Olen ostamassa soudettavaa kalavenettä ja tutkinut lähinnä Terhin malleja Saiman ja 440.Ilmeisesti Saiman on enemmän perinteinen soutuvene,onko se kiikkerä?Onko 440 hyvä soutaa?
Terhin mallit Saiman ja 440
8
3816
Vastaukset
- Peetter
Meillä on ollut terhi 440,punainen,jostain 80-luvun alusta.keula kantaa hyvin mutta 100kg verkkomies takakulmassa saa hörppäämään,varsinkin koneen kera.ei nouse plaaniin koska perä ei kanna.muuten hyvä ja varma vene,joskin vähän raskas.
- peeetter
Niin tuosta soutamisesta vielä. Ei sillä minnekään Sulkavalle kannata lähteä mutta jos kalaa pikkujärvellä nostaa niin soutamallakin pääsee ihan hyvin. Meillä vene on merenrannalla ja on sillä siellä soudeltukin, ei tosin keveimmästä päästä. Kohtalaisen tukeva vene. Liikkuu varmasti jollain 5-heppasellakin ihan sopivasti, meidän kymppiheppaisella nostaa vaan keulaa ja vie turhaan bensaa, vauhti ei teholla juurikaan kasva.
- saiman
Saiman ei ole kovin kiikkerä, se on "perinteiseksi" soutuveneeksi melko leveä vesilinjastaan sekä kohtalaisen painava. Jos verkoilla käydään soutamalla ja pienessä aallokossa toimii varmaankin kelvollisesti. Terhi 440 on sitten huomattavasti tukevampi ja aaltoja sietävämpi, mutta mielestäni moottorisoutuvene eli pidemmät matkat moottorilla.
- Antti-Juntti
Kiitokset vastauksista!Tarvitsen nimenomaan soudettavaa venettä jossa tämmöinen 100kg kalaäijäkin pystyy liikkumaan pitämättä kaksin käsin laidoista.Uistelu soutamalla sekä ihan soutelu liikuntana olisi käyttö.440:n ovh näytti olevan 1900e kun Saimanin saisi reilulla tonnilla joten sekin jo kertoo aika erilaisista veneistä.Taitaa kallistua Saimaniin.
- tyytyväinen olen!
Minun valinta oli Saiman vene, nimenomaan soutamiseen ja ensi kesänä myös kalastukseen! Hankin veneen vene-messuilta, kannattaa hankkia sieltä, tuskinpa täksi vuodeksi enää kannattaa ostaa.
Ota samalla varaus kaksiin airoihin; sopivia airoja saa mm. HongKongista tms kaupoista.
Kun varaus kaksiin airoihin on, saat siihen hankittua laitteen, että voit soutaa menosuuntaan!
Ja sitten lisävarusteena eteen tukikaiteet; helpottavat monessa nousemisessa ja veneseen menossa, köyttäminen rantaan yms.
Tervetuloa soutajien joukkoon! - Saima N.
tyytyväinen olen! kirjoitti:
Minun valinta oli Saiman vene, nimenomaan soutamiseen ja ensi kesänä myös kalastukseen! Hankin veneen vene-messuilta, kannattaa hankkia sieltä, tuskinpa täksi vuodeksi enää kannattaa ostaa.
Ota samalla varaus kaksiin airoihin; sopivia airoja saa mm. HongKongista tms kaupoista.
Kun varaus kaksiin airoihin on, saat siihen hankittua laitteen, että voit soutaa menosuuntaan!
Ja sitten lisävarusteena eteen tukikaiteet; helpottavat monessa nousemisessa ja veneseen menossa, köyttäminen rantaan yms.
Tervetuloa soutajien joukkoon!Neljä kesää Saimanilla takana. Erinomainen soudettaessa, moottorilla (3 hv), kalastettaessa jne. jne. Erittäin vakaa ja turvallinen - kaatumaan Saimanin saa, mutta silloin täytyy olla jo tuottamuksellista yrittämistä pelissä tosi paljon !
"Varaus kaksiin airoihin" ? Mitä hän tarkoittaa ? Omassa Saimanissa (vm.-03) oli ainakin kahdet hankaimet vakiona ilman eri pyyntöä / hintaa ( kolmannet "valehankaimet" lattianrajassa). Airoja tosin oli vakiona yksi pari, mutta tätä et ilmeisesti tarkoittanut ?
- jkarha
On tässä jo mainittu, että 440 ei ole soutuvene.
Se mihin minun mielestäni 440 on tehty, on verkkokalastus. Siihen se on paras mahdollinen. - Antti-Juntti
Katselin esitteistä että keulassa on lenkki ja perässä yksi kahva toisella puolella.Onko keulalenkki tarpeeksi iso jousella laituriin kiinnittämiseen?Ja onko peräkahvoja mahdollista kiinnittää molemmin puolin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894