounin korjaamolta.
        Neljä päivää matkustelua.


    • crc

      Citroenissa ei voi olla vikaa. Siihen ei voi tulla vikaa. Siinä ei koskaan ole voinutkaan olla vikaa. Se joka toista väittää, se kirjoittaa provoja.

    • PP

      Taitaapa olla vielä kaikissa C5:ssa takuu voimassa :)

      • Kokemusta on

        v:n 2001 malleissa oli 1 vuoden takuu paitsi jousituksella takuu 2v. Kiitoksella mainiten on myös todettava että ovat kaikki pienemmät häiriöt korjanneet veloituksetta paikkakuntani Veholla takuuajan jo umpeuduttua.


    • VT

      Takuilla ei nykypäivänä ole enää juuri merkitystä. Kuluttajansuojalaki on korvannut suurelta osin takuut. Takuu -nimeä voidaan käyttää vain, jos sillä parannetaan kuluttajansuojaa ja uuden auton moottorin kuuluu kestää sekä huomattavan kauan että pitkälti oli "takuu" voimassa tai ei ja oli merkki mikä hyvänsä.

      • Migel

        Aivan. Tuotteessa katsotaan (takuun loppumisesta huolimatta) olleen virheen jo sitä myytäessä mikäli se ei kestä siten kuin vastaavan tavaran normaalisti tulisi kestää.


    • volvoman

      Kuulin tässä uutena vuotena, kun veljeni kertoi autonsa olevan Peugeot 406 -autollaan tienposkessa,kun moottorista lensi öljyt ulos.
      Naapurini kertoi myös kuulleensa, että hänen työkaverinsa Citroen C5:stä lensi öljyt ulos jokin aika sitten.

      Turha siis syytellä Citroenin olevan huono auto, sillä on niissä muissakin näköjään samanlaisia vikoja.

      Meganesta menee kuulemma pyörän laakeri, pakoputki, iskunvaimentimet takaa ja lambada-anturi ennen kuin tulee 50tkm täyteen.

      Itselläni ei kyllä ole 6 vuoden aikana ollut nykyisessä autossani mitään mainittavaa vikaa. Jarrupalat ja takalevyt uusittiin 150tkm:n kohdalla ja 200tkm:n huollossa vaihdettiin kallistuksen vakaajan puslat.

      300tkm lähestyy ja sanovat, että pakoputki saattaa olla seuraava vaihdettava osa.

      • TP

        406 ongelma, ei ole ainut, joka oksentaa nesteet ulos!


      • Francoise

        Tämä on autopalsta - traktoripalsta on hiukka myähempänä valikossa!


      • Jake
        Francoise kirjoitti:

        Tämä on autopalsta - traktoripalsta on hiukka myähempänä valikossa!

        Oli maailman ensimmäisiä TRAKTORIN VALMISTAJIA!! Että silleen..


      • Jake
        Francoise kirjoitti:

        Tämä on autopalsta - traktoripalsta on hiukka myähempänä valikossa!

        Oli maailman ensimmäisiä TRAKTORIN VALMISTAJIA!! Että silleen..


      • Megane

        Fiat,Pösö ja Sitikka ovat kyllä vielä aavistuksen Rellua paskempia , kokemusta on noista kaikista ja Meganesta ei ainakaan vielä ole kone leikannut vaikka pakoputkea joutuisikin joskus uusimaan : )


      • Ile

        ...niin ei parane kehua. Isälläni on 3 vuotta vanha S80 ja uskomaton määrä on tehty korjauksia. Kilometrejä siinä on nyt 200 tkm. Muutamia remontteja , jotka muistan: koiranluut kaks kertaa, ikkunahissit kaks kertaa kummallekin puolelle, etuiskari 90 tkm kohdalla, automaatti-ilmastoinnin anturi a 100 ekeä, puslaa ja neulalaakeria sinne sun tänne, takakontin valo ei toimi oikein vieläkään sitä on yritetty korjata 3 vuotta (tyhjentää akun, koska syttyy silloin kuin "herraa" huvittaa), "ota lamppu pois" oli Wetterin hoito. Jotta silleen on iloista volvoilukin...


      • Volvoman two
        Ile kirjoitti:

        ...niin ei parane kehua. Isälläni on 3 vuotta vanha S80 ja uskomaton määrä on tehty korjauksia. Kilometrejä siinä on nyt 200 tkm. Muutamia remontteja , jotka muistan: koiranluut kaks kertaa, ikkunahissit kaks kertaa kummallekin puolelle, etuiskari 90 tkm kohdalla, automaatti-ilmastoinnin anturi a 100 ekeä, puslaa ja neulalaakeria sinne sun tänne, takakontin valo ei toimi oikein vieläkään sitä on yritetty korjata 3 vuotta (tyhjentää akun, koska syttyy silloin kuin "herraa" huvittaa), "ota lamppu pois" oli Wetterin hoito. Jotta silleen on iloista volvoilukin...

        Vanha -90 luvulta oleva vaunu mittarissa 280.000 ja hyvin menee. Viime vuoden korjauslaskut olivat yhteensä 2500 FMK. Miksipä ottaisin työsuhdeauton ? Maksaa 3000 kuussa, kun nyt ei maksa kuin vaivaiset 250 mk. Hei, poijjat käyttäkää te uusia ritsoja, minä ajan Volvolla. Sitäpaitsi sillä saa aina tietä...:-))


    • shakal

      Oli takuu voimassa tai ei (kaikissa C5:issa pitäisi vielä olla), miksi ihmeessä tällaisen tapahtuman pitäisi mennä takuuseen:

      1) kuljettava käyttää moottoriöljyjä jotka on Suomen oloihin huonoiksi tiedetty (esim Shell Helix).

      2) Kuljettaja ei käytä viimasuojaa keulalla, vaikka sitä nimenomaan Suomen oloihin suositellaan

      3) Kuljettaja jatkaa ajamista vaikka öljynpaineen varoitusvalo syttyy. Ne varoitusvalot kun on siellä varoittamassa mahdollisista ongelmista, eivät huvin vuoksi.

      Itse olen pitänyt kahdesta ensimmäisestä pykälästä huolta, eikä ole kolmatta tarvinnut miettiäkään. Seuraavaksi joku ilmeisesti haluaa autonsa tankattavan takuun piiriin, kun se sammui siks että bensa loppui. Paska homma, mutta naurettavuudessaan asia on samalla tasolla. Kyllä se leikkaa kiinni kun öljy loppuu, ja molempien loppumisesta löytyy mittaritaulusta indikaattori.

      Mikäli tätä nyt koskaan tapahtuikaan.

      • Tepi

        kun malli ilmestyi, oli citroenin takuu vain yksi vuosi. Myöhemmin sitä on jatketta ilmeisesti kahteen vuoteen! Laatu-auto..


      • Ballo
        Tepi kirjoitti:

        kun malli ilmestyi, oli citroenin takuu vain yksi vuosi. Myöhemmin sitä on jatketta ilmeisesti kahteen vuoteen! Laatu-auto..

        Sitruunapatongissa on käytössä nimimerkki Tepi toisella henkilöllä eli kaikki tätä viestiketjua lukeneet sitruunapatonkilaiset huomio: älkää sotkeko tätä viestiketjun aloittajaa Sitruunapatongin Tepiin.

        P.S. Tuosta takuusta: Fiat lupasi aikoinaan 3 vuoden takuun ILMAN kilometrirajaa. Toyota lupasi samaan aikaan 3 vuotta TAI 100 000 km. Jos takuun pituudella mitataan auton laadukkuutta, silloinhan Fiat oli laadukkaampi kuin Toyota - vai mitä nimimerkki Tepi?


      • Tepi
        Ballo kirjoitti:

        Sitruunapatongissa on käytössä nimimerkki Tepi toisella henkilöllä eli kaikki tätä viestiketjua lukeneet sitruunapatonkilaiset huomio: älkää sotkeko tätä viestiketjun aloittajaa Sitruunapatongin Tepiin.

        P.S. Tuosta takuusta: Fiat lupasi aikoinaan 3 vuoden takuun ILMAN kilometrirajaa. Toyota lupasi samaan aikaan 3 vuotta TAI 100 000 km. Jos takuun pituudella mitataan auton laadukkuutta, silloinhan Fiat oli laadukkaampi kuin Toyota - vai mitä nimimerkki Tepi?

        ..pinnoitetuilla renkailla on takuu 3 vuotta, parasta laatua...:)


      • pekka.p
        Tepi kirjoitti:

        kun malli ilmestyi, oli citroenin takuu vain yksi vuosi. Myöhemmin sitä on jatketta ilmeisesti kahteen vuoteen! Laatu-auto..

        no ei se nyt ihan noin ole minun mielestäni kaikissa vehon maahan tuomissa citikoissa on ollut 2 vuoden takuu.ainakin minulla oli 2 vuoden takuu jo vuoden 2000 mallisessa xsara hdi:ssä. ja kyllä niitä koneita menee kaiken merkkisissä autoissa,esim opelien kansirempat pitäisi olla kaikilla asioista tiedävillä hyvässä muistissa,mutta ilmeisesti nimimerkki tepi ei kuulu niihin.


      • jy
        pekka.p kirjoitti:

        no ei se nyt ihan noin ole minun mielestäni kaikissa vehon maahan tuomissa citikoissa on ollut 2 vuoden takuu.ainakin minulla oli 2 vuoden takuu jo vuoden 2000 mallisessa xsara hdi:ssä. ja kyllä niitä koneita menee kaiken merkkisissä autoissa,esim opelien kansirempat pitäisi olla kaikilla asioista tiedävillä hyvässä muistissa,mutta ilmeisesti nimimerkki tepi ei kuulu niihin.

        aiemmin ei alle 60000km/2v ajettujen citikoiden pakkasvauriokorjauksissa ollut maahantuojan kanssa mitään vaikeuksia ,uutta moottoria vaan konehuoneeseen.Kuulopuheet ja mutujutut voinnee jättää omaan arvoonsa.


      • Pena
        jy kirjoitti:

        aiemmin ei alle 60000km/2v ajettujen citikoiden pakkasvauriokorjauksissa ollut maahantuojan kanssa mitään vaikeuksia ,uutta moottoria vaan konehuoneeseen.Kuulopuheet ja mutujutut voinnee jättää omaan arvoonsa.

        ei ole muuksi muuttunut,joku joka potee työkaverin ongelmia voi tietenkin olla mitä mieltä haluaa,mutta faktat on faktoja ja kaikki muu on fuulaa.


    • juntti

      Tiedänpä itsekin yhden tapauksen, jossa C5:n kone leikkasi kiinni joulunajan pakkasilla. Siinä ei paljon auta vaikka olisi millainen takuu, kun on 35 astetta pakkasta ja odottelet hinausautoa jossain korvessa parikin tuntia. Mutta tuo nyt ei ollut se pääasia...
      Tunnetusti useimpiin "keskieurooppalaisiin" autoihin pitää talveksi laittaa jonkinlainen viimasuoja tai muu huohotusjärjestelmän jäätymisen ehkäisevä apuneuvo. Uusien tai paremminkin takuunalaisten autojen osalta tästä asiasta informoiminen on ehdottomasti auton myyjän eli takuunantajan velvollisuus, sillä ei ole automerkin kanssa juuri mitään tekemistä. Uuden auton takuun pituus ja laajuus on aina maahantuojan oma asia. Auton valmistaja ei siihen vaikuta, ja takuun aiheuttama riski on myyjän kontolla, mikä pitää kompensoida myyntihinnalla ja huolloilla.
      Takuu on myös yksi tärkeä markkinointikeino, koska autojen hinnat ovat Suomessa niin järjettömän korkeat. Eteläisemissä Euroopan maissa takuut ovat pituudeltaan ja kattavuudeltaan ihan toisenlaisia, koska autojen hinnat ovat myös paljon matalammat.
      Ja vielä semmoinen asia, että nämä kylmät pohjolan perukat on niin pieni markkina-alue suurille autonvalmistajille, että tuotekehitysksessä ei yli 25 asteen pakkasille ole mitään sijaa. Tästä hyvänä esimerkkinä BMW:n polttoainelämmitin, joka ei suotu toimimaan alle -25 asteen lämpötilassa, koska sen mielestä ollaan liian kylmissä olosuhteissa. Sama seikka koskee myös autojen elektroniikka, jossa ei pääsääntöisesti löydy säätöarvoja kyseisissä lämpötiloissa. Ugh!

    • ex-axman

      sfnet.harrastus.autot -uutisryhmässä oli äskettäin tällainen postaus:

      Käytännön kokemuksia firman leasing autosta Citroen Xsara Picasso. Autosta paukahti kone täydellisesti juuri tuon huohotinputken jäätymisen takia. Ajankohta oli viime talvi ja tapahtumapaikka jossain huitkuusen lapissa, jossa pakkasta oli 28 astetta. Autolla oli silloin ikää vain pari kuukautta. Nooh... kun vaurion laajuus selvisi autoa huoltaneelle firmalle, alkoi kamala tappelu siitä kuka maksaa kustannukset. Uutta konetta ei tahdottu laittaa millään, koska jokainen taho leasingfirmaa myöten oli sitä mieltä
      että autoa oli käytetty väärin/väärissä olosuhteissa. Maahantuojan lausunnon mukaan " Citroen henkilöautoja ei ole tehty käytettäväksi tuollaisen pakkasen vallitessa". Kaiken tappelun jälkeen uusi kone vaihdettiin, mutta mm.sijaisautosta joutui maksamaan koko siltä ajalta kun Citruuna oli korjaamolla yli kuukauden päivät.

      Saman firman C5 on nyt myös koneremontissa samasta syystä (ja oli viimasuoja paikallaan ja kone sammutettiin heti, kun öljynpainevalo syttyi). Citroen-korjaamolle oli jostain syystä tuotu 27 sitruunaa saman viikonlopun aikana... Myös Peugeotin korjaamolla vaihdetaan yötä päivää koneita uudehkoihin autoihin...

      • ihmettelijä

        JA KAIKEN TÄMÄN PERUSTEELLA, MIKSI NOITA VITUN CITIKOITA EDELLEEN OSTETAAN, ONHAN SE NYT JO OSOITETTU ETTÄ TÄYSIÄ SUSIA OVAT SUOMEN OLOIHIN! ITSE OLEN TYYTYVÄINEN SAAB KUSKI. VM 90:SELLÄ SAABILLA ON AJETTU 385TKM EIKÄ SIIHEN TODELLAKAAN OLE VAIHDETTU KUIN ÖLJYJÄ, SUODATTIMIA, KERRAN ISKARIT, MONTA KERTAA PALLONIVELET, PARI KERTAA PAKOPUTKI JA TÄMÄ KAIKKI KUULLOSTAA KOVIN PIENELTÄ SEN RINNALLA KUN LUKEE JUTTUJA KUN ALLE 100 TKM AJETUSTA SITRUUNATA PAUKAHTAA KONE YM. SÄÄSTÄKÄÄ VÄHÄT ROPONNE VAIKKA USEAMPAAN SAABBIIN ON MUN NEUVONI!!


      • ihmettelijän ihmettelijä
        ihmettelijä kirjoitti:

        JA KAIKEN TÄMÄN PERUSTEELLA, MIKSI NOITA VITUN CITIKOITA EDELLEEN OSTETAAN, ONHAN SE NYT JO OSOITETTU ETTÄ TÄYSIÄ SUSIA OVAT SUOMEN OLOIHIN! ITSE OLEN TYYTYVÄINEN SAAB KUSKI. VM 90:SELLÄ SAABILLA ON AJETTU 385TKM EIKÄ SIIHEN TODELLAKAAN OLE VAIHDETTU KUIN ÖLJYJÄ, SUODATTIMIA, KERRAN ISKARIT, MONTA KERTAA PALLONIVELET, PARI KERTAA PAKOPUTKI JA TÄMÄ KAIKKI KUULLOSTAA KOVIN PIENELTÄ SEN RINNALLA KUN LUKEE JUTTUJA KUN ALLE 100 TKM AJETUSTA SITRUUNATA PAUKAHTAA KONE YM. SÄÄSTÄKÄÄ VÄHÄT ROPONNE VAIKKA USEAMPAAN SAABBIIN ON MUN NEUVONI!!

        VOITKO OLLA HUUTAMATTA ÄÄLIÖ!


    • Vettemies

      Minkähän takia citikka antoi C5 mallimerkin moiselle kaukalolle?

      Vajaa pari vuotta ennen tän citikan mallin ilmestymistä,oli Corvette valmistanut C5 mallin.

      Miksi autovalmistajat käyttävät täysin samoja
      mallimerkintöjä ?? Ei luulis loppuneen vielä kirjain/numero-yhdistelmät kesken,em.on tehty täysin tietoisesti.(C5)

      • ranskis

        Taisipa jenkit taas olla kopioimassa kun eivät keksineet omia mallimerkintöjä.

        C5 on ikivanha CItroënin mallimerkintä autoilun alkukaudesta ;)


      • Höpöpöpö

        Corvette tuskin valmistaa mitään, kyseinen auto on Chevroletin urheilumalli. C5 ei ole virallinen mallinimi vaan sisäinen koodi tyyliin W124 tai E30.


    • Sitikkakuski

      Kyllä tämä on tehtaiden ja suunnittelijoiden moka, tai sitten ei pidä tuoda pakkasmaihin tuollaisia koneita. Itsellä on XM-97 ja siinä on ollut alusta saakka vain styroksilla peitetty huohotusputki, eikä mitään ongelmia minkäänlaisilla pakkasilla. Tosin siinä on myös nokkasuoja. Mutta muuten olen sitä mieltä, ettei ole asiakkaan asiana, olipa kyseessä sitikka, pökötti, vokkelo tai muunkaan merkkinen auto, vahtia, että öljyt pysyy tuollaisen suunnitteluvirheen takia sisällä. Tehtaalla ne suojat pitäisi jo asentaa pohjoismaihin tuotaviin autoihin tai ainakin maahantuojan tehdä se, jos tehdas katsoo, että tämä on liian pieni markkina-alue sellaisien operaation tekemiseen. Luulisi tehtaan ja maahantuojan intressissä olevan, ettei muuten hyvän kamppeen, kuten sitikan, maine tuhriinnu mokoman asian vuoksi. Suunnitteluvirhe, mikä suunnitteluvirhe, ei se siitä muuksi muutu, vaikka kuinka selitellään.

    • picatsu

      kuulin että kuopion putkolaan olis hinattua toista kymmentä jäätynyttä c5 korjaukseen!et siellei!

    • picatsu

      joo kuulin et kuopion putkolaan ois hinattu toista kymmentä jäätynyttä c5:sta!et sillei!

      • picatsu

        no tuliko se varmasti kaikille selväks,et älä osta c5 henkilöautoa!


      • joo

        Iisalmen Autoputkolalle. Huoltojonossa nilkuttaa sakemannit, Citikat loistavat poissaolollaan. et sillei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


      • äijä
        picatsu kirjoitti:

        no tuliko se varmasti kaikille selväks,et älä osta c5 henkilöautoa!

        ei menny perille dorka!!!!!!!!


      • picatsu
        äijä kirjoitti:

        ei menny perille dorka!!!!!!!!

        sanoo mies joka odottaa uskollisesti autoaan huollosta!hahaa


      • kolinaa
        äijä kirjoitti:

        ei menny perille dorka!!!!!!!!

        monesko moottori,,,,,


      • kokemjne
        joo kirjoitti:

        Iisalmen Autoputkolalle. Huoltojonossa nilkuttaa sakemannit, Citikat loistavat poissaolollaan. et sillei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

        kuha keritää.ja poejat lopettokkooha nyt nuo jonni jootavat horinat . ee siellä iisalamessa oo varmaa montookaa sitikkoo mutta suattaapa jokune
        sakemanni ja riisikuppi löötyäkkii. ja sille kuopijolaeselle huastasin sen verran että kehtois opetella ies vähä aekuisempoo kielen käättöö.ku kuulostaa iha ku oes piässy justiisa alakoolusta ja iliman suomen kielen numeroo tae sitte seon käänynnä kahtelemasa liikoo nuota ameriikkalaesia
        jonnii jootavia vilmijä josson kakaroella lippakii
        viärimpäen piässä mutta ku pittää nii olla issoo miestä nii issoo.
        kielen käyttö muistuttaa juuri tuollaista jonka pääasia tuntuu olevan lähinnä roskakanavien seurailu .
        joten ehdottaisin asiallista vinoilua ilman noita murrosikäisten isotteluja.toisaalta lieneen helppo kirjoitella mitä tahansa kun kukaan ei varmaan tule vetämään samalla istumalla kuonoon.
        silti eräät tekstit ovat kielellisesti 5-6 vuotiaan pojankoltiaisen tasolla.hyvää loppuvuotta.


      • joo
        kokemjne kirjoitti:

        kuha keritää.ja poejat lopettokkooha nyt nuo jonni jootavat horinat . ee siellä iisalamessa oo varmaa montookaa sitikkoo mutta suattaapa jokune
        sakemanni ja riisikuppi löötyäkkii. ja sille kuopijolaeselle huastasin sen verran että kehtois opetella ies vähä aekuisempoo kielen käättöö.ku kuulostaa iha ku oes piässy justiisa alakoolusta ja iliman suomen kielen numeroo tae sitte seon käänynnä kahtelemasa liikoo nuota ameriikkalaesia
        jonnii jootavia vilmijä josson kakaroella lippakii
        viärimpäen piässä mutta ku pittää nii olla issoo miestä nii issoo.
        kielen käyttö muistuttaa juuri tuollaista jonka pääasia tuntuu olevan lähinnä roskakanavien seurailu .
        joten ehdottaisin asiallista vinoilua ilman noita murrosikäisten isotteluja.toisaalta lieneen helppo kirjoitella mitä tahansa kun kukaan ei varmaan tule vetämään samalla istumalla kuonoon.
        silti eräät tekstit ovat kielellisesti 5-6 vuotiaan pojankoltiaisen tasolla.hyvää loppuvuotta.

        Tiällä on citikoeta sulle asti vaekka huoltoo. Katopa kun tiällä olj aekonnaan hyvä myyjä, kärkimerkit. 5/2000 citikka olj kuukauvven ykkönen, ee ies toyota voettanu sitä. Muute, sukulaesetki sannoo tiällä käävessään, että tiällä on enempi Citikoeta ku muualla. ;)


      • nii

        nii minäkin kuulin että mummolla oli munat


      • tp
        nii kirjoitti:

        nii minäkin kuulin että mummolla oli munat

        sinun ukilta on poistettu munat ja siitä tuli mummo?voi sinua.onkos sinun äitillä munat?on varmaan ollut rankkaa asua lapsuus transsujen keskellä!


      • kokemjne
        joo kirjoitti:

        Tiällä on citikoeta sulle asti vaekka huoltoo. Katopa kun tiällä olj aekonnaan hyvä myyjä, kärkimerkit. 5/2000 citikka olj kuukauvven ykkönen, ee ies toyota voettanu sitä. Muute, sukulaesetki sannoo tiällä käävessään, että tiällä on enempi Citikoeta ku muualla. ;)

        taejannii muuttoo takasi sinne koljonvirran nuapurrii .piäsimpähä kaavemmaks tuosta reservaatista ja oes paremmat näköalattii.
        viännetäänkö lissee tuonempana jahka keretää


      • niinpä
        tp kirjoitti:

        sinun ukilta on poistettu munat ja siitä tuli mummo?voi sinua.onkos sinun äitillä munat?on varmaan ollut rankkaa asua lapsuus transsujen keskellä!

        nehän oli niitä kuulo puheita.


    • saatana

      rupea levittelemään tollassia viestejä. ite ole yrittänyt myydä jo jonkin aikaa omaa 5:tani mutta kaikki sanovat että se leikkaa kuitenkin kiinni. Epäilevät että on tämäkin leikannu kun savuttaa. Eihän se kuin pikkasen, tyhjäkäynniltä. saivat männät irroitettua yhellä nyrkkipajalla (savukoskelle terveisiä) ja varovasti kotiin ajelin ja lehteen ilmoitus vähän ajetusta....

      No nythän tän voi kirjottaa kun sain myytyä viime perjantaina ja rahatkin saatu. onnea uudelle hopeisen 5:sen omistajalle, liekkö joku jobbari.

    • Profil

      Kaverin tuliterästä S mersusta laukesi 12 tkm ajettu kone, tämän kaverin kaverin -01 Bemarista paukahti kanssa (pakkasta -5 astetta). Tämän serkulla on lauennut kaksi Avensiksen moottoria peräjälkeen ( vm. 2001 ja 2002). Toinen plussakelillä...

    • automies
    • esimerkki
    • Citikka

      No niimpä ketale teki =)

    • kallek
    • X

      EI TARVI MUN KORJAAMISIA TULLA SELITTELEEN!

      • Alpo

        MUN AUTOSTA. LEVIS KU KETOLAN EVÄÄT!


    • Asiasta tietoinen

      Moottorin kiinnileikkaaminen johtuu paskoista BSA:n tuotteista( eli Citroen, Renault, Peugeot),
      niissä ongelmana on kampikammion huohottimen jäätyminen, josta seuraus on öljyjen ulostulo...
      Tämä huohotin helvetti on ollut ranskanpaskoissa ainakin 80-luvulta asti, luulis että jotain oltais tehty jo... Ainakin tehtaalla aivan varmasti tiedostettu asia...
      Samaa moottori pohjaa käytetään muuten kaikkissa näissä paskoissa. Lahdessa kovien pakkasten aikaan oli pelkästään Ciroen liikkeen pihassa ainakin 30(!) citikkaa pellit auki... Joo... Hyviä ranskalaisia ei saa muualta kuin grilliltä...

    • Nautiskelija

      Kuumana krillin luukulta kaikilla mausteilla nautittuna.

    • http://www.talking.funurl.com
    • Ei citikkanisti

      Etelä-Suomalaisen Citroen liikkeen korjaamolle hinattiin pakkasten vuoksi 25 Citroen C5 autoa saman ongelman vuoksi. Että sen laatuinen auto!

      • Hyffis

        Makuja on monenlaisia ja niin meitä ihmisiä myös. Hyvä niin... Tuntuu kuitenkin hassulta, että näitä ranskalaisia ihmeitä myydään valtavia määriä, kun tiedetään pohjolan olosuhteet. Omasta mielestäni( saa olla vapaasti toista mieltä), suomessa pelittävät saksalaiset, ruotsalaiset ja jenkki vehkeet. Kun muuta ostaa, pääsee kirjoittelemaan ongelmista. Terveisin Passatkuski


      • shakal
        Hyffis kirjoitti:

        Makuja on monenlaisia ja niin meitä ihmisiä myös. Hyvä niin... Tuntuu kuitenkin hassulta, että näitä ranskalaisia ihmeitä myydään valtavia määriä, kun tiedetään pohjolan olosuhteet. Omasta mielestäni( saa olla vapaasti toista mieltä), suomessa pelittävät saksalaiset, ruotsalaiset ja jenkki vehkeet. Kun muuta ostaa, pääsee kirjoittelemaan ongelmista. Terveisin Passatkuski

        Vaan se miten sitä autoa käytetään. Alkuperäinen ongelma ei ole huohottimen jäätyminen, sitä on sattunut merkissä kuin merkissä kautta aikojen, vaikka se onkin se asia joka tuo vian esille. Syy on ölytikun putken viemisessä öljypohjaan asti, mikä mahdollistaa öljyjen imuvaihdon. Tällöin tietysti, jos ja kun kampikammioon kertyy painetta joka ei enää huohottimen kautta pääse ulos, se tulee öljytikun kautta. Ja kun se tikku on vedetty pohjaan asti, ulos tulee öljyt eikä höyryt. Samaa rakennetta ja samaa ongelmaa on ainakin Volvolla ja jopa PSA-koneita pahemmin uusissa VAG-koneissa, ja ilmeisesti huoltojen nopeuttamiseksi ko. rakenne on yleistymässä. Tähän mennessä muuten ainoa auto jonka kanssa olen todella "nesteessä" ollut talvella oli saksalainen, sen jälkeen 2 talvea PSA-tuotteella ilman ongelmia. Liki kolmenkympin pakkasissa on liikkeelle päästy, ja öljyt pysyy koneessa. Asia kun on helppo hoitaa, eli ei mitään Shell Helixiä koneeseen vaan laatuöljyä, ja keula peittoon, sitä varten kun toimitetaan useimpien mallien mukana valmis suoja. Ja jos tuota suojaa ei ole, paras niksi on pahvi syylärin taakse koko keulan matkalle, ja pohjapanssari vielä varmistaa homman. Se estää viiman pyörteilyn koneen ympärillä ja homma on sillä selvä.

        P.S. Osoitteen http://groups.msn.com/sitruunapatonki takaa löytyy yli 500-jäseninen Sitikkayhteisö, jossa muistaakseni on tullut esille yhteensä 2 huohotinongelmaa. Liekö niin että asiaan vihkiytyneet tietää mitä tehdä, toiset luottaa hullun tuuriin ja takuuseen.


    • !! Lukekaa!!

      Vehossa On huolttu yli 70 citikkaa Pakkasten Jälkeen. Nokka hihna katki-> moottori rikki. Citikka Jyrää!!!!!!!!!!!!!

      • ohhoo

        käy koulut loppuun ja puhu sitten.


    • V240

      Romuja ne on kaikki ranskalaiset!
      Naapurin pihalle ilmestyi alkutalvesta C5:n, mutta sitä ei oo enää pariin viikkoon näkyny, vaihtoi pois lukuisten vikojen vuoksi.
      Renault ei juurikaan poikkea citikasta. Renaulthan on tehny siihen uuteen farmariin varasystävällisen takaluukun. Laitoin yks päivä sellasta, ja ku tartti ottaa takaluukku irti, niin huomasin että se takalasi on omilla saranoilla niin ku citikassaki. Ihan kätevä varmaa jos olisivat älynneet laittaa sen kunnolla kiinni. Se ei nimittäin ole kiinni muulla, kuin takavinkkarin akselin juuressa olevalla mutterilla. Eli ei muuta kuin vinkkari pois, mutteri auki ja varasluukusta sisään, ja auto säilyy täysin ehjänä.:))))) Tulisivat jo vihdoin ihmiset järkiinsä eivätkä työntäisi muutaman jääravan ja bensalitran takia käsiään ranskalaiseen paskaan!
      Kyllä 240 volle on kunnon polle!

      • Sitikkakuski

        on olleet kaikkein varmimpia kulkineita. Ei muuta kuin huollot ja ajoa. Kaksi on tautia nykymoottoreissa: Hammashihna ja suojaamaton huohotinputki. Mutta niiden takia en vaihda kivirekiin. Sitä paitsi volvoissakin on järkijään hammashihna.


      • Anonyymi

        Taas se naapuri oli asialla heh heh hee....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas se naapuri oli asialla heh heh hee....

        Hupaisinta tässä on se, että että Volvokin on käyttänyt samaa PSA:n Hdi konetta autoissaan. Se kaksilitrainen 120kW kone oli hyvin yleinen taksien kone taannoin. Vaihteistokin oli sama AisinWarnerin 6-vaihteinen automaatti. Nykyisin tosin käyttävät taas uudempaa omaa dieseliä ja 8-vaihteista automaattia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe