joops eli on toi dna:n laajakaista ja siinä tuli vaa 1 ip osoite mukana.. modeemin on zyxelin prestige 660h-61 (tullut soneralta joskus). eli mites ne sais noi purkin asetukset et se jakaa ton ip osotteen molempien koneiden välille???? jonkinlaiset asetukset on saatu siihen, mut sanoo tommosta purkin asetuksissa: ADSL(ATM OAM) loopback test FAIL. selaimet toimii yms. mut ku toinen lataa netistä vaikka jotain ni toiselta kirjautuu mesestä pihalle yms paskaa, eli käyttää samoja portteja ilmeisti. tartteis apuja tähä!?!?!?
1ip os. &2xPC ja zyxel
4
1893
Vastaukset
- Piru_
siltaavassa moodissa. Se pitäis siis vaihtaa NAT-tilaan, jos sinulla on vain yksi IP-osoite.
NAT-tilassa modeemi itse varaa sen yhden IP-osoitteen ja jakaa koneillesi omat sisäiset osoitteet. NAT-moodissa joudut ehkä säätämään modeemista joitain portteja jomman kumman koneen osoitteeseen, että jotkut ohjelmat toimivat.
Jos pelkästään surffailet ja käytät meseä, niin ei pitäis olla ongelmia.- armandooo
jaahas.. no mikäs se pitäs sit olla.. ku siin on että SUA ONLY, NONE ja FULL FEATURE. no pitää kokeilla kaikenlaista.. ja mistä ne portti hommat ja ip osote jutut tietää mitä on siel nat-asetuksissa?..
- armandooo
armandooo kirjoitti:
jaahas.. no mikäs se pitäs sit olla.. ku siin on että SUA ONLY, NONE ja FULL FEATURE. no pitää kokeilla kaikenlaista.. ja mistä ne portti hommat ja ip osote jutut tietää mitä on siel nat-asetuksissa?..
joo säätelin sieltä nat asetuksista niitä portti hommeleita.. laitoin ekaan kohtaan muistaakseni jonku 42000 - 65000 ton portti homman ja ei oo enää pätkiny nettiä ja alko toimimaa imutus ohjelmatki.. thänks avusta.
- plaaert
armandooo kirjoitti:
joo säätelin sieltä nat asetuksista niitä portti hommeleita.. laitoin ekaan kohtaan muistaakseni jonku 42000 - 65000 ton portti homman ja ei oo enää pätkiny nettiä ja alko toimimaa imutus ohjelmatki.. thänks avusta.
juu noilla konffeilla pitää olla muurit kunnossa siis nuo resursseja vievät softamuurit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934- 95932
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25887Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat293770- 95748
- 109656
- 34648
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet134579