KAITAFILMIN SIIRTO DVD:LLE

Ninnaliinuska

Mitä ko. maksaa ja millaiseeen liikkeeseen se pitäisi viedä ja kuinka kauan siinä yleensä kestää? Olisi hyvin tärkeää saada tietää...

43

25069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M.M.

      Googlaa sanalla kaitafilmi. Paikkoja on useita. Aika kallista se vissiin on, mutta ehkä sen arvoista.

      • spaceteddy

        joissain hinta jopa tuplasti tämä. katso esim kaitafilmi.fi


      • bossssssssssssssssssssssss
        spaceteddy kirjoitti:

        joissain hinta jopa tuplasti tämä. katso esim kaitafilmi.fi

        moikka! minulla siirto maksaa pieni rulla 5€ siirto dvd levyn hinta 2€ kpl, suuren rullan siirto 10€ dvd levyn hinta 2€ kappale, et helsingissä maksaa tuntityöt 200€ ylöspäin siirrot, et voin veikata et tämän halvemmalla ei tuota hommaa mistään saa, paitsi jos itse tee,
        eli 2*8, 8, hi8 nauhat pystyn siirtämään


      • bosssssssssssssssssssssssss

        moikka! minulla siirto maksaa pieni rulla 5€ siirto dvd levyn hinta 2€ kpl, suuren rullan siirto 10€ dvd levyn hinta 2€ kappale, et helsingissä maksaa tuntityöt 200€ ylöspäin siirrot, et voin veikata et tämän halvemmalla ei tuota hommaa mistään saa, paitsi jos itse tee,
        eli 2*8, 8, hi8 nauhat pystyn siirtämään


      • Ahkuuuuuuuuuu
        bossssssssssssssssssssssss kirjoitti:

        moikka! minulla siirto maksaa pieni rulla 5€ siirto dvd levyn hinta 2€ kpl, suuren rullan siirto 10€ dvd levyn hinta 2€ kappale, et helsingissä maksaa tuntityöt 200€ ylöspäin siirrot, et voin veikata et tämän halvemmalla ei tuota hommaa mistään saa, paitsi jos itse tee,
        eli 2*8, 8, hi8 nauhat pystyn siirtämään

        Hei,
        Mitä siirtomenetelmää käytät?
        Mitä posti/käsittelykuluja?
        Lopputulos MPEG-tiedostoja ilman menua tai hakemistoa?


      • AV-tekijä
        Ahkuuuuuuuuuu kirjoitti:

        Hei,
        Mitä siirtomenetelmää käytät?
        Mitä posti/käsittelykuluja?
        Lopputulos MPEG-tiedostoja ilman menua tai hakemistoa?

        Moikka!siirtomenetelmää en kerro, siirrot teen vaan ihan mihin muotoon asiakas haluu, en käsittele tiedostoja ollenkaan, vaan ajan ne digitaaliseen muotoon vaan ilman menuja ja hakemistoja tai jos asiakas niin haluu teen tietenkin menut, ja pienellä rullalla 10€ ja suurella rullalla 20@ ei tuntiveloitusta, ja asiakas maksaa itse tuonti ja vientikulut, ja jos joutuu hakee veloita 2,00€ kilonmetri.
        Tällai
        T: Markus


      • Katnami
        AV-tekijä kirjoitti:

        Moikka!siirtomenetelmää en kerro, siirrot teen vaan ihan mihin muotoon asiakas haluu, en käsittele tiedostoja ollenkaan, vaan ajan ne digitaaliseen muotoon vaan ilman menuja ja hakemistoja tai jos asiakas niin haluu teen tietenkin menut, ja pienellä rullalla 10€ ja suurella rullalla 20@ ei tuntiveloitusta, ja asiakas maksaa itse tuonti ja vientikulut, ja jos joutuu hakee veloita 2,00€ kilonmetri.
        Tällai
        T: Markus

        No mites suhun saa yhteyden ja missä päin asustelet?


      • Anonyymi
        Katnami kirjoitti:

        No mites suhun saa yhteyden ja missä päin asustelet?

        Minulla on iso 8 super(?) filmi iso rulla halksialtaan 17 cm. Mtiä sen kopioiminen maksaa (DVDlle)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on iso 8 super(?) filmi iso rulla halksialtaan 17 cm. Mtiä sen kopioiminen maksaa (DVDlle)

        Kristiinankaupunki puhelin 0400660439


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristiinankaupunki puhelin 0400660439

        puhelin näyttää olevan epäkunnossa... pistä [email protected]


    • bessssssssssssssst

      moikka! minulla siirto maksaa pieni rulla 5€ siirto dvd levyn hinta 2€ kpl, suuren rullan siirto 10€ dvd levyn hinta 2€ kappale, et helsingissä maksaa tuntityöt 200€ ylöspäin siirrot, et voin veikata et tämän halvemmalla ei tuota hommaa mistään saa, paitsi jos itse tee,
      eli 2*8, 8, hi8 nauhat pystyn siirtämään

      • filmit

        minulla on perinnöksi saamia kaitafilmejä.ja en edes tiedä mitä niissä on.olisi kiva saada ne levylle tai saada niihin sopiva projektori.saisinko sähko posti osoitteesi?


      • make
        filmit kirjoitti:

        minulla on perinnöksi saamia kaitafilmejä.ja en edes tiedä mitä niissä on.olisi kiva saada ne levylle tai saada niihin sopiva projektori.saisinko sähko posti osoitteesi?

        tässä sulle osoite, kun pyytelit


      • Linjalainejn

        Moikka!
        Vieläkö siirtelet kaitafilmejä DVD:lle? Jos näin on, laita mulle jotain yhteystietoja, niin annan sulle puuhasteltavaa 8millisten parissa.


      • MariHannele
        make kirjoitti:

        tässä sulle osoite, kun pyytelit

        Hei

        Teetkö vielä digitointeja? Minulla olisi vanhoja kaitafilmejä (isoa ja pientä kelaa) sekä VHS- ja C-kasetteja, jotka pitäisi saada digitaaliseen muotoon. Jos niin laitatko yhteystiedot, niin kyselen lisää.


      • markus sevon
        MariHannele kirjoitti:

        Hei

        Teetkö vielä digitointeja? Minulla olisi vanhoja kaitafilmejä (isoa ja pientä kelaa) sekä VHS- ja C-kasetteja, jotka pitäisi saada digitaaliseen muotoon. Jos niin laitatko yhteystiedot, niin kyselen lisää.

        kyllä teen, puh 0414711210


      • Hande
        markus sevon kirjoitti:

        kyllä teen, puh 0414711210

        Löysin tietosi netistä ja haluaisin varmistaa, teetkö vielä digitointia. Olis kohtalaisen monta isoa rullaa. Vastaatko, soitin numeroosi 22.5 klo 7.59, eli numeron pitäisi näkyä.


      • vanhat uusiksi
        markus sevon kirjoitti:

        kyllä teen, puh 0414711210

        Vieläkö yhä v. 2010 teet kaitafilmeistä CD-levyjä?


      • Klas
        vanhat uusiksi kirjoitti:

        Vieläkö yhä v. 2010 teet kaitafilmeistä CD-levyjä?

        Katso www.cinemedia.fi


      • Fredri

        Moi! Kysymys on 8 mmmm kaitafilmeistä jotka vaihdetaan dvd:lle.
        6 pientä rullaa ja 7 isoa rullaa. Lähetä sähköpostissa hintaarvio ? [email protected]

        Terveisin Aarno Kesälahti
        Uutelantie 23
        98100 Kemijärvi


    • Prooäijä

      elikkäs tämä prosessi on suht yksinkertainen, jos kotoa löytyy esim. digitaalivideokamera tai firewire-liitännällä varustettu hi8 kamera, nii homma pitäis onnistua. tarvitset tietenkin kaitafilmiprojektorin ja sit sellaisen peilisysteemin.. en muista oikeaa nimeä mut tän peilihärvelin voi itsekin tehdä. esim. jos omistaa palapeilejä näitä joita saa seinälle tarroilla kiinni. peili kiinni puulevyyn ja heijastava osa on valkoinen a4 tai isompi paperiarkki. sit tarvii värkätä sellainen
      /\ muotoinen kulmio.
      projektori suunnataan kohti vasemmella olevaa peiliä vastakkaisella sivulla on paperi oikeallla. projektori suunnataan vinottain kohti peiliä, jolloin kuva heijastuu peilistä paperille ja näkyy läpi toiselta puolelta ja tuosta oikealta puolelta kuvataan videokameralla paperin läpi näkyvä kaitafilmipätkä. tuon kolmiohärvelin päälle olisi hyvä saada vielä jonkinlainen kansi jotta kuva on kirkkaampi ja muutenkin kehys johon peili kiinnitetään tulisi olla väriltään musta tai maalattu mustaksi samoin kuin kehys johon valkoinen paperi kiinnitetään.

      eli kuvataan kaitafilmi dv-kameran nauhalle ja dv-nauhalta video tietokoneelle firewire tai usb-liitännän tai tv-kortin kautta. ja editointiohjelmalla video dv-muotoon. noin niinkuin yksinkertaisimmillaan.

      • Kenttämies

        On varmaan hiukan eri laatu kun esim. skannaamalla pro-tason filmiskannerilla kuva kerrallaan?! ;->

        Eli en tosiaan suosittele itse ryhtymistä tähän hommaan ellei homma oo tosiaan hallussa tai satu olemaan tuttavissa alan ammattilaisia. Laatu on itse tehtynä viritysvehkeillä 99,9% varmuudella jotain mitä kukaan ei halua nähdä.


      • ......
        Kenttämies kirjoitti:

        On varmaan hiukan eri laatu kun esim. skannaamalla pro-tason filmiskannerilla kuva kerrallaan?! ;->

        Eli en tosiaan suosittele itse ryhtymistä tähän hommaan ellei homma oo tosiaan hallussa tai satu olemaan tuttavissa alan ammattilaisia. Laatu on itse tehtynä viritysvehkeillä 99,9% varmuudella jotain mitä kukaan ei halua nähdä.

        ihan hyvää laatua tulee ilman miljoonan skannereita tai workprinttereitä.


      • konvertointia
        ...... kirjoitti:

        ihan hyvää laatua tulee ilman miljoonan skannereita tai workprinttereitä.

        Kun ensin olin saanut Canon digipokkarilla(ixus55) kaitafilmit sopivasti pätkinä ja aiheryhmittäin tietokoneelle, uudelleenimeämällä AVI-tiedostot ajallisesti oikeaan järjetykseen
        (numeroimalla esim: 01_kesälomalle1980.AVI, 02_kesälomalla1980.AVI jne )
        ja pätkittynä (max noin 10min =500Mb)
        Sitten latasin PC:lle ILMAISEN konvertointiohjelman AutoGK (googlesta) joka muuntaa CanonAVI => Xvid/DivX .
        Ainakin nuo Xvid-tallenteet näkyvät uusilla DVD-palyereillä... Ihmeellisintä on se että 2pass-konvertointi Xvid:ksi ei huononna kuvanlaatua silminnähden lainkaan. Itseasiassa Xvid:ksi konvertointi näyttäisi terävoittävän kuvaa! Konvertointi AutoGK:lla automaattiasetuksilla Xvid-tiedostoiksi kasvatti tiedostokokoja alkuperäisestä CanonAVI:sta lähes kaksinkertaisiksi jos kuva on kovin liikkuvaa(tärinää,heilumista) ja pientä yksityiskohtaa täynnä. Jos kuvassa on paljon "taivasta" niin tuli pienempää tiedostokokoa.
        Pääasia että laatu säilyy konvertoinnista huolimatta. DVD-lättyjä on helppo katsella DVD-soittimella TV:stä.
        CanonAVI:n konvertointi Nero Express 6:lla DVD-formaattiin oli hiukan pettymys, kuvan laatu ei vastannut odotuksiani.
        Harmi ettei mikään kokeilemani DVD-soitin toistanut CanonAVIa suoraan vaan on pakko konvertoida.
        Aiempi turinani tuolla:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=112&conference=4500000000000193&posting=22000000024740628


      • target quality100%
        konvertointia kirjoitti:

        Kun ensin olin saanut Canon digipokkarilla(ixus55) kaitafilmit sopivasti pätkinä ja aiheryhmittäin tietokoneelle, uudelleenimeämällä AVI-tiedostot ajallisesti oikeaan järjetykseen
        (numeroimalla esim: 01_kesälomalle1980.AVI, 02_kesälomalla1980.AVI jne )
        ja pätkittynä (max noin 10min =500Mb)
        Sitten latasin PC:lle ILMAISEN konvertointiohjelman AutoGK (googlesta) joka muuntaa CanonAVI => Xvid/DivX .
        Ainakin nuo Xvid-tallenteet näkyvät uusilla DVD-palyereillä... Ihmeellisintä on se että 2pass-konvertointi Xvid:ksi ei huononna kuvanlaatua silminnähden lainkaan. Itseasiassa Xvid:ksi konvertointi näyttäisi terävoittävän kuvaa! Konvertointi AutoGK:lla automaattiasetuksilla Xvid-tiedostoiksi kasvatti tiedostokokoja alkuperäisestä CanonAVI:sta lähes kaksinkertaisiksi jos kuva on kovin liikkuvaa(tärinää,heilumista) ja pientä yksityiskohtaa täynnä. Jos kuvassa on paljon "taivasta" niin tuli pienempää tiedostokokoa.
        Pääasia että laatu säilyy konvertoinnista huolimatta. DVD-lättyjä on helppo katsella DVD-soittimella TV:stä.
        CanonAVI:n konvertointi Nero Express 6:lla DVD-formaattiin oli hiukan pettymys, kuvan laatu ei vastannut odotuksiani.
        Harmi ettei mikään kokeilemani DVD-soitin toistanut CanonAVIa suoraan vaan on pakko konvertoida.
        Aiempi turinani tuolla:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=112&conference=4500000000000193&posting=22000000024740628

        Parasta kuvanlaatua tulee kun asetus on:
        Target quality 100% (single pass)
        Tiedosto ei pienene paljon mutta kuvanlaatu pysyy parhaana mahdollisena!


      • Fransu
        Kenttämies kirjoitti:

        On varmaan hiukan eri laatu kun esim. skannaamalla pro-tason filmiskannerilla kuva kerrallaan?! ;->

        Eli en tosiaan suosittele itse ryhtymistä tähän hommaan ellei homma oo tosiaan hallussa tai satu olemaan tuttavissa alan ammattilaisia. Laatu on itse tehtynä viritysvehkeillä 99,9% varmuudella jotain mitä kukaan ei halua nähdä.

        Pystyn hyvin edullisesti siirtää Super kaitafilmiä DVD:lle, VHS:lle tai digibetalle. Käytössäni on Elmon Transvideo CCD-skanneri ja laautu on erinomainen. Hinnat alkaen 5 € / 10 min. Ota yhteyttä sähköpostitse, kerron lisää: [email protected]


    • .......

      "perinteinen siirtomenetelmä" on suht. hyvän laatuista ja edullista. Laatu riittää moneen tarkoitukseen.
      www.mediazoo.fi/kaitafilmi.pdf
      www.mediazoo.fi/kaitafilmi2.pdf

      • ..........

    • Tietää

      luottaisin ennemminkin ammattilaisiin.
      itse käytin tätä palvelua kun siirrätin isäni vanhat kaitafilmit dvd;lle http://www.digitointi.com
      ja tulos on erinomainen.

      en usko että kukaan voi tehdä ammattimaista jälkeä muutamalla kympillä...

      • kun tekee

        hommat oikeasti ja kunnolla. 2 euron minuuttihinnalla ei kannata siirtää pusikkokuvauksia kuin just se minuutti.


    • siirtää

      kannattaa siirtää kaitafilmit dvd:lle, sillä useimmat filmit menettävät värejään vuosittain. Teippiliitokset myös katkeilevat useimmista filmeistä. Menetelmällä ei ole paljon väliä, kun tärkeintä on sisällön näyttäminen sukulaisille ja tallenteiden säilyttäminen eteenpäin.

    • vhs

      Minä en siirrä kaitafilmejä, mutta vanhat VHS-nauhat, VHS-C - videokameran kasetit, 8mm ja Hi8 - videokameran kasetit siirrän DVD-Muotoon.. Sekä vanhat C-kasetit ja LP-levyt voin siirtää CD-muotoon.

      tiedustele lisää: [email protected], 045-1132482

      • joo niin on...

        - lp-levyjen digitointi on tekijänoikeuslain myötä kiellettyä yrityksiltä... samoin c-kasetit, jos eivät ole omia tallenteita
        - yksityiset voivat tehdä itselleen kopion lain puitteissa.
        - lukase kerran uudelleen tuo lakipätkä


      • Ei kitsas, järkevä.
        joo niin on... kirjoitti:

        - lp-levyjen digitointi on tekijänoikeuslain myötä kiellettyä yrityksiltä... samoin c-kasetit, jos eivät ole omia tallenteita
        - yksityiset voivat tehdä itselleen kopion lain puitteissa.
        - lukase kerran uudelleen tuo lakipätkä

        Eli mistä tarkin mahdollinen siirros ja järkevään hintaan? Kaapin pohjalta löytyisi materiaalia vaikka kuinka, mutten maksa tuollaisia mielettämiä ylihinnoiteltuja taksoja, en ikimaailmassa.

        Haluaisin siirtää ne oman tietokoneeni kiintolevylle tiedostoiksi, joita voisin muokata niistä blu-ray sekä dvd-levyjä Pinnacle Studio Ultimate 12 ohjelmalla.


      • näin tein ja voitin
        Ei kitsas, järkevä. kirjoitti:

        Eli mistä tarkin mahdollinen siirros ja järkevään hintaan? Kaapin pohjalta löytyisi materiaalia vaikka kuinka, mutten maksa tuollaisia mielettämiä ylihinnoiteltuja taksoja, en ikimaailmassa.

        Haluaisin siirtää ne oman tietokoneeni kiintolevylle tiedostoiksi, joita voisin muokata niistä blu-ray sekä dvd-levyjä Pinnacle Studio Ultimate 12 ohjelmalla.

        onhan tässäkin ketjussa monta paikkaa, joissa järkevä hinta...

        Ei järkevää on siirrättää kaikki mahdollinen kuva kaikista kalleimmalla palvelulla ja sitten ihmetellä huippulaadulla kuinka tuli kuvattua 1970-luvulla Suomen maaperää vahingossa rullittain.

        Siirrä jollakin hinnalla kaikki ja tarvittaessa osa niistä sitten paremmin ja kalliimmin jossakin muualla.


    • pajoko

      jos joku digitoi edullisesti muutamia kaitafilmejä pirkanmaan/hämeen alueella niin vois ottaa yhteyttä [email protected]

    • Relikki tavaraa

      Mistä löytäisin Pääkaupunkiseudulta suht hyvä laatuisen ja edullisen paikan, jossa saisin siirrettyä isäni vanhan kaitafilmin 5mm DVD:lle? En tiedä onko se iso vai pieni rulla, halkaisijaltaan 12cm. Onko jollakulla tämän päivän hintoja?

    • EaE

      Jos sulla on vain jokunen kaitafilmirulla ja niillä on tunnearvoa niin vie ne hinnasta välittämättä parhaimpaan liikkeeseen! Ei pari kolme rullaa kultaa maksa. Eri asia on jos niitä rullia on muovikassillinen.

    • kaitafilmi

      Me tehdään edullisesti ja laadukkaasti! www.filmaattinen.fi

    • digiluu
      • Anonyymi

        kiitos vinkistä, paketti saapui takaisin eilen tuolta


    • Anonyymi

      Saimaanvideotallenne t:mi.. Onko vanhat laitteesi rikki? Toimita filmisi meille digitoitavaksi. Saimaanvideotallenne on paikallinen yritys Lappeenrannassa, toimimme myös postin välityksellä ympäri Suomea. Ammattitaitoista digitointipalvelua jo vuodesta 2003.
      Otimme 2019 alussa käyttöömme uuden sukupolven digitointilaitteet filmien digitointiin.
      Digitoimme:
      Kasetit
      VHS ja VHS-C
      8MM
      Mini DV
      Musiikki C- kasetit
      Kaitafilmit super 8 ja regular 8 MP4 Tiedostoina
      Vanhat Diakuvat sekä vanhat valokuvanegatiivit, Jpeg tiedostoina.
      Lopputulokset saatte taltioituina DVD-, CD-, tai BLU RAY levylle, muistitikulle tai muistikortille.
      Pyydä tarjous.
      Yhteystiedot:
      [email protected] sekä Puh 0504005262

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe