kaikilla joilla tinnitys. lukekaa!

jesaaja

Te joilla on ollut ja on edelleen kovie ääniä soimassa korvassa, eli tinnitys kokeilkaa hierontaa.
jos joku on kiinnostunut, voi lukea alla eteenpäin:

Erikoishironnalla voidaan pienentää ääntä hirveästi, jopa sellaiseen tilaan jossa ääni kuuluu hyvin pienenä, hyvänä äänena tai jopa poistaa äänen tunteihiin.

Ensin kannattaa aloittaa kuumalla, muttei liian kuumalla lakanalla, jonka levitetään selkään (huom! potilaan mitää olla makamassa mahallaan)

hieroja voi kuuman lakanan kautta hieroa ihan miten tahansa, MUTTA miten tahansa etenisitte, pitää muistaa, että hierojan pitäisi välillä nostaa kahdella sormella potilaan nahkan ylös alle sekunniski lähes jokaisesta paikasta.

tätä jatkuu n. alle 10 minuttia, jonka jälkeen potilas vaihtaa asentoa selälle ja hieroja pään lähettyville, silmät katsottuna suoraan (hierojan näkökulmasta pitäisi potilasta olla "suorana viivana").

kun asento on vaihtettu, hieroja laittaa käden pään alle, painamalla niskaan sormillaan. (molemmista päistä: vasemmasta ja oikeasta.)

Jos kaikki sujuu oikein, potilas saattaa tuntea pientä tasapaino-huimausta. (alkää pelätkö, se ei ole varsinainen huimauskohtaus).

Pienen huimauksen jälkeen hieroja laittaa kädet pään yläpuolelle ja levittää molempien käsien sormet, niin, että sormet peittävät pään, painetaan päätä sormilla ja liikutetaan ne yhteen, kuin verkko, tätä jatketaan eri kohdissa päätä.

Jos kaikki menee tässäkin oikein, potilaan silmissä tuntuu polttava/kirpelevä tunne. Se tarkoittaa vain sitä että tähän asti kaikki hyvin.
Hierotaan useampaan kertaan, sitten potilas voi nousta ja tehdä nenähieronnan itse.

elikkä, jos et tiedä miten nenää hierotaan ,niin lue alla:

- otetaan soret ja laitetaan nenän päälle sivuittain, ja aletaan hieromaan, eli liikutetaan sormet ylös ja alas mahdollisiman monta kertaa, ei liian nopeasti



Mitä tapahtuu?
- Hieronta parantaa neuroneiden ja lihasten jäykät kohdat, jotka ovat jollakin lailla yhteydessä korviin.
-Päänhieronnalla poistetaan sisäisen paineen korvissa, jotka myös tulottuvat silmiin (potilas EI tunne painetta silmissä, mutta se on siellä)
-nenänhieronnalla parannetaan verenpainetta.

Oletko itse kokeillut tapaa?
-kyllä, joka päivää, auttaa mielusti!

Mitäs, jos koitin tätät tapaa, mutta mitään ei muuttunut?
-taisin kenties selittää hankalasti tai väärin.

Miten se on mahdollista?
-mikä niin? kaikkihan on.

Minulla tuntuu lähtevään paljon sylkeä, miksi?
-Sinulla taitaa olla paljon mikroobeja kaulassa, poista ne mahdollismman pian-> tarpeellinen juoksu 500 metriä ja pysahdy, sieltä ne lähtee syljen mukana.
-vältä kylmää säätä.

Oletko lääkäri tai sen tapainen?
-En, mutta olen itseoppinut ja opastajanani on ollut lääkäri.

Oletko jesaaja?
-hä? pelkkä nimimerkki...

PS. Olen itse lähes kuuro, muuta äänet eivät haita tämän tavan käyttäessä! Minulla on jopa todettu paranevan kuulo pikkuhiljaa!

(ÄÄnien pienennettyä, kuulo paranee, ja kuulet enemmän, paremmin) jos oikeasti haluat.

16

39637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuuloska

      En halua kommentoida tuota "hoito-ohjetta", mutta sen verran kuitenkin kohtaa;

      PS. Olen itse lähes kuuro, muuta äänet eivät haita tämän tavan käyttäessä! Minulla on jopa todettu paranevan kuulo pikkuhiljaa!

      (ÄÄnien pienennettyä, kuulo paranee, ja kuulet enemmän, paremmin) jos oikeasti haluat.

      Kuulonalentuminen ja pitkäaikainen tinnitus ovat sisäkorvan solujen tuhoutumista, joita ei voida nykylääketieteellä parantaa. Kovastihan hoitoa etsitään mm. kantasoluhoidoista. Omalla tahdon voimalla tuskin pystyy kuulokäyräänsä parantamaan, toinen asia onkin sitten se, kuinka pitkälle ihminen pystyy itse omalla uskomisellaan vaikuttamaan. "Oikeasti haluaminen" on varmasti jokaisella huonokuuloisella/tinnituksesta potevalla joka päiväinen asia. Haluaisi kuulla paremmin, toivoisi tinnituksen vähenevän/loppuvan kokonaan. Mutta... ken uskoo, kukapa olen häntä kieltämään...;-)

      • ukki vaan

        koko elämämme perustuu uskoon huomiseen, ilman sitä elämää kyllä on ,mutta seon "aneemista", tällä virkk. ei oteta kantaa uskontoon


      • tinnilä ite

        Tinnitus reagoi raivokkaasti selkä-vatsaliikkeiden tekoon, ponnisteluun.

        Näin Kaakonkulman lehdessä artikkelin, jossa lääkäri hoiti tinnituspotilaita
        fysiatrisin keinoin. Joiltakin tinnitus lieveni siedettäväksi.

        Itsehoitona venytän makuulla ja niskaa pitkillä venytyssarjoilla.
        Pikkupojasta asti päässä on eri taajuuksilla moikanut, sihissyt.
        Ei ole kuitenkaan yltynyt elämää häikkääväksi asti.


      • Lauleiloi

        ...johtua lihasjännityksistäkin. Tuolloin hieronta voi auttaa sen poistossa (itselläni hiljaista 'tinnitusta' pahimpien jumien aikaan). Kuitenkin kovaääninen tinnitus voi hiljentyä hieman hieronnan avulla,mutta jos kyse on puhtaasti pysyvästä kuulovauriosta, ei sitä pois saa.


      • esmeralda2
        Lauleiloi kirjoitti:

        ...johtua lihasjännityksistäkin. Tuolloin hieronta voi auttaa sen poistossa (itselläni hiljaista 'tinnitusta' pahimpien jumien aikaan). Kuitenkin kovaääninen tinnitus voi hiljentyä hieman hieronnan avulla,mutta jos kyse on puhtaasti pysyvästä kuulovauriosta, ei sitä pois saa.

        Minulla on ollut tinnitusta, niin kauan kuin muistan. Ensimmäinen muistikuvani oli sellainen, kun lapsena painoin pääni tyynyyn, alkoivat korvani soida. Valitin asiasta vanhemmilleni, mutta he eivät "ottaneet asiaa kuuleviin korviinsa"...

        En ole mielestäni koskaan altisnut sellaiselle melulle, mikä aiheuttaisi tinnitusta... Mikä lie synnynnäinen vika!

        Sen kanssa vain on ollut pakko opetella olemaan.


      • kokemusta on
        esmeralda2 kirjoitti:

        Minulla on ollut tinnitusta, niin kauan kuin muistan. Ensimmäinen muistikuvani oli sellainen, kun lapsena painoin pääni tyynyyn, alkoivat korvani soida. Valitin asiasta vanhemmilleni, mutta he eivät "ottaneet asiaa kuuleviin korviinsa"...

        En ole mielestäni koskaan altisnut sellaiselle melulle, mikä aiheuttaisi tinnitusta... Mikä lie synnynnäinen vika!

        Sen kanssa vain on ollut pakko opetella olemaan.

        ...saattavat aiheuttaa tinnitystä.


      • t34tg342
        Lauleiloi kirjoitti:

        ...johtua lihasjännityksistäkin. Tuolloin hieronta voi auttaa sen poistossa (itselläni hiljaista 'tinnitusta' pahimpien jumien aikaan). Kuitenkin kovaääninen tinnitus voi hiljentyä hieman hieronnan avulla,mutta jos kyse on puhtaasti pysyvästä kuulovauriosta, ei sitä pois saa.

        ...tosi hyvä kuulo ja yhestä musatunnista alko semmonen tosi pieni tinnitys. Eli kun meen nukkumaan ja oon hiirenhiljaa kuulen pientä korkeelaatusta ääntä. Se lähtee varmaan hieronnalla knu mulla onollut niskakipuja suunnilleen 5kk. (Saattaa johtua myös pelkästään niskakivuista.)


      • trtttt
        esmeralda2 kirjoitti:

        Minulla on ollut tinnitusta, niin kauan kuin muistan. Ensimmäinen muistikuvani oli sellainen, kun lapsena painoin pääni tyynyyn, alkoivat korvani soida. Valitin asiasta vanhemmilleni, mutta he eivät "ottaneet asiaa kuuleviin korviinsa"...

        En ole mielestäni koskaan altisnut sellaiselle melulle, mikä aiheuttaisi tinnitusta... Mikä lie synnynnäinen vika!

        Sen kanssa vain on ollut pakko opetella olemaan.

        Auttaskohan mulla? En ole saanut tinnitystä mistään kuulovauriosta, vaan se tuli korvatulehduksesta eli tulehduksen kipu lähti ja tinnitus jäi


    • mukanaki

      Tieteen kuvalehdessä tutkijat Heimburg ja Jackson ovat sinä käsityksessä, että hermoimpulssit ovat ääniaaltoja. Me siis kuulemme aivojen ja kehon hermoratojen toiminnan äänet. Ihmisessähän on muitakin "tietokoneita" kuin aivot. Oheinen sopisi siihen, että hieronnalla tinnitys vähenee. Itse kuulen useita noin 10...15 kHz ääniä jatkuvasti. Tuo tarkoittaisi että on hyvin vaikeaa puuttua tinnitykseen, niin kuin käytäntö on osoittanut.

    • Suomesta?
      • Ahem

        Tinnitus tulee latinasta ja on tilan virallinen nimi, mutta yhtä hyvin voit puhua korvan soimisesta tai tinnittämisestä -> tinnitys.


    • Hemu

      Tinnitys voi johtua niskalihasten jumissa olemisesta tai nenän tukkoisuudesta joka saadaan pois hoidolla

      • Apua!

        Sain tinnituksen kun juoksin metsäbileissä jossa musiikki pauhaa 24/7 viikonlopun ajan. Tinnitus oli hyvin tuskallista mutta ajattelin sen menevän pois, kestin sitä 2 viikkoa kunnes menin terveyskeskukseen. Siellä he katsoivat korviin ja sanoivat että kunnossa on, eikä tinnitukseen ole mitään tehtävissä!
        No, menin yksityiselle korvaspesialistille, ja hän vilkuili korviani (oli hyvin vanha mies ja hiljainen, lasku n. 10 minuutin ajalta 80 euroa) ja määräsi lääkettä, joka yllättäen auttoi n. viikon kuurin jälkeen. Tätä kyseistä lääkettä piti ottaa 1 tabletti 2 - 3 kertaa päivässä, ja otin sen 3, aamulla, päivällä ja illalla.
        Minulla on vielä jäljellä kyseisiä lääkkeitä kun meni tosiaan vain viikko, vaikka paketin tuoteselosteessa lukee:"Oletetaan että vaikuttaa korvien sisäisten karvojen herättämiseen".. Tinnitushan tulee, kun värekarvat korvien sisällä lakkaa toimimasta, ns laskeutuu, ja kun värekarvat kerran ovat laskeneet, niin niitä on miltei mahdoton saada takaisin "eloon", mutta minun kohdallani nämä kyseiset tuotteet auttoivat. Värekarvani nousivat takaisin suoriksi! Lääkkeeni menee vanhaksi 09/2009 ja ostin nämä lääkkeet 1.5.2005.
        Olin enemmän kuin onnellinen, kun en saanut nukuttua tinnituksen takia, ja se hajotti pääni!!
        TK:n lääkärit eivät koskaan olleet kuulleetkaan kyseisestä lääkkeestä
        (olin TK:n keittiössä töissä, ja söin samaan aikaan lääkäreiden kanssa (jotka muuten puhuvat hyvin avoimesti potilaistaan ruokasalissa jossa on siivoojia, keittiöhenkilökuntaa, kelantätejä, sossuntätejä yms. korvia...))
        Korvaspesialistille olen enemmän kuin kiitollisuudenvelassa mielestäni, ja kuulo on ollut hyvä.

        Mietittekin varmaan jo nyt, että minkälainen lääke saattaa olla kyseessä, voitte laittaa tililleni 1000 euroa (osamaksukin sopii hyvin) ja viestiksi oma nimenne ja puhelin-numeronne, niin lähetän teille kyseisen lääkkeen nimen, ja tämän jälkeen teidän ei tarvitse kärsiä enään tinnutuksesta ollenkaan! ... Ei nyt sentään! Betaserc 16 mg. Myydään 100 kpl paketeissa ainoastaan. Sanoisin että 99,8% TK lääkäreistä ei ole koskaan kuullutkaan kyseisestä lääkkeestä, mutta jos teillä on tinnitus, niin ottakaa lääkkeen nimi ylös, marssikaa lääkärillenne, ja pyytäkää resepti! En tietenkään voi taata, että juuri sinulla toimii (jos olet kuuro tms.) mutta minulla auttoi ja se oli kuin lottovoitto! Jos teidän kohdalla toimii, niin almuja saa antaa, sovitaan vaikka sähköpostin kautta voittaja [at] windowslive.com (olen köyhä yksineläjä, näkkileipää ja vettä toista viikkoa.)


      • , ..........
        Apua! kirjoitti:

        Sain tinnituksen kun juoksin metsäbileissä jossa musiikki pauhaa 24/7 viikonlopun ajan. Tinnitus oli hyvin tuskallista mutta ajattelin sen menevän pois, kestin sitä 2 viikkoa kunnes menin terveyskeskukseen. Siellä he katsoivat korviin ja sanoivat että kunnossa on, eikä tinnitukseen ole mitään tehtävissä!
        No, menin yksityiselle korvaspesialistille, ja hän vilkuili korviani (oli hyvin vanha mies ja hiljainen, lasku n. 10 minuutin ajalta 80 euroa) ja määräsi lääkettä, joka yllättäen auttoi n. viikon kuurin jälkeen. Tätä kyseistä lääkettä piti ottaa 1 tabletti 2 - 3 kertaa päivässä, ja otin sen 3, aamulla, päivällä ja illalla.
        Minulla on vielä jäljellä kyseisiä lääkkeitä kun meni tosiaan vain viikko, vaikka paketin tuoteselosteessa lukee:"Oletetaan että vaikuttaa korvien sisäisten karvojen herättämiseen".. Tinnitushan tulee, kun värekarvat korvien sisällä lakkaa toimimasta, ns laskeutuu, ja kun värekarvat kerran ovat laskeneet, niin niitä on miltei mahdoton saada takaisin "eloon", mutta minun kohdallani nämä kyseiset tuotteet auttoivat. Värekarvani nousivat takaisin suoriksi! Lääkkeeni menee vanhaksi 09/2009 ja ostin nämä lääkkeet 1.5.2005.
        Olin enemmän kuin onnellinen, kun en saanut nukuttua tinnituksen takia, ja se hajotti pääni!!
        TK:n lääkärit eivät koskaan olleet kuulleetkaan kyseisestä lääkkeestä
        (olin TK:n keittiössä töissä, ja söin samaan aikaan lääkäreiden kanssa (jotka muuten puhuvat hyvin avoimesti potilaistaan ruokasalissa jossa on siivoojia, keittiöhenkilökuntaa, kelantätejä, sossuntätejä yms. korvia...))
        Korvaspesialistille olen enemmän kuin kiitollisuudenvelassa mielestäni, ja kuulo on ollut hyvä.

        Mietittekin varmaan jo nyt, että minkälainen lääke saattaa olla kyseessä, voitte laittaa tililleni 1000 euroa (osamaksukin sopii hyvin) ja viestiksi oma nimenne ja puhelin-numeronne, niin lähetän teille kyseisen lääkkeen nimen, ja tämän jälkeen teidän ei tarvitse kärsiä enään tinnutuksesta ollenkaan! ... Ei nyt sentään! Betaserc 16 mg. Myydään 100 kpl paketeissa ainoastaan. Sanoisin että 99,8% TK lääkäreistä ei ole koskaan kuullutkaan kyseisestä lääkkeestä, mutta jos teillä on tinnitus, niin ottakaa lääkkeen nimi ylös, marssikaa lääkärillenne, ja pyytäkää resepti! En tietenkään voi taata, että juuri sinulla toimii (jos olet kuuro tms.) mutta minulla auttoi ja se oli kuin lottovoitto! Jos teidän kohdalla toimii, niin almuja saa antaa, sovitaan vaikka sähköpostin kautta voittaja [at] windowslive.com (olen köyhä yksineläjä, näkkileipää ja vettä toista viikkoa.)

        Kyseessä on hyvin vanha lääke, ja kummallista siinä on se, ettei vieläkään tiedetä, mikä on se "mekanismi" jolla tämä lääke toimii. Lääke auttaa menierin tautia sairastavia. Sitä myydään nykyään eri nimillä.
        Itselleni sillä ei ollut mitään vaikutusta, vaikka olen parikin kuuria syönyt. Koska siis lääkkeen toimintatapaa ei tiedetä, sen syömistä kokeilumielessä kannattaa harkita. Lääke vaikuttaa korvan verenkiertoon. Mitä vaikutuksia sillä on muualla elimistössä? Ei tiedetä.


      • lykky
        , .......... kirjoitti:

        Kyseessä on hyvin vanha lääke, ja kummallista siinä on se, ettei vieläkään tiedetä, mikä on se "mekanismi" jolla tämä lääke toimii. Lääke auttaa menierin tautia sairastavia. Sitä myydään nykyään eri nimillä.
        Itselleni sillä ei ollut mitään vaikutusta, vaikka olen parikin kuuria syönyt. Koska siis lääkkeen toimintatapaa ei tiedetä, sen syömistä kokeilumielessä kannattaa harkita. Lääke vaikuttaa korvan verenkiertoon. Mitä vaikutuksia sillä on muualla elimistössä? Ei tiedetä.

        Olen saanut Betasercia huimaukseen joka tuli ajottain muutaman kerran vuodes ja kesti useamman päivän.lääke on auttanut,mutta ei ole poistanu tinnitysta joka on kestänyt 10 vuotta.


      • .....,
        lykky kirjoitti:

        Olen saanut Betasercia huimaukseen joka tuli ajottain muutaman kerran vuodes ja kesti useamman päivän.lääke on auttanut,mutta ei ole poistanu tinnitysta joka on kestänyt 10 vuotta.

        Minulla siitä tuntui vaan lisääntyvän semmoinen iso kohina.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe